Zwiększanie świadomości i zaangażowania młodych ludzi w działania dotyczące globalnych wyzwań ekologicznych oraz zmian klimatu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zanieczyszczenia powietrza.
Advertisements

Środowiskiem jest ogół elementów przyrodniczych : powierzchnia ziemi, kopaliny, wody, powietrze, świat roślinny i zwierzęcy, krajobraz a także klimat.
Zanieczyszczenia powietrza atmosferycznego
EFEKT CIEPLARNIANY ( efekt szklarni )
Ograniczenia dla przemysłu energetycznego
Kwaśne deszcze Agata Musiał Klasa II B.
Przygotował Wiktor Staszewski
TEMAT: PODSTAWOWE ŹRÓDŁA I SKUTKI ZANIECZYSZCZEŃ ATMOSFERY
GLOBALNE OCIEPLENIE KLIMATU
Efekt cieplarniany.
KOŁO EKOLOGICZNE KLAS III SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 2 W BRODNICY
Skażenie wód metalami ciężkimi (ołowiem, rtęcią, kadmem) stosowanymi w przemyśle i substancjami wypłukiwanymi z hałd odpadowych.
PREZENTACJA „DZIURA OZONOWA”.
KWAŚNE DESZCZE.
Zanieczyszczenia środowiska naturalnego
Genewa Tak to się zaczęło…
Autor: Jacek Kukawski III a
Temat: Zanieczyszczenia atmosfery i hydrosfery
Zmiany Klimatyczne.
Karolina Kopczyńska i Ola Lichocka
POWIETRZA ATMOSFERYCZNEGO
POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA
Zanieczyszczenia powietrza – przyczyny powstawania
Zanieczyszczenie powietrza, gleby i wody
ZIEMIA Przyczyny Zanieczyszczenia powietrza.
Zanieczyszczenia powietrza i sposoby ich zwalczania
EFEKT CIEPLARNIANY.
Zagrożenia cywilizacyjne: dziura ozonowa, efekt cieplarniany, zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, kwaśne deszcze. Grzegorz Wach kl. IV TAK.
BIOPALIWA.
Czy Polska stanie się Saharą Europy?
BIOLOGIA Efekt cieplarniany.
Zagrożenia Planety Ziemi
Co to jest globalne ocieplenie?
Źródła i skutki zanieczyszczeń powietrza
Karolina Kopczyńska i Ola Lichocka
Kwaśne deszcze.
Źródła i rodzaje zanieczyszczeń powietrza
W jaki sposób i dlaczego należy chroni powietrze?
Ziemia – planeta ludzi.
Pracę wykonała: Karolina Greniuk.
ZANIECZYSZCZENIE ŚRODOWISKA
ZANIECZYSZCZENIE GLEBY
Zanieczyszczenia powietrza
ŹRÓDłA ENERGII Prezentacja wykonana na zajęciach informatycznych przez uczniów klas 0-III w ramach projektu SMS.
Kwaśne opady.
Autor: Sandra Tuptanowska, lat 14 Klasa 1 gimnazjum Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy nr 1 w Grudziądzu Nauczyciel: Piotr Piszkalski Specjalny Ośrodek.
Jak chronić Ziemię? Projekt edukacyjny w klasie II szkoły podstawowej.
Niekorzystne zjawiska związane z zanieczyszczeniem atmosfery
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
WODA Maja Janiszewska kl. VI c, SP-45.
ZANIECZYSZCZENIA ŚRODOWISKA
WPŁYW CZŁOWIEKA NA KLIMAT
Zanieczyszczenie powietrza
Projekt otrzymał wsparcie finansowe Unii Europejskiej. Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi wydawca. Narodowa Agencja Programu Erazmus.
Kwaśne deszcze Autor: Krzysztof Wójt, IId G.
Temperatura powietrza
Fizyka a ekologia. W kilku słowach o zanieczyszczeniach W powietrzu znajduje się kilka składników takich jak: tlen, azot i dwutlenk węgla –w których znajdują.
Ekologia wokół nas..
Efekt cieplarniany.
EKOLOGIA.
Fizyka a ekologia.
Efekt cieplarniany.
Najpopularniejsze zanieczyszczenia powietrza
Powietrze Mateusz Wiśniewski.
Wpływ człowieka na środowisko
Departament Zrównoważonego Rozwoju Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu
ARKADIUSZ ŚPIEWLA, 1 BT. Smog – zjawisko atmosferyczne powstałe w wyniku wymieszania się mgły z dymem i spalinami.
Smog, efekt cieplarniany i dziura ozonowa
Departament Zrównoważonego Rozwoju Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu
Zapis prezentacji:

Zwiększanie świadomości i zaangażowania młodych ludzi w działania dotyczące globalnych wyzwań ekologicznych oraz zmian klimatu.

Jadąc do Sobieszewa byliśmy bardzo zaciekawieni i rozemocjonowani co nas tam czeka….

