Wstęp do JavaScriptu Marek Magiera Październik 2003r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
20041 Projektowanie dynamicznych witryn internetowych Paweł Górczyński ASP 3.0.
Advertisements

Tworzenie stron internetowych
Programowanie obiektowe
Wprowadzenie do języka skryptowego PHP
Narzędzia internetowe Paweł Rajba ttp://pawel.ii.uni.wroc.pl/
HTML.
Podstawowe wiadomości
Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych
XML. Pierwszy dokument XML Witaj świecie! Elementy i atrybuty niezwykle oryginalny Witaj świecie! Druga możliwość: Witaj świecie!
Praca z dokumentem wielostronicowym - zakładka hiperłącze
Wstęp do programowania obiektowego
(ang. Hypertext Markup Language) - język znaczników hipertekstowych.
PHP wprowadzenie.
WINDOWS 95 WYCINEK AUTOSTART TWORZENIE POWIĄZAŃ PLIKÓW Z APLIKACJAMI
WINDOWS 95.
Made by Mateusz Szirch Kilka słów o JavaScript.
HTML 4 Zebrał i opracował : dr inż. Jerzy Zgraja.
HTML 4 Zebrał i opracował : dr inż. Jerzy Zgraja.
Analiza danych w Excel za pomocą Analysis ToolPak
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
System webowy do tworzenia kolektywnych prototypów aplikacji sieciowych i mobilnych Łukasz Przywarty
Temat: Eksplorator Windows - wędrówka po drzewie folderów
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
ZESTAW DO NAUKI JAVASCRIPT
A. Jędryczkowski - marzec 2005 r. ©
Kurs komputerowy - podstawy
Poznajemy pulpit.
Wprowadzenie do HTML, CSS, JavaScript, PHP
Witamy w galerii forum 750mm.pl. Wstęp Galeria forum została stworzona dla użytkowników w celu ułatwienia dzielenia się swoimi zasobami. Pozwala ona na.
Tworzenie stron internetowych
ANNA BANIEWSKA SYLWIA FILUŚ
Programowanie strukturalne i obiektowe
Strona internetowa pralni chemicznej
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Programowanie obiektowe 2013/2014
MICROSOFT Access TWORZENIE MAKR
ZWIĄZKI MIĘDZY KLASAMI KLASY ABSTRAKCYJNE OGRANICZENIA INTERFEJSY SZABLONY safa Michał Telus.
Zajęcia I Organizacja zajęć Rejestracja i uruchamianie makr
Projektowanie stron WWW
Wzorce slajdów programu microsoft powerpoint
Aplikacje internetowe
Podstawy programowania
Elementy multimedialne na stronie
J A V A S C R I P T Obiekty Opracowała: Anna Śmigielska.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Smart Portal – podstawy użytkowania. W celu uruchomienia aplikacji Smart Portal, należy: -uruchomić nowe okno przeglądarki internetowej, -wpisać w pole.
RÓŻNE OBIEKTY W PREZENTACJI, ŁĄCZA Wszelkie obiekty znajdują się na karcie Wstawianie. Przykładowo ten obrazek został dodany przez wstawienie wycinka zrzutu.
Projektowanie Aplikacji Internetowych
Temat 1: Ogólne cechy języka PHP
HTML (ang. HyperText Markup Language ) – język do tworzenia stron internetowych opierający się na znacznikach, czy inaczej je nazywając – tagach. Język.
Temat 8: Pętle.
Temat 3: Okno dialogowe.
Temat 11: Zdarzenia.
Obiekty DOM.
Podstawy języka skryptów
Technologie internetowe
Obiekty w edytorze tekstu
Iga Lewandowska I EMII MU
PHP. PHP obiektowy, skryptowy język programowania zaprojektowany do generowania stron internetowych w czasie rzeczywistym.
Projektowanie obiektowe. Przykład: Punktem wyjścia w obiektowym tworzeniu systemu informacyjnego jest zawsze pewien model biznesowy. Przykład: Diagram.
Grafika animacyjna w Macromedia Flash ACTION SCRIPT Joanna Sekulska-Nalewajko Katedra Informatyki Stosowanej Politechnika Łódzka 2006/2007.
Kurs WWW – wykład 6 Paweł Rajba
Wykład 2 Programowanie obiektowe. Programowanie obiektowe wymaga dobrego zrozumienia działania funkcji definiowanych przez użytkownika, w ten sposób będziemy.
Multimedia w HTML5 Statyczne witryny internetowe 2TIa Marek Kwiatkowski.
Portal edukacyjny J A V A S C R I P T JĘZYK PROGRAMOWANIA STRON HTML Opracowała: Anna Śmigielska.
Aplikacje Baz Danych ASP.NET
JQuery w Visual Studio Autor projektu Co robi jQuery? Podstawowe informacje Zalety korzystania z biblioteki Przykłady.
Framework css Prezentacje wykonał: szymon kupper
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Aplikacje i usługi internetowe
Zapis prezentacji:

Wstęp do JavaScriptu Marek Magiera Październik 2003r.

