e-Navigation in future

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

SkyLogic – system zarządzania transportem i dystrybucją
CZY PRZYSZŁOŚĆ NALEŻY DO SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO? Fakty i mity
Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego Nr SPOT/1.2.1/20/04 Uroczyste zakończenie realizacji Projektu 30 maja 2008 roku.
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Działania na forum ICAO – Grupa ds. Międzynarodowego Lotnictwa i Zmian Klimatu (GIACC) Warszawa, 30 czerwca 2009r.
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Opracowanie zasad tworzenia programów ochrony przed hałasem mieszkańców terenów przygranicznych związanych z funkcjonowaniem dużych przejść granicznych.
BADANIA W TRANSPORCIE DROGOWYM, ROZWÓJ TECHNOLOGICZNY I INTEGRACJA (konkursy 2003 roku)
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
POMCERT Pomorskie Centrum Badań i Technologii Środowiska Pomeranian Centre for Environmental Research & Technology Centrum Zaawansowanych Technologii POMORZE.
Jarosław Kuchta Jakość Systemów Informatycznych
OCENA wykonania zadań przez Europejski Trybunał Obrachunkowy
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
6. Program Ramowy Implementacja priorytetu 3 Zbigniew Turek Krajowy Punkt Kontaktowy 9 czerwca 2003 – Targi Poznańskie.
Biblioteka Główna Akademii Morskiej w Szczecinie
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu obsługi kina
Efektywność Energetyczna
Czysty transport miejski
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie
Wdrożenie inteligentnych sieci Case study
REGIONALNY SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI W POLSCE Sprawdzone rozwiązania w gospodarce odpadami komunalnymi Odzysk frakcji materiałowych z odpadów.
Nowoczesny system zarządzania firmą
Perspektywy rozwoju nawigacji morskiej, z uwzględnieniem problemu certyfikacji serwisu morskiego GNSS Kmdr dr hab. inż. Cezary SPECHT, prof. AMW.
Bezpieczna kontrola, bezpieczne granice – zastosowanie urządzeń RTG w Służbie Celnej Przemyśl - 7 kwietnia 2011.
Przyszłość technik satelitarnych w Polsce
Współczesne rozwiązania mobilne dla logistyki
XIII MIĘDZYNARODOWE FORUM GOSPODARCZE GDYNIA 2013
PERSPEKTYWA EUROPEJSKA DLA PRZYSZŁOŚCI POLSKIEJ ENERGETYKI
Europejski Fundusz Morski i Rybacki
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
WORKFLOW KLUCZEM DO MINIMALIZACJI KOSZTÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI
Przeznaczenie produktu Opis funkcjonalności

TELEMATYKA W ZARZĄDZANIU FLOTĄ
Ogólnokrajowa karta miejska
GRUPA ROBOCZA 5 ZAPOBIEGANIE POWAŻNYM AWARIOM W PRZEMYŚLE
PARTNERZY Konsorcja Fundusze inwestycyjne Partnerzy technologiczni Domy mediowe Agencje PR Społeczeństwo jako partner 1.
Tworzenie infrastruktury informacyjnej dla polskiego
Bezpieczeństwo fizyczne i techniczne systemów i sieci komputerowych
Biogazownie rolnicze – ważny element zrównoważonej produkcji rolniczej
Urządzenia 1 mld smartfonów do 2016 r., 350 mln z nich jest używanych w pracy Ludzie 82 % populacji online korzysta z sieci społecznościowych Chmura.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Projekt rozwojowy finansowany przez MNiSW pt.: Geoinformatyczny system zabezpieczenia działań operacyjnych związanych z ochroną portów od strony morza.
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
Projekt pt.:,,BUDOWA SYSTEMÓW WSPOMAGAJĄCYCH ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM LĄDOWYM I MORSKIM – SYMULATORY CZK/CPR'' współfinansowanego środkami Unii Europejskiej.
CZYM JEST STATEK? KILKA REFLEKSJI O CHARAKTERZE PRAWNYM STATKU Z PUNKTU WIDZENIA PRAKTYKI SSO WOJCIECH MIDZIAK ODWOŁAWCZA IZBA MORSKA PRZY SĄDZIE OKRĘGOWYM.
Przygotowali: Anna Farion Dariusz Droździel
LOCJA.
Znaczenie komunikacji w łańcuchach dostaw
Komisja Torowa IGKM „Techniczne i środowiskowe aspekty rozwoju tramwaju i metra w Warszawie” System monitorowania zwrotnic tramwajowych sterowanych automatycznie.
Komisja Zasilania IGKM „ Nowoczesne rozwiązania rozdzielnic prądu stałego i średniego napięcia dla elektrycznej trakcji miejskiej” r. Konin.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Dlaczego firmy nie zarządzają procesami i jak to zmienić? Piotr Szynkiewicz Hospital Management, Warszawa, 21 czerwca 2013 r. Delegowanie odpowiedzialności.
Porty Zalewu Szczecińskiego – poprawa jakości infrastruktury szansą na rozwój Urząd Morski w Szczecinie Marzec 2010.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
Technik lotniskowych służb operacyjnych
Zapis prezentacji:

e-Navigation in future e-Nawigacja w przyszłości Damian Damaszk Jacek Pospieszyński

e-Nawigacja W definicji IMO e-Nawigacja jest rozumiana jako: „zharmonizowane zbieranie, integracja, wymiana i prezentacja informacji morskiej za pomocą środków elektronicznych, na jednostkach pływających i na brzegu, dla usprawnienia nawigacji w żegludze od punktu do punktu (z portu do portu) oraz powiązanych serwisów, dla bezpieczeństwa i ochrony na morzu oraz ochrony naturalnego środowiska morskiego.”

e-Nawigacja e-Navigation AIS IBS/INS ENC ARPA LRIT GMDSS VTS VDR GNSS

Komponenty e-Nawigacji e-Nawigacja Pokładowe systemy nawigacyjne Systemy brzegowe Urządzenia do komunikacji

Cele e-Nawigacji zwiększenie bezpieczeństwa żeglugi ułatwienie obserwacji i kontroli ruchu statków, komunikacji i wymiany informacji zwiększenie efektywności transportu i logistyki wsparcie akcji SAR zintergowanie informacji na statku i lądzie – zminimalizowanie ryzyka błędu ze strony użytkownika wprowadzenie zmian w szkoleniu marynarzy, doprowadzenie do ujednolicenia norm, procedur operacyjnych, sprzętu, systemów, symboli i znaków nawigacyjnych

Korzyści e-Nawigacji wzrost bezpieczeństwa obniżenie ilości błędów nawigatora pełne pokrycie globu oraz dostępność map ENC dobrej jakości lepsza komunikacja w relacji ‘ship to shore’ redukcja ryzyka kolizji oraz wejścia na mieliznę redukcja emisji gazów – optymalne trasy żeglugowe oraz prędkość więcej niż 1 metoda pozycjonowania statku więcej czasu na obserwacje

S-100, a S-57 lepsza, szybsza wymiana bogatszych danych nawigacyjnych umożliwia prezentację danych zależnych od czasu organizuję, przetwarza, prezentuję dane nawigacyjne z wielu źródeł wprowadzony 1.01.2010, jednak nie zastąpi w pełni S-57 przez najbliższe 10-15 lat

Zmiany w przyszłości przejście z map papierowych na elektroniczne zmiany infrastruktury strefy przybrzeżnej wzrost natężenia ruchu wzrost prędkości i wielkości jednostek – nowe procedury i systemy zabezpieczenia nawigacji bardziej wymygające szkolenia dla marynarzy

Oś czasu e-Nawigacji

Zalety i wady ECDIS Zalety Wady Zintegrowane dane nawigacyjne Pozycjonowanie w czasie rzeczywistym Zintegrowane dane nawigacyjne Wspomaga planowanie i monitorowanie podróży Zastępuje papierowe mapy Łatwe aktualizacje Możliwe dostosowanie do potrzeb użytkownika Ograniczony do widoku 2-D Statyczne dane Nie uwzględnia wymiaru czasu (np. pływy) Zapasowy ECDIS przy nawigacji „paperless”

ECDIS 2012

ENC nowej generacji funkcje jak w ECDIS uwzględnia wymiar czasu używa najdokładniejszych danych dla danego akwenu widok 3-D

ENC nowej generacji

ENC nowej generacji

Podsumowanie Koncepcję e-Nawigacji traktujemy jako najbliższą perspektywę nawigacji. Zaangażowanie w ten projekt najważniejszych organizacji międzynarodowych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na morzu, zainteresowanie przemysłu, a także zainteresowanie potencjalnych użytkowników e-Nawigacji, pozwala mieć nadzieję, że e-Nawigacja przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa na morzu, a także do rozwoju i postępu technologicznego w dziedzinie środków i urządzeń nawigacyjnych

Konferencje

Bibliografia IMO adopts e-Navigation, February 2009, Seaways Przegląd Morski, listopad 2009, Redakcja Wojskowa http://www.dma.dk/themes/E-navigation/Sider/E-navigationistomakeshippingofthefuturesafer.aspx http://www.gla-rrnav.org/pdfs/enav_paper_iala_2010.pdf http://chl.erdc.usace.army.mil/dirs/events/299/2-3d%20Alexander%20e- Nav%20ECDIS%20&%20MIOs.pdf http://www.nautinst.org/en/forums/enavigation.cfm http://www.iala-aism.org/iala/publications/documentspdf/doc_285_eng.pdf http://www.efficiensea.org/files/efficiensea_enavigation_underway_2011_conference_report.pdf http://www.e-navigation.com/ http://e-nav.no/