Wysiadłszy z pociągu byliśmy głodni i spragnieni, bardzo chcieliśmy być na miejscu ponieważ było gorąco i chcieliśmy się przebrać w świeże ubrania.

Prosto z peronu udaliśmy się na wyspę Sobieszewską. Do ośrodka, w którym byliśmy zakwaterowani jechaliśmy autobusem. Po drodze musieliśmy wysiąść i przejść przez pewien most…

… most, przez który musieli przejść wszyscy stojący pasażerowie. Było to nawet zabawne, gdy musieliśmy gonić za autobusem.

W ośrodku, po zakwaterowaniu i rozpakowaniu zapoznaliśmy się z Hiszpanami. Po obiedzie poszliśmy do sali spotkań i od tamtej chwili projekt oficjalnie uznano za rozpoczęty. Podzieliliśmy się na grupy: - sprzątającą, - budzącą, - reporterską, oraz - punktualności

Drugiego dnia wymienialiśmy się informacjami na temat naszych narodowości i miast, w których żyjemy. Zaczęliśmy się zaprzyjaźniać z Hiszpanami.

Tego dnia odwiedziliśmy Stację Ornitologiczną. Rozmawialiśmy również o działaniach Unii Europejskiej przeciwko zmianą klimatu.

W tym dniu pojechaliśmy do Oceanarium, w którym nauczyliśmy się dużo o kwaśnych deszczach i dziurze ozonowej. Zajrzeliśmy też na Sopockie molo. Hiszpanki po raz pierwszy zobaczyły polskie bursztyny; od razu zapragnęły je kupić. Wszyscy Hiszpanie po raz pierwszy zobaczyli też zapiekankę, niestety żaden z nich nie odważył się jej spróbować.

to opad atmosferyczny, o odczynie kwaśnym; zawiera kwas wytworzony przez rozpuszczenie w kropach deszczu produktów spalania, głównie tlenków siarki

górna warstwa stratosfery znajdująca się na wysokości km, w której znajdują się największe ilości ozonu (10 12 cząsteczek/cm 3 ). Chroni przed nadmiernym promieniowaniem ultrafioletowym.

Efekt cieplarniany jest to zjawisko występujące w atmosferze spowodowane obecnością w powietrzu pary wodnej, dwutlenku węgla, ozonu, tlenku węgla oraz metanu i występował zawsze od kiedy w atmosferze Ziemi pojawił sie dwutlenek węgla i woda. Wymienione substancje posiadają zdolność pochłaniania (zatrzymywania) w atmosferze ciepła pochodzącego z nagrzewania Ziemi przez Słońce oraz własnego ciepła powstającego we jej wnętrzu. A to oznacza, że ciepło zostaje uwięzione, co daje efekt podobny do efektu wywołanego przez dach szklarni. Największy udział w tym efekcie ma para wodna i dwutlenek węgla.

W tym dniu przyszła do nas Pani ze stacji ornitologicznej, która 2 dni wcześniej prowadziła z nami zajęcia o ptakach wyspy Sobieszewskiej i opowiadała o zaletach wyspy. Następnie były prowadzone animacje językowe przez Hiszpanów.

W czwartek byliśmy na plaży i szukaliśmy pozytywnych i negatywnych wpływów człowieka na środowisko. Poza szukaniem wpływów człowieka na środowisko wzięliśmy udział, w konkursie zbierania bursztynów zorganizowanym przez opiekunów wymiany.

POZYTYWNE -zakładanie obszarów chronionych -oczyszczanie ścieków -recykling - człowiek ratuje niektóre gatunki zwierząt

NEGATYWNY: -wycinka lasów - zanieczyszczanie wód - zanieczyszczanie powietrza (przemysł) - degradacja środowiska przez zakładanie np. sztucznych zbiorników pełniących funkcję retencyjną - rozwój przemysłu -> wzrost efektu cieplarnianego -osuszanie bagien np. w celu uzyskania terenów pod uprawę - spływy wód z terenów rolniczych, które niosą ze sobą wodę zawierającą nawozy -odpady przez turystykę

Ostatniego dnia wymiany podsumowywaliśmy wszystkie siedem dni. Wymieniliśmy się prezentami i wysłaliśmy do siebie kartki pocztowe. Zjedliśmy wspólnie obiad, pożegnaliśmy się z Hiszpanami co było dla wszystkich bardzo trudne, ponieważ bardzo się ze sobą zżyliśmy. Po ich odjeździe poczekaliśmy chwilkę i również wyruszyliśmy do domu…

Przez 7 dni wymiany uświadomiliśmy sobie jak ważne jest dbanie o nasze otoczenie. Dowiedzieliśmy się także jak nie dbanie o środowisko źle wpływa na naszą planetę. Ta wymiana na pewno wpłynie na nasze przyszłe działania w dorosłym życiu.

Dziękujemy za uwagę KONIEC