Punkt Przedszkolny w Momotach Górnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Sześciolatek w przyjaznej szkole
Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Uczeń z trudnościami - problem czy wyzwanie?.
Ul. Pi ę kna 30/32 Łód ź Szkoła Podstawowa Dyrektor: El ż bieta Grzelakowska Tel
Dojrzałość szkolna dziecka
Niepubliczne Przedszkole
ROK 2012-ROK-iem JANUSZA KORCZAKA
Wychowanie dziecka według Janusza Korczaka
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
Dnia 22 marca 2012 roku wybrałam się do Miejskiego Przedszkola Nr 2 w Nowej Rudzie. Dnia 22 marca 2012 roku wybrałam się do Miejskiego Przedszkola Nr 2.
Janusz Korczak.
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
JANUSZ KORCZAK Poznaj siebie , zanim zechcesz dzieci poznać.
Tydzień kultury słowa
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
Janusz Korczak (Henryk Goldszmit) (1878 lub 1879 – 1942 )
Janusz Korczak – człowiek o gorącym sercu
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Janusz Korczak.
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
Optymistyczne Przedszkole
20 reguł dobrego wychowania dzieci.
Janusz Korczak Henryk Goldszmit
Sześciolatek w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół im
Punkt Przedszkolny w Białej Drugiej utworzony w ramach projektu „Wiejskie Ośrodki Rozwoju Dziecka w gminach Janów Lubelski i Potok Wielki”
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Klasy pod opieką Pedagoga Szkolnego mgr Marta Zawadzka
Stare rady na Nowy Rok.
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
Mam 6 lat chcę poznawać świat…
Prawa dziecka.
Placówki specjalistyczne świadczące pomoc Szkole, Rodzinie i Uczniowi
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
Motywowanie do nauki – rola rodzica
NASZE RODZINY UKSZTAŁTOWAŁY NAS MY BĘDZIEMY KSZTAŁTOWAĆ NASZE DZIECI NASZE RODZINY UKSZTAŁTOWAŁY NAS MY BĘDZIEMY KSZTAŁTOWAĆ NASZE DZIECI JAK MĄDRZE KOCHAĆ.
„Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać,
Prawa dziecka ... a co to takiego???
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
APEL TWOJEGO DZIECKA. NN ie psuj mnie, dając mi wszystko, o co cię proszę. Niektórymi prośbami wystawiam cię jedynie na próbę.  Nie psuj mnie, …wystawiam.
Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 4 w Knurowie
Prawa dziecka.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
Uroczystość z okazji obchodów 30-lecia istnienia Przedszkola 385 oraz Szkoły Podstawowej 319 im. Marii Kann.
Motto „Dziecko chce być dobre. Jeżeli nie umie – naucz, Jeżeli nie wie – wytłumacz, jeżeli nie może – pomóż!” Janusz Korczak.
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 169 im. Marii Dąbrowskiej w Łodzi ADRES: ul. Napoleońska 7/ Łódź KONTAKT: tel./fax tel
My maluszki i nasz dzień w przedszkolu Wychowawczyni: mgr Barbara Kasza.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
W ramach konkursu „EFEKT DOMINA”, wielu uczniów z różnych szkół niosło pomoc domom dziecka, domom starców oraz innym instytucjom opieki społecznej. Kilka.
MALUSZKI W MIESIĄCU WRZESIEŃ
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Rok w Przedszkolu Borzęcin Duży 2016/2017.
KODEKS PRZEDSZKOLAKA PRAWA I OBOWIĄZKI DZIECKA
Współpraca z Dziennym Domem Pomocy „Caritas” „Młodzi duchem, młodzi wiekiem, każdy ważnym jest człowiekiem”. Przedszkole Miejskie nr 10 „Kolorowy Świat”
Rodzinna szansa na sukces
Uroczyste zakończenie roku 2016/2017 w oddziale przedszkolnym
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Zespół Przedszkolno – Szkolno – Gimnazjalny w Podlipiu OFERTA EDUKACYJNA PRZEDSZKOLA.
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
„MOJE PRAWA I OBOWIĄZKI.” PRAWA DZIECKA W UJĘCIU JANUSZA KORCZAKA
„JAK TO W NASZYM PRZEDSZKOLU PRZYGODA Z FROEBLEM SIĘ ZACZĘŁA…”
Zapis prezentacji:

Punkt Przedszkolny w Momotach Górnych

Punkt Przedszkolny w Momotach Górnych realizowany jest w ramach projektu „Wiejskie Ośrodki Rozwoju Dziecka w gminach Janów Lubelski i Potok Wielki” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej

„Roześmiane buzie, wesołe oczęta, kto tutaj przychodzi zawsze nas pamięta. U nas się pobawisz i nauczysz wiele, a z każdą minutą będzie ci weselej”

WIZYTÓWKA PUNKTU PRZEDSZKOLNEGO Punkt Przedszkolny zlokalizowany jest w budynku Szkoły Podstawowej na przestrzennej działce w otoczeniu starych pięknych drzew. Przedszkole funkcjonuje przez cały rok od poniedziałku do piątku w godz. 8.30-13.30. W tym czasie zapewniamy dziecku wykwalifikowaną opiekę w przyjaznym i bezpiecznym otoczeniu, stwarzając niejako drugi dom. Dyrektorem Punktu Przedszkolnego jest mgr Barbara Lach Opiekę dydaktyczną-wychowawczą sprawuje mgr Anna Szwedo

daje szansę pełniejszego indywidualnego rozwoju dzieci, Nasze przedszkole daje szansę pełniejszego indywidualnego rozwoju dzieci, uczy nawiązywania kontaktów, wzajemnej akceptacji, życzliwości i zrozumienia - sprawia, że dziecko czuje się kochane, akceptowane i szczęśliwe, daje dzieciom możliwość samorealizacji, zachowania odrębności rozwojowej, kreatywnego myślenia, działania, tworzenia, prezentowania swoich uzdolnień,

- przygotowuje do życia w społeczności, przeżywania sukcesów, ale i do radzenia sobie z problemami, wspiera rodziców dzieci w rozwiązywaniu problemów, codziennych trudności, czyni z nich partnerów i sojuszników przedszkola, - dąży do tego, aby dzieci w miarę bezstresowo osiągały dojrzałość szkolną.

Ramowy rozkład dnia pobytu dziecka w Punkcie Przedszkolnym 8.30-9.15 – Schodzenie się dzieci, zajęcia swobodne lub zorganizowane w kącikach zainteresowań, przekazywanie informacji o dziecku 9.15-9.30 Ćwiczenia poranne 9.30-9.45 Czynności samoobsługowe w łazience 9.45-10.15 Śniadanie 10.15-10.35 Zajęcia zorganizowane, zabawa ruchowa 10.35-12.30 Zabawy w ogrodzie, spacery, zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, zajęcia indywidualne 12.30-12.45 Czytanie bajek, zabawy w kącikach zainteresowań 12.45-13.30 Rozchodzenie się dzieci, indywidualne kontakty z rodzicami

W Punkcie Przedszkolnym znajduję się duża sala dydaktyczna dostosowana do potrzeb i możliwości dzieci w wieku przedszkolnym, dobrze wyposażona w kolorowe i estetyczne zabawki, sprzęty i pomoce dydaktyczne

Praca wychowawczo-dydaktyczna prowadzona jest na podstawie programu .

Niniejszy program w znacznej mierze opiera się na powyższych założeniach - Zwraca uwagę na kształcenie wszystkich zmysłów. Podkreśla rangę polisensorycznego odbierania świata. Akcentuje wagę edukacji przez ruch oraz własną aktywność dzieci. - Jest wpleciony w rytm pór roku, zjawisk atmosferycznych, codziennych i niecodziennych zdarzeń.

