1 Prezentacja wyników badań Warszawa, Listopad 2006 PR FORUM 2006.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

Urządzenia elektroniczne i Internet w domach Polaków
Znaki informacyjne.
RAPORT.
Partner badania: BADANIE Branża PR a media: dziś i jutro 2011.
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Liczby pierwsze.
Losy życiowe wychowanków Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 3 w Warszawie Maria Jóźwicka-Sadownik.
1 mgr inż. Sylwester Laskowski Opiekun Naukowy: prof. dr hab. inż. Andrzej P. Wierzbicki.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Raport z badania ilościowego CATI wśród liderów komunikacji Kwiecień 2006 Autor: Olga Wagner Koordynacja:
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Jarosław Piszczek
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Klasyfikacja systemów
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
TEQUILA\ TELEWYKŁADY W OCZACH STUDENTÓW wyniki ilościowe ankiety audytoryjnej zrealizowanej w latach akademickich: 2004/ / /2007 mgr Joanna.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat b.
TREŚĆ I WARUNKI PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH SYTUACJA OBECNA I OCZEKIWANIA Kamil Zawadzki Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Paweł Wójcik, IQS and QUANT Group
NOWE TRENDY W MARKETINGU I KOMUNIKACJI
PŁEĆ MÓZGU W SPRZEDAŻY I ZARZĄDZANIU CZYLI ORGAZM W BIZNESIE
Profesjonalizacja branży eventowej
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
SPOŁECZNY WIZERUNEK PUBLIC RELATIONS
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Centrum Edukacji Obywatelskiej Młody Obywatel Ścieżka III-WOLONTARIAT Projekt III-KAMPANIA NA RZECZ ZAANGAŻOWANIA SPOŁECZNEGO.
1 ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ZA ROK 2004 ORAZ PORÓWNANIE Z LATAMI.
Galeria zdjęć Projekt edukacyjny „Wiem, co jem” realizowany w ramach
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Doświadczenia związane z karami fizycznymi Raport z badania Data badania: 11 – 18 września 2008 Przygotowane dla: Fundacji Dzieci Niczyje Autor: Agata.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
Zasady organizacji wydarzeń promocyjnych
Problemy wychowawcze dzieci
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Co się zdarzy w Polskim PR w najbliższych latach?
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
Wizerunki polityków. Zmiana postrzegania premier Kopacz po expose 1-5 października 2014 roku.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
ZOSTAŃ SPORTOWYM KOKSEM SP 11 TYM KTÓRY OCZARUJE KOMISJĘ SĘDZIOWSKĄ.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Warszawa, luty 2011 Główne wyniki badania przeprowadzonego w ramach projektu „Komercjalizacja wiedzy i wyników badań naukowych” Przygotowanie: Grzegorz.
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
Zapis prezentacji:

1 Prezentacja wyników badań Warszawa, Listopad 2006 PR FORUM 2006

2 Opinie dziennikarzy

3 Badania wśród dziennikarzy Próba Wielkość próby N=151 Dziennikarze głównie prasowi Metodologia CATI – Computer Assisted Telephone Interviewing Termin badania Badanie przeprowadzono w dniach

