Wystąpienia publiczne.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Advertisements

Projekt Miasta Ruda Śląska/Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i współfinansowany ze środków.
Dlaczego mi miałoby się udać, skoro niektórym się nie udaje?
UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster
Opracowali: Łukasz Wasiak Mateusz Frydrycki
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Jak powinna wyglądać „Dobra prezentacja”
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
AUTOPREZENTACJA.
AUTOPREZENTACJA.
PORADNIK jak dobrze wypaść na rozmowie kwalifikacyjnej?
Jak dobrze zaprezentować się pracodawcy ?
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Jak prezentować.
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
Pedagogika szkoły wyższej
Rzecz o efektywności w biznesie
Porady dla Twojego życia:
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Zasady przygotowania oraz przedstawiania prezentacji
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
SYSYTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W SZKOLE
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa II.
“PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA”
MOWA CIAŁA.
Jak przygotować dobrą prezentacje???
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
I ty możesz zostać dobrym mówcą!
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Moduł 8 Umiejętność autoprezentacji. Po ukończeniu tego modułu będziesz dysponować wiedzą o:  8.1 Odpowiednim przygotowaniu się do prezentacji  8.2.
Konferencja przedsezonowa sędziów LZKosz Biała Podlaska Pion Szkolenia Kolegium Sędziów LZKosz przedstawia:
Inwentyka, twórcze rozwiązywanie problemów
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Umiejętność obserwacji.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Prezentacje multimedialne
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Przygotowanie dobrej prezentacji
Prezentacja Ewa Gurbiel Seminarium HCI 3.X Ogólny Zarys n Tworzenie n Rozplanowanie n Struktura n Trening (ćwiczenie) n Prezentowanie n Inne możliwości.
Jak przygotować prezentację
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Autoprezentacja eMKa Konsulting.
METODY KOMUNIKACJI.
Komunikacja i jej formy :
Komunikacja międzyludzka
Bariery komunikacyjne
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Metody komunikowania się
Metody komunikacji ludzi
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA Moje przygotowanie. Mój cel  Przed rozmową istotne jest określenie stanowiska pracy, które chcę zdobyć oraz uświadomienie sobie.
TAJNIKI POZYTYWNEJ MOWY CIAŁA
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
AUTOPREZENTACJA - DEFINICJE, ZASADY, PORADY. Opracowała Alicja Szalewska.
Mówiący jest zawsze swoim słuchaczem, co pozwala na: śledzenie własnych wypowiedzi (self- monitoring) i na sprawdzanie, jakoś coś zostało powiedziane i.
Komunikacja: proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty,
KOMUNIKACJA CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI
Wystąpienia publiczne Akcja Masz Głos, Masz Wybór
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Realizacja podstawy programowej w klasach IV –VI szkoły podstawowej poprzez różne formy aktywności,cz.3 Małgorzata Tubielewicz.
Złota 7 wytyczne obsługi
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

Wystąpienia publiczne. 3/28/2017 Youme Wystąpienia publiczne. Jak czerpać z nich radość i siłę Katarzyna Pawlonka © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

Agenda Trochę ważnej teorii… Jak przygotować się do prezentacji Czym jest prezentacja? Słowa Komunikat Jak przygotować się do prezentacji Czas na prezentację! Stres Postawa i mowa ciała Pytania

Część I Trochę ważnej teorii 3/28/2017 © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

? Czym jest prezentacja? Rozmowa rekrutacyjna Wystąpienie publiczne 3/28/2017 Czym jest prezentacja? ? Rozmowa rekrutacyjna Wystąpienie publiczne Egzamin Prezentacja w firmie Przedstawianie projektu Przekazanie wiedzy przez prelegenta słuchaczom Dyskusja na argumenty Rozmowa ze znajomymi © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

Słowa – najważniejszy element prezentacji! 3/28/2017 Słowa – najważniejszy element prezentacji! Szanuj je i używaj świadomie! Za każde wypowiedziane słowo bierzemy odpowiedzialność i ponosimy konsekwencję 2 grzechy główne! - Tak mi się tylko powiedziało - To tylko słowa © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

