Prezentacja opracowania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

Miejski Obszar Funkcjonalny
Opracowanie: zespół WIM, WI, ZDiUM, WTR pod przewodnictwem POKE marzec 2010 r. Obsługa komunikacyjna UEFA EURO 2012 TM.
Znaki informacyjne.
Parkingi Parkuj i Jedź (P+R) na obrzeżach Warszawy (konsultacje społeczne w ramach etapu II) Projekt Budowa parkingów strategicznych "Parkuj i Jedź" (Park&Ride)
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Budowa centralnego odcinka II linii metra
Znaki informacyjne.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Liczby pierwsze.
Zmiany w organizacji komunikacji miejskiej w czasie: -ograniczenia ruchu na I linii metra -zamknięcia podmiejskiej linii średnicowej -wyłączenia ruchu.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM PROGRAM ZPORR.
Parkingi podziemne w Warszawie – realizacja w formule PPP
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
PRZEBUDOWA TARGOWISKA PRZY ULIC BANACHA/GRÓJECKA
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
Klasyfikacja systemów
PRZEPISY PRAWA BUDOWLANEGO
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Kluczowe liczby w projekcie budżetu na 2014 rok i w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata Warszawa 15 listopada 2013 r. MIASTO STOŁECZNE.
MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO (MPZP.)
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
1 ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ZA ROK 2004 ORAZ PORÓWNANIE Z LATAMI.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Politechnika Warszawska, 6 grudzień 2007
Czytelność układu linii
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
przygotował: Jacek Makuch SEMINARIUM Z PRZEDMIOTU „KOLEJE MIEJSKIE”
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA KOMUNIKACJA W ZINTEGROWANYM PROGRAMIE ROZWOJU PRZESTRZENNEGO ŚRÓDMIEŚCIA OLSZTYNA WYDZIAŁ ROZWOJU MIASTA, MARZEC 2014.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
WOLNE powierzchnie biurowe WOLNE powierzchnie biurowe o łącznym metrażu 115,35 m² Park Przemysłowy Gminy Leżajsk.
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Etap 1 Warszawa, wrzesień 2011.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Nadzór prawny nad uchwałami z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego Warszawa, marzec 2010.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
Poznań, 15 października 2014 r. Andrzej Tyszecki Wybrane uwarunkowania formalno-proceduralne i systemowe eksploatacji gazu z łupków.
Propozycje zamienne lokalizacji Bazaru „Trocka”
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
Znaki drogowe!.
Działania rewitalizacyjne na Pradze. Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. budowa infrastruktury sportowej remont obiektów zabytkowych modernizacja.
Wnioski Rady Osiedla LIPA PIOTROWSKA
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Plac Długosza.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU NA LATA DYSKUSJA PUBLICZNA Gdańsk r. Tomasz Budziszewski Biuro.
Celem Polityki Transportowej Państwa jest spełnienie: racjonalnych oczekiwań społeczeństwa wywołanych wzrostem mobilności, co oznacza wzrost zapotrzebowania.
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu siedleckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Siedlce,
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Nieruchomość przemysłowa w Dąbrowie Górniczej 1,91 ha
Zapis prezentacji:

Prezentacja opracowania Zamawiający: m.st. Warszawa Biuro Drogownictwa i Komunikacji Wykonawca: Sener sp. z o.o.

Zawartość opracowania Charakterystyka planowanego, docelowego systemu parkingów „Parkuj i Jedź” Identyfikacja dotychczasowych działań podjętych w trakcie I i II etapu Analiza lokalizacyjna i programowa parkingów przedstawionych w SUiKZP Zawartość opracowania Program budowy na lata 2014-2018 i oszacowanie kosztów TOM I TOM II TOM III TOM IV 2 2

Charakterystyka planowanego, docelowego systemu parkingów „Parkuj i Jedź” II III IV 3 3

Komunikacja indywidualna Historia systemu Park and Ride I - Stany Zjednoczone - Kolonia - Hamburg - Paryż - Praga Helsinki … II III Komunikacja indywidualna + Komunikacja zbiorowa IV - dyspozycyjność - wygoda - elastyczność wysoka efektywność wykorzystania deficytowej przestrzeni ruchu ekologiczność 4 4

