SPIS TREŚCI SPIS TREŚCI Wprowadzenie Wprowadzenie Wprowadzenie Założenia: Założenia: Rynek Rynek Rynek Dystrybucja Dystrybucja Dystrybucja Produkcja Produkcja.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KSZTAŁTOWANIE STRUKTURY KAPITAŁU A DŹWIGNIA FINANSOWA
Advertisements

CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Strategia Warszawa, styczeń 2005.
© Paweł Dobrowolski 2006 Deregulacja – dlaczego regulujemy? 20 marca 2005.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
zarządzanie produkcją
Równowaga przedsiębiorstwa w różnych strukturach rynkowych
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Produkt narodowy: produkcja, podział i równowaga w długim okresie
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Jarosław Piszczek Michał Kłos
Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski Michał Kłos
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
OPIS PLANU FINANSOWEGO
Ku nowej ekonomii politycznej
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
KOSZTY PRODUKCJI BUDOWLANEJ
Raport o rynku franczyzowym w Polsce Edycja 2009.
NewConnect Growth Indicator (NCGIndicator) Wskaźnik koniunktury spółek z rynku NewConnect Zespół pod kierunkiem Prof. dr hab. Marii Sierpińskiej Wyższa.
P O P Y T , P O D A Ż.
ZADANIA do wykonania 2009 Excel na PŁ TechInfo.
Zarządzanie projektami
ANALIZA EKONOMICZNA PIWOSZ Sp. z o.o..
Podejmowanie decyzji.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Gra symulacyjna GraD.
Wyniki finansowe Grupy AB – IV kwartał 2008 Dynamiczny rozwój mimo wymagającego otoczenia rynkowego.
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Formuły cenowe.
INFORMACJA MARKETINGOWA
Teoria kosztów.
Podstawowe funkcje ekonomiczne
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Międzynarodowe Prawo Podatkowe Podmioty Powiązane.
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I KWARTALE 2015 R.
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2015 R.
Dr inż. Bożena Mielczarek
Rachunkowość zarządcza
1 WADY KALKULACJI DOLICZENIOWEJ Sztuczność związku przyczynowego i przypadkowość wyboru klucza podziałowego wpływają na wzrost skali błędu i stopień zdeformowania.
MACHINE REPAIR Symulacja z arkuszem kalkulacyjnym Magdalena Gołowicz Agnieszka Paluch.
1 USTALANIE CENY SPECJALNEJ DLA DODATKOWEGO ZAMÓWIENIA.
Logistyk.
1 Sprigg Lane Ewa Korczyc Urszula Borowska. 2 Prezentacja sytuacji Firma Sprigg Lane Natural Resources jest częścią Sprigg Lane Company zajmującej się.
1 DŹWIGNIA OPERACYJNA. 2 Zjawisko dźwigni operacyjnej oznacza, że przedsiębiorstwo uzyskuje procentowo większy wzrost zysków (strat), przy mniejszym procentowym.
ANALIZA CVP KOSZT-WOLUMEN-ZYSK.
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw Transportowych
 stałe koszty są jednakowe dla wszystkich poziomów produkcji  wielkość produkcji jest funkcją kosztów  jednostkowe koszty zmienne są stałe (całkowite.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
1 1.
Model „pięciu sił” M.Portera
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Inwestycje polskich przedsiębiorstw i gmin
Dragon Suits.
dr hab. Aleksandra Grzesiuk
Korzyści wynikające z inwestycji przyłączeniowych realizowanych wspólnie przez przedsiębiorstwa wytwarzające i przesyłające ciepło na przykładzie.
Ustalanie wyniku finansowego (zysku)
Teoria kosztów.
Modele konkurencji rynkowej – konkurencja doskonała
Zapis prezentacji:

SPIS TREŚCI SPIS TREŚCI Wprowadzenie Wprowadzenie Wprowadzenie Założenia: Założenia: Rynek Rynek Rynek Dystrybucja Dystrybucja Dystrybucja Produkcja Produkcja Produkcja Analiza Analiza Analiza Podsumowanie Podsumowanie Podsumowanie Roman Jarocki Zagraniczna inwestycja „Jedzonko SA” Symulacja w arkuszu kalkulacyjnym Excel Semestr letni 2004 Roman Jarocki

SPIS TREŚCI SPIS TREŚCI Wprowadzenie Wprowadzenie Wprowadzenie Założenia: Założenia: Rynek Rynek Rynek Dystrybucja Dystrybucja Dystrybucja Produkcja Produkcja Produkcja Analiza Analiza Analiza Podsumowanie Podsumowanie Podsumowanie Roman Jarocki 24115

SPIS TREŚCI SPIS TREŚCI Wprowadzenie Wprowadzenie Wprowadzenie Założenia: Założenia: Rynek Rynek Rynek Dystrybucja Dystrybucja Dystrybucja Produkcja Produkcja Produkcja Analiza Analiza Analiza Podsumowanie Podsumowanie Podsumowanie Roman Jarocki Opis przedsiębiorstwa Polskie przedsiębiorstwo „Jedzonko Sp. Z.o.o” działa w branży FMCG. Rozważa ona możliwość wejścia również na rynki wschodnie. Z przyczyn naturalnych wybór padł na Ukrainę i właściciel firmy zlecił ukraińskiej agencji marketingowej zbadanie rynku wybranych produktów, a analiza zyskowności przedsięwzięcia została zrealizowana przez młodego pracownika w dziale technologicznym.