4 Od jak dawna korzysta Pan(i) z informacji specjalistów PR?

5 Jak często korzysta Pan(i) z informacji specjalistów PR?

6 Informacje prasowe bardzo dobrze vs bardzo źle przygotowane

7 Informacje prasowe zdecydowanie wiarygodne vs zdecydowanie niewiarygodne

8

9 Jak często zdarza się, że specjaliści PR… odpowiedzi zdecydowanie się zgadzam i zgadzam się

10 Podstawowe wady materiałów prasowych

11 Podstawowe zalety materiałów prasowych

12 Mocne strony konferencji prasowych

13 W związku z jakimi wydarzeniami zazwyczaj kontaktuje się Pan/Pani z agencją lub specjalistą PR?

14 Co Pana(ą) najbardziej irytuje w kontaktach ze specjalistami PR?

15 Co Pan(i) najbardziej ceni w kontaktach ze specjalistami PR?

16 Najważniejsza cecha PRowca niezbędna w pełnieniu jego funkcji

17 W jaki sposób zazwyczaj kontaktuje się Pan/Pani ze specjalistą PR?

18 Jaką formę przekazu spośród oferowanych przez specjalistów PR ceni sobie Pan(i) najbardziej?

19 Czy zdarzyło się, że specjalista PR zwrócił się kiedykolwiek do Pana/Pani z prośbą o zaniechanie publikacji?

20 Czy spotkał(a) się Pan(i) z próbami korumpowania dziennikarzy przez pracowników PR?

21 Jak może Pan(i) określić rzeczywiste relacje dziennikarz – PRowiec?

22 Jaki procent posiadanych przez Pana(ą) informacji pochodzi od specjalistów PR, a jaki z własnych źródeł?

23 Opinie prezesów firm

24 Badania wśród prezesów firm Przeprowadziliśmy dyskusję z trojgiem szefów firm – klientów agencji PR: Iwona Łaszcz, Prezes Centrum Medycznego LIM Roman Napierała, Area Manager Eastern Europe D-Link Polska Sławomir Wontrucki, Managing Director, LeasePlan Fleet Management Polska Sp. z o.o.

25 Czemu służy PR? Tworzenie podstaw komunikacji, np. odpowiedniego języka i pojęć dla danej branży. Zarządzanie komunikacją tak, aby zapobiegać kryzysom. Bezpośrednie docieranie do odbiorców. Tam, gdzie reklama z powodu swojej uproszczonej formy nie będzie działać. Kreowanie potrzeb. PRowiec – psychoterapeuta, który dysponuje umiejętnością przewidywania możliwych scenariuszy wydarzeń i umie na nie reagować. Działania PR mogą zastąpić reklamę, tam gdzie reklama jest zabroniona.

26 Weryfikacja skuteczności PR Efektu nie widać od razu gołym okiem. Weryfikacja finansowa jest praktycznie niemożliwa. Czasem badania satysfakcji klientów pozwalają określić, czy działania PRowskie do nich dotarły i jaki wywołały skutek. Czasem jest to kwestia pewnej kultury biznesowej, która nie jest przeliczalna na zyski, ale zapewnia dobrą komunikację z otoczeniem biznesowym, stwarza standardy.

27 Co decyduje o wyborze agencji Z pewnością nie cena. Zwłaszcza zbyt niska nie wróży niczego dobrego. Są organizowane przetargi. Ale na końcu decyduje osobisty kontakt – chemia. Doświadczenia z poprzedniego miejsca pracy Rekomendacje znajomych Dobre doświadczenia w danej branży Nagrody są mniej ważne, trudno ocenić za co są przyznawane. Nagrody branży PR są mało znane. Pozycja szefa mniej istotna – nie zawsze dbałość o własną pozycję wiąże się z profesjonalizmem. Lepiej, żeby robił dobry PR klientom, a nie sobie. Dobra agencja PR Musi dysponować wiedzą ekspercką na temat danego rynku. Musi mieć swobodę w kontaktach ze specjalistami w branży. Umie uczyć się branży w trakcie współpracy. I jednocześnie edukuje swojego klienta.

28 Polski PR Jest tańszy, nić zachodni. Pod względem profesjonalizmu porównywalny, bez kompleksów Jest kreatywny. Bardziej przygotowany na wyzwania i trudności, mniej uporządkowany i rutynowy. W tej branży pracują bardzo inteligentni ludzie. Korupcja Profesjonalna agencja nie powinna ani inicjować działań nieetycznych, ani się na nie godzić. To od agencji zależy, czy nieetyczne działania będą prowadzone w branży PR. Media Dziennikarze lubią gotowe rozwiązania. Zdarza się, że słabo znają się na branży, na temat której piszą. Przede wszystkim jednak nie lubią pisać dobrze. Poszukują skandali, afer, a pomijają tematy pozytywne, bo uważają je za nudne.

29 PRowcy o sobie

30 Badania wśród decydentów PR Próba Wielkość próby N=50 Szefowie agencji PR Metodologia CAWI - Computer Assisted Web Interviews (kwestionariusz wypełniany samodzielnie przez respondenta na stronie Internetowej) Termin badania Badanie przeprowadzono w dniach 31 października - 10 listopada

31 Staż pracy w branży PR Q22. Ile lat pracuje Pan(i) w branży PR? Średnio 9,4

32 Zajmowane stanowisko Q23. Jakie zajmuje Pan(i) stanowisko?

33 Średni dzienny czas pracy Q20. Ile czasu w ciągu dnia pracy przeciętnie spędza Pan(i) w swoim biurze? (w godzinach), A ile poza biurem (w godzinach)? 10 godzin

