Konsumpcja mediów Sposoby korzystania z mediów wśród internautów gemiusReport maj - czerwiec 2006.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Badanie zagrożeń związanych z poznawaniem nowych osób
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
Podatki i opłaty lokalne w 2010 roku
(na podstawie badań ankietowych)
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Fundusze nieruchomości jako inwestycja z celem zdobycia kapitału emerytalnego Karolina Oleszek.
Burze pyłowe na Marsie.
1 Kto utożsamia się z Wielkopolską, a kto nie?. 2 Mieszkańcy Wielkopolski próba reprezentatywna, N=800.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Warszawa, luty 2013 PinkPoland Profil socio-demograficzny witryn erotycznych sieci PinkPoland.
TREŚĆ I WARUNKI PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH SYTUACJA OBECNA I OCZEKIWANIA Kamil Zawadzki Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Analiza wyników „Matura próbna”
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Konsumpcja mediów Sposoby korzystania z mediów wśród internautów gemiusReport listopad-grudzień 2006.
AKASA Bank Sebastian Marchel Anna Karpińska Anna Matusiewicz
Podsumowanie sezonu Wyniki współzawodnictwa sportu dzieci i młodzieży za 2012: W ramach współzawodnictwa MSiT sekcja uzyskała 45 pkt (43%), z pośród.
Zwyczaje żywieniowe Polaków
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
Rozproszenie uwagi kierowcy
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
Instytut Statystyki i Demografii
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Ze szczególnym uwzględnieniem stosowanych ćwiczeń specjalnych OPRACOWAŁ Z.LIPIŃSKI.
Poznań, 16 maja Charakterystyka populacji Liczba szkół Uczniowie, którzy przystąpili do egzaminu Łącznie A1+A4+A5A6A7A8 lubuskie
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Case study gemiusAdHoc luty 2006 Prezentacja wyników wyszukiwania – preferencje internautów i opinie klientów.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
„Marketing internetowy w obiekcie hotelowym 2014” Raport przygotowany przez serwis MojeKonferencje.pl.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
Zapis prezentacji:

Konsumpcja mediów Sposoby korzystania z mediów wśród internautów gemiusReport maj - czerwiec 2006

2 Spis treści: Cel i metodologia ……………………………………………………………..….………………3 Podsumowanie ………………………………………………………………..….……………… 6 Zwyczaje związane z korzystaniem z mediów wśród internautów ….……… Zwyczaje związane z korzystaniem z tradycyjnych mediów przez internet wśród internautów …………………………………………………………….…… Zwyczaje związane z korzystaniem z telewizji przez internautów ………..…..……………. 32 Zwyczaje związane z korzystaniem z radia wśród internautów ……………..… Zwyczaje związane z korzystaniem z komunikatorów internetowych wśród internautów ………………………………………………………………..… Zwyczaje związane z czytelnictwem prasy codziennej wśród internautów …..…………… 58 Zwyczaje związane z czytelnictwem tygodników/dwutygodników wśród internautów ………………………………………………………………… Zwyczaje związane z czytelnictwem miesięczników wśród internautów …….……………. 79

3 Cel i metodologia

4 Badanie zostało zrealizowane za pomocą ankiet internetowych wyświetlanych w formie pop- up. Jest to badanie powtarzane cyklicznie. Ankiety emitowane były losowo w dniach: –21 – 27 października 2004 (1 fala), –09 – 23 maja 2005 (2 fala), –15 – 28 listopada 2005 (3 fala), –09 – 23 maja 2006 (4 fala). Powierzchnię do wyświetlania ankiet podczas pierwszej – październikowej fali bania udostępnił portal Onet.pl. Badania kolejne przeprowadzone zostały na witrynach korzystających z bezpłatnego audytu site – centric stat.pl/ PBI. Grupę celową stanowili internauci w wieku 15 lat i więcej. W ramach badania zebrano: – ankiet (październik 2004 – 1 fala), – ankiet (maj 2005 – 2 fala), – ankiet (listopad 2005 – 3 fala), – ankiet (maj 2006 – 4 fala).

