OCENIANIE PREDYSPOZYCJI DO NAUKI PRZEZ INTERNET Anna Drzewińska COME UW
Nauka przez Internet Nowość cywilizacyjna – aspekty techniczne, technologiczne, kulturowe, społeczne Nowe sposoby organizacji procesu dydaktycznego i specyfika uczenia się przez Internet
Predyspozycje do nauki przez Internet Wrodzone (naturalne, psychiczne, fizyczne) Wyuczone (wynik treningu / wpływ środowiska)
Testy predyspozycji do nauki przez Internet 1. e-learner’s.com - Advisor, http://www.elearners.com/advisor/ 2. Illinois Online Network, http://www.ion.uillinois.edu/resources/tutorials/pedagogy/selfEval.asp 3. Ivy Tech Community College of Indiana, http://www.ivytech.edu/distanceed/what-do-i-need/
Testy predyspozycji do nauki przez Internet Przeznaczenie i adresaci testów Typy testów Analiza zawartości merytorycznej Analiza wyników Przydatność testów
Przeznaczenie i adresaci testów predyspozycji Testy samooceny Przeznaczone dla potencjalnych studentów, którzy są zainteresowani realizowaniem studiów / kursów przez Internet
Typy testów Testy jednokrotnego wyboru (wybór 1 odpowiedzi z 2 lub 3 podanych) Testy wielokrotnego wyboru Testy uzupełniania
Analiza zawartości merytorycznej testów predyspozycji Liczba pytań: 12 Liczba pytań: 16+15 Kandydat - Technologia Umiejętności techniczne Style uczenia Przekonania nt. procesu uczenia się Umiejętności uczenia się
Analiza wyników testów predyspozycji Skala ocen poszczególnych obszarów: Excellent Adequate Needs improvement Opis słowny; np. online learning may not be for you Opis słowny: It appears ... We recommend
Przydatność testów predyspozycji Testy samokształceniowe Testy diagnostyczne / prognostyczne
Problemy związane z tworzeniem i wykorzystywaniem testów predyspozycji Trudności w jednoznacznym określeniu zestawu predyspozycji do nauki przez Internet Brak wypracowanej metodologii konstruowania testów predyspozycji do nauki przez Internet Brak badań nad korelacją wyników testów predyspozycji a rzeczywistym sukcesem lub niepowodzeniem studentów w nauce przez Internet Brak narzędzi oceny przydatności kandydatów na studia / kursy przez Internet na gruncie polskim
Bibliografia Cieślik J., 2006. E-learning, blended learning - wyzwania techniczne, organizacyjne czy bardziej kulturowe?, e-mentor 4 (16), 20-24. Komorowska H., 1984. Testy w nauczaniu języków obcych, Warszawa: WSzP. Zając M., 2006. E-learning "szyty na miarę", czyli o indywidualizacji w nauczaniu online, e-mentor, 5 (17), 13-18. Wykorzystane strony internetowe e-learner’s.com - Advisor, http://www.elearners.com/advisor/ Illinois Online Network, http://www.ion.uillinois.edu/resources/tutorials/pedagogy/selfEval.asp Ivy Tech Community College of Indiana, http://www.ivytech.edu/distanceed/what-do-i-need/
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Anna Drzewińska a.drzewinska@uw.edu.pl