SPIS TREŚCI SPIS TREŚCI Wprowadzenie Wprowadzenie Wprowadzenie Założenia: Założenia: Rynek Rynek Rynek Dystrybucja Dystrybucja Dystrybucja Produkcja Produkcja Produkcja Analiza Analiza Analiza Podsumowanie Podsumowanie Podsumowanie Roman Jarocki Cel analizy Celem naszej analizy jest wyznaczenie optymalnej wielkości zakładu produkcyjnego dla okresu 3 lat. Trafność przedsięwzięcia określamy na podstawie NPV przy obowiązującej rynkowej stopie 4% w skali rocznej. Ponadto musimy ustalić, w ilu regionach powierzymy dystrybucje firmie dystrybutorskiej, a w ilu sami zajmiemy się dystrybucją. Symulacji podlega: - tempo wzrostu udziału w rynku - tempo wzrostu udziału w rynku - wysokość łapówki - wysokość łapówki - długość stania na granicy - długość stania na granicy

SPIS TREŚCI SPIS TREŚCI Wprowadzenie Wprowadzenie Wprowadzenie Założenia: Założenia: Rynek Rynek Rynek Dystrybucja Dystrybucja Dystrybucja Produkcja Produkcja Produkcja Analiza Analiza Analiza Podsumowanie Podsumowanie Podsumowanie Roman Jarocki Założenia: Rynek Pojemność segmentu rynku - 10 mln $ miesięcznie W momencie wejścia na rynek 2% udział w rynku Dla comiesięcznych 40000$ wydawanych na reklamę przyrost sprzedaży kształtuje się zgodnie z rozkładem N(1/20* wydatki; 1/80* wydatków). Pojemność rynku zwiększa się w tempie równym tempowi przyrostu realnych plac ludności.

SPIS TREŚCI SPIS TREŚCI Wprowadzenie Wprowadzenie Wprowadzenie Założenia: Założenia: Rynek Rynek Rynek Dystrybucja Dystrybucja Dystrybucja Produkcja Produkcja Produkcja Analiza Analiza Analiza Podsumowanie Podsumowanie Podsumowanie Roman Jarocki Założenia: Dystrybucja Cały rynek ukraiński został podzielony na 10 stref. Każda że stref posiada różny udział w końcowej wielkości sprzedaży. Koszt stały posiadania własnej dystrybucji składa się z części stałej – 50 tys. $ oraz 2$ tys. $ miesięcznie na każdy z oddziałów Przychylność urzędnika w celu wydania licencji można poprawić przez wręczenie łapówki (średnio 5300$). Jeżeli dystrybucja zajmuje się firma zewnętrzna, to załatwia ona wszelkie formalności związane z licencją w danym regionie Dystrybutor pobiera zryczałtowaną opłatę za dystrybucję w każdym z regionów w wysokości 1000$ miesięcznie + 5% od wartości sprzedanego towaru.

SPIS TREŚCI SPIS TREŚCI Wprowadzenie Wprowadzenie Wprowadzenie Założenia: Założenia: Rynek Rynek Rynek Dystrybucja Dystrybucja Dystrybucja Produkcja Produkcja Produkcja Analiza Analiza Analiza Podsumowanie Podsumowanie Podsumowanie Roman Jarocki Założenia: Dostarczenie towaru na rynek FABRYKA Koszt budowy hali wynosi 100 tys. $ + po 20 tys. $ za każde moce produkcyjne na 10 tys. jednostek towaru po koszcie jednostkowym 0,55$. IMPORT Istnieje możliwość nieograniczonego importu produkcji z Polski po cenie 50 centów + oplata za przewóz Problemem są kolejki na granicy. Każda dodatkowa doba stania, zwiększa koszt transportu o 300.

SPIS TREŚCI SPIS TREŚCI Wprowadzenie Wprowadzenie Wprowadzenie Założenia: Założenia: Rynek Rynek Rynek Dystrybucja Dystrybucja Dystrybucja Produkcja Produkcja Produkcja Analiza Analiza Analiza Podsumowanie Podsumowanie Podsumowanie Roman Jarocki Wyniki symulacji 1

SPIS TREŚCI SPIS TREŚCI Wprowadzenie Wprowadzenie Wprowadzenie Założenia: Założenia: Rynek Rynek Rynek Dystrybucja Dystrybucja Dystrybucja Produkcja Produkcja Produkcja Analiza Analiza Analiza Podsumowanie Podsumowanie Podsumowanie Roman Jarocki Wyniki symulacji 2

SPIS TREŚCI SPIS TREŚCI Wprowadzenie Wprowadzenie Wprowadzenie Założenia: Założenia: Rynek Rynek Rynek Dystrybucja Dystrybucja Dystrybucja Produkcja Produkcja Produkcja Analiza Analiza Analiza Podsumowanie Podsumowanie Podsumowanie Roman Jarocki Analiza wrażliwości

SPIS TREŚCI SPIS TREŚCI Wprowadzenie Wprowadzenie Wprowadzenie Założenia: Założenia: Rynek Rynek Rynek Dystrybucja Dystrybucja Dystrybucja Produkcja Produkcja Produkcja Analiza Analiza Analiza Podsumowanie Podsumowanie Podsumowanie Roman Jarocki Podsumowanie Moc produkcyjna 240 tys. Liczba dealerów własnych 4 oddziały Możliwości zwiększenia zysku Nowe nisze rynkowe Wyższa cena jednostkowa Obniżenie kosztów dystrybucji