Studia Podyplomowe „SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY” Rok akademicki 2007/2008 Prezentacja przedstawia projekt zrealizowany w ramach zajęć z Modułu 25: Przygotowanie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
ZARZĄDZAJ JAKOŚCIĄ SWOJEGO ŻYCIA zgodnie z normą ISO 9001:2008
Ocena funkcjonowania Lokalnych Grup Działania realizujących Lokalną Strategię Rozwoju w ramach PROW 2007 – 2013 czerwiec 2012 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
Witamy i zapraszamy do naszej prezentacji
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 5- 6 LETNICH Akademia Czystych Rąk Opracowała Joanna Broniarz Szkoła Podstawowa nr 1 w Legnicy.
Dzień Promocji Zdrowia Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 6
Oto 10 sposobów na to jak możesz sam chronić środowisko.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
„Podróż w usamodzielnienie” projekt systemowy realizowany przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Inowrocławiu Projekt współfinansowany przez Unię.
Gdzie były? Co robiły Twoje ręce?
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Samoobsługa dzieci przedszkolnych
Autor pracy Justyna Tokarz Szkoła Podstawowa Nr 17 w Częstochowie
Prezentacja projektu „OBYCIE UMILA ŻYCIE”
Projekt edukacyjny gimnazjalny „Woda źródłem życia”
Zdrowy styl życia Olga Berdys Częstochowa 2012r..
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Dwa Anioły.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
Zespół Szkół w Bakałarzewie
Zespół Szkół w Jabłonce
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
„KLASA II A ŚNIADANIE ZAWSZE ZDROWE MA „
GDZIE BYŁY I CO ROBIŁY MOJE RĘCE
KATOLICKA SZKOŁA PODSTAWOWA SPSK W CZERNICACH
PRZEMIANA KRÓLEWNY W pewnym królestwie, w pięknym pałacu żyła królewna o imieniu Ula.
 Sprzątanie restauracji i tarasu przed hotelem, jachtów, beauty,  Utrzymywanie czystości na piętrach,  Sprzątanie pokoi, saun,  Uzupełnianie.
Higiena osobista.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Kipfenberg-Grösdorf.. Praktykę zawodową odbyłyśmy w terminie r. w hotelu Zum Blauen Hecht w Kipfenberg-Grösdorf.
„Śniadanie daje moc” Uczniowie klasy II S.P im Marii Konopnickiej w Kościelnej Wsi wraz z rodzicami i wychowawcą.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
Zespół Szkół Ogólnokształcących w Helu klasa II b Barbara Baranowska.
Lekcja Temat: Ś niadanie daje moc! Zapraszamy na Dzie ń Zdrowego Ś niadania do klasy IVA w Szkole Podstawowej nr 67 z Oddziałami Integracyjnymi.
Jak pomagać dziecku w nauce?
DOM. dom Podaj 3 słowa na literę P Co można robić w kuchni? Podaj 3 verbs.
Delegowanie uprawnień decyzyjnych
ODPORNOŚC WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY Realizacja w grupie 5-latków Termin realizacji: r.
Jak chronić środowisko?
Wizyta studyjna w Finlandii w ramach projektu Coaching i Tutoring – w stronę nowoczesnej dydaktyki Anna Rudnicka-Ostrowska 2015.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
Samodzielność dziecka w wieku przedszkolnym
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Kobieta idzie spać.... Rodzice oglądali telewizje i mama powiedziała: "Jest już późno, jestem zmęczona, pójdę spać". Poszła do kuchni zrobić kanapki dla.
Wiem, jak się należy zachować
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
ROBICIE PROJEKT!!! A ja Wam pomogę. Kiedy Wasza mama musi przygotować kolację, czy przejęcie, albo upiec ciasto też realizuje projekt. PROJEKT, A CO TO.
JASNE REGUŁY POMAGAJĄ WYCHOWYWAĆ Poradnik dla Rodziców i Nauczycieli.
AGRESJA- przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub czemuś szkody, krzywdy, straty, bólu fizycznego czy.
 Sprzątanie restauracji i tarasu przed hotelem, jachtów, beauty,  Utrzymywanie czystości na piętrach,  Sprzątanie pokoi, saun,  Uzupełnianie mydła,
7 Nawyków – mapa wdrożenia
15 października Światowy Dzień Mycia Rąk
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
Savoir vivre – czyli dobre maniery. Zachowanie przy stole.
Kobieta idzie spać....
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Studia Podyplomowe „SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY” Rok akademicki 2007/2008 Prezentacja przedstawia projekt zrealizowany w ramach zajęć z Modułu 25: Przygotowanie do pracy w organizacjach objętych systemami zarządzania: jakością, środowiskiem, bhp Autor: Izabela Michońska dyplomowany nauczyciel przedmiotów ekonomicznych i przedsiębiorczości Studia podyplomowe współfinansowane ze środków budżetu państwa oraz Europejskiego Funduszu Społecznego

