Podstawa programowa w dydaktyce postmodernistycznej
Podstawa programowa w dydaktyce postmodernistycznej
Spotkanie przygotowałem na podstawie seminariów w Ośrodku Rozwoju Edukacji MEN oraz załączonej bibliografii
Modernizm postrzega naukę, więc i wiedzę, jako strukturę hierarchiczną, którą cechuje obiektywna pewność i stałość.
że wszystko da się precyzyjnie opisać i poddać pomiarowi. Najlepiej w formie testów! Modernizm wierzy,
Postmodernizm Stawia na: - dostosowanie szkół do wymogów społeczeństwa ery wiedzy, społeczeństwa ery wiedzy, - wwwszechstronny, indywidualny rozwój każdej jednostki, rozwój każdej jednostki, - zastosowanie wiedzy do rozwiązywania problemów do rozwiązywania problemów
Postmodernizm odpowiada na pytania: dlaczego uczniowie nie chcą się uczyć dlaczego uczniowie nie chcą się uczyć jak uczyć skutecznie jak uczyć skutecznie jak uczyć w zgodzie z rozumem i sumieniem jak uczyć w zgodzie z rozumem i sumieniem
Postmodernizm odpowiada na te pytania opierając się na wynikach neurodydaktyki.
Neurodydaktyka bazuje na funkcjonalnym rezonansie magnetycznym i pozytronowej emisyjnej tomografii.
Zdaniem badaczy mózgu oczekiwanie, że ktoś będzie angażował się w działanie, o którego przebiegu decydują inni, jest mało realistyczne. Marzena Żylińska - UMK
Problematyka nowa podstawa a postmodernizm nowa podstawa a postmodernizm uczeń a postmodernizm uczeń a postmodernizm nauczyciel a postmodernizm nauczyciel a postmodernizm neurodydaktyka a postmodernizm neurodydaktyka a postmodernizm mózg a postmodernizm mózg a postmodernizm nowe technologie a postmodernizm nowe technologie a postmodernizm
Problematyka Postmodernizm a neuropedagogika 2. Dlaczego nasi uczniowie nie chcą się uczyć? 3. Dostosowanie wymagań edukacyjnych
Problematyka przewidywana jeszcze na ten rok szkolny: - Jak uczy się mózg - Jak uczyć kreatywności - Współczesne technologie nauczania
Wszystkie informacje i wiele materiałów przesyłam pod: hasło: vivasilesiamagna Zapraszam