5 Aby dane były reprezentatywne dla całej populacji internautów, odpowiedzi analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej, skonstruowanej na podstawie danych o płci i wieku internautów oraz o ich częstotliwości korzystania z internetu w Polsce, pochodzących z badania Megapanel PBI/ Gemius. Celem badania było: - poznanie zwyczajów internautów związanych z korzystaniem z mediów, zarówno w tradycyjnej formie, jak i za pośrednictwem internetu, - poznanie zwyczajów respondentów związanych z korzystaniem z komunikatorów internetowych.

6 Podsumowanie

7 Generalnie w porównaniu do wcześniejszych fal badania nie zanotowano znaczących zmian. Respondenci najchętniej przeglądają pocztę elektroniczną, zawartości stron internetowych oraz oglądają telewizję. Nadal to kobiety częściej czytają książki (różnica 11,5 punktów procentowych). Zaś młodzi internauci chętniej korzystają z komunikatorów internetowych, oglądają telewizję, słuchają radia czy rozmawiają za pośrednictwem chatu/ list dyskusyjnych. W porównaniu do wcześniejszych badań, ankietowani chętniej korzystają z tradycyjnych mediów za pośrednictwem internetu. Największą różnicę zanotowano w przypadku słuchania radia przez internet – 6,6 punktów procentowych. Kobiety znacznie częściej czytają prasę w wersji elektronicznej, mężczyźni zaś chętniej słuchają radia oraz oglądają telewizję przez internet. Najchętniej oglądaną przez respondentów stacją telewizyjną jest niezmiennie (porównanie do wcześniejszych fal badania) TVN. TVN jest także chętniej oglądany przez kobiety oraz osoby z najmłodszej kategorii wiekowej (15 – 24 lata). Mężczyźni natomiast częściej oglądają TVP 1.

8 Najchętniej słuchaną stacją radiową jest – stale – RMF FM. Na drugim miejscu, także niezmiennie, znajduje się Radio Zet. Mężczyźni nieco częściej słuchają Programu 3 PR, Radia Złote Przeboje, Radiostacji, Programu 1 PR oraz Antyradia. Badani internauci słuchają radia w ciągu całego dnia – już od godziny 07:00 aż do późnego wieczora. Oznacza to, że respondenci słuchają radia także w pracy. Spośród komunikatorów, badani najczęściej korzystają z Gadu – Gadu, aczkolwiek odsetek osób korzystających z tego środka komunikacji stopniowo spada. Na popularności natomiast zyskuje Skype. Młodsi internauci częściej korzystają z Gadu – Gadu, starsi zaś ze Skype.

9 Wśród respondentów, niezmiennie najchętniej czytanym dziennikiem jest Gazeta Wyborcza. Na drugim miejscu znalazł się Fakt. Na uwagę zasługuje piąta pozycja nowego Dziennika Polska Europa Świat. Jest to gazeta, która na rynku pojawiła się stosunkowo niedawno. Tak wysoka pozycja w rankingu może świadczyć o tym, że przypadła ona do gustu internautom. Z drugiej strony jednak, może piąta pozycja Dziennika Polska Europa Świat wynika tylko z zainteresowania internautów nowym produktem na rynku prasy codziennej. Zapewne kolejne badania przyniosą nam odpowiedź. Kobiety trochę częściej czytają Gazetę Wyborczą oraz Metro, mężczyźni natomiast Fakt oraz Dziennik Polska Europa Świat. Młodsi internauci chętniej sięgają po Metro. Wśród tygodników/dwutygodników, stale najchętniej czytanym jest Newsweek. Aczkolwiek popularność tego tygodnika stopniowo spada (porównanie do wcześniejszych badań). Na drugim miejscu uplasowała się Angora, dalej Komputer Świat, Polityka oraz Wprost. Co czwarty respondent, w dniu poprzedzającym badanie, nie czytał żadnego z miesięczników umieszczonych na liście załączonej w ankiecie. Natomiast spośród tych, którzy czytają miesięczniki, internauci najchętniej wybierają Claudię oraz CKM.