Uczy badać, dociekać, ale też marzyć i bawić się wyobraźnią Uczy badać, dociekać, ale też marzyć i bawić się wyobraźnią. - Duży nacisk kładzie na współdziałanie i uczenie się we współpracy. Jest skierowany do dzieci w wieku 3-5 lat. Za wartość uznaje pracę w grupach mieszanych wiekowo. Mam nadzieję, że dobrze przysłuży się dzieciom

Galeria sztuki przedszkolaka

Nasze przedszkolaki na fotografiach

Dni Otwarte W miesiącu październiku zorganizowane zostały przez Gminę Janów Lubelski "Dni otwarte" Punktu Przedszkolnego w Momotach Górnych . W dniu tym zaproszone dzieci wraz z rodzicami miały możliwość obejrzenia sali zajęć oraz wspólnej zabawy z dziećmi zapisanymi do przedszkola

Pasowanie na przedszkolaka W miesiącu październiku świętowaliśmy „pasowanie na przedszkolaka. Wszystkie dzieci aktywnie uczestniczyły w przedstawieniu- recytowały wiersze, śpiewały piosenki. Dzieci złożyły obietnicę, w której zobowiązali się do bycia wzorowymi przedszkolakami.Przedszkolaki otrzymały także drobne upominki oraz dyplomy. Dzień pasowania zakończyła wspólna zabawa przy muzyce oraz poczęstunek .

Przedszkolaki podczas zabawy

W bibliotece….

UCZYMY SIĘ….

Tańce i śpiewy….

ZAJĘCIA Z LOGOPEDĄ Zajęcia logopedyczne wychodzą naprzeciw potrzebom językowym dzieci. Głównym celem tych zajęć jest profilaktyka wad wymowy i zaburzeń mowy, a także  wspomaganie rozwoju kompetencji językowych, które decydować będą o powodzeniu i sukcesach dziecka w edukacji szkolnej. 

PIOSENKI

„Wesołe przedszkole” 1. Kiedy słonko świeci , I gdy deszczyk pada „Wesołe przedszkole” 1.     Kiedy słonko świeci , I gdy deszczyk pada. Idzie do przedszkola Wesoła gromada . Tupią małe nóżki tupu, tupu ,tup. Raźno do przedszkola idzie mały zuch. 2.     Klocki , misie , lalki , Czekają od rana . Uśmiechem nas wita , Pani ukochana. Bawimy się w zgodzie zawsze Ty i Ja . Tańczymy walczyka hopsa , hopsasasa. 3.     A gdy usiądziemy , Wszyscy na dywanie. To nasze kółeczko Zmieni się w słoneczko. Śpiewamy piosenki trala, trala , la . Wesoło w przedszkolu zawsze mija czas.

„Jestem sobie przedszkolaczek” 1 „Jestem sobie przedszkolaczek” 1.     Jestem sobie przedszkolaczek Nie grymaszę i nie płaczę. Na bębenku marsza gram Ram tam tam , ram tam tam . 2.     Mamy tu zabawek wiele Razem bawić się weselej Bo kolegów dobrych mam Ram tam tam , ram tam tam. 3.Mamy klocki , kredki ,farby. To są nasze szkolne skarby. Bardzo dobrze tutaj nam Ram tam tam , ram tam tam. 3.     Kto jest beksą i mazgajem Ten się do nas nie nadaje Niechaj w domu siedzi sam Ram tam tam , ram tam tam.

„My jesteśmy krasnoludki” 1. My jesteśmy krasnoludki hopsasa , hopsasa „My jesteśmy krasnoludki” 1.     My jesteśmy krasnoludki hopsasa , hopsasa. Pod grzybkami mamy budki hopsasa, hopsasa. 2.     Jemy mrówki , żabie łapki oj tak tak , oj tak tak. A na głowach krasne czapki to nasz znak , to nasz znak. 3.     Gdy ktoś zbłądzi to trąbimy tru tu tu , tru tu tu . Gdy ktoś senny to uśpimy lu lu lu , lu lu lu. 4.     Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka oj oj oj, oj oj oj . To zapłacze niezabudka oj oj oj ,oj oj oj.

„Misie dwa” Misie dwa , misie dwa , misie dwa „Misie dwa” Misie dwa , misie dwa , misie dwa . Misie szare , misie bure obydwa. I kochają się te misie , przytulają sobie pysie. Misie dwa, misie dwa , misie dwa.

„Grzybki” Rosną sobie grzybki w trawie , I patrzą na świat ciekawie „Grzybki” Rosną sobie grzybki w trawie , I patrzą na świat ciekawie . Co to będzie , co to będzie Tyle grzybków w trawie wszędzie. Ty czerwony muchomorze , muchomorze, Rośniesz sobie cicho w borze Choć tak piękny i pachnący Wiemy żeś ty grzyb trujący.