Analiza dokumentów związanych z budową parkingów P+R 1. Uchwała nr XXVI/193/95 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 27 listopada 1995 r. w sprawie polityki transportowej dla m.st. Warszawy. II STREFA I – Centralna STREFA II – Obszary o intensywnej zabudowie STREFA III – Pozostałe obszary III 2. Uchwała nr XVI/145/99 w sprawie ustaleń wiążących gminy warszawskie przy sporządzaniu mpzp w zakresie ustaleń dla systemu parkingów strategicznych „Parkuj i Jedź” dla samochodów osobowych i parkingów dla samochodów ciężarowych. 27 obiektów, 7 zostanie wykonane w I etapie - Wilanowska, Marymont, Połczyńska, Annopol, Kabaty, Al. Krakowska, Metro Młociny IV 5 5

Analiza dokumentów związanych z budową parkingów P+R Inne dokumenty Plan Zagospodarowania Przestrzennego m. st. Warszawy (uchwała nr XXXVIII/492/2001 Rady m.st. Warszawy z dnia 2001 r.) II Zasady zagospodarowania, organizacji i zarządzania parkingami typu „Parkuj i Jedź” w Warszawie, październik 2001 r. III Strategia Rozwoju Miasta Stołecznego Warszawy do 2020 roku, załącznik do uchwały nr LXII/1789/2005 IV Uchwała Rady m. st. Warszawy nr LXXXII/2746/2006, zmieniona uchwałą nr L/1521/2009 z dnia 26 lutego 2009 r. przyjęte zostało Studium Uwarunkowań i Zagospodarowania Przestrzennego 10 października 2006 r. 6 6

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 14 26 25 23 24 29 28 27 22 20 21 19 16 17 15 13 18 WYBUDOWANE I NIE OBJĘTE SUiKZP WYBUDOWANE I OBJĘTE SUiKZP 30 31 SUiKZP I II III IV 7 7

Analiza dokumentów związanych z budową parkingów P+R Inne dokumenty II Uchwała nr LVIII/1749/2009 wraz z załącznikiem Strategia Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy do 2015 roku i na lata kolejne, 9 lipca 2009 r. III Kierunki realizacji polityki parkingowej na obszarze m.st. Warszawy do roku 2035, październik 2009 r. IV 8 8

Etapy budowy parkingów P+R w Warszawie Metro Marymont Metro Wilanowska Metro Młociny Połczyńska I etap budowy Wybudowano II Metro Ursynów Anin Stokłosy Al. Krakowska Rembertów Kabaty Wawer Ursus Niedźwiadek Falenica Jeziorki III Wybudowano II etap budowy IV Zaplanowano 9 9

Usytuowanie parkingów „Parkuj i Jedź” wybudowanych w I i II etapie Metro Młociny Metro Marymont Połczyńska Metro Wilanowska Metro Ursynów Metro Stokłosy Anin - wybudowane w I etapie - wybudowane w II etapie Parkingi „Parkuj i Jedź” Usytuowanie parkingów „Parkuj i Jedź” wybudowanych w I i II etapie I II III IV 10 10

Identyfikacja dotychczasowych działań podjętych w trakcie I i II etapu IV 11 11

Charakteryzacja parkingu II etapu budowy P+R Anin Charakteryzacja parkingu II etapu budowy Rejon skrzyżowania ul. Szpotańskiego i ul. VIII Poprzecznej Przy stacji PKP Warszawa Anin I II III IV Charakterystyka parkingów: Położenie Liczba miejsc parkingowych dla samochodów osobowych i rowerów Przykład 12 12

Przykładowy parking P+R Anin I II III IV 13 13

Ocena funkcjonowania parkingów P+R Anin Ocena funkcjonowania parkingów I Możliwość przesiadki na: kolej (SKM) autobus II Parking P+R „Anin” w trakcie budowy III Autobusy obecnie zatrzymujące się na przystanku: 01 – ul. Szpotańskiego, w kierunku Międzylesia: 119, 521, N22; 02 – ul. Widoczna, w kierunku Śródmieścia: 521, N22; 03 – ul. Lucerny, w kierunku Traktu Lubelskiego: 119, 213; 05 – u. Mrówcza, w kierunku Piechurowa: 213. Poj./dzień IV Średnie napełnienie parkingu P+R „Anin” 14 14

Analiza lokalizacyjna i programowa parkingów przedstawionych w SUiKZP II III IV 15 15

Parkingi wyznaczone w SUiKZP nie objęte I i II etapem budowy Analiza zasadności realizacji parkingu P+R Analiza możliwości lokalizacji parkingu Analiza programowa Rekomendacje dot. wyboru danego typu parkingu II Dodatkowe lokalizacje III IV 16 16

