1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
System Zapewnienia Jakości Kształcenia w AGH
Advertisements

Zapewnianie jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim w roku akademickim 2012/2013 Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 30.
Zapewnianie jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego w warunkach znowelizowanego Prawa o szkolnictwie wyższym Paweł Stępień i.
Rola Wydziałowych Zespołów Zapewniania Jakości Kształcenia w pracach nad wewnętrznymi systemami zapewniania jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu.
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Uniwersytet Warszawski
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia
Działanie: Wsparcie Biura Karier
Kształtowanie motywacji pracowników
Propozycje działań na rzecz jakości kształcenia przygotowane przez Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia na podstawie Raportu z drugiej Ogólnouniwersyteckiej.
Efekty kształcenia a zadania uczelnianego systemu doskonalenia jakości na przykładzie Uniwersytetu Warszawskiego Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 29.
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Uniwersytet Warszawski
Zapewnianie jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim w roku akademickim 2012/2013 Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 5.
1. REFORMA SYSTEMU FINANSOWANIA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI Stworzenie sprawnego systemu finansowania działalności naukowo- badawczej i dydaktycznej uczelni.
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Otwarcie Centrum Naukowego ds. KRK 22 marca 2011 r. aula H 116 AHE w Łodzi przy ul. Rewolucji 1905 r. nr 52. PROGRAM WTOREK, 22 MARCA :00-11:10.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Zebranie Uczelnianego Zespołu ds. Jakości Kształcenia
Cele i zadania UZZJK zgodnie z Uchwałą Senatu 32/2012 z dnia 25 października 2012r.
Warsztaty dla studentów z Jakości Kształcenia Prof. dr hab. n. med. Józef Kobos Pełnomocnik Rektora ds. Krajowych Ram Kwalifikacji i Jakości.
Ustawa Prawo o Szkolnictwie Wyższym
EFEKTY DZIA Ł ALNO Ś CI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKU Ń CZEJ ORAZ INNEJ DZIA Ł ALNO Ś CI STATUTOWEJ SAMORZ Ą DOWEGO PRZEDSZKOLA W SKARYSZEWIE.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
WYDZIAŁOWE SYSTEMY ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA Szczecin 15 listopad 2013.
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
System Zapewniania jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym
OKRESOWA OCENA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH W POLITECHNICE ŚLĄSKIEJ
Propozycja zmian w dokumencie Zasady i tryb postępowania akredytacyjnego Bohdan Macukow.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
DOBRE PRAKTYKI W ZAPEWNIANIU I DOSKONALENIU JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Uniwersytet Warszawski
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Jakość kształcenia, a potrzeby osób z niepełnosprawnościami Monika Szpringer Robert Dutkiewicz.
1 Prezentujemy zadania, obowiązki i zamierzenia Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łodzi Część I Prezentacja przygotowana z okazji uroczystego otwarcia.
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
System zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim – wybrane zagadnienia Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Spotkanie z Przewodniczącymi.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Nowelizacja Wskazówek i propozycji rozwiązań dotyczących systemu zapewniania i doskonalenia jakości na wydziałach i w innych jednostkach kształcących studentów.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Nowelizacja wewnątrzuniwersyteckich aktów prawnych dotyczących jakości kształcenia oraz Wskazówek i propozycji rozwiązań dotyczących systemu zapewniania.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Ustawa Wypracowanie stanowiska doktorantów
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Dokument: ZASADY FUNKCJONOWANIA SYSTEMU ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w 2017 roku
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych Wydziałach – praca nad materiałami przygotowanymi przez członków UZZJK z poszczególnych Wydziałów. 3.Omówienie bieżącej sytuacji Uczelni w odniesieniu do planowanych wizyt oceniających Polskiej Komisji Akredytacyjnej. 4.Omówienie najbliższych zadań UZZJK oraz przedstawienie nowej struktury organizacyjnej Uczelni w odniesieniu do procesu ewaluacji.

Cele i zadania UZZJK zgodnie z Uchwałą Senatu 391/2011 z dnia 28 czerwca 2011r.

