Jakie zmiany wprowadzi nowe Prawo Pocztowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polish Yellow Pages Operator Telekomunikacyjny Yellow Phone ,
Advertisements

Marketing usług transportowych
EBPP - nowy trend na rynku
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Kielce na rynku od 2001 r.. Minisaloniki Prasowe - wyspecjalizowane punkty sprzedaży prasy i produktów FMCG Powierzchnia: 6 – 18 m2 Saloniki Prasowe.
Warsztat z pomysłem, cz. III
Emilia Stępień, Bird&Bird Warszawa, 21 maja 2010
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
E-faktura w praktyce – regulacje i doświadczenia
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Gościejewo 74 Gościejewo Zespół konsultantów: Jarosław Piszczek
Tomasz Sondej Uniwersytet Szczeciński
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
Strategia rozwoju systemu płatniczego i obrotu bezgotówkowego w Polsce
Zewnętrzne źródła finansowania przedsięwzięć innowacyjnych 9 marca 2009 r. Anna Rąplewicz Dyrektor ds. Edukacji, Doradztwa i Funduszy Europejskich Regionalna.
Wniosek o kredyt technologiczny
Elektronizacja współpracy pomiędzy Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
Extended Sites nowa jakość w e-commerce. Historia powstania Internetowego Domu Handlowego S.A. 16 lutego 2009 roku została wpisana do Krajowego Rejestru.
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
"Jeżeli istnieje sposób, by zrobić coś lepiej, znajdziemy go..."
Wsparcie na wdrożenie CSR
III KONFERENCJA NADAWCÓW PRZESYŁEK POCZTOWYCH I KURIERSKICH Warszawa, 6 grudnia 2012 r. III OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA NADAWCÓW PRZESYŁEK POCZTOWYCH I KURIERSKICH.
Sage w Polsce Prezentacja firmowa kwiecień 2010.
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Departament Rozwoju Gospodarczego Kościerzyna,
Biznes Online Mobile Solution Zdalny dostęp do sieci VPN.
Warszawa, 28 lutego 2012 Bank Pekao SA Bank Pekao SA – wspiera wzrost ubankowienia Współpraca Banku Pekao SA i ZUS w zakresie obsługi emerytów i rencistów.
TELEMATYKA W ZARZĄDZANIU FLOTĄ
Grupa BRE Banku Szlifujemy diamenty. 2 KRYZYS ? KRY.
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Sprawozdanie finansowe NoRiskNoFun. A. Sprawozdanie finansowe.
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
Grupa LOTOS S.A. Bezpieczeństwo energetyczne, rynek, rozwój
SEKTOR IT AKTYWIZATOREM SKUTECZNEJ KONKURENCJI BANKÓW SPÓŁDZIELCZYCH NA RYNKU BANKOWYM Jerzy Różyński Prezes Zarządu Krajowego Związku Banków Spółdzielczych.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Analiza i planowanie startegiczne 3
Dokumentacja papierowa
ZAKRES ŚWIADCZENIA USŁUG PRZEWOZU KRAJOWEGO TOWARÓW
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Strategia przedsiębiorstwa
Narzędzie wspierające zarządzanie organizacj Parentis Sp. z o. o
DEBATA: Klient na rynku energii – forum odbiorców energii M.Kulesa, TOE ( Warszawa,
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
1 Spotkanie inauguracyjne oddziału firmy PPOR Zdzisław Kochanowicz.
Współczesny bank – partner dla MSP
AKADEMIA EKONOMICZNA IM. K. ADAMIECKIEGO W KATOWICACH WYDZIAŁ EKONOMII
Przedsiębiorstwo Przemysłu Spożywczego „PEPEES” S. A Łomża, ul
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Piotr Kamiński Prezes Zarządu Bank Pocztowy S.A.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Zintegrowane systemy informatyczne
DHL24 – INSTRUKCJA DHL Parcel Warszawa, maj 2016.
STANOWISKO CP TELECOM (OPERATORA CARREFOUR MOVA) W DEBACIE UKE DOTYCZĄCEJ ASYMETRII MTR Warszawa 23 czerwca 2009.
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
Kowalski S.A. Oferta telekomunikacyjna. Wstęp Firma TELE jest firmą działającą na polskim rynku od 2013 roku Zajmujemy się usługami telekomunikacyjnymi.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Jakie zmiany wprowadzi nowe Prawo Pocztowe Jakie zmiany wprowadzi nowe Prawo Pocztowe? Usługi Poczty Polskiej na zliberalizowanym rynku Łukasz Gołębiowski Dyrektor Pionu ds. Klienta Biznesowego i Instytucjonalnego Poczta Polska S.A. Warszawa, 6 grudnia 2012 roku