PROJEKT WDROŻENIA W RODZINIE PIĄTEJ ZASADY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ SFORMUŁOWANEJ WE WSTĘPIE DO ISO 9000:2000 JAKO V. Podejście systemowe do zarządzania: „Zidentyfikowanie, zrozumienie i zarządzanie wzajemnie powiązanymi procesami jako systemem przyczyniania się do zwiększania skuteczności i efektywności w osiąganiu celów”

Chyba nie ma takiej osoby! Każdy z nas lubi wykonywać różne rzeczy – malować, wyszywać, ćwiczyć…. Ale czy każdy z nas lubi ciągle sprzątać? I zachowywać przy tym uśmiech i radość w sercu, zwłaszcza, gdy jest się jedyną osobą dbającą o porządek w domu? Chyba nie ma takiej osoby! • A bałagan w domu robi się sam i dobrze by było, gdyby sam się sprzątał, bo po co tracić czas na wykonywanie ciągle tych samych czynności, a przy tym złościć się na pozostałych członków rodziny. Sprzątanie może być przyjemnością, gdy wszyscy domownicy będą w nim uczestniczyć i dbać o JAKOŚĆ pomieszczeń, a przy tym i o atmosferę rodzinną. Jeżeli rodzice i dzieci ZROZUMIEJĄ, że każde sprzątanie to PROCES i że należy przyjąć pewien SYSTEM działań, aby zwiększyć SKUTECZNOŚĆ pracy to EFEKTEM będzie CZYSTY DOM!!!!!

CEL GŁÓWNY CZYSTY DOM ETAPY CYKLU PDCA: PLANUJ (Plan)– jak to zrobić? CHECK ACT ETAPY CYKLU PDCA: PLANUJ (Plan)– jak to zrobić? WYKONAJ (Do) – zrób, co było zaplanowane ! SPRAWDŹ (Check)– czy zostało wykonane zgodnie z planem? DZIAŁAJ (Act)– jak poprawić następnym razem? Cykl PDCA można zastosować do każdego PROCESU, jak i do całego SYSTEMU procesów

Na SYSTEM działań mających na celu CZYSTY DOM, składają się powiązane PROCESY porządkowania przy: wchodzeniu do domu, przygotowaniu posiłków, zakończeniu posiłków, usuwaniu śmieci, skończonej nauce/zabawie, wychodzeniu z łazienki, układaniu wysuszonego prania, … i inne istotne dla danej rodziny.

Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania PLANUJ WYKONAJ SPRAWDŹ DZIAŁAJ Jeżeli wchodzisz do domu - odłóż na miejsce buty i ubrania wierzchnie oraz wytrzyj podłogę. Wysoka skuteczność POCHWAL Porządek Niska skuteczność Bałagan Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania PLANUJ WYKONAJ SPRAWDŹ DZIAŁAJ Jeżeli robisz sobie coś do jedzenia to wszystkie używane produkty odłóż na miejsce – tam skąd wziąłeś/wzięłaś Wysoka skuteczność POCHWAL Porządek Niska skuteczność Bałagan Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania PLANUJ WYKONAJ SPRAWDŹ DZIAŁAJ Jeżeli jesz wafelka lub chrupiącą bułeczkę i nakruszysz, to od razu sprzątnij okruszki Wysoka skuteczność POCHWAL Porządek Niska skuteczność Bałagan Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania PLANUJ WYKONAJ SPRAWDŹ DZIAŁAJ Jeżeli jesz ostatnie ciastko czy czekoladkę, to puste opakowanie wyrzuć do kosza – nie zostawiaj na stole Wysoka skuteczność POCHWAL Porządek Niska skuteczność Bałagan Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania PLANUJ WYKONAJ SPRAWDŹ DZIAŁAJ Jeżeli pijesz sok, mleko, piwo – to puste opakowanie wyrzuć zgniecione do kosza Wysoka skuteczność POCHWAL Porządek Niska skuteczność Bałagan Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania PLANUJ WYKONAJ SPRAWDŹ DZIAŁAJ Jeżeli nalewasz sobie coś do picia, to mokre plamy wytrzyj, a nie zostawiaj aż wyschną Wysoka skuteczność POCHWAL Porządek Niska skuteczność Bałagan Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania PLANUJ WYKONAJ SPRAWDŹ DZIAŁAJ Po zjedzonym posiłku odnieś brudną zastawę i włóż do zmywarki Wysoka skuteczność POCHWAL Porządek Niska skuteczność Bałagan Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania PLANUJ WYKONAJ SPRAWDŹ DZIAŁAJ Jeżeli masz dyżur w kuchni, od razu umyj rzeczy, których nie wkłada się do zmywarki Wysoka skuteczność POCHWAL Porządek Niska skuteczność Bałagan Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania PLANUJ WYKONAJ SPRAWDŹ DZIAŁAJ Jeżeli zobaczysz na podłodze papierki, liście i inne rzeczy, to podnieś i wrzuć do kosza a nie kop w inne miejsce Wysoka skuteczność POCHWAL Porządek Niska skuteczność Bałagan Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania PLANUJ WYKONAJ SPRAWDŹ DZIAŁAJ Jeżeli czytasz książkę lub gazetę, to później, gdy skończysz czytać odłóż ją na miejsce Wysoka skuteczność POCHWAL Porządek Niska skuteczność Bałagan Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania PLANUJ WYKONAJ SPRAWDŹ DZIAŁAJ Jeżeli bawisz się zabawkami, to po skończonej zabawie ułóż wszystko na miejscu a nie chowaj pod łóżko Wysoka skuteczność POCHWAL Porządek Niska skuteczność Bałagan Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania PLANUJ WYKONAJ SPRAWDŹ DZIAŁAJ Jeżeli malujesz farbami to po skończonej pracy wyrzuć gazety i wytrzyj po sobie kolorowe plamy Wysoka skuteczność POCHWAL Porządek Niska skuteczność Bałagan Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania PLANUJ WYKONAJ SPRAWDŹ DZIAŁAJ Jeżeli myjesz ręce to mydło pozostaw w mydelniczce a ręcznik na wieszaku, nie na podłodze Wysoka skuteczność POCHWAL Porządek Niska skuteczność Bałagan Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania PLANUJ WYKONAJ SPRAWDŹ DZIAŁAJ Jeżeli myjesz wannę i ściągasz z niej szampony, mydła – to później odłóż je na miejsce Wysoka skuteczność POCHWAL Porządek Niska skuteczność Bałagan Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania PLANUJ WYKONAJ SPRAWDŹ DZIAŁAJ Po kąpieli brudne ubrania włóż do kosza na pranie, a czyste zabierz do pokoju Wysoka skuteczność POCHWAL Porządek Niska skuteczność Bałagan Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania PLANUJ WYKONAJ SPRAWDŹ DZIAŁAJ Sprzątnij po sobie w łazience – odłóż na miejsce przybory toaletowe, ręcznik Wysoka skuteczność POCHWAL Porządek Niska skuteczność Bałagan Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania PLANUJ WYKONAJ SPRAWDŹ DZIAŁAJ Jeżeli ściągasz pranie z suszarki to rzeczy do prasowania zanieś do kosza a skarpetki i bieliznę schowaj do szuflad Wysoka skuteczność POCHWAL Porządek Niska skuteczność Bałagan Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania PLANUJ WYKONAJ SPRAWDŹ DZIAŁAJ Tu może znaleźć się każdy PROCES/problem, mający znaczenie dla CZYSTEGO DOMU Wysoka skuteczność POCHWAL Porządek Niska skuteczność Bałagan Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

Istota SYSTEMU: realizując dany PROCES każdy członek rodziny ma przypisane obowiązki, czynności porządkowania wykonywane są zaraz po zakończeniu działania/procesu, działania/procesy są ze sobą powiązane tworząc SYSTEM, a skuteczna realizacja wszystkich procesów prowadzi do osiągnięcia celu jakim jest: CZYSTY DOM czyli Zidentyfikowanie, zrozumienie i zarządzanie wzajemnie powiązanymi procesami jako systemem przyczyni się do zwiększania skuteczności i efektywności w osiąganiu celów