10 Zwyczaje związane z korzystaniem z mediów wśród internautów

11 Spośród listy proponowanych czynności, w dniu poprzedzającym badanie, respondenci najczęściej przeglądali pocztę elektroniczną (68,1%), przeglądali zawartości stron internetowych (67,9%) oraz oglądali telewizję (56,6%). Oglądanie telewizji to czynność, która w porównaniu do wcześniejszego badania (listopad 2005) zmniejszyła się najwięcej, aż o 16,2 punktów procentowych. Między pozostałymi czynnościami nie zanotowano znacznych różnic. Ze względu na płeć badanych internautów, największe różnice można zauważyć w czytaniu książek. 36,3% kobiet oraz 24,8% mężczyzn deklaruje, że w dniu poprzedzającym badanie czytało książki (różnica 11,5 punktów procentowych). Znaczną różnicę zanotowano także w przeglądaniu zawartości stron internetowych – 71,9% mężczyzn oraz 63,8% kobiet (różnica 8,1 punktów procentowych). W przypadku pozostałych czynności nie zanotowano tak dużych różnic. W rozbiciu na kategorie wiekowe, największą różnicę zaobserwowano w rozmowach z wykorzystaniem komunikatora internetowego. Jest to czynność najczęściej wykonywana przez ludzi młodych. 49,2% respondentów w wieku 15 – 24 lata korzysta z komunikatorów internetowych i zaledwie 28,4% respondentów w wieku 35 lat i więcej (różnica 20,8 punktów procentowych). Młodsi internauci chętniej oglądają telewizję, słuchają radia, czytają książki czy rozmawiają za pomocą chatu/ list dyskusyjnych.

12 Które z wymienionych czynności wykonywałe(a)ś wczoraj? - porównanie do wcześniejszych badań - Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006

13 Które z wymienionych czynności wykonywałe(a)ś wczoraj? - podział ze względu na płeć - Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006

14 Które z wymienionych czynności wykonywałeś wczoraj? - podział ze względu na wiek - Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006

15 Zwyczaje związane z korzystaniem z tradycyjnych mediów przez internet wśród internautów

16 W porównaniu do wcześniejszych badań respondenci chętniej korzystają z tradycyjnych mediów za pośrednictwem internetu. Największą różnicę zanotowano w przypadku słuchania radia przez internet – 6,6 punktów procentowych. Kobiety znacznie częściej czytają w internecie wszelkiego rodzaju prasę. W przypadku tygodników/dwutygodników częściej o 7,5 punktów procentowych, miesięczników – 5,9 punktów procentowych, zaś dla dzienników różnica wynosi 2,7 punkty procentowe. Mężczyźni natomiast chętniej słuchają radia oraz oglądają telewizję przez internet (odpowiednio 11,7 punktów procentowych częściej niż kobiety słuchają radia i 14,5 punktów procentowych chętniej oglądają telewizję).

17 Osoby w kategorii wiekowej 35 lat i więcej częściej czytają prasę w wersji elektronicznej. 72,1% badanych z tej grupy czyta w internecie dzienniki, 46,1% - tygodniki/dwutygodniki, a kolejne 37,1% - miesięczniki. Młodsi respondenci natomiast chętniej słuchają radia przez internet. Spośród osób, które oglądają telewizję za pośrednictwem internetu, 42,1% kobiet oraz 30,2% mężczyzn skorzystało z tego medium tylko raz. Rzadziej niż raz w miesiącu, telewizję przez internet ogląda 38,6% mężczyzn oraz 32,4% kobiet. Natomiast codziennie lub prawie codziennie korzysta z telewizji za pośrednictwem internetu zaledwie 6% kobiet i 3,6% mężczyzn. Dane te świadczą o tym, że przebadani internauci, nadal jednak preferują oglądanie telewizji w tradycyjny sposób. Trochę inaczej sytuacja wygląda jeśli chodzi o korzystanie z radia za pośrednictwem internetu. Spośród respondentów, którzy deklarują słuchanie radia przez internet, 13,1% mężczyzn oraz 10,7% kobiet, słucha w ten sposób radia codziennie lub prawie codziennie. Tylko raz, radia za pośrednictwem internetu słuchało 23,2% kobiet oraz 13,7% mężczyzn. Dodatkowo słuchanie radia przez internet częściej deklarują badani w wieku 25 lat i więcej.