Analiza zasadności realizacji parkingu P+R - Przeanalizowana zasadność budowy parkingów określonych w SUiKZP i innych propozycji lokalizacji, - Określono korzystność lokalizacji parkingów I II III IV 17 17

Analiza możliwości lokalizacji parkingu Opis terenu Analiza możliwości lokalizacji parkingu II Układ drogowy III Powiązania z transportem zbiorowym IV Uwarunkowania realizacji 18 18

Analiza możliwości lokalizacji parkingu Opis terenu Analiza możliwości lokalizacji parkingu II III IV Strefa warunków obsługi komunikacyjnej i parkowania pojazdów, Grunt działek (klasa bonitacyjna), Powierzchnia działek, Właściciel i władający działką, Sieci uzbrojenia. 19 19

Analiza możliwości lokalizacji parkingu Układ drogowy Analiza możliwości lokalizacji parkingu II III IV Określenie możliwości dojazdu do parkingu, Charakterystyka dróg przyległych do parkingu, Opisanie funkcji i klasy dróg. 20 20

Analiza możliwości lokalizacji parkingu Powiązania z transportem zbiorowym Analiza możliwości lokalizacji parkingu II Opis powiązań z transportem zbiorowym (obecnie i w przyszłości), Opis dostępnych przystanków autobusowych, tramwajowych i kolejowych, Opis możliwych relacji. III IV 21 21

Analiza możliwości lokalizacji parkingu Uwarunkowania realizacji Opis uwarunkowań: realizacji inwestycji, formalno-prawnych, zapisanych w MPZP, wydane decyzje o warunkach zabudowy i decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego. Analiza możliwości lokalizacji parkingu II III IV 22 22

Analiza programowa Określenie potrzebnej liczby miejsc parkingowych: - samochody osobowe, - rowery. I II III IV 23 23

Określenie potrzebnej ilości miejsc parkingowych Sam. osobowe Podział na rejony komunikacyjne Określenie potencjalnych podróży Podział zadań przewozowych – model kosztu uogólnionego Koszty Wydzielenie podróży P+R z podróży odbywanych wyłącznie komunikacją indywidualną Wydzielenie podróży P+R z podróży odbywanych wyłącznie komunikacją zbiorową Określenie udziałów podróży odbywanych transportem indywidualnym, zbiorowym i w systemie P+R Określenie pojemności parkingów

Określenie potrzebnej ilości miejsc parkingowych Rowery 1. Dokument „Standardy projektowe i wykonawcze dla systemu rowerowego w m.st. Warszawie”, Biuro Projektowo-Konsultingowe TransEko, 2. Kryteria atrakcyjności i dostępności parkingów P+R dla ruchu rowerowego Kryterium 1– duża/średnia liczba ścieżek rowerowych w pobliżu parkingu (stan istniejący) - 0,5 Kryterium 2 – największe natężenia ruchu rowerowego (powyżej 1 500 rowerów/dzień) - 2 Kryterium 3 – niska lub średnia dostępność transportu publicznego w dojeździe do parkingu - 1,5 Kryterium 4– atrakcyjność parkingu P+R - 1,0 Kryterium 5 – potencjalne zwiększenie ruchu rowerowego po wybudowaniu parkingu P+R - 3,5

Rekomendacja dot. wyboru danego typu parkingu Określono dla każdej z lokalizacji parkingów, najkorzystniejszy typ parkingu proponowanego do wybudowania. Wyróżnia się trzy możliwe typy parkingów do budowy: naziemny (jednopoziomowy, nadziemny lub podziemny (kubaturowy). I II III IV 26 26

Tabelaryczne zestawienie wszystkich najważniejszych danych Podsumowanie Tabelaryczne zestawienie wszystkich najważniejszych danych I II III IV 27 27

Analiza wielokryterialna II III IV Przedstawienie programu budowy parkingów P+R i oszacowanie kosztów Analiza wielokryterialna 28 28

I II III IV 1 2 3 Określenie kryteriów szczegółowych w każdej grupie Określenie kryteriów zbiorczych Kodowanie wartości według kryteriów II 4 5 III Utworzenie macierzy oceny dla kryteriów zbiorczych i szczegółowych Ustalenie wag kryteriów zbiorczych i szczegółowych IV 29 29

