GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Prezentacja firmy Remigiusz Siudziński Warszawa,
2.1. MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO CELE

Wyobraź sobie, że pracujesz w jednej z największych i najbardziej szanowanych firm na świecie, zatrudniającej ponad 300,000 osób w ponad 100 krajach. W.
Istota i przesłanki badań marketingowych
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Rola i zadania systemów CRM w e-biznesie
Cooperate Sales Manager dostosowanie oferty banku do potrzeb i możliwości klienta Niewodniki, kwiecień 2009.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
CRM Paweł Wąsala.
Hurtownie Danych Mariusz Dołęga.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
ul. Dąbrowskiego 40 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
MARKETING STRATEGICZNY
Typy systemów informacyjnych
ALM (Asset Life Cycle Management) - wsparcie procesów biznesowych w obszarze zarządzania cyklem życia majątku. Centralny Ośrodek Informatyki Górnictwa.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI STOSOWANEJ i ZARZĄDZANIA
Rynek usług medycznych
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Szkolenia, Coaching, PR.
Sprawozdanie finansowe NoRiskNoFun. A. Sprawozdanie finansowe.
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Gospodarka oparta na danych. Przyszłość zaawansowanej.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Dział Wsparcia Technicznego MAM PROBLEM! ! II Linia Wsparcia JAKI PROBLEM ???
Po co komu marketing? Zacznijmy od początku Marketing potrzebny jest każdej firmie. Bo „marketing” to nie tylko „promocja” czy „reklama”. To umiejętność.
Operacyjne sterowanie produkcją
IOB w Polsce – wyzwania przyszłości
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Economic Imperializm II...czyli jak szorstki urok ekonomii podbija serca kolejnych dziedzin nauki Na podstawie tekstu Edward’a P. Lazear’a Dorota Sławińska.
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
1.MISSION 2. MARKET 3. MONEY 5.MEDIA 4.MESSAGE
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
Technologie w marketingu Business Intelligence w marketingu, czyli jak zamienić dane w decyzje biznesowe Technologie w marketingu czyli jak skutecznie.
call center to nie tylko infolinia
System Informowania Kierownictwa – nowoczesne narzędzie wspomagające uzyskanie przewagi konkurencyjnej Piotr Bączek – Project.
TECHNIK HANDLOWIEC.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Opracował: Jan Załęcki – Wiceprezes Marketing Relacji Sp z o.o. na podstawie publikacji Philipa Kotlera oraz opracowania Mark Angelo Reyes, MARKMA Warszawa,
Sygnity.City Otwarty Ekosystem Inteligentnych Miast.
Zintegrowane systemy informatyczne
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Studia II stopnia. KIM BĘDZIESZ? Analitykiem biznesowym – specjalistą w zakresie stosowania profesjonalnych narzędzi matematyczno-statystycznych oraz.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Istota i znaczenie marketingu. Plan wykładu 1.Fazy ewolucji orientacji przedsiębiorstwa 2.Pojęcie marketingu ▫ rozumienie tradycyjne /historyczne/ ▫ rozumienie.
Paczków dnia r..
Efektywne planowanie i monitorowanie portfela inwestycji z Hadrone PPM
Zastosowanie metod statystycznych w obszarze CRM.
SEGMENTACJA RYNKU.
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
Optymalizacja SAS OLAP Studio
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
BUDŻETOWANIE Biuletyn Obsługi Klienta czas zacząć… BOK
Specjalność: Specjalista Bankowy
Zapis prezentacji:

GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Zastosowania nowoczesnych metod analizy danych o klientach w marketingu. Krzysztof Skaskiewicz, SAS Polska 17 maja 2012

Wiedza o kliencie jako czynnik generowania wartości organizacji Utrzymanie klientów Zwiększenie udziału w portfelu klienta Pozyskanie klientów Strategia tworzenia nowych produktów i usług Właściwy poziom obsługi Racjonalizacja inwestycji Monitoring efektywności Wzrost przychodów Efektywność wykorzystania zasobów Maksymalizacja wartości organizacji Rozpoznawalność i postrzeganie marki Lojalność i satysfakcja klienta Czas dotarcia do rynku Wykorzystanie interakcji z klientem do budowy wartości Optymalizacja kosztów działań i właściwa alokacja zasobów Minimalizacja ryzyka i nadużyć Optymalizacja kosztów Wartości trudno mierzalne

Modele analityczne stosowane w marketingu Churn Utrzymanie klientów LTV, Segmentacja Właściwy poziom obsługi Cross/Up Sell Zwiększenie udziału w portfelu klienta Wzrost przychodów Efektywność wykorzystania zasobów Racjonalizacja inwestycji Portfolio modeli LTV, Segmentacja Pozyskanie klientów Monitoring efektywności Strategia tworzenia nowych produktów i usług Segmentacja Maksymalizacja wartości organizacji Modelowanie deskryptywne Rozpoznawalność i postrzeganie marki Wykorzystanie interakcji z klientem do budowy wartości Portfolio modeli Optymalizacja kosztów Wartości trudno mierzalne Modelowanie deskryptywne Lojalność i satysfakcja klienta Portfolio modeli Optymalizacja kosztów działań i właściwa alokacja zasobów Minimalizacja ryzyka i nadużyć Ryzyko Analiza stabilności Czas dotarcia do rynku

Modele analityczne w marketingu Zasada działania modelu Określenie ze znacznie większą pewnością potencjału klienta (2x-10x skuteczniej w porównaniu do metod nieanalitycznych)