18 24,9% mężczyzn oraz 16,6% kobiet czyta prasę codzienną w wersji elektronicznej codziennie lub prawie codziennie. Natomiast zaledwie 8,3% kobiet oraz 5,7% mężczyzn tylko raz czytało dzienniki przez internet. Zaś 48,5% respondentów w wieku 25 lat i więcej czyta elektroniczne dzienniki codziennie lub prawie codziennie, gdy tylko 13% młodszych badanych (w wieku 15 – 24 lata) tak często czyta prasę codzienną przez internet. Największy odsetek badanych czyta tygodniki/dwutygoniki 1 – 3 razy w miesiącu (33,8% w przypadku mężczyzn oraz 29,6% dla kobiet). 1 – 2 razy w tygodniu czyta tygodniki/ dwutygodniki w wersji elektronicznej 21% mężczyzn oraz 19,5% kobiet. Natomiast tylko raz ten rodzaj prasy czytało za pośrednictwem internetu 8,7% kobiet oraz 5,2% mężczyzn. 1 – 3 razy w miesiącu 33,3% mężczyzn oraz 32,1% kobiet czyta elektroniczną wersję miesięczników. Starsze osoby (w wieku 25 lat i więcej) częściej niż młodsi badani (w wieku 15 – 24 lata) czytają miesięczniki za pośrednictwem internetu 1 – 3 razy w miesiącu. Zaś 12,9% respondentów z najmłodszej kategorii wiekowej tylko raz czytało miesięczniki w wersji elektronicznej.

19 Korzystanie z tradycyjnych mediów przez internet - porównanie do wcześniejszych badań - Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006

20 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Korzystanie z tradycyjnych mediów przez internet - podział ze względu na płeć -

21 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Korzystanie z tradycyjnych mediów przez internet - podział ze względu na wiek -

22 Jak często oglądasz telewizję za pośrednictwem internetu? - podział ze względu na płeć - Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006

23 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Jak często oglądasz telewizję za pośrednictwem internetu? - podział ze względu na wiek -

24 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Jak często słuchasz radia za pośrednictwem internetu? - podział ze względu na płeć -

25 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Jak często słuchasz radia za pośrednictwem internetu? - podział ze względu na wiek -

26 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Jak często czytasz prasę codzienną w wersji internetowej? - podział ze względu na płeć -

27 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Jak często czytasz prasę codzienną w wersji internetowej? - podział ze względu na wiek -

28 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Jak często czytasz tygodniki/dwutygodniki w wersji internetowej? - podział ze względu na płeć -

29 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Jak często czytasz tygodniki/dwutygodniki w wersji internetowej? - podział ze względu na wiek -

30 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Jak często czytasz miesięczniki w wersji internetowej? - podział ze względu na płeć -

31 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Jak często czytasz miesięczniki w wersji internetowej? - podział ze względu na wiek -

32 Zwyczaje związane z korzystaniem z telewizji przez internautów

33 Stale (porównanie do wcześniejszych fal badania), wśród respondentów najchętniej oglądaną stacją telewizyjną jest TVN. 69,1% ogółu badanych ogląda ten program. Na drugim miejscu, podobnie jak we wcześniejszych badaniach, najczęściej oglądaną stacją telewizyjną okazała się być TVP 1. Aczkolwiek odsetek osób oglądających Program 1 Telewizji Polskiej stopniowo się zmniejsza. Trzecią chętnie oglądaną stacją telewizyjną jest Polsat – 59,5% respondentów zadeklarowało, że w dniu poprzedzającym badanie oglądało tę stację. Kobiety częściej niż mężczyźni oglądają TVN i TVP 2 (różnica odpowiednio: 6 oraz 2,4 punktów procentowych). Mężczyźni natomiast częściej oglądają TVP 1 (różnica 7,2 punktów procentowych). Zarówno TVN, jak i Polsat najczęściej oglądają respondenci z najmłodszej kategorii wiekowej (15 – 24 lata). Natomiast osoby najstarsze (35 lat i więcej) częściej oglądają TVP 1 oraz TVP 2. Respondenci najczęściej (bez względu na płeć oraz kategorie wiekowe) oglądają telewizję między godziną 20:00 a 22:00.

