W poszukiwaniu granic BEx Michał Kociankowski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Advertisements

Katolicki Uniwersytet Lubelski uwarunkowania, wyróżniki
Psychologia Zarządzania
Wartość …. Oznacza że, coś jest cenne i godne pożądania oraz co stanowi (albo być powinno) przedmiot szczególnej troski oraz cel ludzkich dążeń, a także.
O czym należy pamiętać przy budowaniu partnerstwa typu LEADER? Urszula Budzich-Szukała Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich oraz PREPARE.
Literatura Tyszka T., Falkowski A. Psychologia zachowań konsumenckich. GWP Gdańsk 2001 Falkowski A. Praktyczna psychologia poznawcza, marketing i reklama.
Procesy poznawcze cd Uwaga.
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Co wpływa na jakość życia w późnym okresie dorosłości ?
KIM JESTEŚ PIĘCIOLATKU?
Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Wysockiego 10
Człowiek z opaską na oku, czyli w poszukiwaniu sensu rzeczy niezrozumiałych Michał Kociankowski Synergion.
Michał Kociankowski synergion
O FIZYCE Podstawowe pojęcia.
Dobra reklama, czyli coś między małpą a robotem
Uczy odpowiedzialności Uczy odpowiedzialności Każdy zwierzak wymaga stałych posiłków czy spacerów, bo inaczej cierpi albo choruje. Dziecko, dbając o.
Systemy kognitywne jako nowy wymiar informatyki ekonomicznej
DROGA DO UZALEŻNIENIA.
Badania konsumenckie w zarządzaniu serialem telewizyjnym Paweł Nowicki Michał Kociankowski.
Strategie pracy psychologicznej z osobą doznającą przemocy domowej
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
Zdrowe relacje międzyludzkie
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 5
Branding „Nie sposób być lepszym, jeśli najpierw nie jest się innym.”
Na co jeszcze czekamy, czyli o nieuchronności Michał Kociankowski
Ocenianie Kształtujące
INSTRUKCJA NA UDANE MAŁŻEŃSTWO.
Transmisje Internetowe Ciekawy dodatek czy realna wartość?
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
Rozwiązywanie konfliktów
O korzeniach i skrzydłach…
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Stadion Narodowy w skojarzeniowej strukturze marki Warszawa.
Szkoła Promująca Zdrowie
Co chcieliśmy osiągnąć?
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
1. 2 Wynagrodzenia w sektorze energetycznym - uwarunkowania kulturowe Adam Cichocki Zbigniew Dudziński Warszawa
Stanisława Ossowska Duchowość w działaniu Otwarte Spotkania Czwartkowe – Nadarzyn, 1 września 2005.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Wyznaczanie celów SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
JAKOŚĆ PRZESTRZENI – JAKOŚĆ ŻYCIA Proseminarium i seminarium licencjackie na kierunku gospodarka przestrzenna dr hab. Sylwia Kulczyk, dr Katarzyna Duda-Gromada.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
To dobrowolna, bezpłatna, świadoma praca na rzecz innych lub całego społeczeństwa wykraczająca poza więzi rodzinno- koleżeńsko-przyjacielskie.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM? Stres to reakcja na bodziec pochodzący ze świata zewnętrznego, który wymaga z naszej strony podjęcia jakichś działań (reakcji).
Anna Bombińska-Domżał Remigiusz Kijak Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie Model uczestnictwa osób z niepełnosprawnością intelektualną w odbiorze.
Motywacja- podstawowe koncepcje. Punkty 1, 2, 3 – nie będzie pytań z tych tematów na kolokwium! Punkty 4, 5, 6 – będą na kolokwium! 1. Podstawowe pojęcia.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
ANALIZA WARTOŚCI PRZEDSIĘWZIĘĆ PROJEKTOWYCH ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM KRYTERIUM ICH EFEKTYWNOŚCI Bartłomiej Czekaj Numer albumu: 1892 Promotor: Prof.
Cz. Nosala (1979, 1993) koncepcja problemu i ich podziału (taksonomii) Każda sytuacja poznawcza ukierunkowana na osiągnięcie jakiegoś celu zawiera następujące.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
O stresie – kilka rzeczy ważnych
Sposoby radzenia sobie ze stresem
Proces przewodzenia i kontrolowania
Ze spostrzeżenia w wyobrażenie.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
Metody radzenia sobie ze stresem
Zapis prezentacji:

