ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA WARSZAWSKIEJ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Researchers’ Mobility Policy
Advertisements

The town of Milanowek and the area around it
Myślenie innowacyjne w obszarze polityki społecznej a projekty finansowane ze środków Unii Europejskiej.
Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Andrzej Sławiński 7. Program Ramowy Wstęp
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
Zamówienia publiczne a innowacje
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Jak wniosek będzie oceniany? Warsztaty Jak przygotować wniosek o stypendium Marie Curie? Poznań, 27 lutego 2003r.
Doświadczenia z oceny wniosków w Komisji UE
S e a o f a d v e n t u r e Krok ku demokracji Bałtycki projekt młodzieżowy A Step towards Democracy Baltic Youth Project.
S e a o f a d v e n t u r e Krok ku demokracji Bałtycki projekt młodzieżowy A Step towards Democracy Baltic Youth Project.
Czysty transport miejski
1 PRZYGOTOWANIA DO 7. PROGRAMU RAMOWEGO UE REGIONY WIEDZY I INNOWACJI RESEARCH POTENTIAL = CENTERS OF EXCELLENCE ANDRZEJ SIEMASZKO KRAJOWY PUNKT KONTAKTOWY.
Rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego na linii WKD
Środowiskowe aspekty wykorzystania paliw metanowych w transporcie
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Polska Debiuty Marek na Rynku Polskim.
Damian Ciunowicz i Krystian Baranowski – kl. I „TL’’
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2011/2012 GRODZISK MAZOWIECKI 2011.
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Sosnowcu ul. Szymanowskiego 3 b
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
Rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego na linii WKD
Economic development in biodiversity-rich areas Tomasz Żylicz University of Warsaw
2 Spółka XZ Spółka XZ jest funduszem typu private equity/venture capital inwestującym w przedsięwzięcia w szeroko pojętym obszarze odnawialnych źródeł.
Realizacja projektu 14 ezt dla Warszawskiej Kolei Dojazdowej Realizacja projektu 14 ezt dla Warszawskiej Kolei Dojazdowej.
Wstęp do Fizyki Środowiska - Podstawy mechaniki płynów Problems 1 Lecture 1 1)In a vertical capillary filled with water air bubbles are rising Sketch the.
Wpływ regulacji sektora bankowego na system finansowy. Katarzyna Bogusiewicz.
1 GOSPODARKA OPARTA NA WIEDZY 6. PROGRAM RAMOWY UE FUNDUSZE STRUKTURALNE 7. PROGRAM RAMOWY UE PLATFORMY TECHNOLOGICZNE EUROPEJSKA INICJATYWA DLA ROZWOJU.
DRINK DRIVING IN POLAND Latest drink driving developments in Poland SECRETARIAT OF THE NATONAL ROAD SAFETY COUNCIL "SMART approaches to tackling drink.
Kompetentny ekonomista i logistyk- sukces na rynku edukacyjno – zawodowym! Człowiek – najlepsza inwestycja! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Dofinansowano ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz budżetu państwa w ramach Programu PL13 Ograniczanie społecznych nierówności.
1 Summary of the survey on dedicated bus lanes EMTA GM, , Budapest Tamás Dombi, ZTM Warsaw.
JOB SEARCH IS A JOB Career planning is building bridges from one’s current job/career.
Gini index measures the extent to which the distribution of income (or, in some cases, consumption expenditure) among individuals or.
Foundation for Promotion of Entrepreneurship – Continuing Education and Lifelong Learning NGO that responds to the training needs Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Development of rural tourism and agritourism Experience of the past 20 years Elżbieta Wyrwicz Department of Tourism 3rd International Conference AGROTRAVEL.
SUSTMAN Przedsiębiorczość, zrównoważony rozwój i produkcja dla studentów PWSZ w Koninie SEMINARIUM PODSUMOWUJĄCE WARSZTATY Prezentacja podręcznika 8 grudnia.
Created by BM|DESIGN|ER KM_obecny default usługi naprawcze sprzedaż/dystrybucja szkolenia powierzchnia reklamowa.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Wprowadzenie do systemu ochrony dziedzictwa w Polsce Introduction to the heritage protection system in Poland.
Dr Wojciech Woźniak Department for General Sociology University of Lodz Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie.
MAŁOPOLSKIE CENTRUM NAUKI MALOPOLSKA SCIENCE CENTER.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Internet security risk management Prof. Artis Teilans, Aleksandrs Larionovs.
Kjnjnjnlkjnéíáýžřčšě. 0 o 2009 Lorenc Logistic Poland opens for business o 2012 The company´s garage has been opened.
ŁÓDŹ CITY CENTRE REVIVAL PROGRAMME in the framework of sustainable development Bartłomiej Kacper Przybylski General Sociology Department Institute of Sociology.
Instytut Zarządzania i Marketingu Katedra Zarządzania Kapitałem Ludzkim Britt-Marie S Torstensson, WINNET Sweden Sandra Misiak-Kwit, University of Szczecin.
1 High Speed Rail for Central Europe? Tomeš, Z. – Jandová, M. – Seidenglanz, D. INSTITUTE FOR TRANSPORT ECONOMICS, GEOGRAPHY AND POLICY.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Panel: Transport komunalny
Zakład Aktywności Zawodowej przy Stowarzyszeniu Integracji Osób Niepełnosprawnych w Bartoszycach The Centre of Professional Activity by the Association.
Opracowanie: Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
„What’s up” in CITES implementation in Poland
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
PROGRESS ON MONITORING OF SMART SPECIALISATION IN WARMIA-MAZURY REGION, POLAND July 2017, Barcelona.
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
How to promote non violent parenting through positive parenting programmes - thougths from Poland Ewa Jarosz, Renata Szredzińska Tallin, 18 April 2018.
Zaproszenie na seminarium „OECD Economic Survey on Poland 2016”
POWERVET PL01-KA „Wiedza w szkole, praktyka w firmie – europejski model wysokich kompetencji w zawodach nowoczesnych technologii” „Knowledge.
Cover page Change background image by right-clicking → Edit background Picture fill → From file First move the gradient mask by activating it (clicking.
Combining chemical and biological methods for integrated environmental assessment The safety and quality of environment (living space, human and animal.
Zapis prezentacji:

ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA WARSZAWSKIEJ KOLEI DOJAZDOWEJ DEVELOPMENT OF THE PUBLIC TRANSPORT SYSTEM IN WARSAW METROPOLITAN AREA THROUGH IMPROVEMENT OF THE WARSAW COMMUTER RAIL (WCR) EFFICIENCY, RELIABILITY AND SAFETY

CELE PROJEKTU Zwiększenie wydajności WKD poprzez zwiększenie podaży miejsc w ofercie przewozowej Zwiększenie niezawodności dzięki wymianie taboru na fabrycznie nowy Podniesienie poziomu bezpieczeństwa poprzez stworzenie systemu informowania podróżnych oraz monitorowania pociągów i przystanków Kształtowanie wizerunku transportu publicznego jako nowoczesnej formy transportu Wzrost udziału transportu zbiorowego w ogólnej liczbie przewozów DETAILED GOALS Increasing the WCRs efficiency through the increased supply of seats in the carriage offer Increasing the reliability of the system by replacing of the rolling stock with a modern and a brand-new one Increasing the safety at the WCR lines thanks to implementing passenger information system and monitoring of trains and stations Creating an image of a public transport as a modern one Increasing the share of public transport in the overall amount of passenger transport

PLANOWANE DZIAŁANIA W RAMACH PROJEKTU Zakup 6 szt. nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) Stworzenie Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu (SIPiM) wykorzystującego system namierzania pozycji, przesyłu informacji, elektroniczne tablice informacyjne na stacjach WKD oraz monitoring wizyjny na stacjach i w pociągach Szkolenia kadry WKD w zakresie obsługi nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu ACTIVITIES PLANNED IN THE CONTEXT OF THE PROJECT Purchase of 6 new electric traction units (ETU) Putting in place a Passenger Information and Monitoring System (PIMS), based on GPS system (location), GSM (transfer of information) and electronic information boards at WCR stations, as well as visual monitoring at the stations and in trains Training of the WCR personel in operating the electric traction units (ETU) and the Passenger Information and Monitoring System (PIMS)

