Microsoft Office Excel

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tematyka kursu z informatyki dzień 3
Advertisements

Praca kontrolna Oprogramowania biurowego z Analiza danych z list i tabel. Analiza danych jest to wyodrębnianie najistotniejszych danych z, przeważnie.
Zastosowanie formu ł w arkuszu kalkulacyjnym.. Formuły to równania wykonujące obliczenia na podstawie wartości zawartych w arkuszu. Formuła zaczyna się
ARKUSZ KALKULACYJNY Sprawdzian umiejętności Czytaj uważnie pytania
Proste bazy danych w Excelu
Zastosowania geodezyjne
Arkusz kalkulacyjny Excel część 2 © Jacek Śmietański, Kraków
Arkusz kalkulacyjny powtórzenie A.Ś..
Arkusz kalkulacyjny FORMUŁY I WYKRESY
Arkusz kalkulacyjny Excel
import danych; sumy pośrednie; tabela przestawna; konsolidacja danych
ZASTOSOWANIE FUNKCJI W EXCELU
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
ARKUSZ KALKULACYJNY JUŻ PROŚCIEJ SIĘ NIE DA Wersja OFFICE 2010
Menu Tabela program Microsoft Word
Podstawy Informatyki II
Arkusze kalkulacyjne, część 3
Arkusz kalkulacyjny Microsoft Excel.
Arkusz kalkulacyjny powtórzenie Małgorzata Medycka.
Formuły i funkcje w excelu
Word Tabela.
Projektowanie tabeli w arkuszu kalkulacyjnym
ARKUSZE KALKULACYJNE 1. ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE W EXCELU 2
Arkusze kalkulacyjne Wybrane kategorie funkcji
Technologie informacyjne EXCEL I
Technologie informacyjne EXCEL I
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Na początek kilka pojęć z arkusza
Proste obliczenia w arkuszu
Analiza danych przy pomocy funkcji • przegląd wybranych funkcji Excela (m.in. wyszukaj.pionowo, jeżeli, suma.jeżeli) • przypisywanie nazw zakresom komórek.
Arkusz kalkulacyjny MS Excel
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wiadomości wstępne
Dla każdego coś miłego Microsoft Excel 2010
Obliczanie średniej wartości grupy liczb j następnie naciśnij przycisk F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku w celu rozpoczęcia kursu. Na.
Adresowanie komórek w Excelu
E XCEL INACZEJ Przygotował: Przemysław Kacperski.
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania Informatyka Arkusz kalkulacyjny Excel dla WINDOWS cz.6.
Materiały szkoleniowe Miedziowego Centrum Kształcenia Kadr.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Podstawowe funkcje w arkuszu kalkulacyjnym Informatyka.
Przemysław Pełka , Damian Kotarski
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
MS-Excel – formuły i funkcje
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Excel Filtrowanie Funkcje bazodanowe
Tabela przestawna Tabela przestawna - narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające wybierać i przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
TEMAT: WPROWADZENIE DO ARKUSZA KALKULACYJNEGO EXCEL
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Poznajemy arkusz kalkulacyjny
TWORZENIE I FORMATOWANIE TABEL
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Łączenie dokumentów Łączenie dokumentów  Mechanizm OLE Mechanizm OLE  Obiekt osadzony Obiekt osadzony  Obiekt połączony.
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE
Proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Wykład 6 – formuły Excela 2000 Formuły – ogólne informacje Formuły są podporządkowane określonej składni lub porządkowi polegającemu na użyciu znaku.
1. Adres względny 2. Adres bezwzględny 3. Adres mieszany.
Funkcje w Excelu Wyrażenia, które pobierają wartość lub wartości z komórek, przeprowadzają oprację i zwracają wartość. Funkcje upraszczają i skracają formuły.
Wstawianie funkcji i formatowanie tabel w Excelu FORMATOWANIE TABEL, ORAZ FORMATOWANIE WARUNKOWE.
Microsoft® Office Word
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
Formatowanie tabel w Excelu w tym formatowanie warunkowe Prezentację przygotował: Cieplucha Maciej.
Istotą kolumn jest przedzielenie strony na kilka części położonych obok siebie. Ilość kolumn jest generowana przez użytkownika, odpowiednio dla jego potrzeb.
Do czego służy arkusz kalkulacyjny, jego budowa
Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z Prowadzący: Artur Kołos.
 Formuła to wyrażenie algebraiczne (wzór) określające jakie operacje ma wykonać program na danych. Może ona zawierać liczby, łańcuchy znaków, funkcje,
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
ARKUSZE KALKULACYJNE Ćwiczenia 20h.
Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
Excel Informacje różne.
Zapis prezentacji:

Microsoft Office Excel Podstawa obsługi programu Excel

Podstawowe informacje: Co to jest Excel? Podstawowe informacje: Do czego służy? Excel jest programem arkuszy kalkulacyjnych należącym do pakietu Microsoft Office System. Excel znakomicie ułatwia nam codzienne życie. umożliwia m.in. śledzenie danych, tworzenie modeli analizy danych, zapisywanie formuł w celu przeprowadzania obliczeń z wykorzystaniem tych danych, przestawianie danych na różne sposoby i prezentowanie ich na profesjonalnych wykresach różnego typu.