JavaScript a Java JavaScript Interpretowany przez klienta Tworzy skrypty, które mogą być bezpośrednio wstawiane do stron HTML Zorientowany obiektowo Łatwy Java Wykonywany przez klienta Tworzy "aplety", które są wywoływane ze strony HTML, ale nie umieszczane w niej Oparty na obiektach Wymaga doświadczenia programistycznego

Obiekty w JavaScript Elementy występujące w oknie przeglądarki www okna, formularze, przyciski itp. posiadające indywidualne nazwy (nie przycisk1 a np. przyciskZamknij) Język zorientowany obiektowo – co to znaczy? (1) Obiekty Elementy występujące w danym środowisku koty, komputery, samochody itp. Obiekty powinny posiadać indywidualne nazwy (nie kot1 a np. mruczek)

Właściwości w JavaScript formularze - elementy itp. okna – PasekStanu, PasekNarzędzi Język zorientowany obiektowo – co to znaczy? (2) Właściwości Obiekty mają właściwości koty – futerko, pazurki, brzuch komputery – myszkę, klawiaturę itp. Obiekty można zmieniać modyfikując ich właściwości. Niektóre właściwości mogą być obiektami. Przykładowa właściwość o nazwana pusty może być stosowana tam gdzie ma sens. Brzuch może być pusty, ale futerko – już niebardzo (co to byłby za kot?).

Metody w JavaScript okna – otworzyć( ), zminimalizować( ) Nawiasy ( ) oznaczają, że jest mowa o metodzie, a nie o właściwości. Język zorientowany obiektowo – co to znaczy? (3) Metody Obiekty potrafią coś robić i to nazywamy metodami koty – mruczą, drapią komputery – liczą, zawieszają się itp. Obiekty i właściwości to rzeczowniki a metody czasowniki.

A w JavaScript okno.zamknij( ) formularz.elementy.przyciskOpcji.kliknij( ) dokument.obrazek.nazwa.ukryj( ) dokument.wypisz( ) Zapis taki nazywamy składnią kropkową. Język zorientowany obiektowo – co to znaczy? (4) Łączenie obiektów, właściwości i metod stosowane jest aby lepiej opisać obiekt lub proces. kot.mrucz( ) kot.łapy.przednie.lewa.drap( )

A w JavaScript Zdarzenia to czynności wykonywane przez użytkownika podczas odwiedzania strony www. Przesłanie formularza wywoła zdarzenie onClick( ) formularz.elementy.przyciskOpcji.kliknij( ) Język zorientowany obiektowo – co to znaczy? (5) Zdarzenia Jeśli kot obsługuje zdarzenie przyGłaskaniu( ) może wykonać kot.mrucz( ) kot.łapy.przednie.lewa.nieDrap( )

Jak umieszcza się skrypty w dokumencie HTML? (1) W znacznikach SCRIPT Cały skrypt jest objęty znakami komentarza ( ), co gwarantuje, że kod nie zostanie wyświetlony na ekranie nawet przez stare przeglądarki nie obsługujące JS.

Jak umieszcza się skrypty w dokumencie HTML? (2) Z atrybutem np. onClick itp. W zasadzie wszystkie elementy dokumentu HTML generują pewne zdarzenia, gdy wystąpią określone okoliczności. Z tymi zdarzeniami można powiązać polecenia JS. A to inne zdarzenia onMouseOver onMouseOut (najechanie i zjazd z obiektu) onMouseDown onMouseUp (wcisnięcie i puszczenie przycisku) onFocus onBlur (wybranie i opuszczenie danego pola formularza) onLoad onUnload onAbort

Z osobnego pliku stosujemy gdy skrypt, którego chcemy używać ma dosyć dużą objętość, a korzystamy z niego na kilku podstronach naszego serwisu www większa czytelność kodu łatwiejsza modyfikacja skryptu mniejsza objętość serwisu Jak umieszcza się skrypty w dokumencie HTML? (3)

Mój pierwszy skrypt document.write("Elo Ziom!") Przykłady skryptów (1)

Mój drugi skrypt document.write (" Witaj "); Przykłady skryptów (2)

Mój trzeci skrypt Data ostatniej poprawki document.write (document.lastModified); Przykłady skryptów (3)

Przykłady skryptów (4)

Mój czwarty skrypt Przykłady skryptów (5)