Modele analityczne w marketingu Przykłady zastosowań Wsparcie doboru właściwego działania dla danego klienta Kampanie marketingowe Interakcje z klientem Np. określanie „Next Best Offer” dla klientów Wsparcie budowy strategii organizacji Określanie miar podobieństwa do klientów najbardziej rentownych Określanie czynników budujących lojalność (modelowanie deskryptywne)

Modele analityczne w marketingu Wyzwania Gromadzenie i przetwarzanie danych Zbyt wiele zadań konkurujących o czas analityka Szybkie zmiany rynkowe Efektywne wykorzystanie modeli w procesach biznesowych Rozwiązania Tablice analityczne Metoda szybkiego modelowania predykcyjnego Procesowe i automatyczne zarządzanie modelami

Mechanizmy operacjonalizacji wiedzy o klientach Utrzymanie klientów Zwiększenie udziału w portfelu klienta Pozyskanie klientów Strategia tworzenia nowych produktów i usług Zarządzanie kampaniami Outbound Inbund Raportowanie działań - operacyjne i zarządcze Analizy i raporty strategiczne Optymalizacja marketingu Marketing oparty o zdarzenia Właściwy poziom obsługi Racjonalizacja inwestycji Monitoring efektywności Wzrost przychodów Efektywność wykorzystania zasobów Maksymalizacja wartości organizacji Rozpoznawalność i postrzeganie marki Lojalność i satysfakcja klienta Czas dotarcia do rynku Wykorzystanie interakcji z klientem do budowy wartości Optymalizacja kosztów działań i właściwa alokacja zasobów Minimalizacja ryzyka i nadużyć Optymalizacja kosztów Wartości trudno mierzalne

Operacjonalizacja wiedzy o klientach - trendy Utrzymanie klientów Zwiększenie udziału w portfelu klienta Pozyskanie klientów Strategia tworzenia nowych produktów i usług Zaawansowany marketing oparty o zdarzenia Modelowanie oparte o zdarzenia Zarządzanie interakcjami z klientem i wsparcie podejmowania decyzji real time Właściwy poziom obsługi Racjonalizacja inwestycji Monitoring efektywności Wzrost przychodów Efektywność wykorzystania zasobów Maksymalizacja wartości organizacji Rozpoznawalność i postrzeganie marki Lojalność i satysfakcja klienta Czas dotarcia do rynku Wykorzystanie interakcji z klientem do budowy wartości Optymalizacja kosztów działań i właściwa alokacja zasobów Minimalizacja ryzyka i nadużyć Optymalizacja kosztów Wartości trudno mierzalne

Trendy - Big Data The development of the customer information will impact the principal drivers of the creation of value of the stock holder and will not perceive the value of the assets of the base customers „Big Data” – dane o rozmiarze, który powoduje znaczne utrudnienia w prowadzeniu analiz (np. czas oczekiwania na wyniki) „Big Data” – mechanizmy i narzędzia pozwalające na szybką i efektywną analizę dużych wolumenów danych Przykłady: Uruchomienie typowego raportu wizualnego dla detalicznych danych klienckich: kilkadziesiąt minut  kilkanaście sekund Analizy wspomagające tworzenie modeli data mining: analiza korelacji w zbiorze kilku milionów obserwacji: kilkadziesiąt razy szybszy czas analiz Możliwość podjęcia tematów analitycznych, które do tej pory nie były możliwe do zrealizowania (np. analizy data mining na danych detalicznych) Zadania optymalizacyjne Utrzymanie klientów (Churn Management) Właściwy poziom obsługi Zwiększenie udziału w portfelu klienta (Cross-selling & Up-selling) Wzrost przychodów Efektywność wykorzystania zasobów Racjonalizacja inwestycji Pozyskanie klientów Monitoring efektywności Strategia tworzenia nowych produktów i usług Maksymalizacja wartości organizacji Rozpoznawalność i postrzeganie marki Wykorzystanie interakcji do budowy wartości (np. Next-best-offer) Optymalizacja kosztów Wartości trudno mierzalne Lojalność i satysfakcja klienta Optymalizacja kosztów działań i właściwa alokacja zasobów (Optymalizacja, Segmentacja) Minimalizacja ryzyka i nadużyć (e.g. Campaigns and Conduits) Czas dotarcia do rynku

Wybrane przykłady bazując na polskich doświadczeniach klientów SAS Przykład wykorzystania modeli data mining Instytucja finansowa w Polsce (Top 5) Zadanie: utylizacja potencjału bazy klientów, poszukiwanie nieeksplorowanych do tej pory nisz (nowe grupy docelowe) Produkt: kredyty gotówkowe Podejście: wykorzystanie modelu analitycznego data mining w oparciu o naturalne zakupy Efekty: 10% klientów wyselekcjonowanych do kontaktu w oparciu o model wygenerowało dodatkową sprzedaż stanowiącą 60% wszystkich sprzedaży w nowej grupie docelowej 3x wyższa skuteczność działań w oparciu o model w porównaniu do grupy kontrolnej Przekroczenie planów sprzedażowych W sumie ponad 80% sprzedaży wynika z wykorzystania modeli analitycznych

Wybrane przykłady bazując na polskich doświadczeniach klientów SAS Przykład wykorzystania analiz opartych o zdarzenia Instytucja finansowa w Polsce (Top 5) Zadanie: zwiększenie efektywności sprzedaży produktów nie-masowych Produkt: kredyty hipoteczne Podejście: wykorzystanie zdarzeń do wyszukiwania klientów zainteresowanych produktami Efekty: Kilkunastokrotnie wyższa skuteczność (mierzona jako response rate) w porównaniu do wcześniejszych działań

Dziękuję za uwagę Krzysztof.Skaskiewicz@sas.com