Zmiany w Prawie Pocztowym – nowa rzeczywistość regulacyjna Zmiany regulacyjne w Prawie Pocztowym1 Konsekwencje dla Poczty Polskiej Liberalizacja obszaru zastrzeżonego w zakresie listów do 50 g Udostępnianie infrastruktury pocztowej (kody pocztowe, skrzynki oddawcze i skrytki pocztowe, bazy informacji o zmianie adresu) wg. warunków i cennika zatwierdzonego przez UKE Poczta Polska SA pełnić będzie obowiązki operatora wyznaczonego (gwarantującego świadczenie usług powszechnych) w okresie 3 lat od dnia wejścia ustawy. Po tym okresie operator powszechny wyznaczany będzie na 10 lat przez Prezesa UKE Zwiększona konkurencja Poczta Polska operatorem wyznaczonym Obowiązki Uprawnienia? Ceny usług powszechnych ustalone przez Pocztę Polską wymagają akceptacji UKE

Proces zmian w Poczcie Polskiej – pierwsze efekty Nowa oferta dla rynku KEP: przesyłka biznesowa , przesyłka gabarytowa Nowe usługi finansowe: internetowy przekaz pocztowy, nowy ekspres pieniężny Odzyskanie konkurencyjności w perspektywie klientów biznesowych

Pocztex 99,93 % Znacząca poprawa wyników terminowości doręczeń Proces zmian w Poczcie Polskiej – pierwsze efekty Znacząca poprawa wyników terminowości doręczeń Aktualne Wskaźniki terminowości  to efekt zmian, jakie przechodzi Poczta Polska. Strategia firmy koncentruje się na poprawie jakości świadczenia usług dla klientów i oferowaniu nowych produktów. Cel w zakresie terminowości doręczeń 2010 2011 I-IX 2012 Pocztex 99,93 % I-IX 2012 priorytetowe D+1 82% 53,4% 63,4% 84,04% priorytetowe D+2 90% 82,6% 89,4% 97,12% listy priorytetowe D+3 94% 93,2% 95,7% 99,21% ekonomiczne D+3 85% 67,7% 78,2% 88,25% ekonomiczne D+5 97% 90,6% 95,9% 98,54% 80% 63,5% 70,6% 88,38% priorytetowe D+1 paczki ekonomiczne D+3 90% 94,3% 96,2% 98,22% Źródło: dane UKE, BJUNP; opracowanie własne

SYNERGIA Potencjał Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej Biznes Backoffice Budowa silnej Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej Przyspieszenia działań rozwojowych Przyspieszenia działań restrukturyzacyjnych i optymalizacyjnych Biznes Backoffice SYNERGIA Poczta Polska Usługi Cyfrowe

Nowe rozwiązania w obszarze usług KEP Zmodyfikowany Pocztex niższa cena elektroniczny nadawca bezpłatny odbiór przesyłek przez klienta z siedziby nadawcy, dostarczenie w standardzie „od drzwi do drzwi” powiadomienie sms-em lub e-mailem odbiorcy o nadaniu przesyłki ubezpieczenie przesyłek Sprzedaż przez Internet: pocztex w nowym samoobsługowym kanale sprzedaży Aplikacja mobilna: usługi Poczty Polskiej w zasięgu ręki Sms zamiast papieru: eAwizo dla usług umownych Elektroniczne przekazywanie danych: dane o przesyłkach od klientów umownych 100% przekazywane elektronicznie Nowa usługa dla klientów indywidualnych jedna nalepka adresowa preawizacja sms/e-mail

Data wejścia w życie: 1 stycznia 2013 List Biznesowy List Biznesowy Opis usługi Data wejścia w życie: 1 stycznia 2013 Grupa docelowa klientów Zawartość Przedsiębiorstwa z sektora: bankowego, ubezpieczeniowego, telekomunikacyjnego oraz energetycznego Przede wszystkim korespondencja transakcyjna Warunki realizacji Pozycja w ofercie Poczty Polskiej Uproszczenia procesu technologicznego uwarunkowane czynnościami nadawcy List biznesowy pozycjonowany jest w ofercie Poczty Polskiej S.A. w segmencie przesyłek listowych (nierejestrowanych ) - dla największych klientów masowych