Po co się komunikujemy Przekazania informacji Przekazanie argumentów 3/28/2017 Po co się komunikujemy Przekazania informacji Przekazanie argumentów Sprzedania naszego produktu Skierowanie odbiorcy na konkretny tok myślenia Osiągnięcie sukcesu © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

Podstawowe błędy w komunikacji 3/28/2017 Podstawowe błędy w komunikacji Mówimy co akurat przyjdzie nam do głowy Mieszamy ważne informacje z nieistotnymi Przekazujemy za dużo informacji Brak myśli przewodniej Niedopasowana forma prezentacji do audytorium © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

Jak przygotować się do prezentacji 3/28/2017 Część II Jak przygotować się do prezentacji © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

Jak przygotować się do prezentacji 3/28/2017 Jak przygotować się do prezentacji Po co? Temat przewodni Cel prezentacji Przygotowanie Agendy Zasada 3xP Wygląd prezentacji Stonowany kolor tła Unikamy dużej ilości przejść, migających elementów Odpowiedniej wielkość czytelna, czcionka Tylko najważniejsze treści Czytelne © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

Jak przygotować się do prezentacji 3/28/2017 Jak przygotować się do prezentacji Audytorium Do kogo mówimy Czego oczekują Jakie jest ich nastawienie Żeby poznać audytorium – zadajemy pytania Warto wcześniej przygotować sobie przykłady Czas i miejsce Ile mamy czasu na prezentację Gdzie się będzie odbywać Sprawdzić czy w Sali są odpowiednie sprzęty © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

Jak przygotować się do prezentacji 3/28/2017 Jak przygotować się do prezentacji Merytoryka Zapisz pytania, których się spodziewasz Zrób notatki Zrób slajdy „zapasowe” (dodatkowe dane) Przećwicz prezentację Inne Nie ucz się prezentacji na pamięć Zawsze używaj jednego języka. Poćwicz mięsnie twarzy. © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

Część III Czas na prezentację 3/28/2017 © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

Stres Czym jest stres? Rodzaje stresu: Reakcje na stres: 3/28/2017 Stres Czym jest stres? Rodzaje stresu: Mobilizujący (eustres) Paraliżujący (dystres) Strefa komfortu Strefa dyskomfortu (ryzyka) Strefa paniki Reakcje na stres: Ucieczka Atak © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

Stres Jak opanować stres oddech 3 sec ciszy bardzo powoli mówimy szklanka wody wcześniejsze zapoznanie się z miejscem i rekwizytami wypróbowanie sprzętu strój wygodny, adekwatny do sytuacji

3/28/2017 Postawa i mowa ciała Najważniejsze pierwsze wrażenie: wejście, postawa, wzrok Pierwsze wrażenie, kluczowe (możemy kupić widza w ciągu pierwszych 20s) Zgodnie z zasadami przekaz werbalny to 30%, niewerbalny 70%! Na komunikację niewerbalną zasadniczo wpływają: mowa ciała i gospodarowanie przestrzenią. Postawa otwarta: stanie prosto, głowa wysoko, zawsze przodem do widzów; Koncentracja na celu i treści, a nie na percepcji otoczenia Unikamy odruchów i ulubionych gestów, np. drapanie się, koszyczek z dłoni (itp.). © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

Postawa i mowa ciała Zaangażowanie 3/28/2017 Postawa i mowa ciała Zaangażowanie Mów do LUDZI Opowiadaj, NIE recytuj Rozmawiaj, NIE przemawiaj Uśmiechaj się  „Uziemienie” (stanie na obu nogach, lekki rozkrok) Dynamizacja wystąpienia (np. zmiana miejsca) Komunikacja wzrokowa z publicznością. Nie pij kawy! Koniec jest równie ważny: zakończ według planu, z przekonaniem i uśmiechem © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

Video http://www.youtube.com/ watch?v=ATfY8dvbuFg http://www.youtube.com/ watch?v=glAKOc9DEVs

Pytania?

Katarzyna Pawlonka Youme Katarzyna.Pawlonka@you-me.pl 3/28/2017 Katarzyna Pawlonka Youme Katarzyna.Pawlonka@you-me.pl b-kapaw@Microsoft.com © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.