WIERSZE

„Nowy kolega” Przyszedł Jasio do przedszkola bardzo zapłakany, Przecież nie zna tu nikogo i brakuje mamy. Nie płacz Jasiu , otrzyj oczka, roześmiane buzie w koło . Popatrz tu jest twoje miejsce . Zabawimy się wesoło.

„Nasze zabawki” W naszym przedszkolu na półkach Mieszka zabawek wiele Ii powiem wam w tajemnicy , Że są to nasi przyjaciele . Dbamy o nie codziennie Gdy dobry humor mamy Najpierw się z nimi bawimy A potem je sprzątamy. W naszym przedszkolu Jest klocków też bez liku Możemy się nimi bawić Na dywanie , lub przy stoliku.

Wiersz Wpadła gruszka do fartuszka A za gruszką dwa jabłuszka Wiersz Wpadła gruszka do fartuszka A za gruszką dwa jabłuszka. Tylko śliwka wpaść nie chciała Była jeszcze niedojrzała.

1.     Nie psuj mnie. Dobrze wiem, że nie powinienem mieć tego wszystkiego, czego się domagam. To tylko próba sił z mojej strony. 2.     Nie bój się stanowczości. Właśnie tego potrzebuję – poczucia bezpieczeństwa. 3.     Nie bagatelizuj moich złych nawyków. Tylko ty możesz pomóc mi zwalczyć zło, póki jest to jeszcze w ogóle możliwe. 4.     Nie rób ze mnie większego dziecka, niż jestem. To sprawia, że przyjmuje postawę głupio dorosłą. 5.     Nie zwracaj mi uwagi przy innych ludziach, jeśli nie jest to absolutnie konieczne. O wiele bardziej przejmuję się tym, co mówisz, jeśli rozmawiamy w cztery oczy. 6.     Nie chroń mnie przed konsekwencjami. Czasami dobrze jest nauczyć się rzeczy bolesnych i nieprzyjemnych. 7.     Nie wmawiaj mi, że błędy, które popełniam, są grzechem. To zagraża mojemu poczuciu wartości. PROŚBA DZIECKA

8. Nie przejmuj się za bardzo, gdy mówię, że cię nienawidzę 8.     Nie przejmuj się za bardzo, gdy mówię, że cię nienawidzę. To nie ty jesteś moim wrogiem, lecz twoja miażdżąca przewaga! 9.     Nie zwracaj zbytniej uwagi na moje drobne dolegliwości. Czasami wykorzystuję je, by przyciągnąć twoją uwagę. 10. Nie zrzędź. W przeciwnym razie muszę się przed tobą bronić i robię się głuchy. 11. Nie dawaj mi obietnic bez pokrycia. Czuję się przeraźliwie tłamszony, kiedy nic z tego wszystkiego nie wychodzi. 12. Nie zapominaj, że jeszcze trudno mi jest precyzyjnie wyrazić myśli. To dlatego nie zawsze się rozumiemy. 13. Nie sprawdzaj z uporem maniaka mojej uczciwości. Zbyt łatwo strach zmusza mnie do kłamstwa. 14. Nie bądź niekonsekwentny. To mnie ogłupia i wtedy tracę całą moją wiarę w ciebie. 15. Nie odtrącaj mnie, gdy dręczę cię pytaniami. Może się wkrótce okazać, że zamiast prosić cię o wyjaśnienia, poszukam ich gdzie indziej.

16. Nie wmawiaj mi, że moje lęki są głupie. One po prostu są. 17. Nie rób z siebie nieskazitelnego ideału. Prawda na twój temat byłaby w przyszłości nie do zniesienia. Nie wyobrażaj sobie, iż przepraszając mnie stracisz autorytet. Za uczciwą grę umiem podziękować miłością, o jakiej nawet ci się nie śniło. 18. Nie zapominaj , że uwielbiam wszelkiego rodzaju eksperymenty. To po prostu mój sposób na życie, więc przymknij na to oczy. 19. Nie bądź ślepy i przyznaj, że ja też rosnę. Wiem, jak trudno dotrzymać mi kroku w tym galopie, ale zrób, co możesz, żeby nam się to udało 20. Nie bój się miłości. Nigdy.             Janusz Korczak

DZIĘKUJEMY