dr Michał Macierzyński Biuro Innowacji, PKO Bank Polski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych przez Internet w Polsce
Advertisements

niemiecki z ekonomią w tle
Wykorzystanie w szkole
Banki wirtulne PRZYGOTOWAŁA Marta Papiernik.
Bilet na pociąg z komórki Warszawa, 27 września 2011.
Nowa Jakość kontroli w biznesie Projekt: Stworzenie e- usługi w postaci systemu księgowo-kadrowego on-line przez MGA Sp. z o.o. w Toruniu jest współfinansowany.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
© SkyCash | VI KONFERENCJA SEPA | Warszawa, 8 maja 2009 r. © SkyCash | VI KONFERENCJA SEPA | Warszawa, 8 maja 2009 r. ©
Agenda Polski rynek rozliczeniowy kart płatniczych. Zmiany na rynku:
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
PROGRAM EUROPEJSKI PKO Banku Polskiego
Krajowa Izba Komunikacji Ethernetowej Wiceprezes inż. Kamil Kurek
Dynamiczny rozwój bankowości mobilnej w Banku Pekao
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
Uwolnienie rynku telekomunikacyjnego – uwolnienie pętli lokalnych
Strategia rozwoju systemu płatniczego i obrotu bezgotówkowego w Polsce
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Strategia rozwoju systemu płatniczego w Polsce Adam Parfiniewicz 21 marca 2006 Warszawa.
Prezes Zarządu eCard S.A.
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
1. 2 Warszawa, czerwiec 2010 Płatności bezstykowe w opinii bankowców i klientów banków Eugeniusz Śmiłowski Marcin Idzik.
Usługi dodane dla produktów bankowości detalicznej - standard idealizacyjnej teorii Piotr Szawiec Marcin Idzik luty ‘2006.
dr inż. Grzegorz Wojtenko
Czy i kiedy innowacyjne instrumenty płatnicze mogą zastąpić gotówkę?
Bazy danych II - projekt 1/4 Cel, istota projektu Celem projektu jest zbudowanie systemu bazodanowego dla Providera Internetowego, który będzie miał za.
Dlaczego rachunek Nordea Spektrum ?
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Marketing elektroniczny w turystyce
Polkomtel S.A. Debiut na rynku Catalyst 30 września 2010.
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Bankowość Mobilna.
BANKOWOŚĆ DLA MŁODZIEŻY
DialCom24 – Innowacyjne technologie dla e-biznesu
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Innowacje w sektorze usług
Warszawa, 28 lutego 2012 Bank Pekao SA Bank Pekao SA – wspiera wzrost ubankowienia Współpraca Banku Pekao SA i ZUS w zakresie obsługi emerytów i rencistów.
Mobility Extension MobEx Wzrost konkurencyjności Wygoda Twoich klientów.
Konwerter baz danych kontrahentów formatów VideoTel i Millenet
Dostęp do własnego konta przez 24h na dobę bezpieczne miejsce do przechowywania zaoszczędzonych pieniędzy darmowa karta płatnicza (możliwość dokonywania.
KARTY BANKOWE.
Bezpieczny Mobilny Podpis Elektroniczny
Katowice, październik 2006r.
Monika Hanus Payback Sp. z o.o.
Ogólnokrajowa karta miejska
Paweł Majak Asc. Director Country Management Frogster Online Gaming GmbH Rynek MMO w Polsce z perspektywy Europy Zachodniej.
Pieniądz Elektroniczny
Debata „20-lecie rynku finansowo-kapitałowego w Polsce”
ZMIANA KONTA BANKOWEGO CZYLI O TYM, JAK BĘDZIEMY DZIAŁAĆ W MBANK.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
LEKCJA 1 WYKLUCZENIE FINANSOWE. JAK NIE ZATRZASNĄĆ SOBIE DRZWI?
Internetowego Biura Rachunkowego
Rodzaje kart płatniczych w Polsce
SIEĆ MOBILNYCH BILETOMATÓW W AUTOBUSACH KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W WARSZAWIE Nowoczesne, zautomatyzowane systemy sprzedaży biletów komunikacji miejskiej i.
Rodzaje kart płatniczych w Polsce
U nas każdy jest jak #VIP przekonaj się sam w Bielsku Podlaskim.
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Czynniki instytucjonalno-prawne
4/27/2017 Płatności internetowe i ich wykorzystanie w efektywnym zarządzaniu funduszami miejskimi Bartłomiej Danek Dyrektor Sprzedaży Segmentu Administracja.
Panel: „Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju usług płatniczych w Polsce – rozwój bankowości mobilnej, skutki obniżenia interchange fee” Prezentacja wprowadzająca.
Best Move. zDominujemy Polskę najlepszą ofertą na rynku.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Twój najlepszy ruch Best MOVE
Cyfrowe przyspieszenie
Twój najlepszy ruch Best MOVE
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Centrum Usług Wspólnych na przykładzie Centrum Usług Informatycznych
Zapis prezentacji:

dr Michał Macierzyński Biuro Innowacji, PKO Bank Polski Innowacyjne rozwiązania płatnicze - szansa czy zagrożenie dla systemu bankowego? dr Michał Macierzyński Biuro Innowacji, PKO Bank Polski

Proces upowszechnienia innowacyjnych płatności Mobilny dostęp Płatności mobilne Konto osobiste Płatność kartą Internet Płatności internetowe Innowacyjne płatności

Trochę historii Czym są innowacyjne rozwiązania płatnicze? Kierunki rozwoju Główni gracze

Innowacje płatnicze - zalety globalny zasięg niska bariera wejścia niskie koszty utrzymania własny ekosystem działa w systemie on-line prosty sposób korzystania wykorzystuje niestandardową infrastrukturę anonimowość

Innowacje płatnicze - wady brak kontroli i nadzoru (PSD) konkurencja, niska bariera wejścia ograniczenia w użyciu niskie i malejące marże pre-paid (wymaga doładowania lub podłączenia do karty lub konta) anonimowość jakość obsługi specjalizacja

Banki a innowacje płatnicze nowe przychody większa lojalność klienta wizerunek i akwizycja nowy segment klientów niższe koszty pośredników utrzymanie zdolności konkurencyjnej mała elastyczność stworzenie podwalin rynku dla konkurencji spoza sektora bankowego reregulacja i mniejsze pole manewru niskie kompetencje na rynku e-commerce, m-commerce, telefonii komórkowej wysokie koszty rozwoju, edukacji, infrastruktury

Perspektywy większa konkurencja – czy to tylko myślenie życzeniowe? komórka jako karta – jeśli tylko nie trzeba będzie jej ładować i zapłaci się szybciej śmiertelna rywalizacja, a może rozwój rynku? może lepiej poczekać? Pionierów można poznać po strzałach w plecach brak standardu – to dobra informacja? a może… dogadać się i wyeliminować pośredników? koszty – największa bariera w umasowieniu innowacji gotówka ma się dobrze – jest szybka, prosta i wszędzie akceptowalna

michal.macierzynski@pkobp.pl http://www.bankowymokiem.pl Dziękuję