I II III IV Kryterium zbiorcze - ruchowe Kryterium zbiorcze - funkcjonalne 1 4 I 1.1. Natężenie ruchu 1.2. Odległość P+R od centrum miasta 1.3. Dostępność środków transportu zbiorowego 1.4. Szacunkowa liczba mieszkańców w 2015 r. dla dzielnicy 4.1. Inwestycje transportowe warunkujące powstanie parkingu 4.2. Liczba miejsc parkingowych dla samochodów osobowych 4.3. Liczba miejsc parkingowych dla rowerów II Kryterium zbiorcze - planistyczne Kryterium zbiorcze - terenowe 2 5 5.1. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m. st. Warszawy 5.2. Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego 2.1. Dostęp do układu drogowego 2.2. Uzbrojenie terenu III Kryterium zbiorcze - czasowe 3 IV Kryterium formalno-prawne 6 3.1. Czas przygotowania inwestycji 3.2. Czas realizacji inwestycji 6.1. Pozyskanie terenu 6.2. Obszar Prawnej Ochrony Konserwatorskiej 30 30

Podstawy teoretyczne i przykłady zastosowań w budownictwie Wartości poszczególnych kryteriów są wyrażone w różnych jednostkach, sprowadzono je do porównywalności za pomocą kodowania metodą Pattern I II III Podstawy teoretyczne i przykłady zastosowań w budownictwie METODY WIELOKRYTERIALNEJ i ANALIZY PORÓWNAWCZEJ, Janusz Szwabowski, Joanna Deszcz, Gliwice 2001 r. IV 31 31

Stymulanta I Destymulanta II III IV Czas przygotowania inwestycji Natężenie ruchu Odległość parkingu P+R od centrum miasta Dostępność środków transportu zbiorowego Szacunkowa liczba mieszkańców w 2015 r. dla dzielnicy Dostęp do układu drogowego Uzbrojenie terenu Liczba miejsc postojowych dla samochodów osobowych Liczba miejsc postojowych dla rowerów SUiKZP m. st. Warszawy MPZP I Destymulanta Czas przygotowania inwestycji Czas realizacji inwestycji Inwestycje transportowe warunkujące powstanie parkingu Pozyskanie terenu Obszar Prawnej Ochrony Konserwatorskiej II III IV 32 32

Przyjęte kryteria i ich wagi Kryterium Waga (%) 1. Kryterium zbiorcze - ruchowe 30   1.1. Natężenie ruchu 60 1.2. Odległość P+R od centrum miasta 10 1.3. Dostępność środków transportu zbiorowego 20 1.4. Szacunkowa liczba mieszkańców w 2015 r. dla dzielnicy 2. Kryterium zbiorcze - terenowe 2.1. Dostęp do układu drogowego 80 2.2. Uzbrojenie terenu 3. Kryterium zbiorcze - czasowe 3.1. Czas przygotowania inwestycji 3.2. Czas realizacji inwestycji 40 4. Kryterium zbiorcze - funkcjonalne 35 4.1. Inwestycje transportowe warunkujące powstanie parkingu 4.2. Liczba miejsc parkingowych dla samochodów osobowych 4.3. Liczba miejsc parkingowych dla rowerów 5. Kryterium zbiorcze - planistyczne 5 5.1. Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego m. st. Warszawy 5.2. Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego 6. Kryterium zbiorcze - formalno-prawne 6.1. Pozyskanie terenu 6.2. Obszar Prawnej Ochrony Konserwatorskiej I II III IV 33

Przyjęta punktacja

Przyjęta punktacja

Przyjęta punktacja

Kryterium zbiorcze - ruchowe II III IV 37 37

Kryterium zbiorcze - terenowe II III IV 38 38

Kryterium zbiorcze - czasowe II III IV 39 39

Kryterium zbiorcze - funkcjonalne II III IV 40 40

Kryterium zbiorcze - planistyczne II III IV 41 41

Kryterium formalno-prawne II III IV 42 42

Wyniki analizy wielokryterialnej II III IV 43 43

Przedstawienie programu budowy parkingów P+R i oszacowanie kosztów II III IV Przedstawienie programu budowy parkingów P+R i oszacowanie kosztów Oszacowanie kosztów 44 44

Program budowy parkingów Scenariusz optymistyczny Wynikający z potrzeb II III IV 45 45

Program budowy parkingów Scenariusz realny Określony na podstawie dotychczasowego budżetu II III IV 46 46

Program budowy parkingów Scenariusz pesymistyczny Związany z trudnościami pojawiającymi się przy budowie elementów towarzyszących II III IV 47 47

Koszty budowy parkingów Scenariusz optymistyczny Scenariusz realny Scenariusz pesymistyczny 48 48

I II Dziękujemy za uwagę III IV 49 49