Proste formuły matematyczne Formuła zawsze musi być rozpoczęta znakiem równości „=‘’ Podstawowe operatory działań: + dodawanie - odejmowanie * mnożenie / dzielenie ^ potęgowanie > większy < mniejszy Excel to program który pozwala nam obliczyć skomplikowane obliczenia. Klikamy na komórkę A1 wpisujemy skomplikowane dla nas równanie poczym przyciskamy „ENTER’’ i gotowe ;)

W Excelu wyróżniamy dwa sposoby wstawiania funkcji : Wstawianie funkcji: W Excelu wyróżniamy dwa sposoby wstawiania funkcji : 1 ) ręcznie 2) Na pasku zadań „Wstaw, Funkcje” Wybieramy funkcje m.in.: Suma:dodaje wszystkie liczby w zakresie komórki Średnia: oblicza średnią arytmetyczną Pierwiastek: oblicza pierwiastek kwadratowy liczby Jeżeli: warunek ; ( prawda, fałsz )

Funkcje daty i czasu Teraz – podaje aktualny czas i datę Dziś – podaje aktualną datę Miesiąc – funkcja zwraca liczbę będącą numerem miesiąca Rok – funkcja zwraca liczbę będącą rokiem wyciągniętym z daty

Funkcje warunkowe LICZ. JEŻELI (zakres, co) zakres – dana wartość jest szukana, co – dotyczy tego co szukamy. SUMA.JEŻELI (zakres, co, zakres sumowania)- zakres- dana wartość jest szukana, co- dotyczy tego co szukamy, zakres sumowania-obszar sumowanych wartości.

Teksty i ich modyfikacje: Funkcje tekstowe Teksty i ich modyfikacje: FRAGMENT.TEKSTU ( tekst, od_znaku, ile_znaków) Tekst - jaki tekst będzie modyfikowany Od znaku - od którego będzie odczytywany Ile znaków –ilość, która będzie odczytywana z danego tekstu Dł(Tekst) - określa długość tekstu określonego jako argument ZŁĄCZ.TEKSTY (dowolna ilość tekstów) łączy wartości tekstowe

Jak scalamy komórki? Należy je zaznaczyć a następnie przycisnąć „scal i wyśrodkuj’’ na pasku narzędzi. Komórka, wiersz, kolumna. Jak wstawiać ? Wybieramy zakres i go zaznaczamy. Wybieramy taką liczbę komórek jaką chcemy wstawić. W menu „WSTAW’’ a następnie polecenie komórki wiersze. kolumny

Jak wylicza sie sumę ? Aby dodać do siebie dwie lub więcej liczb: a) należy w komórce np. A1 i B1 wpisać wybrane liczby b) w komórce C1 wpisać formułę : =SUMA(A1;B1) poczym naciskamy przycisk „ENTER’’

Procenty w programie Excel to nie problem Aby obliczyć procent danej liczby musimy pomnożyć tę liczbę przez ten procent. Strona: http://excel.info.pl/155/jak-obliczyc-procent-danej-liczby.html Przykładowe zadanie związane z procentami : Sprawdzian liczył 30 pytań, Ty odpowiedziałeś na 18 pytań poprawnie. Jaki uzyskamy procent odpowiedzi poprawnych? A więc w komórce np. A1 wpisujemy liczbę 18, a w komórce np. B1 liczbę 30, a w komórce np. C1 wpisujemy formułę: =SUMA(A1/B1).

Mediana Mediana - wartość cechy w szeregu uporządkowanym. Obliczamy ją następująco: Przykład: w komórkę A1-5, A2-9, A3-4, A4-15. Następnie wpisujemy w komórce B2 formułę: =MEDIANA(A1:A4).

Jak sortować ? Wszelkie listy powinny być porządkowane według nazwisk. Robimy to według drugiej tabelki. Aby sortować: zaznaczamy zawartość komórek, które chcemy posortować. Klikamy na Dane, a następnie wybieramy Sortuj ;)

Średnia Arytmetyczna: Aby obliczyć średnią arytmetyczną, należy wstawić w komórki : Przykład: od A1 do A10 wpisać liczby, a w komórce np. B2 wpisać formułę: =ŚREDNIA(A1;A10)‏