OCENIANIE PREDYSPOZYCJI DO NAUKI PRZEZ INTERNET

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ramy kompetencyjne projektanta dydaktycznego kursów e-learningowych
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Katarzyna Szypuła-Sajon
Technologia informacyjna według MENiS
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis Autorzy Dokumenty
Uniwersytecki System Obsługi Studiów
Study in Poland Warszawa r. Dr Liliana Szczuka- Dorna.
Projekt TESTNET – połączenie testu wyboru i zasobów dydaktycznych WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
Absolwent PW staje się użytkownikiem samodzielnym języka obcego: 1.potrafi sprawnie komunikować się w sprawach ogólnych i zawodowych 2.posiada umiejętność
WYKORZYSTANIE B-LEARNING’U W NAUCZANIU JĘZYKA SPECJALISTYCZNEGO (ANGIELSKI W TURYSTYCE) Joanna Jercha - Malinowska.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Pakiet edukacyjny do lekcji MOJA OJCZYZNA
Slajd 1 Poznaj naszą uczelnię Prezentacja Uczelni.
B-learning na kierunku ‘dziennikarstwo i komunikacja społeczna’
Service Level Agreement
SZKOŁA SUKCESU PROGRAM.
  WZBOGACANIE WARSZTATU PRACY CZŁONKIŃ I CZŁONKÓW SDSiZ RP poprzez
Propozycja metodyki nauczania inżynierii oprogramowania
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Jakie strategie podczas czytania polskiego hipertekstu stosują uczący się języka polskiego jako obcego?
Izabella Bednarczyk Justyna Jonatowska
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
Wdrażanie Technologii eLearningowej
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Zasady konstruowania programów projakościowych
Projektowanie programów studiów
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Technologie informacyjne w kształceniu na Politechnice Gdańskiej Wykład 3 Platformy, narzędzia, zasoby Dr inż. Anna Grabowska
Niniejszy program dydaktyczny jest realizowany w ramach Projektu: Sieć Edukacyjna Innowacyjnej Przedsiębiorczości Akademickiej (SEIPA)
Problematyka akceptacji nowych technologii e-learningowych
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Rachunek zwrotu inwestycji na przykładzie studiów eksternistycznych
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
ABC e-learningu.
Czynniki wpływające na atrakcyjność zajęć internetowych
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Przedmiot: Technologia informacyjna Autor: Olga Łodyga
Opis udziału szkoły w innowacji pedagogicznej polegającej na wdrażaniu kształcenia otwartego (e-learning).
Nauczanie przedmiotów podstawowych na kierunkach technicznych Bohdan Macukow Konferencja Rektorów Polskich Uczelni Technicznych Politechnika.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Moduł 5 Wyznaczanie ścieżki kariery. Na zakończenie tego modułu będziesz posiadał informacje odnośnie:  5.1 Rozpoznania swojego typu inteligencji  5.2.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
TIK w pracy nauczyciela
Mikroekonomia A Ćwiczenia nr 1.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Międzynarodowe standardy sprawozdawczości finansowej i rachunkowości MSSF/MSR Wprowadzenie.
Zmiany w ustnym egzaminie maturalnym z języków obcych od 2012 roku
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
STUDIA W JĘZYKACH OBCYCH cel czy narzędzie? na przykładzie Centrum Kształcenia Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej Tomasz Saryusz-Wolski, Politechnika.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
Projekt unijny realizowany w ramach programu Erasmus+ STRATEGIC PARTNERSHIPS (KEY ACTION 2) – NR PROJEKTU 2015 – 1 – IT02 – KA201 –
Zarządzanie Procesami mgr Natalia Płominska
Wstęp do badań społecznych i politologicznych I
Projekt Kim będziesz?.
Zapis prezentacji:

OCENIANIE PREDYSPOZYCJI DO NAUKI PRZEZ INTERNET Anna Drzewińska COME UW

Nauka przez Internet Nowość cywilizacyjna – aspekty techniczne, technologiczne, kulturowe, społeczne Nowe sposoby organizacji procesu dydaktycznego i specyfika uczenia się przez Internet

Predyspozycje do nauki przez Internet Wrodzone (naturalne, psychiczne, fizyczne) Wyuczone (wynik treningu / wpływ środowiska)

Testy predyspozycji do nauki przez Internet 1. e-learner’s.com - Advisor, http://www.elearners.com/advisor/ 2. Illinois Online Network, http://www.ion.uillinois.edu/resources/tutorials/pedagogy/selfEval.asp 3. Ivy Tech Community College of Indiana, http://www.ivytech.edu/distanceed/what-do-i-need/

Testy predyspozycji do nauki przez Internet Przeznaczenie i adresaci testów Typy testów Analiza zawartości merytorycznej Analiza wyników Przydatność testów

Przeznaczenie i adresaci testów predyspozycji Testy samooceny Przeznaczone dla potencjalnych studentów, którzy są zainteresowani realizowaniem studiów / kursów przez Internet

Typy testów Testy jednokrotnego wyboru (wybór 1 odpowiedzi z 2 lub 3 podanych) Testy wielokrotnego wyboru Testy uzupełniania

Analiza zawartości merytorycznej testów predyspozycji Liczba pytań: 12 Liczba pytań: 16+15 Kandydat - Technologia Umiejętności techniczne Style uczenia Przekonania nt. procesu uczenia się Umiejętności uczenia się

Analiza wyników testów predyspozycji Skala ocen poszczególnych obszarów: Excellent Adequate Needs improvement Opis słowny; np. online learning may not be for you Opis słowny: It appears ... We recommend

Przydatność testów predyspozycji Testy samokształceniowe Testy diagnostyczne / prognostyczne

Problemy związane z tworzeniem i wykorzystywaniem testów predyspozycji Trudności w jednoznacznym określeniu zestawu predyspozycji do nauki przez Internet Brak wypracowanej metodologii konstruowania testów predyspozycji do nauki przez Internet Brak badań nad korelacją wyników testów predyspozycji a rzeczywistym sukcesem lub niepowodzeniem studentów w nauce przez Internet Brak narzędzi oceny przydatności kandydatów na studia / kursy przez Internet na gruncie polskim

Bibliografia Cieślik J., 2006. E-learning, blended learning - wyzwania techniczne, organizacyjne czy bardziej kulturowe?, e-mentor 4 (16), 20-24. Komorowska H., 1984. Testy w nauczaniu języków obcych, Warszawa: WSzP. Zając M., 2006. E-learning "szyty na miarę", czyli o indywidualizacji w nauczaniu online, e-mentor, 5 (17), 13-18. Wykorzystane strony internetowe e-learner’s.com - Advisor, http://www.elearners.com/advisor/ Illinois Online Network, http://www.ion.uillinois.edu/resources/tutorials/pedagogy/selfEval.asp Ivy Tech Community College of Indiana, http://www.ivytech.edu/distanceed/what-do-i-need/

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Anna Drzewińska a.drzewinska@uw.edu.pl