REZULTATY REALIZACJI PROJEKTU Projekt będzie charakteryzować się dużym potencjałem, umożliwiającym osiągnięcie istotnych korzyści: Podniesienie komfortu i jakości odbywanych podróży dla wszystkich pasażerów WKD Pełne przystosowanie nowego taboru do obsługi osób niepełnosprawnych Zwiększenie dostępności pociągów dla niepełnosprawnych Skrócenie czasu wymiany pasażerów na przystankach Integracja z innymi rodzajami transportu zbiorowego na terenie aglomeracji warszawskiej Zwiększenie oferty przewozowej na najbardziej obciążonym odcinku linii WKD Zwiększenie bezpieczeństwa komunikacyjnego oraz pasażerów dzięki realizacji Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu RESULTS OF REALIZATION OF PROJECT High potential of this project will allow to attain substantial benefits: Improvement of travelling comfort and its quality fof all WCR passengers Full adaptation of the rolling stock to service disabled passengers The increase of train accessibility for disabled passengers The shortening of passenger exchange at halts Integration of WCR trains with other means of public transport of Warsaw metropolitan area The increase of transport offer at the most overcrowded line The increase of transport safety and the passengers safety thanks to introduction of Passenger Information and Monitoring System

WPŁYW PROJEKTU NA ZAGADNIENIA PRZEKROJOWE Aspekty środowiskowe - redukcja zanieczyszczeń i hałasu Aspekty ekonomiczno-społeczne – zmniejszenie kosztów społecznych transportu Wyrównywanie szans osób niepełnosprawnych i wykluczonych Równouprawnienie płci Realizacja polityki zrównoważonego rozwoju transportu – poprzez zwiększenie roli transportu zbiorowego w strukturze codziennych dojazdów INFLUENCE OF THE PROJECT ON THE CROSS-SECTIONAL ISSUES Environmental aspects – decrease of air pollution and noise level Socio-economic aspects – decrease of transport social costs Equal chances for the disabled and excluded Gender quality Implementation of the policy of sustainable transport development – increase of transports role in the commuting transport structure

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ I KOSZTY Z TYM ZWIĄZANE Działanie 1. Zakup 6 szt. nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (NZT) Czas realizacji: – Kwota działania w CHF: Kwota działania w PLN: Działanie 2. Budowa Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu (SIPiM) Czas realizacji: – Kwota działania w CHF: Kwota działania w PLN: SCHEDULE OF ACTIVITIES AND RELATED EXPENSES Activity 1. Purchase of 6 new electric track units (MTU) Time-frame: – Activity budget in CHF: Activity budget in PLN: Activity 2. Buliding Passenger Information and Monitoring System (PIMS) Time-frame: – Activity budget in CHF: Activity budget in PLN:

KOSZTY REALIZACJI PROJEKTU Kwota dofinansowania ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy: CHF PLN Łączna wartość Projektu: CHF PLN OVERALL FUNDING OF THE PROJECT Grant from Swiss-Polish Cooperation Programme: CHF PLN Total Project value: CHF PLN

UZASADNIENIE POTRZEBY REALIZACJI PROJEKTU Realizacja Projektu zmniejsza różnice w rozwoju społeczno-ekonomicznym Polski i bardziej rozwiniętych krajów Europy. Projekt bezpośrednio wpływa na stymulowanie rozwoju sektora transportu w aglomeracji warszawskiej poprzez dofinansowanie inwestycji w infrastrukturę i tabor kolejowy oraz promowanie zrównoważonego transportu. Projekt ma również bezpośredni wpływ na rozwój społeczno-ekonomiczny aglomeracji warszawskiej poprzez rozwój systemu transportu publicznego zwiększający dostępność i atrakcyjność osadniczą i gospodarczą jej peryferyjnego obszaru oraz obniżenie poziomu emisji zanieczyszczeń. Projekt ma charakter innowacyjny w warunkach polskich, zarówno ze względu na pozyskiwane technologie, jak i nową, niespotykaną dziś na szerszą skalę jakość usług dla pasażerów. JUSTIFICATION OF THE PROJECT The execution of this project dimnishes difference between the socio-economic development of Poland and of other more developed European countries. The project directly intensifies the development of the transport sector in the Warsaw metropolitan area by subsiding investments in the infrastructure and the rolling stock and also promoting of a sustainable public transport. The project has also a direct impact on the socio-economic development of the Warsaw metropolitan area through the development of a public transport system, which can increase the accessibility and settlement and economic appeal of this suburban area. The second point is decrease in the level of pollution emitted by individual transport on this area. The project is innovative for Poland due to purchased technologies, modern quality of services for customers – not known on a larger scale.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o Grodzisk Mazowiecki, ul. Batorego 23 Tel Fax THANK YOU FOR ATTENTION