Podstawa programowa w dydaktyce postmodernistycznej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześciolatek w szkole”
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Plan pracy dydaktycznej dla szkoły podstawowej i gimnazjum
Zanim wybierzesz program nauczania
Zasady konstruowania programów projakościowych
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie
Diagnoza edukacyjna pomaga uczyć efektywniej
6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień.
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Ocenianie Kształtujące
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Podstawa programowa a wybór podręcznika
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki.
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
Edukacja chrześcijańska
Jak uczy się mózg? Twój mózg to najsprawniejszy komputer, ale musisz znać instrukcję obsługi, żeby umiejętnie z niego korzystać. Rozprawić się z.
Jak uczyć? Gdańsk, wrzesień ; Ośrodek metodyczny Fundacji Edukacji Otwartej NetEdukator.
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Motywowanie ucznia do aktywnego uczestniczenia w procesie dydaktycznym 1. Dlaczego należy podjąć trud szukania nowych sposobów na aktywizowanie uczniów?
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Szkoła z mocą zmieniania świata!
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

Podstawa programowa w dydaktyce postmodernistycznej

Podstawa programowa w dydaktyce postmodernistycznej

Spotkanie przygotowałem na podstawie seminariów w Ośrodku Rozwoju Edukacji MEN oraz załączonej bibliografii

Modernizm postrzega naukę, więc i wiedzę, jako strukturę hierarchiczną, którą cechuje obiektywna pewność i stałość.

że wszystko da się precyzyjnie opisać i poddać pomiarowi. Najlepiej w formie testów! Modernizm wierzy,

Postmodernizm Stawia na: - dostosowanie szkół do wymogów społeczeństwa ery wiedzy, społeczeństwa ery wiedzy, - wwwszechstronny, indywidualny rozwój każdej jednostki, rozwój każdej jednostki, - zastosowanie wiedzy do rozwiązywania problemów do rozwiązywania problemów

Postmodernizm odpowiada na pytania: dlaczego uczniowie nie chcą się uczyć dlaczego uczniowie nie chcą się uczyć jak uczyć skutecznie jak uczyć skutecznie jak uczyć w zgodzie z rozumem i sumieniem jak uczyć w zgodzie z rozumem i sumieniem

Postmodernizm odpowiada na te pytania opierając się na wynikach neurodydaktyki.

Neurodydaktyka bazuje na funkcjonalnym rezonansie magnetycznym i pozytronowej emisyjnej tomografii.

Zdaniem badaczy mózgu oczekiwanie, że ktoś będzie angażował się w działanie, o którego przebiegu decydują inni, jest mało realistyczne. Marzena Żylińska - UMK

Problematyka nowa podstawa a postmodernizm nowa podstawa a postmodernizm uczeń a postmodernizm uczeń a postmodernizm nauczyciel a postmodernizm nauczyciel a postmodernizm neurodydaktyka a postmodernizm neurodydaktyka a postmodernizm mózg a postmodernizm mózg a postmodernizm nowe technologie a postmodernizm nowe technologie a postmodernizm

Problematyka Postmodernizm a neuropedagogika 2. Dlaczego nasi uczniowie nie chcą się uczyć? 3. Dostosowanie wymagań edukacyjnych

Problematyka przewidywana jeszcze na ten rok szkolny: - Jak uczy się mózg - Jak uczyć kreatywności - Współczesne technologie nauczania

Wszystkie informacje i wiele materiałów przesyłam pod: hasło: vivasilesiamagna Zapraszam