34 Częstotliwość wyjazdów służbowych Q21. Ile razy w miesiącu przeciętnie zdarzają się Pan(i) wyjazdy służbowe?

35 PRowcy o swojej branży

36 Aktywność PR w Polsce w poszczególnych branżach farmacja/ medycyna/ zdrowie finanse FMCG IT polityka budownictwo przemysł spożywczy kosmetyki media technologie motoryzacja korporacje telekomunikacja sprawy społeczne/ samorządowe usługi energetyka turystyka/ sport edukacja/ nauka kultura/ rozrywka projekty unijne b2b przemysł inne Q1. Proszę powiedzieć, w jakich branżach działalność PR jest obecnie najbardziej aktywna? Q2. A czy są branże, w których PR jest mało aktywny, a powinien być? Q3. W jakiej branży można się Pana(i) zdaniem spodziewać znaczącego wzrostu aktywności działań PR w najbliższych latach? najbardziej aktywneza mało aktywnespodziewany wzrost aktywności

37 Ocena obecnej sytuacji PR w Polsce pod względem biznesowym Q4. Jak Pan(i) ocenia obecną sytuację PR w Polsce pod względem biznesowym?

38 Rokowania dla biznesu PR na najbliższy rok Q5. Jak wg Pana(i) sytuacja w biznesie PR zmieni się w ciągu najbliższego roku?

39 Czynniki ułatwiające działalność PR Q6. Proszę spojrzeć na poniższą listę pozytywnych czynników - ułatwiających działalność PR – i wskazać 3 najbardziej w ostatnim czasie wpływające na rozwój Pana(i) działalności? lepsza współpraca z mediami lepsi pracownicy na rynku pracy w branży PR klienci poszukują tańszych od klasycznej reklamy form promocji rosnące budżety dotychczasowych klientów większa różnorodność działań PR zamawianych przez klientów (np. relacje z mediami i eventy, komunikacja wewnętrzna, systemy antykryzysowe itp) klienci poszukują nowych form promocji poza tradycyjną reklamą rosnąca liczba nowych klientów rosnąca wiedza klientów na temat PR

40 Czynniki utrudniające działalność PR Q7. Proszę się przyjrzeć poniższej liście negatywnych czynników – hamujących rozwój działalności PR – i wskazać 3 najbardziej w ostatnim czasie dla Pana(i) uciążliwe. wykraczające poza zakres działań PR oczekiwania klientów brak fachowej kadry zbyt niskie wynagrodzenia trudności ze znalezieniem profesjonalnych podwykonawców trudne relacje z mediami problemy z egzekwowaniem płatności wysoka bariera wejścia brak klientów

41 Częstotliwość podejmowania różnego rodzaju działań Q8. Proszę spojrzeć na tę listę różnych typów działań w ramach PR i uszeregować je w kolejności od najczęściej, do najrzadziej podejmowanych. Relacje z mediami Strategia komunikacyjna Event CSR/Sponsoring Działania antykryzysowe Szkolenia Relacje inwestorskie Public Affairs & Lobbing Produkcja gadżetów Komunikacja wewnętrzna Projektowanie ogłoszeń i/lub reklam Badania rynku Audyty komunikacji Planowanie i kupowanie mediów Działania na szkodę konkurencji klienta (tzw. czarny PR)

42 Typowy dzień pracy PR-owca

43 O której wstaje rano? Q9. O której Pan(i) zazwyczaj wstaje

44 Od jakiego medium zaczyna dzień? Q10. Czy zazwyczaj zaczyna Pan(i) dzień od

45 Czy wyłącza telefon komórkowy na noc? Q11. Czy wyłącza Pan(i) na noc telefon komórkowy? Q12. Jeśli tak, to o której godzinie zazwyczaj włącza Pan(i) telefon komórkowy? A której Pan(i) wyłącza? O której wyłącza telefon (12 osób): 1 osoba – osoba – osoby – osoba – osób – osoby – 24.00

46 Czy pali? Q13. Czy pali Pan(i) papierosy? Q14. Ile przeciętnie papierosów wypala Pan(i) w ciągu dnia? Ile papierosów wypala dziennie (9 osób): 4 osoby - 20 papierosów 1 osoba - 15 papierosów 3 osoby - 5 papierosów 1 osoba - 2 papierosy

47 Co pije rano? Q11. Jaki pierwszy napój wypija Pan(i) rano?