Zapraszamy na wędrówkę po Kanikogradzie (drugie pod względem powierzchni i liczby mieszkańców miasto Scholandii, stolica prowincji Dolii i Faerie) podczas.

i naszego miasta Tarnowa

Dobczyce Moją prezentację chciałabym poświecić Miastu Dobczyce.
KOCIEWIE CHCĘ CI TO POKAZAĆ
Kędzierzyn-Koźle Kędzierzyn-Koźle – Miasto w województwie opolskim, powiat kędzierzyńsko-kozielski, położone na Nizinie Śląskiej, na Górnym Śląsku.
RADOM I JEGO GENEZA.
Przygotowała Michalina Gruszczyńska
TRZYDNIOWA WYCIECZKA KLASOWA Kraków, Wadowice, Wieliczka
MultiCentrum - Jawor r. Wycieczka uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 5 w Brzegu Dolnym.
MOJE MIEJSCE W KROTOSZYNIE RYNEK
WRZEŚNIA.
Miasto Lwów.
SZWAJCARIA - Die Schweiz
Poznań piękny na Euro Spacer w sobotnie przedpołudnie rozpoczęliśmy od Placu Wielkopolskiego, tuż za nim wyłonił się fragment murów miejskich i.
Obiekty UNESCO Kraków (Stare miasto).
„ Cudze chwalicie, swego nie znacie… ‘’
Biuletyn turystyczny miasta Dzierżoniowa oczami uczestników projektu „Każdy może zostać Omnibusem” stworzony na kolonii w Darłowie.
„Najpiękniejsze zabytki Europy:
WIZYTA W BIELEFELD, NIEMCY Listopad 2007 r.
Najpiękniejsze i najważniejsze miasta Niemiec
WRZEŚNIA- Miasto godne uwagi..
Sandomierz  Sandomierz posiada liczne zabytki. Jest ich tutaj mnóstwo. Zabytkowe jest wszystko - od posadzki w sandomierskiej katedrze do cegieł w Bramie.
Historia gminy Paczków
Lipiany „Moje miejsce na ziemi - Lipiany”.
Warszawa jest stolicą Polski.
Lublin, Świdnik, Kozłówka
Podróż po Ochocie.
KROTOSZYN NASZE PIĘKNE MIASTO.
LUBLIN Spacer po mieście.
Zabytki w Niemczech.
GDAŃSK.
Dobry wiatr w Twoje żagle
Autor: Mateusz Świstak
KALISZ RATUSZ KALISKI.
Warszawa jest stolicą Polski.
Praga Stolica Czech.
Lubelskie Podziemia  To ok. 280-metrowa trasa turystyczna biegnąca pod Rynkiem i kamienicami Starego Miasta. Trasa powstała w wyniku połączenia kilkunastu.
Poznań W PIGUŁCE.
Pozornie zwykły, a w rzeczywistości wyjątkowy! Wystarczy tylko spojrzeć na niego pod innym kątem. Spróbuj, a zobaczysz go w innym świetle. Każde miasto.
Zapraszam Michał Zawistowski
„Atrakcje polskiego wybrzeża”
ZABYTKI ZGORZELEC/GÖRLITZ
Spacer po Gdańsku.
Sprawozdanie z wycieczki szkolnej. Dwa tygodnie temu, a dokładnie 25 września 2015 roku pojechaliśmy na jednodniową wycieczkę klasową do Łodzi. W wycieczce.
Koło. Miasto w województwie wielkopolskim. Leży ok. 120km od Poznania w stronę południowego- wschodu. Nazwa tej miejscowości pochodzi od rzeki Warty,
ZABYTKI POWIATU PUŁTUSKIEGO
GDYBYŚ MÓGŁ CO ZMIENIŁBYŚ W SWOJEJ OKOLICY ? JAWORZNO.
WYCIECZKA „SZTUKA RENESANSU W POLSCE”. CEL WYCIECZKI Zapoznanie z pozostałościami epoki renesansu w Polsce. Przybliżenie życia i twórczości Jana Kochanowskiego,
ZABRZE MOJE MIASTO MULTIMEDIALNA WYCIECZKA PO ZABRZU!
Chełmno 53°21'57″N 18°25'22″E Jest nad Wisłą w województwie kujawsko-pomorskim miasto, które potrafi zachwycić. Miasto Chełmno najstarsze w północnej.
Automatyczne wyświetlanie Klikając utracisz wiele animowanych fotografii Slides will advance automatically.
Nasz Pruchnik. „…Od Bałtyku po Bieszczady poprzez Odrę, rzekę Bug leży Polska a w niej kilka pięknych miejsc a zaś piszę o Pruchniku, w którym mieszkam.
Warszawa Najwyższe budynki w Warszawie Zabytki  Historyczne centrum Warszawy zostało w 1980 wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Do rejestru.
Automatyczne wyświetlanie Slides will advance automatically.
Hamburg Miasto w północnych Niemczech. Hamburg z lotu ptaka
Kłodzko leży w Kotlinie Kłodzkiej nad rzeką Nysą Kłodzką. Główne miasto krainy historycznej zwanej ziemia kłodzka.
Ciekawe Miejsca w Lublinie
Ciekawe miejsca w Lublinie
Atrakcje turystyczne częstochowy
Ola Siwek Weronika Wójtowicz 6d
REGION RADOMSKI INTERAKTYWNA MAPA.
Ciekawe miejsca Lublina
Kłodzko Kłodzko to piękne miasto z pięknymi zabytkami
Śladami zabytków Starego Konina część 1
Gdańsk Historia i Zabytki
Piękne miejsca mojej okolicy