34 Jakie stacje telewizyjne oglądałe(a)ś wczoraj? - porównanie do wcześniejszych badań - Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006

35 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Jakie stacje telewizyjne oglądałe(a)ś wczoraj? - podział ze względu na płeć -

36 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Jakie stacje telewizyjne oglądałe(a)ś wczoraj? - podział ze względu na wiek -

37 W jakich godzinach oglądałe(a)ś wczoraj telewizję? - podział ze względu na płeć - Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006

38 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 W jakich godzinach oglądałe(a)ś wczoraj telewizję? - podział ze względu na wiek -

39 Jak często oglądasz telewizję za pośrednictwem internetu? - podział ze względu na płeć - Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Jak często oglądasz telewizję za pośrednictwem internetu? - podział ze względu na wiek - Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006

40 Zwyczaje związane z korzystaniem z radia wśród internautów

41 Wśród respondentów najchętniej słuchaną stacją radiową jest niezmiennie (porównanie do wcześniejszych badań) RMF FM. 41,3% internautów deklaruje, że w dniu poprzedzającym badanie słuchało tej stacji. Na drugim miejscu, pod względem popularności, również niezmiennie, znajduje się Radio Zet (34,1%). Na kolejnych miejscach uplasowały się: Eska (26%), Program 3 PR (13,6%) oraz Radio Złote Przeboje (10,4%). Kolejne stacje radiowe nie przekroczyły poziomu 10 punktów procentowych. Kobiety nieznacznie chętniej słuchają RMF FM (różnica 2,8 punktów procentowych) oraz Eski (różnica 5,9 punktów procentowych). Mężczyźni natomiast nieznacznie częściej słuchają Programu 3 PR, Radia Złote Przeboje, Radiostacji, Programu 1 PR oraz Antyradia. Największa różnica w kategoriach wiekowych występuje w przypadku Radia Eska. Stacji tej najchętniej słuchają respondenci w wieku 15 – 24 lata (36,5%). Starsi badani częściej słuchają RMF FM, Radio Zet, Program 3 PR czy Radio Złote Przeboje. Badani internauci słuchają radia właściwie przez cały dzień – zaczynając od godziny 07:00 do późnego wieczora – 24:00. Największą oglądalność osób w wieku 25 lat i więcej zanotowano w godzinach od 08:00 do 17:00. Oznacza to, że respondenci w tym wieku najczęściej słuchają radia w godzinach pracy.

42 Jakich stacji radiowych słuchałe(a)ś wczoraj? (1) - porównanie do wcześniejszych badań - Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006

43 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Jakich stacji radiowych słuchałe(a)ś wczoraj? (2) - porównanie do wcześniejszych badań -

44 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Jakich stacji radiowych słuchałe(a)ś wczoraj? (1) - podział ze względu na płeć -

45 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Jakich stacji radiowych słuchałe(a)ś wczoraj? (2) - podział ze względu na płeć -

46 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Jakich stacji radiowych słuchałe(a)ś wczoraj? (1) - podział ze względu na wiek -

47 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Jakich stacji radiowych słuchałe(a)ś wczoraj? (2) - podział ze względu na wiek -

48 W jakich godzinach słuchałe(a)ś wczoraj radia? - podział ze względu na płeć - Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006

49 W jakich godzinach słuchałe(a)ś wczoraj radia? - podział ze względu na wiek - Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006

50 Jak często słuchasz radia za pośrednictwem internetu? - podział ze względu na płeć- Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Jak często słuchasz radia za pośrednictwem internetu? - podział ze względu na wiek-

51 Zwyczaje związane z korzystaniem z komunikatorów internetowych wśród internautów

52 Wśród respondentów stale najpopularniejszym komunikatorem jest Gadu Gadu – 84,2% badanych deklaruje, że w dniu poprzedzającym badanie korzystało z tego komunikatora. Aczkolwiek odsetek użytkowników tego środka komunikacji stopniowo spada. Bardzo dużo na popularności zyskuje natomiast Skype. Co trzeci internauta (34,5%) deklaruje, że korzysta z tego komunikatora. Kobiety nieznacznie częściej korzystają z Gadu – Gadu (różnica 8,1 punktów procentowych). Z Gadu – Gadu częściej korzystają także osoby młode (15 – 24 lata), natomiast ze Skype chętniej respondenci ze starszych kategorii wiekowych (25 lat i więcej). Badani korzystają z komunikatorów niemalże w ciągu całego dnia – zaczynając od godziny 10:00 ze stałą tendencją rosnącą. Oznacza to, że respondenci komunikują się za pomocą komunikatorów internetowych również w pracy. Aczkolwiek główne użytkowanie internetowych środków komunikacji można określić na godziny od 18:00 do 23:00.

