Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Procedura Poświadczania Jakości Zastosowania CAF Po co to nam? Jak to będzie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

REFLEKSJE NA TEMAT ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Elementy systemu zarządzania urzędów
Doświadczenia z udziału w teście systemu AKSES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES – Kraków, październik 2012.
Katarzyna Topolska-Ciuruś Szczyrk, 6-7 czerwca 2011 r.
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha 17 Katowice
Propozycja metodyki nauczania inżynierii oprogramowania
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Kształtowanie motywacji pracowników
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
PPPRCHITM Zintegrowany System Zarządzxania
Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Ocena użyteczności metody CAF 2006 Prezentuje: Marek Jefremienko.
Planowanie Rozwoju Instytucjonalnego
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Zasady wyboru i wytyczne do opisu dobrych praktyk Dr inż. Janusz Adamczyk.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Europejski System Nagród EFQM Diane Dibley 18 maja 2001
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Prof. Aleksander Surdej
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Obserwacja wybranych uczniów
Jak mierzyć efektywność administracji?
Idea oceniania kształtującego
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
EWALUACJA GŁÓWNE ZADANIA DOTYCZACE SPRAWNEJ EWALUACJI.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
DOŚWIADCZENIA Z WDROŻENIA ISO 9001:2000 W POLSKIEJ POLICJI.
1 „ Doświadczenie w stosowaniu modelu zarządzania INK w polskiej policji ” Tadeusz Zawistowski.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Priorytet V. „Dobre zarządzanie” Działanie 5.2 „Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej”, Poddziałanie „Systemowe wsparcie funkcjonowania.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
MICZKO KAROLINA PATEK JOANNA GR. 2B ORGANIZACJE I ICH RODZAJE.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Rodzaje zmian zachodzących w otoczeniu przedsiębiorstwa:
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Obserwacja wybranych uczniów
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Procedura Poświadczania Jakości Zastosowania CAF Po co to nam? Jak to będzie robione? Co możemy na tym zyskać? Prezentuje: Sławomir Wysocki

Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. MODEL CAF C echy A dministracji F achowej

Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. jakość przywództwa, jakość przywództwa, zdolność organizacji do strategicznego planowania, zdolność organizacji do strategicznego planowania, zdolność organizacji do zmian procesów i struktur w zależności od zmian otoczenia, zdolność organizacji do zmian procesów i struktur w zależności od zmian otoczenia, sposoby zarządzania ludźmi, sposoby zarządzania ludźmi, sposoby gospodarowania zasobami majątkowymi, finansowymi, itd. sposoby gospodarowania zasobami majątkowymi, finansowymi, itd. C o A nalizujemy F aktycznie

Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Po Co Analizujemy Fakty metodą CAF Po to by: Wskazać na istotne z punktu widzenia zarządzania cechy organizacji sektora publicznego, Służyć jako narzędzie dla kadry kierowniczej zainteresowanej poprawą wyników swoich organizacji, Zapewnić aktywizację pracowników organizacji, Poprawić jakość usług organizacji, Usprawnić funkcjonowanie urzędu, Stworzyć pomost pomiędzy różnymi modelami wykorzystywanymi w zarządzaniu jakością, Ułatwić benchmarking pomiędzy organizacjami sektora publicznego.

Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Źródła pomysłu na ocenę stosowania CAF Potrzeba uzyskania odpowiedzi na pytania: idzie Czy doskonalenie organizacji idzie w dobrym kierunku? Czy proces samooceny zrealizowaliśmy właściwie? Czy między informacjami o organizacji, jakie uzyskaliśmy w samoocenie, a wybranymi projektami usprawnień jest właściwy związek?

Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Cele procedury Poprawa jakości stosowania CAF i jego oddziaływania na organizację, Uzyskanie wiedzy, czy w rezultacie zastosowania CAF organizacja utrwala zasady TQM, Wzmocnienie podejścia opartego o PDCA, Promowanie przeglądów dokonywanych przez użytkowników CAF i wzajemnego uczenia się z najlepszych wzorców (benchlearning), Nagradzanie organizacji, które już rozpoczęły efektywną podróż w kierunku ciągłego doskonalenia, Ułatwianie użytkownikom CAF uczestnictwa w programie Poziomy Doskonałości EFQM.

Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Zasady procedury Stosowanie procedury jest dobrowolne i uwzględnia specyfikę danego kraju, Procedura upowszechnia korzystanie z informacji zwrotnej, dotyczącej zastosowania CAF i jego wpływu na organizację, Informacja zwrotna pochodzi od osób równorzędnych i/lub ekspertów zewnętrznych, Procedura prowadzi do uzyskania Poświadczenia Skutecznego Użytkownika CAF (Label of Effective CAF User – ECU) na okres dwóch lat, które nie jest akredytacją lub uznaniem za organizację doskonałą, Procedura jest zbudowana na trzech filarach, którymi są: proces samooceny, proces działań usprawniających i dojrzałość organizacji pod względem TQM.

Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Filar 1 Procesy samooceny Kroki 1-6 w planie 10-kroków stosowania CAF Filar 2 Procesy działań usprawniających Kroki 7-9 w planie 10-kroków stosowania CAF Filar 3 Dojrzałość TQM w organizacji Skupienie się na ośmiu zasadach doskonałości i przybliżeniu do nich dzięki zastosowaniu modelu CAF Filary procedury

Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Co oceniane jest w I filarze Schemat oceny pozwala rozpoznać zdolność do przeprowadzenia skutecznej i planowej samooceny. Stosowana skala oceny jest pięciostopniowa: 1.Działania przeprowadzono w bardzo ograniczony sposób 2.Działania przeprowadzono w ograniczony sposób 3.Działania przeprowadzono w sposób do przyjęcia 4.Działania przeprowadzono w sposób zadowalający (satysfakcjonujący) 5.Działania przeprowadzono w sposób wyróżniający Skala jest uszczegółowiona dla każdego działania w postaci stwierdzeń pozwalających na zdefiniowanie sposobu oceny stanu faktycznego organizacji w danym obszarze. Ocena w tym filarze nie służy do wartościowania punktacji, przyznanej podczas samooceny CAF.

Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Co oceniane jest w II filarze Generalnie proces dochodzenia do wytypowania (i podjęcia) projektów usprawnień, czyli np.: Proces selekcji informacji zebranych podczas samooceny, Proces gromadzenia propozycji usprawnień, Zasady ustalania priorytetów, Proces wyboru działań usprawniających, Proces inicjowania projektów usprawnień, Informowanie o przygotowywanych i podjętych usprawnieniach. Procedura w tym filarze dotyczy planowania i procesu doskonalenia, lecz nie została pomyślana dla oceny rezultatów działań usprawniających.

Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Co oceniane jest w III filarze Ocena wartości TQM odnosi się do poziomu dojrzałości osiągniętego przez organizację w wyniku prac nad samooceną i realizacji procesu doskonalenia. Wartości TQM składają się z ośmiu zasad doskonałości Skala oceny ma 4 poziomy: O Poziom Inicjowania nie został osiągnięty I Poziom Inicjowania (Initiation) R Poziom Realizowania (Realisation) M Poziom Dojrzałości (Maturity)

Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Za co otrzymuje się Poświadczenie SKUTECZNEGO UŻYTKOWNIKA CAF Minimalne wymagania, by uzyskać Poświadczenie, są następujące: całkowita suma punktów oceny Filaru 1 i 2 musi wynosić przynajmniej 28, kroki 1, 5 i 9 muszą zostać uznane jako przynajmniej zadowalające (4 punkty), przy czym każdy z tych kroków musi uzyskać minimalną ocenę 4 punktów, Wszystkie kroki muszą być oceniane przez Eksperta Zewnętrznego CAF.

Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Dziękuję za uwagę