Celem Uczelnianego Zespołu jest: doskonalenie kształcenia oferowanego studentom Uniwersytetu Medycznego w Łodzi; wspomaganie polityki kadrowej; kształtowanie postaw projakościowych w środowisku uczelnianym oraz budowanie kultury jakości; motywowanie pracowników i studentów do doskonalenia jakości kształcenia i samokształcenia; informowanie Rektora o działalności dydaktycznej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi i osiąganych efektach kształcenia; podnoszenie konkurencyjności i atrakcyjności Uniwersytetu Medycznego w Łodzi; tworzenie podstaw do osiągania wysokiej pozycji Uniwersytetu Medycznego w Łodzi w skali krajowej i międzynarodowej.

Uczelniany Zespół realizuje następujące zadania: opracowanie polityki systematycznego doskonalenia jakości kształcenia w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi; tworzenie skutecznych, przejrzystych, powszechnie dostępnych procedur odnoszących się do: – zatwierdzania, monitoringu oraz okresowego przeglądu programów kształcenia i ich efektów, – sposobu oceny studentów, – doskonalenia jakości kadry dydaktycznej, – monitorowania zasobów wspierających kształcenie oraz środków wsparcia dla studentów, – gromadzenia, opracowania, analizy, interpretacji oraz wykorzystania danych dotyczących działalności dydaktycznej i jej efektów, – form i sposobów publikowania informacji o wskazanych w wyżej wymienionych punktach aspektach działalności dydaktycznej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi; monitorowanie różnych aspektów działalności dydaktycznej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi oraz inicjowanie działań zmierzających do doskonalenia jakości kształcenia;

Raz w roku - do 15 - grudnia Zadania UZZJK z par. 2 regulaminu UZZJK przedstawia Rektorowi UM wnioski i propozycje dotyczące: e) zasad monitorowania oraz okresowego przeglądu zasobów do kształcenia oraz środków wsparcia dla studentów i doktorantów, f) zasad działania systemów informatycznych oraz gromadzenia i wykorzystania informacji dotyczących kształcenia w UM w Łodzi, g) zasad publikowania informacji na temat kształcenia w UM w Łodzi 4. Dokonuje analizy sprawozdań z oceny własnej Wydziałów i przedstawia Rektorowi sprawozdanie na temat jakości kształcenia w UM w Łodzi 2. Ustala harmonogram podejmowania działań w obszarach wymienionych powyżej UZZJK zbiera pisemne wnioski przygotowane przez WZZJK z przeglądu jakości kształcenia na poszczególnych Wydziałach i przedstawia je Rektorowi i Senatowi do dnia 15 grudnia (§ 25 p. 6 Regulaminu Pracy UZZJK i WZZJK)

Nie rzadziej raz na dwa lata Analiza: koncepcji kształcenia, sylwetki absolwenta, planu studiów i programów nauczania pod względem zgodności z KRK Przeglądu dokonuje UZZJK i formułuje propozycje działań naprawczych, które przekazuje Rektorowi UM w Łodzi (§ 4 i 6 Regulaminu Pracy UZZJK i WZZJK) Nie rzadziej raz na trzy lata Analiza: porównanie programów nauczania na UM z innymi polskimi uczelniami o tym samym profilu Analizy dokonują zespoły powołane przez Dziekanów poszczególnych Wydziałów a wnioski są przekazywane UZZJK. Zespół formułuje propozycje zmian programów nauczania i przekazuje je Rektorowi i Dziekanom (§ 7 Regulaminu Pracy UZZJK i WZZJK)

Nie rzadziej raz na pięć lat Monitorowanie efektów kształcenia: anonimowa ankieta dla absolwentów UM w Łodzi w zakresie efektów kształcenia (monitorowanie prowadzone jest przez Akademickie Biuro Karier) WZZJK w porozumieniu z UZZJK opracowuje treść, zakres przedmiotowy i podmiotowy, formę oraz tryb monitorowania opinii absolwentów UM w Łodzi w zakresie efektów kształcenia na poszczególnych kierunkach (§ 8 Regulaminu Pracy UZZJK i WZZJK)

Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych Wydziałach – praca z materiałami przygotowanymi przez członków UZZJK z poszczególnych Wydziałów

Omówienie bieżącej sytuacji Uczelni w odniesieniu do planowanych wizyt oceniających Polskiej Komisji Akredytacyjnej

Omówienie najbliższych zadań UZZJK oraz przedstawienie nowej struktury organizacyjnej Uczelni w odniesieniu do procesu ewaluacji

Dziękujemy za uwagę