53 Z jakich komunikatorów internetowych korzystałe(a)ś wczoraj? - porównanie do wcześniejszych badań - Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006

54 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Z jakich komunikatorów internetowych korzystałe(a)ś wczoraj? - podział ze względu na płeć -

55 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Z jakich komunikatorów internetowych korzystałe(a)ś wczoraj? - podział ze względu na wiek -

56 W jakich godzinach korzystałe(a)ś wczoraj z komunikatora internetowego? - podział ze względu na płeć - Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006

57 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 W jakich godzinach korzystałe(a)ś wczoraj z komunikatora internetowego? - podział ze względu na wiek -

58 Zwyczaje związane z czytelnictwem prasy codziennej wśród internautów

59 Wśród internautów niezmiennie najbardziej popularnym dziennikiem jest Gazeta Wyborcza. 48,4% respondentów czytało Gazetę Wyborczą w dniu poprzedzającym badanie. Na drugim miejscu uplasował się Fakt – 17,3% badanych czyta tą gazetę. Na kolejnych miejscach znajdują się: Rzeczpospolita – 16,1%, Metro – 13,7%, Dziennik Polska Europa Świat – 12,4% oraz Super Expres – 11,8%. Pozostałe dzienniki uzyskały mniej niż 10 punktów procentowych. Kobiety nieznacznie częściej czytają Gazetę Wyborczą oraz Metro. Mężczyźni natomiast częściej sięgeją po Fakt (różnica 4,2 punktów procentowych) oraz Dziennik Polska Europa Świat (różnica 3,3 punktów procentowych). Aczkolwiek największą różnicę, pod względem płci, zanotowano dla Dziennika Sportowego (Przegląd Sportowy & Tempo) – 8,4 punktów procentowych na korzyść mężczyzn. Starsi internauci (z kategorii wiekowej 25 lat i więcej) częściej czytają Gazetę Wyborczą oraz Rzeczpospolitą, młodsi natomiast (15 – 24 lata) – Metro.

60 Jakie dzienniki czytałe(a)ś wczoraj? (1) - porównanie do wcześniejszych badań - Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006

61 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Jakie dzienniki czytałe(a)ś wczoraj? (2) - porównanie do wcześniejszych badań -

62 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Jakie dzienniki czytałe(a)ś wczoraj? (1) - podział ze względu na płeć -

63 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Jakie dzienniki czytałe(a)ś wczoraj? (2) - podział ze względu na płeć -

64 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Jakie dzienniki czytałe(a)ś wczoraj? (1) - podział ze względu na wiek -

65 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Jakie dzienniki czytałe(a)ś wczoraj? (2) - podział ze względu na wiek -

66 Jak często czytasz dzienniki w wersji internetowej? - podział ze względu na płeć - Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Jak często czytasz dzienniki w wersji internetowej? - podział ze względu na wiek - Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006

67 Zwyczaje związane z czytelnictwem tygodników/dwutygodników wśród internautów

68 Najbardziej popularnym tygodnikiem/dwutygodnikiem wśród internautów jest niezmiennie (porównanie do wcześniejszych badań) Newsweek – 19% respondentów deklaruje, że w dniu poprzedzającym badanie czytało ten tygodnik. Aczkolwiek popularność Newsweeka wśród internautów stopniowo spada – podczas pierwszej fali badania, Newsweek czytało 25,7% badanych. Na drugim miejscu, w rankingu tygodników/ dwutygodników znalazła się Angora – 15,1%, dalej Komputer Świat (14%), Polityka (12,6%) oraz Wprost (11,6%). Kobiety zdecydowanie częściej czytają tak zwaną prasę kobiecą – Gala, Przyjaciółka czy Viva. Mężczyźni natomiast Komputer Świat, Auto Świat, Motor czy Piłka Nożna. Respondenci z najmłodszej kategorii wiekowej (15 – 24 lata) najchętniej czytają Newsweek (18,3%), Bravo (17,7%), Bravo Girl (13,7%) czy Tele Tydzień (13,4%). Osoby w wieku 25 – 34 lata najczęściej czytają Newsweek (20,8%), Politykę (15,6%), Angorę (15%) oraz Wprost (13,6%). Natomiast badani z najstarszej kategorii wiekowej (35 i więcej lat) deklarują przede wszystkim czytanie Angory (18,8%), Newsweeka (18,6%), Polityki (13,8%) oraz Wprost (13,3%).