Zapraszamy na wędrówkę po Kanikogradzie (drugie pod względem powierzchni i liczby mieszkańców miasto Scholandii, stolica prowincji Dolii i Faerie) podczas której odwiedzimy tajemnicze celtyckie budowle, liczne galerie i muzea, pospacerujemy po wąskich uliczkach starego miasta oraz spędzimy aktywnie czas w jednej z atrakcji sportowych Kanikogradu. Kanikograd

Naszą podróż rozpoczynamy na lotnisku znajdującym się 20 km. od Kanikogradu. Powstało ono w 1928 r., było kilkakrotnie modernizowane, swój obecny wygląd zawdzięcza przebudowie w 2004 r. Jest to najnowocześniejszy port lotniczy w Scholandii, co roku przyjmuje 3 miliony podróżnych. Naszą podróż rozpoczynamy na lotnisku znajdującym się 20 km. od Kanikogradu. Powstało ono w 1928 r., było kilkakrotnie modernizowane, swój obecny wygląd zawdzięcza przebudowie w 2004 r. Jest to najnowocześniejszy port lotniczy w Scholandii, co roku przyjmuje 3 miliony podróżnych.

Z lotniska poruszamy się w kierunku miasta, mijając po drodze piękny las, urokliwe jeziorka znajdujące się w dolinie Scholii, a także najstarsze w Scholandii pole golfowe. Okolice Kanikogradu porastają jedne z najpiękniejszych lasów w Scholandii, są nimi łęgi - topole, wierzby, wiązy, jesiony oraz olchy. Niestety, tego rodzaju kompleksów leśnych jest coraz mniej, gdyż bardzo dobre gleby, na których się znajdują, zaczynają być wykorzystywane pod pola uprawne. Z lotniska poruszamy się w kierunku miasta, mijając po drodze piękny las, urokliwe jeziorka znajdujące się w dolinie Scholii, a także najstarsze w Scholandii pole golfowe. Okolice Kanikogradu porastają jedne z najpiękniejszych lasów w Scholandii, są nimi łęgi - topole, wierzby, wiązy, jesiony oraz olchy. Niestety, tego rodzaju kompleksów leśnych jest coraz mniej, gdyż bardzo dobre gleby, na których się znajdują, zaczynają być wykorzystywane pod pola uprawne.

Dotarliśmy do Kanikogradu. Pierwsze wrażenie może być dość niekorzystne, gdyż przejeżdżamy przez Jarosław, którego północna część jest typową dzielnicą przemysłową. Widzimy liczne fabryki i przedsiębiorstwa. W mieście dominuje przemysł paliwowo energetyczny oraz spożywczy (największe scholandzkie fabryki żywności znajdują się właśnie w Kanikogradzie, są nimi Pasibrzuch oraz Hipermarket). Jednak, mamy okazję zobaczyć też kilka budynków starych fabryk, które obecnie spełniają najróżniejsze role np. gorzelnię z 1883 r., w której znajduje się muzeum gorzelnictwa, możemy tu zobaczyć jak dawniej wyrabiano wódkę z destylowanych wytłoczyn winogronowych – tradycyjny scholandzki trunek. Dotarliśmy do Kanikogradu. Pierwsze wrażenie może być dość niekorzystne, gdyż przejeżdżamy przez Jarosław, którego północna część jest typową dzielnicą przemysłową. Widzimy liczne fabryki i przedsiębiorstwa. W mieście dominuje przemysł paliwowo energetyczny oraz spożywczy (największe scholandzkie fabryki żywności znajdują się właśnie w Kanikogradzie, są nimi Pasibrzuch oraz Hipermarket). Jednak, mamy okazję zobaczyć też kilka budynków starych fabryk, które obecnie spełniają najróżniejsze role np. gorzelnię z 1883 r., w której znajduje się muzeum gorzelnictwa, możemy tu zobaczyć jak dawniej wyrabiano wódkę z destylowanych wytłoczyn winogronowych – tradycyjny scholandzki trunek.

Nasz spacer po mieście rozpoczynamy z południowej części Jarosławia – dzielnicy willowej, w której znajdują się posiadłości najzamożniejszych mieszkańców miasta, wiele budynków pochodzi jeszcze z XIX w. Jest to najbardziej zielona część miasta, mijamy liczne parki i skwery. Wstępujemy na obiad do najstarszej scholandzkiej restauracji – Pasibrzuch. W porze lanchu można tu spotkać kanikogradzkie elity. Nasz spacer po mieście rozpoczynamy z południowej części Jarosławia – dzielnicy willowej, w której znajdują się posiadłości najzamożniejszych mieszkańców miasta, wiele budynków pochodzi jeszcze z XIX w. Jest to najbardziej zielona część miasta, mijamy liczne parki i skwery. Wstępujemy na obiad do najstarszej scholandzkiej restauracji – Pasibrzuch. W porze lanchu można tu spotkać kanikogradzkie elity.

Idąc ulicą Królewską dochodzimy do Muzeum narciarstwa, w którym możemy poznać historię narciarstwa zjazdowego i skoków narciarskich, zarówno tą scholandzką, jak i realną. Wystarczy kolejne kilka kroków, aby dojść do kościoła pw. Św. Marka, jest on przykładem bardzo nowoczesnej budowli, których coraz więcej powstaje w Kanikogradzie. Idąc ulicą Królewską dochodzimy do Muzeum narciarstwa, w którym możemy poznać historię narciarstwa zjazdowego i skoków narciarskich, zarówno tą scholandzką, jak i realną. Wystarczy kolejne kilka kroków, aby dojść do kościoła pw. Św. Marka, jest on przykładem bardzo nowoczesnej budowli, których coraz więcej powstaje w Kanikogradzie.Muzeum narciarstwa, Muzeum narciarstwa,

Przechodzimy przez zabytkowy most Szachistów, by dotrzeć do starego miasta – najważniejszego punktu naszej wycieczki. Widzimy liczne XVIII wieczne kamieniczki nad brzegiem rzeki, podobne znajdują się w różnych punktach starego miasta. Oddalając się od rzeki mijamy jedną z nich, ma ona ciekawą przeszłość, gdyż mieszkało w niej już aż 3 marszałków parlamentu scholandzkiego. Po drugiej stronie ulicy znajduje się piękny romański kościół z XIII w. – jeden z najcenniejszych zabytków Kanikogradu. W jego podziemiach możemy zobaczyć liczne stare manuskrypty oraz naczynia liturgiczne. Przechodzimy przez zabytkowy most Szachistów, by dotrzeć do starego miasta – najważniejszego punktu naszej wycieczki. Widzimy liczne XVIII wieczne kamieniczki nad brzegiem rzeki, podobne znajdują się w różnych punktach starego miasta. Oddalając się od rzeki mijamy jedną z nich, ma ona ciekawą przeszłość, gdyż mieszkało w niej już aż 3 marszałków parlamentu scholandzkiego. Po drugiej stronie ulicy znajduje się piękny romański kościół z XIII w. – jeden z najcenniejszych zabytków Kanikogradu. W jego podziemiach możemy zobaczyć liczne stare manuskrypty oraz naczynia liturgiczne.

Idąc w kierunku rynku głównego, mijamy po drodze piękny celtycki cmentarz założony w 950 roku, zajmuje on dość dużą powierzchnię starego miasta. Możemy tam zobaczyć wiele pięknych nagrobków, z charakterystycznymi celtyckimi krzyżami: podstawa w kształcie ściętej piramidy, właściwy krzyż z kolistym obramieniem będącym symbolem nieskończoności i wieczności. Kilka kroków wystarczy, by dojść do gotyckiej katedry pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny, powstałej w 1485 r. Idąc w kierunku rynku głównego, mijamy po drodze piękny celtycki cmentarz założony w 950 roku, zajmuje on dość dużą powierzchnię starego miasta. Możemy tam zobaczyć wiele pięknych nagrobków, z charakterystycznymi celtyckimi krzyżami: podstawa w kształcie ściętej piramidy, właściwy krzyż z kolistym obramieniem będącym symbolem nieskończoności i wieczności. Kilka kroków wystarczy, by dojść do gotyckiej katedry pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny, powstałej w 1485 r.

Skręcamy w wąską boczną uliczkę, w jednej z kamienic znajduje się Galeria Fanaberii, zobaczymy w niej wiele pięknych obrazów, myślę, że najcenniejsze są portrety zasłużonych Scholandczyków. Skręcamy w prawo, wyłania się przed nami rynek główny, na którym stoi ratusz miejski. Powstał pod koniec XVI w. Jest przykładem budowli renesansowej, tym samym wyróżnia się spośród innych zabytków naszego miasta, które w większości są zbudowane w stylu romańskim lub gotyckim. Sam rynek jest otoczony pięknymi kamienicami, w których obecnie znajdują się kawiarnie, restauracje, luksusowe sklepiki. Skręcamy w wąską boczną uliczkę, w jednej z kamienic znajduje się Galeria Fanaberii, zobaczymy w niej wiele pięknych obrazów, myślę, że najcenniejsze są portrety zasłużonych Scholandczyków. Skręcamy w prawo, wyłania się przed nami rynek główny, na którym stoi ratusz miejski. Powstał pod koniec XVI w. Jest przykładem budowli renesansowej, tym samym wyróżnia się spośród innych zabytków naszego miasta, które w większości są zbudowane w stylu romańskim lub gotyckim. Sam rynek jest otoczony pięknymi kamienicami, w których obecnie znajdują się kawiarnie, restauracje, luksusowe sklepiki.Galeria Fanaberii, ratusz miejskiGaleria Fanaberii, ratusz miejski

Schodzimy pod ziemię, by wsiąść do metra, którym dojedziemy na obrzeża miasta, gdzie znajduje się nowoczesny kompleks kortów tenisowych oraz najstarsza sztuczna skocznia narciarska w Scholandii(K100), były na niej rozgrywane Mistrzostwa polskich mikronacji w skokach narciarskich Schodzimy pod ziemię, by wsiąść do metra, którym dojedziemy na obrzeża miasta, gdzie znajduje się nowoczesny kompleks kortów tenisowych oraz najstarsza sztuczna skocznia narciarska w Scholandii(K100), były na niej rozgrywane Mistrzostwa polskich mikronacji w skokach narciarskich 2005.

To już ostatni etap naszej wędrówki, wsiadamy do autokaru i jedziemy do jednej z największych atrakcji turystycznych Faerie, znajdującej się 10 km. za miastem. Jest nią Kamienny krąg, powstał w okresie neolitu. Naukowcy sprzeczają się o to, kto był budowniczym tego tajemniczego okręgu. Wielu uważa, że byli nimi Celtowie zamieszkujący w tym czasie te ziemie, ale nie wyklucza się teorii, że został on budowany przez jeden z wędrownych ludów zamieszkujących w tym czasie obszar Faerie. Nieznane jest także do końca zastosowanie tej budowli, najpopularniejsze hipotezy na ten temat głoszą, że krąg był obserwatorium astronomicznym lub świątynią. Wśród miejscowej ludności krąży opowieść, że jest to grób starożytnej celtyckiej królowej Boudicci, zmarłej w 60 r. n. e. To już ostatni etap naszej wędrówki, wsiadamy do autokaru i jedziemy do jednej z największych atrakcji turystycznych Faerie, znajdującej się 10 km. za miastem. Jest nią Kamienny krąg, powstał w okresie neolitu. Naukowcy sprzeczają się o to, kto był budowniczym tego tajemniczego okręgu. Wielu uważa, że byli nimi Celtowie zamieszkujący w tym czasie te ziemie, ale nie wyklucza się teorii, że został on budowany przez jeden z wędrownych ludów zamieszkujących w tym czasie obszar Faerie. Nieznane jest także do końca zastosowanie tej budowli, najpopularniejsze hipotezy na ten temat głoszą, że krąg był obserwatorium astronomicznym lub świątynią. Wśród miejscowej ludności krąży opowieść, że jest to grób starożytnej celtyckiej królowej Boudicci, zmarłej w 60 r. n. e.

Dziękuje Wam za to, że chcieliście poznać uroki pięknego miasta, jakim jest niewątpliwie Kanikograd. Jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej na temat stolicy prowincji Dolii i Faerie lub w niej zamieszkać zapraszam na stronę Dziękuje Wam za to, że chcieliście poznać uroki pięknego miasta, jakim jest niewątpliwie Kanikograd. Jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej na temat stolicy prowincji Dolii i Faerie lub w niej zamieszkać zapraszam na stronę