Projekt eTwinning Szkoły Podstawowej nr 1 w Bolesławcu
Głównym założeniem projektu Podróże kształcą było poznanie ciekawych i przyjaznych dzieciom miejsc Europy oraz pokazanie ich za pomocą najnowocześniejszych narzędzi internetowych.
W projekcie wzięła udział grupa uczniów z klas V b, V c i VI a. Uczestniczyli w nim także uczniowie ze Słowacji, Słowenii i Rumunii.
Na początku projektu zapoznaliśmy się: przedstawiliśmy uczestników, zaprezentowaliśmy swoje szkoły i miasta.
Podróżując po Europie fotografujemy jej najpiękniejsze zakątki. Zebraliśmy zdjęcia, opracowaliśmy informacje o miejscach, które przedstawiały, i opublikowaliśmy je na naszym wspólnym blogu:
Europejskie atrakcje zgromadziliśmy w trzech działach, tworząc galerie: miejsc, które warto zwiedzić (41) miejsc przyjaznych dzieciom (25) miejsc, gdzie warto spędzić wakacje (20)
Zebraliśmy i pokazujemy miejsca, które odkryliśmy podróżując po Europie. Tutaj warto spędzić wakacje. Byliśmy, sprawdziliśmy, polecamy!
Podróżujemy po Europe i odkrywamy oraz pokazujemy najciekawsze i najpiękniejsze miejsca naszego kontynentu.
W ciągu całego roku wspólnie z naszymi partnerami ze Słowacji, Słowenii i Rumunii poznaliśmy 25 miejsc przyjaznych dzieciom w Europie.
Wspólnie z naszymi partnerami tworzymy komiks elektroniczny o poszukiwaniu Księgi Mądrości. Podróżujemy po miejscach, które poznaliśmy w ciągu całego roku i próbujemy odnaleźć tajemniczą księgę.
Puzzle Układanki Quizy Zagadki
Na tablicy umieszczamy zdjęcia zwiedzanych miejsc czekamy, kto odgadnie. Pierwsza osoba, której to się uda, zadaje kolejną zagadkę.
Prowadzimy także całoroczny eksperyment, fotografując te same wybrane miejsca naszych miast na początku każdego miesiąca. Utworzymy z nich animację pokazującą zmiany zachodzące w przyrodzie w ciągu roku.eksperyment,
Swoje marzenia o podróżach przedstawimy w krótkich filmikach.
Nauczyliśmy się robić animowane kartki świąteczne. Najciekawsze wzięły udział w konkursie szkolnym. Zwyciężyła kartka Darii.
Poznaliśmy ciekawy program Voki i nauczyliśmy się tworzyć swoje mówiące wirtualne postacie – awatary.
Wykonaliśmy 25 prezentacji multimedialnych.
Pisaliśmy blogi o miejscach, które zwiedziliśmy.
Poznajemy swoje zainteresowania, zajęcia, pasje.
Jednym z założeń projektu było zgromadzenie darmowych narzędzi i aplikacji internetowych, które mogą nam się przydać w nauce. Udało nam się znaleźć, przetestować i wykorzystać ponad 100 programów.
Działania w projekcie opisujemy na blogu Szkoły z Klasą