W poszukiwaniu granic BEx Michał Kociankowski

Czy to coś nowego? Ludzie potrzebują różnych rzeczy Potrzeby transcendencji Potrzeby samorealizacji Potrzeby estetyczne Potrzeby poznawcze Potrzeby szacunku Trzy ważne czynniki napędowe: Doświadczanie Zaangażowanie Identyfikacja Potrzeby przynależności Potrzeby bezpieczeństwa Odbieranie bodźców jest ważne, ale to tylko początek – doznaniom trzeba nadać sens. Potrzeby fizjologiczne Ogólnie trafny model, choć w praktyce hierarchie i relacje bywają różne, np.: zaspokajanie potrzeby samorealizacji przez deprywację potrzeby bezpieczeństwa Czy to coś nowego? 2

Doświadczenie Zaangażowanie Identyfikacja Wszystkie żywe organizmy odbierają jakieś bodźce, ale tylko nieliczne umieją czerpać z tego wiele rodzajów przyjemności. Człowiek umie. Nie ilość, ale jakość odbieranych bodźców jest dziś miarą jakości życia. Ten ma lepiej, kto może sobie zapewnić fajniejsze bodźce. Bodźce są dziś wartością same w sobie. Ludzie potrzebują w życiu poczucia sensu i celu, bo ich zasoby nie są nieograniczone – trzeba jakoś je ukierunkować. Trzeba wiedzieć, co warto. Obiekty, stany, potencjalności związane z celem stają się ważne. Pokonywanie trudności i osiąganie celów daje satysfakcję, czyli zadowolenie z siebie. Aby być zadowolonym z siebie trzeba zrealizować swój potencjał w czymś cennym. Ludzie potrzebują w życiu poczucia przynależności, czyli wiedzy o tym, kim są - przynależność daje tożsamość. Tożsamość pomaga określić cele i kierunki. Tożsamość pozwala być rozpoznanym i budować relacje. Sukces społeczny wymaga odpowiedniej grupy odniesienia. 3

Nawet przeżyte tylko raz pozostawiają wyraźny ślad w pamięci Przeżycie, zaangażowanie, tożsamość Bazują na wyraźnych kryteriach przynależności Mają swoje „punkty kulminacyjne” kiedy manifestuje się cała ich natura „Punkty kulminacyjne” są spektakularne oddziałują na wiele zmysłów jednocześnie Nawet przeżyte tylko raz pozostawiają wyraźny ślad w pamięci 4

MARKI Marki, które potrafią TO zdobyć Marki, które mają TO Marki, którym też się udało Skuteczna marka Zauważona, inna Zapamiętana, godna uwagi Doceniona, uznana za coś ważnego jako nośnik skojarzeń jako najlepsza opcja jako symbol 5

Nie łatwo to opisać, trudno zbadać a jeszcze trudniej zaplanować. Myślenie poprzez BEx to szansa, aby świadomie budować silne marki odniesienie do „ja”, obrazu siebie kluczowe cechy Składniki BEx uczestnictwo w kulturze reakcje, postawy, zachowania innych sytuacja, kontekst, otoczenie Nie łatwo to opisać, trudno zbadać a jeszcze trudniej zaplanować. 6

Widzieliśmy dzika! Spotkanie dzika to wydarzenie, które się pamięta. Dziki mieszkają w lesie – należy ich się tam spodziewać. Dzików jest dość dużo. a jednak Spotkanie dzika to wydarzenie, które się pamięta. 7