Przesyłka Firmowa Opis usługi Data wejścia w życie: 1 stycznia 2013 Usługa Przesyłka firmowa jest dedykowana dla klientów umownych. Realizowana jako lokalna i krajowa; zwykła i polecona. Przewidywane jest rozszerzenie usługi o możliwość ubezpieczenia przesyłki – przy współpracy z TUWP. Grupa docelowa klientów Zawartość Przedsiębiorstwa z sektora: bankowego, ubezpieczeniowego ,telekomunikacyjnego oraz energetycznego, MSP, SOHO. komornicy, administracja samorządowa. Materiały własne nadawcy. Warunki realizacji Pozycja w ofercie Poczty Polskiej Podział strumienia przesyłek kierowanych na obszar miejscowy oraz zamiejscowy Nowa usługa dla klientów umownych

Przesyłka Handlowa PRZESYŁKA HANDLOWA Opis usługi Data wejścia w życie: 1 stycznia 2013 Przesyłka handlowa w obrocie krajowym, to  oferta produktowa i cenowa, dedykowana dla klientów biznesowych, działających na rynku usług reklamowych. Grupa docelowa klientów Zawartość Firmy wysyłkowe, e-commerce, agencje reklamowe, firmy usługowe informacje o ofertach handlowych , towarach i usługach w formie pisemnej, graficznej lub na nośnikach danych elektronicznych (np. CD, DVD) oraz bezpłatne próbki towarów Warunki realizacji Pozycja w ofercie Poczty Polskiej S.A. Nadania jednorazowe min. 500 szt., Wolumen roczny min. 250 000 szt. Oznaczenie przesyłki „Przesyłka handlowa D+4” Uproszczenia procesu technologicznego uwarunkowane czynnościami nadawcy Przesyłka handlowa pozycjonowana jest w ofercie Poczty Polskiej S.A. na rynku przesyłek reklamowych.

Przesyłka Marketingowa Opis usługi Data wejścia w życie: 1 stycznia 2013 Przesyłka marketingowa to umowna usługa polegająca na przyjęciu i doręczeniu na terenie kraju przesyłek nierejestrowanych, zawierających materiały marketingowe Grupa docelowa klientów Zawartość Firmy handlowe, usługowe, produkcyjne. Materiały własne nadawcy – materiały marketingowe Warunki realizacji Pozycja w ofercie Poczty Polskiej Naniesienie informacji o nadawcy oraz adresata Oznaczenie PRZESYŁKA MARKETINGOWA lub PRZESYŁKA MARKETINGOWA Nowa usługa dla klientów umownych

Data wejścia w życie: 1 listopada 2012 Druk Profilowany Opis usługi Data wejścia w życie: 1 listopada 2012 Druk pół-adresowy, dla którego grupa docelowa odbiorców przekazu reklamowego określana jest na podstawie profilowania zbioru informacji z bazy danych Grupa docelowa klientów Zawartość Firmy nie posiadające własnego zaawansowanego systemu zarządzania relacjami z klientami lub pragnące poszerzyć bazę klientów materiały drukowane, nośniki cyfrowe – CD/DVD, próbki towarów. Warunki realizacji Pozycja w ofercie Poczty Polskiej Naniesienie informacji o nadawcy Naniesienie miejsca doręczenia bez imienia i nazwiska adresata Właściwe oznaczenie Druku Sortowanie druków do min. trzeciej cyfry kodu PNA Druk Profilowany pozycjonowany jest w ofercie Poczty Polskiej S.A. pomiędzy przesyłką reklamową a drukami bezadresowymi

Projekt - eUsługi Uruchomiona spółka – Poczta Polska Usługi Cyfrowe Pierwsze produkty w 2013 roku Bezpieczny, niezawodny, wiążący prawnie, elektroniczny kanał komunikacji. Poczta Polska jako partner dla sektora publicznego.

Placówki pocztowe – zmiany w sieci placówek Sieć placówek pocztowych jednym z kluczowych aktywów Poczty Polskiej i źródłem przewagi konkurencyjnej Zmiana „urzędu pocztowego” w atrakcyjny i przyjazny punkt sprzedaży zlokalizowany blisko klienta, oferujący atrakcyjne usługi Nowy model sieci placówek: 4 typy placówek zachowanie zakresu sieci zgodnie z wymogami regulacyjnymi Strefy samoobsługowe Handlowe strefy samoobsługowe Pocztowe Strefy Finansowe i Mikrooddziały Banku Pocztowego

Dziękuję za uwagę Proszę o pytania