a boy – boys a girl – girls a son – sons a brother – brothers

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Advertisements

Materiał do testu z działu 7 Podręcznik Steps in English 1 Klasa IV
autor: Agnieszka Lewandowska, Szkoła Podstawowa w Olsztynie
Błędy w ekonomii na podstawie: Richard Lipsey - „Successes and failures in the transformation of economics” Maciej Kutera.
Czas Present Simple.
Rzeczowniki.
ZASTOSOWANIE CZASU PRESENT SIMPLE: 1) czynności powtarzające się:
Zasady użycia liter i, j.
Podwójne nazewnictwo Podstawową jednostką systematyczną jest gatunek. Nazwę gatunkową zapisujemy stosując binominalne (podwójne) nazewnictwo. Pierwszy.
Język angielski czasy PRESENT Continuous NACIŚNIJ SPACJĘ
Język angielski czasy PRESENT SIMPLE NACIŚNIJ SPACJĘ Zdiełał piotrp 
Język angielski czasy PAST SIMPLE NACIŚNIJ SPACJĘ Zdiełał piotrp 
Mszanka Piotr Wiktor klasa V.
II Deklinacja pluralia tantum zaimki dzierżawcze
Present simple vs Present continuous
Wyrażenia algebraiczne
Powtórka z polskiego dla klas 5-6
SPOSOBY TWORZENIA CZASU PRESENT SIMPLE
A really beautiful garden.
Przygotował: Paweł Ziaja
3 let’s eat.
CZAS GRAMATYCZNY TERAŹNIEJSZY PROSTY
The Present Simple Tense
Przymiotniki - Adjectives i Canyon
III Festiwal Piosenki Angielskiej
CZAS PAST SIMPLE.
CZAS PRESENT SIMPLE.
One tale one game one dance one recipe
SKŁADNIA NAZW MIAST.
North Ireland. ● Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu – Drugi poziom konspektu ● Trzeci poziom konspektu – Czwarty poziom konspektu ● Piąty poziom.
Zasady pisania listu nieformalnego
Opracowała: mgr Joanna Pastuszka Szkoła Podstawowa w LipowcuKościelnym
Emilia Korycińska klasa 5a
Język angielski Przygotowała Beata Kawczyńska.
The History St. Peter and Paul's Church.. The end of work Miner1: We are buried. Miner2: We can' t go out. bury-zasypać Koniec pracy Górnik1: Jesteśmy.
Present simple Czas teraźniejszy.
Rites and rituals in Poland. Funeral In Poland, the bodies of the dead are buried on the third day after death, rarely on Sunday. Candles and flowers.
Present simple Czas teraźniejszy.
A, an, the, - Kochamy przedimiki.
A, an, the, - .
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Did you know?. 1 in 8 people living in Britain live in London, 12 million people live in London - this is a major European city London is the world largest.
Title of the project : MARVELLOUS MATHS- LEARNING THROUH INVESTIGATION WSPANIALA MATEMATYKA- UCZENIE SIĘ PRZEZ BADANIE WSPANIALA MATEMATYKA- UCZENIE SIĘ.
Gry i zabawy poznane w Hiszpanii
SZKOŁA PODSTAWOWA IM.ADAMA MICKIEWICZA W ŚWIĄTNIKACH GÓRNYCH ZAPRASZAMY DO OBEJRZENIA ZDJĘĆ Z NASZEGO ŚNIADANIA, KTÓRE ODBYŁO SIĘ NA LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO.
Assessment of the impact of regular pilates exercises on static balance in healthy adult women. Preliminary report. 1 Rehabilitation Department, Division.
... o miejscu parkingowym z dobrym widokiem…... about parking spot with a good view...
RZECZOWNIKI.
Możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące Możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące The ability to.
ENGLISH CORNER Kącik języka angielskiego. PRESENT SIMPLE Czas Present Simple stosujemy gdy: 1) opisywana czynność odbywa się regularnie. John often plays.
czas teraźniejszy ciągły
My Family Writing. Napisz list do przyjaciela z Anglii, w którym przedstawisz swoją rodzinę. Napisz jak się nazywają i czym się zajmują. Napisz jak wyglądają.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Wykrzyknienia (Exclamations) Projekt z języka angielskiego.
LET’S EAT! Przygotowała: Aleksandra Hoffmann i Marysia Grzeszyk.
FONETYKA.
Fabian Kocot 1B Język niemiecki – tryb rozkazujący.
Zdania okolicznikowe skutku informują o skutku zdarzenia lub czynności. Odpowiadają na pytania: z jakim skutkiem? co miało miejsce w związku z tym? i.
ANGIELSKI W PRZEDSZKOLU program i pomoce dydaktyczne
13. FAMILY LIFE Życie rodzinne. Family members Członkowie rodziny This is me My father George My mother Jane My grandmother HelenMy grandfather John My.
Combating Trafficking in Human Beings in Poland
13. Family life Życie rodzinne.
Language course General English - Standard Clubclass
Prawne instrumenty ochrony dzieci przed przemocą w Polsce legal instruments to protect children from violence in Poland Aneta Mikołajczyk specjalistka.
Tworzenie zdań i zastosowanie
Czasy: Past continuous
Corfu. Monuments Music Pavilon, Old and New Fortress, Old City, Monument of Thomas Maitland, Archaeological Museum, Church of St. George, Palace of St.
Made by Filip Tomaszewski
N Dostosuj ten transparent, wpisując własną wiadomość. Zaznacz literę i dodaj własny tekst. Używaj jednego znaku na slajd.
Matematyka i zajęcia komputerowe z elementami języka angielskiego
Zapis prezentacji:

Liczbę mnogą rzeczowników tworzymy przez dodanie końcówki -s do liczby pojedynczej rzeczownika: a boy – boys a girl – girls a son – sons a brother – brothers a mother – mothers

Rzeczowniki zakończone w liczbie pojedynczej literami -s, -ss,-sh, -ch, -x tworzą liczbę mnogą przez dodanie końcówki -es: a beach – beaches a bus – buses a box – boxes a boss – bosses a bush – bushes

Końcówkę -es otrzymują niektóre rzeczowniki zakończone w liczbie pojedynczej literą -o: a hero – heroes a potato – potatoes a mosquito – mosquitoes a tomato – tomatoes

Rzeczowniki zakończone w liczbie pojedynczej po spółgłosce literą -y w liczbie mnogiej zmieniają -y na -i i otrzymują końcówkę -es: a body – bodies a gallery – galleries a party – parties a city – cities a lady – ladies

Rzeczowniki zakończone w liczbie pojedynczej spółgłoską -f oraz literami -fe w liczbie mnogiej przybierają końcówkę -ves: a calf – calves ( łydka – łydki, cielę – cielęta ) a half – halves a knife – knives a leaf – leaves (liść – liście) a life – lives a loaf – loaves (bochenek – bochenki) a self – selves a shelf – shelves a thief – thieves a wife – wives a wolf – wolves ale: a handkerchief – handkerchiefs (chusteczka – chusteczki) a cliff – cliffs

Niektóre rzeczowniki mają taką samą formę w liczbie mnogiej, jak w liczbie pojedynczej: a deer – deer a fish – fish a sheep – sheep a fruit – fruit

Niektóre występują wyłącznie w liczbie pojedynczej, mimo że zawierają końcówkę -s; zaliczamy do nich między innymi rzeczowniki zakończone na -ics oraz nazwy chorób: mathematics – matematyka mumps – świnka news – wiadomości informations – informacje measles – odra economics – ekonomia

Jeszcze inne zaś występują wyłącznie w liczbie mnogiej: clothes glasses goods police pyjamas scissors shorts stairs thanks trousers

Zwróć uwagę na rzeczownik police, który w języku polskim występuje w liczbie pojedynczej, w języku angielskim zaś zawsze w liczbie mnogiej: The police are called to the place of the accident.

Singlar and plural of irregular nouns man / men woman / women child / children person / people mouse / mice goose / geese ox / oxen foot / feet tooth / teeth