Zuzanna Szereniuk Michał Iwan

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

„Na dobry początek – staż”
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Aktualne działania MEN na rzecz rozwoju poradnictwa zawodowego 26 maja 2011r. DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Ministerstwo Edukacji Narodowej
  WZBOGACANIE WARSZTATU PRACY CZŁONKIŃ I CZŁONKÓW SDSiZ RP poprzez
Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
„Za każdym rogiem czyha kilka nowych kierunków…”
Poradnictwo Zawodowe II
Przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
OGÓLNOPOLSKI TYDZIEŃ KARIERY Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Cieszynie Inicjator OTK: Stowarzyszenie Doradców Szkolnych.
Rozpoznawanie predyspozycji i zainteresowań – gwarancją życiowego sukcesu Konferencja otwarcia projektu współfinansowanego ze środków EFS w.
To osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku kształcenia i.
Działania PPPP w Tarnowie
Opracowanie: Paulina Obijalska 2009/2010
17-23 października 2011 r.. To specjalista, który wspiera proces podejmowania decyzji zawodowych oraz pomaga w poszukiwaniu pracy. To specjalista, który.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Moje dziecko wybiera szkołę/zawód
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Doradztwo zawodowe w szkołach
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Przykłady dobrych praktyk
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Zuzanna Szereniuk Michał Iwan Szkolenie 14-16 grudnia 2009r. PCE Lubań Projekt: Rozpoznawanie predyspozycji i zainteresowań - gwarancją życiowego sukcesu. Zuzanna Szereniuk Michał Iwan

Cele, założenia i harmonogram realizacji projektu Część 1 Cele, założenia i harmonogram realizacji projektu

Cel główny Stworzenie wystandaryzowanych narzędzi diagnostycznych, wspomagających proces rozpoznawania zainteresowań i predyspozycji zawodowych uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych powiatu lubańskiego, wzbogacenie warsztatu pracy doradców zawodowych i pedagogów szkolnych w materiały metodyczne i kompetencje wspomagające proces diagnozowania predyspozycji i zainteresowań zawodowych.

Cele szczegółowe (1) umożliwienie uczniom i rodzicom uczniów szkół wszystkich etapów kształcenia rozpoznawanie predyspozycji i zainteresowań zawodowych, ułatwienie młodzieży podejmowania decyzji dotyczących wyboru kierunku kształcenia, planowania własnej ścieżki kariery zawodowej w zgodzie z zainteresowaniami, opierając się o informacje zwrotne uzyskane w wyniku badania,

Cele szczegółowe (2) podniesienie umiejętności zawodowych doradców zawodowych, pedagogów szkolnych w zakresie wspomagania diagnozowania predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów, podniesienie jakości i zakresu poradnictwa realizowanego w szkołach i placówkach powiatu lubańskiego,

Cele szczegółowe (3) nawiązanie współpracy pomiędzy rodzicami, szkołami wszystkich etapów kształcenia, poradnią psychologiczno-pedagogiczną w Lubaniu, poszczególnymi gminami w powiecie.

Zakres projektu 5 tys. uczniów ze szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. 50 nauczycieli-pedagogów szkolnych i doradców zawodowych 100 przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, szkół, rodziców, Kuratorium Oświaty, MEN.

Formy projektu i sposoby realizacji (1) Opracowane i udostępnienie wszystkim zainteresowanym narzędzia do samodiagnozy predyspozycji i zainteresowań zawodowych.

Formy projektu i sposoby realizacji (2) Uczniowie i rodzice uzyskają informacje dotyczące predyspozycji zawodowych, co ułatwi wybór szkoły i przyszłego zawodu. W wyniku realizacji projektu uczniowie szkół podstawowych poznają własne zainteresowania, poznają świat zawodów. Uczniowie szkół gimnazjalnych poznają swoje mocne strony i predyspozycje zawodowe. Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych nabędą umiejętności określania własnych predyspozycji zawodowych i świadomego wyboru własnej kariery zawodowej.

Formy projektu i sposoby realizacji (3) Standaryzacja narzędzi pozwoli na przeprowadzenie badań na wszystkich etapach kształcenia w powiecie i pozytywnie wpłynie na podejmowanie świadomych decyzji dotyczących planowania kariery zawodowej, rozwijania umiejętności kluczowych niezbędnych na współczesnym rynku pracy .

Formy projektu i sposoby realizacji (4) Realizacja projektu ułatwi lokalnym samorządom planowanie sieci szkół dostosowanych do potrzeb rynku pracy i indywidualnych wyborów poszczególnych uczniów.

Formy projektu i sposoby realizacji (5) Opracowane materiały metodyczne oraz realizowane w ramach projektu szkolenia nauczycieli, pedagogów szkolnych i doradców zawodowych, wzbogacą ich warsztat pracy i wpłyną na jakość wspomagania uczniów w dokonywaniu życiowych decyzji. Nauczyciele podniosą własne umiejętności zawodowe w zakresie rozpoznawania predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów.

Dalsze rezultaty projektu (1) standaryzowane narzędzia diagnostyczne

Dalsze rezultaty projektu (2) raporty ze standaryzacji narzędzi

Dalsze rezultaty projektu (3) poradnik metodyczny dla nauczycieli zawierający scenariusze zajęć z uczniami prowadzone metodami aktywizującymi

Dalsze rezultaty projektu (4) poradnik metodyczno-informacyjny dla uczniów i rodziców „Moja ścieżka kariery”, do samodzielnego wykorzystania przez uczniów i rodziców w przyszłości

Harmonogram realizacji projektu (1) 2009- Konferencja otwarcia

Harmonogram realizacji projektu (2) 2009/2010- opracowanie narzędzi diagnostycznych

Harmonogram realizacji projektu (3) 2009- 2011- szkolenia: - nauczycieli, pedagogów, doradców zawodowych

Harmonogram realizacji projektu (4) 2010 (II/III) – badania pilotażowe (450 uczniów kl. VI i III), raport o jakości narzędzi

Harmonogram realizacji projektu (5) 2010 (IX- XI)- badania właściwe (5 tys. uczniów), informacja zwrotna

Harmonogram realizacji projektu (6) 2010/ 2011- opracowanie raportów, publikacji.

Harmonogram realizacji projektu (7) 2011 (III i IV) informacja zwrotna dla uczniów.

Narzędzie dla szkół podstawowych - omówienie Zuzanna Szereniuk