69 Ostatnie wydanie, których tygodników/dwutygodników czytałe(a)ś? (1) - porównanie do wcześniejszych badań - Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006

70 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Ostatnie wydanie, których tygodników/dwutygodników czytałe(a)ś? (2) - porównanie do wcześniejszych badań -

71 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Ostatnie wydanie, których tygodników/dwutygodników czytałe(a)ś? (3) - porównanie do wcześniejszych badań -

72 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Ostatnie wydanie, których tygodników/dwutygodników czytałe(a)ś? (1) - podział ze względu na płeć -

73 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Ostatnie wydanie, których tygodników/dwutygodników czytałe(a)ś? (2) - podział ze względu na płeć -

74 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Ostatnie wydanie, których tygodników/dwutygodników czytałe(a)ś? (3) - podział ze względu na płeć -

75 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Ostatnie wydanie, których tygodników/dwutygodników czytałe(a)ś? (1) - podział ze względu na wiek -

76 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Ostatnie wydanie, których tygodników/dwutygodników czytałe(a)ś? (2) - podział ze względu na wiek -

77 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Ostatnie wydanie, których tygodników/dwutygodników czytałe(a)ś? (3) - podział ze względu na wiek -

78 Jak często czytasz tygodniki/dwutygodniki w wersji internetowej? - podział ze względu na płeć - Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Jak często czytasz tygodniki/ dwutygodniki w wersji internetowej? - podział ze względu na wiek - Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006

79 Zwyczaje związane z czytelnictwem miesięczników wśród internautów

80 Co czwarty respondent, w dniu poprzedzającym badanie, nie czytał żadnego miesięcznika. Natomiast spośród tych, którzy czytają miesięczniki, internauci najczęściej wybierają Claudię (11,7%) oraz CKM (11,1%). Co trzeci mężczyzna (29,3%) nie czytał żadnego z miesięczników, które znalazły się na podanej liście. Kobiety ponad 6 razy częściej niż mężczyźni czytają Claudię – 20,5%. Na kolejnych miejscach, wśród kobiet, znajdują się takie miesięczniki jak: Avanti (16,4%), Twój Styl (14,8%), czy Glamour (14,4%). Mężczyźni natomiast zdecydowanie częściej czytają CKM (17,5%), CD Action (16,7%) czy PC World Komputer (16,6%). Respondenci z najmłodszej kategorii wiekowej (15 – 24 lata) najczęściej czytają CD Action (15,1%), Avanti (13,2%) oraz Dziewczynę (12,6%). Internauci w wieku 25 – 34 lata najchętniej sięgają po Claudię (13,4%), Fokus (12,9%) czy Twój Styl (11,5%). Natomiast badani z najstarszej grupy wiekowej (35 lat i więcej), spośród miesięczników, najczęściej czytają PC World Komputer (14%) dalej Claudię (12,3%) oraz Cztery Kąty (11,4%).

81 Ostatnie wydanie, których miesięczników czytałe(a)ś? (1) - porównanie do wcześniejszych badań - Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006

82 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Ostatnie wydanie, których miesięczników czytałe(a)ś? (2) - porównanie do wcześniejszych badań -

83 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Ostatnie wydanie, których miesięczników czytałe(a)ś? (1) - podział ze względu na płeć -

84 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Ostatnie wydanie, których miesięczników czytałe(a)ś? (2) - podział ze względu na płeć -

85 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Ostatnie wydanie, których miesięczników czytałe(a)ś? (1) - podział ze względu na wiek -

86 Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Ostatnie wydanie, których miesięczników czytałe(a)ś? (2) - podział ze względu na wiek -

87 Jak często czytasz miesięczniki w wersji internetowej? - podział ze względu na płeć - Źródło: gemiusReport, maj-czerwiec 2006 Jak często czytasz miesięczniki w wersji internetowej? - podział ze względu na wiek -

88 Gemius S.A. ul. Domaniewska 41 budynek Mars, klatka D Warszawa tel. (0 22) fax. (0 22) www: