Projekt realizowany w Gimnazjum w Chybicach. Zajęcia przeprowadzane w ramach projektu są ciekawe dla naszych uczniów; są nimi w większości zainteresowani,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologia informacyjna według MENiS
Advertisements

Światowy Dzień Oszczędzania 2009
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
"Badacz i humanista-wrocławski gimnazjalista - dostosowanie oferty edukacyjnej wrocławskich gimnazjów do potrzeb ich uczniów w kontekście przygotowania.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Wyrównywanie szans edukacyjnych
NASZ PROJEKT EDUKACYJNY
KODEKS 2.0.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Praca metodą projektu edukacyjnego
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
W naszej szkole konkurs jest organizowany i wspierany przez dyrekcję szkoły od kilku lat. Z nauczycieli inicjatywę przejęli : mgr Robert Michalski.
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Gimnazjum Integracyjne nr 75
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Realizacja zajęć z bloku „edukacja zdrowotna” w ramach wychowania fizycznego w gimnazjach województwa kujawsko-pomorskiego — analiza ankiet Autor.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
MŁODZI BADACZE Gimnazjum nr 1 w Tarnobrzegu
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
Idea oceniania kształtującego
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Podstawa prawna: Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
Praktyki zagraniczne w Irlandii. Głównym celem naszego projektu jest: podniesienie umiejętności praktycznych zawodowych uczniów poprzez realizację praktyk.
Informacje dla uczestniczek i uczestników szkolenia dla bibliotek oraz organizacji pozarządowych Biblioteki i organizacje pozarządowe włączają młodych.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i uczniów dotychczasowych gimnazjów i klas dotychczasowych gimnazjów województwa wielkopolskiego.
Zapis prezentacji:

Projekt realizowany w Gimnazjum w Chybicach

Zajęcia przeprowadzane w ramach projektu są ciekawe dla naszych uczniów; są nimi w większości zainteresowani, czego wyraz dają w pozytywnych komentarzach na stronie internetowej.

Niektóre zajęcia są czasem bardzo interdyscyplinarne, wymagają wiedzy i orientacji z różnych przedmiotów, co stanowi pewien problem dla nauczyciela, który nie czuje się mocny w dziedzinie w której nie jest specjalistą. Wymaga to konieczności przygotowywania się do zajęć i konsultacji z nauczycielem danego przedmiotu.

Uczniowie mają możliwość pogłębienia wiedzy i umiejętności z różnych przedmiotów, w sposób praktyczny, niekiedy nawet poprzez zabawę.

Uczniowie uczą się pracować metodą projektu, co wymaga od nich większego zaangażowania i przygotowania się do zajęć.

Uczniowie nie czują presji, przygotowując się do zajęć i podczas nich, gdyż pracują według scenariusza, co jest dla nich dużym ułatwieniem.

Scenariusze są w większości jasne, precyzyjnie sformułowane, a instrukcje w nich zawarte są dla uczniów zrozumiałe. Uczniowie mają wybór własnych rozwiązań, co również jest ważne.

Większość uczniów jest aktywna, chętnie uczestniczy w zajęciach, rzetelnie się do nich przygotowuje i są zadowoleni z rezultatów swojej pracy. Frekwencja na zajęciach jest prawie stu procentowa, zanotowano jedynie pojedyncze, losowe (np. choroba) przypadki nieobecności.

Mniej chętnie uczniowie wypełniają ankiety ewaluacyjne oraz zamieszczają komentarze na stronie internetowej. Zwykle są one lakoniczne i schematyczne, często wzorowane na pierwszych wpisach. Chętnie natomiast gromadzą dokumentację fotograficzną i zamieszczają ją na stronie. Obsługa platformy jest łatwa, nie przysparza większych problemów nauczycielom oraz uczniom, gdyż jest czytelna i intuicyjna. Wystąpiły natomiast pewne problemy z zapisywaniem opinii w raportach po zajęciach. Nie zawsze udaje się je pomyślnie zapisać za pierwszym razem. Jest to dość stresujące i czasochłonne.

Interplatforma to nowoczesne narzędzie, z jakim nasi uczniowie nie mieli do tej pory do czynienia. Pewną przeszkodą w pełnym wykorzystaniu jej możliwości jest jednak brak dostępu do Internetu w domu niektórych uczniów. Interplatforma daje możliwość szybkiego zapoznania się z opiniami uczniów, wprowadza ich w nowoczesne narzędzia technologii informacyjnej.

Większość uczniów dokonuje samooceny we właściwy sposób - krytycznie i sumiennie. Jednak są też tacy, którzy oceniają siebie/ partnera i swój wkład w pracę na rzecz grupy zbyt wysoko.

Gromadzenie materiałów na zajęcia jest czasem poważnym problemem. Oczywiście ten problem nie dotyczy każdych zajęć, jednak kilka razy ten problem wystąpił. Po zapoznaniu się z pozostałymi scenariuszami, nauczyciele podkreślają, że zgromadzenie niektórych materiałów będzie wymagało wiele zachodu i środków finansowych.

Uczniowie naszego gimnazjum biorą udział w grze ekonomicznej. W I etapie gry uczestniczą wszyscy pierwszoklasiści. Oceny, które otrzymują po każdych zajęciach Interbloku są przeliczane na interblokery. Obowiązuje następujący przelicznik: inteblokerów inteblokerów interblokerów interblokerów interblokerów 1-0 interblokerów 1 interbloker (INT)=1złoty (PLN) Na koniec miesiąca każdy uczestnik gry otrzymuje czek.

W II etapie gry bierze udział 29 uczniów z klas IIb i IIc. Na początku tego etapu został ustalony kapitał początkowy każdego uczestnika. Uczniowie otrzymali po 20000zł. Mogą swoje pieniądze pomnażać w trojaki sposób: - Inwestować w akcje spółek: KGHM, LOTOS, PEKAO, PZU, TVN; - Inwestować w wybrane waluty obce: EUR, USD, CHF, IPY, GBP; - Inwestować na lokatach bankowych. Sesje w trakcie, których uczestnicy mogą nabywać i sprzedawać akcje oraz inwestować w wybrane waluty odbywają się 2 razy w miesiącu według opracowanego wcześniej terminarza.

W III etapie gry młodzież nie uczestniczy. Kilku uczniów Gimnazjum w Chybicach bierze udział w grze ekonomicznej prowadzonej na Interplatformie.

Generalnie nauczyciele wyrażają pozytywną opinię o projekcie Interblok i są raczej optymistycznie nastawieni do jego realizacji. Dyrektor szkoły: Jerzy Hamera Koordynator: Małgorzata Bednarczyk Nauczyciele: Barbara Głowacka, Renata Tutka, Wiesława Kosztowniak, Jolanta Mazur, Bożena Perchel, Małgorzata Orczyk, Alicja Orłowska, Aneta Wojteczek