Projekt realizacji Autostrady A2

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONCEPCJA ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW W SĄSIEDZTWIE DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PSIE POLE – PARK&RIDE PSIE POLE.
Advertisements

Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Wojciech Budzyński Strategia kształtowania postaw społecznych odnośnie rozbudowy sieci dróg i autostrad w Polsce
DLA SAMOCHODÓW OSOBOWYCH
Znaki informacyjne.
Realizacja i przygotowanie inwestycji
Obwodnica Ełku jako ważny element
Projekty transportowe – Budowa autostrady
Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego
Projekt POIS /10 Modernizacja i rozbudowa systemu infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej Gminy Milanówek.
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II wraz
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
Obszary NATURA 2000 w Polsce
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE I Konferencja
DOKUMENTACJA KOSZTORYSOWA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu S8 Wrocław-Syców na Euro 2012.
Autostrada A1 Toruń, 18 stycznia 2010.
Inwestycje Inwestycje drogowe zł Inwestycje oświatowe zł Inwestycje wodociągowe zł Inwestycje kanalizacyjne
Warszawa, 16 września 2008 roku
PRZEPISY PRAWA BUDOWLANEGO
INFORMACJA dotycząca strategii działań
GMINA ZIĘBICE Dla rozwoju infrastruktury i środowiska Dla rozwoju infrastruktury i środowiska.
Miasto publiczne – miasto prywatne
bazą nowoczesnej Polski
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
WSPARCIE ROZWOJU POLSKICH PRZEDSIĘBIORC Ó W Część II Finansowanie MŚP Katowice, 15 maja 2012.
Pożyczki dla firm do zł oraz na rozpoczęcie działalności gospodarczej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju.
Najważniejsze zadania inwestycyjne we Wrocławiu
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Bank Ochrony Środowiska S. A
Nowe Marzy, 25 sierpnia 2008 roku
>>>>>> Półmetek budowy Autostrady A1 13 czerwca 2007.
Zadanie badawcze nr 3 Zwiększenie wykorzystania energii z OZE w budownictwie 1 Kierownik części zadania badawczego dr Zbigniew Caputa Projekt finansowany.
SAMODZIELNY ZAKŁAD OCHRONY I KSZTAŁTOWANIA ŚRODOWISKA
Budowa wiaduktu Ataturka w Turcji
Sytuacja na rynku mieszkaniowym Warszawy na tle wybranych miastach Polski (Gdańsk, Poznań, Kraków, Wrocław, wybrane miasta aglomeracji śląskiej)
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S7
„Woda – nie wolno powiedzieć, że jesteś niezbędna do życia, ty sama jesteś życiem” Antoine de Saint Exupery Expo Silesia HydroSilesia 4 – 6 listopada 2009.
TRZEBNICA Centrum Pobytowe dla Drużyn – Finalistów UEFA EURO 2012.
Wnioski Rady Osiedla LIPA PIOTROWSKA
Europejski Kongres Gospodarczy Katowice, 31 maja - 2 czerwca 2010 Gospodarka w czasie kryzysu - mechanizmy wspierania przedsiębiorców.
Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
Rozpoczęcie budowy osiedla Nowe Żerniki prezentacja zakresu realizacji
Przebudowa ulicy powiatowej Nr 3087N Śląskiej w Morągu (na długości 452,64 m) Zadanie dofinansowane w ramach Programu Wieloletniego pn. „Narodowy Program.
1. 2 Olkusz jest miastem powiatowym położonym na Jurze Krakowsko Częstochowskiej pomiędzy dwoma dużymi centrami gospodarczymi.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu siedleckiego Siedlce, 3 listopada 2009 r.
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
KONFERENCJA Instytut Techniki Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Jana Grodka w Sanoku Sanok, „Rozwój infrastruktury drogowej pomiędzy powiatami.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ciechanowskiego Ciechanów, 20 października 2009.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu radomskiego. Radom, 17 listopada 2009 r.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ostrołęckiego. Ostrołęka, 27 października 2009 r.
Sejmik Województwa Lubuskiego, 7 lutego 2012, Andrzej Patalas AUTOSTRADA A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL (105,9 km)
Poprawa bezpieczeństwa oraz usprawnienie ruchu drogowego w podregionie ostrołęcko-siedleckim poprzez przebudowę drogi powiatowej nr 4223 W ul. Szamoty.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
STREFA AKTYWNOŚCI GOSPODARCZEJ W WOLI DĘBIŃSKIEJ
Spotkanie dotyczące realizacji zadania
Zadania drogowe planowane do realizacji w 2017 r
Inwestor: Gmina Karlino Plac Jana Pawła II 6, Karlino
Zagospodarowanie terenu wokół siedziby Starostwa Powiatowego w Węgrowie poprzez budowę parkingu wewnętrznego składającego się.
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Ruszamy z budową! Ruszamy z budową wiaduktu Biskupia Górka wraz
Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6
Inwestycje na drogach krajowych Warmii i Mazur
Zapis prezentacji:

Projekt realizacji Autostrady A2 REALIZACJA AUTOSTRADY A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL - KONIN (255 km) Europejski Kongres Gospodarczy Katowice, 1 czerwca 2010 r.

A2 ŚWIECKO – KONIN (255 km) NA TLE AUTOSTRAD W POLSCE

A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL - KONIN (255 km)

STRUKTURA ORGANIZACYJNA PROJEKTU PPP

STRUKTURA FINANSOWA PROJEKTU / INWESTORZY ODCINEK A2 NOWY TOMYŚL – ŚWIECKO (150 km) Pierwszy projekt w Polsce realizowany w systemie BOT (Build – Operate – Transfer) Koszt projektowania i budowy I segmentu A2 Nowy Tomyśl – Konin 638 mln Euro Finansowanie: - 27% środki własne AWSA - 33% Europejski Bank Inwestycyjny - 26% Calyon, Commerzbank (+18 banków uczestniczących w syndykacji kredytu) - 14% przychody z opłat, odsetki od sald, itd.

STRUKTURA FINANSOWA PROJEKTU / INWESTORZY ODCINEK A2 W BUDOWIE ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL (105,9 km) Pierwszy projekt w Polsce realizowany w systemie za dostępność Kredyt Europejskiego Banku Inwestycyjnego - 1 mld EUR (ok. 62% wartości projektu). Kredyty udzielone przez 11 zagranicznych i polskich banków komercyjnych - 400 mln EUR (ok. 26% wartości projektu); Banki komercyjne: BBVA S.A., Bank Pekao S.A., BRE Bank S.A., Caja Madrid, Calyon, Deutsche Bank AG, Espirito Santo Investment, KfW IPEX-Bank GmbH, PKO BP, Societe Generale, WestLB); banki udzieliły dodatkowo kredytu na sfinansowanie wydatków VAT w wysokości do 150 milionów PLN Środki własne koncesjonariusza - 186mln EUR stanowiących ok. 12% całkowitych kosztów realizacji, a w tym: kapitału akcyjnego (50 mln euro); pożyczki od akcjonariuszy (136 mln euro)

GŁÓWNE ZMIANY PRZEPISÓW W OKRESIE INWESTYCJI Zmiana przepisów ochrony środowiska Nowe wymogi banków finansujących projekt w zakresie ochrony środowiska podczas budowy i eksploatacji Obowiązek sporządzenia Audytu Bezpieczeństwa Zmiana obszarów chronionych w czasie realizacji projektu (powołanie nowych i poszerzenie ustalonych) Obowiązek sporządzania Raportów do Projektu Budowlanego (wymóg Komisji Europejskiej oraz banków finansujących projekt)

ZAKRES PRAC ODCINKA ŚWIECKO - NOWY TOMYŚL PLANOWANE ODDANIE DO EKSPOATACJI – koniec 2011 r. 105,9 km nowej autostrady o nawierzchni betonowej, w tym 18,5 km przebudowy istniejącej drogi nr 2 2 Obwody Utrzymania Autostrady (Ilanka, Biały Mur) 6+1 pełnych węzłów autostradowych (docelowo 8) węzeł Świecko, Rzepin, Torzym, Jordanowo, Trzciel, Nowy Tomyśl oraz Buk*, w późniejszym etapie węzeł Łagów oraz Myszęcin 87 obiektów mostowych (wiadukty drogowe, autostradowe, mosty, przejścia dla zwierząt dużych) 119 przepustów dla małych zwierząt oraz płazów system poboru opłat zamknięty (od Świecka do Poznania) 4+1 Stacje Poboru Opłat na węzłach Torzym, Jordanowo, Trzciel, Nowy Tomyśl oraz Buk* 1 Plac Poboru Opłat w ciągu autostrady (Tarnawa) Urządzenia bezpieczeństwa: centrum zarządzania autostradą, kolumny alarmowe co 2 km, ogrodzenie, łączność bezprzewodowa służb eksploatacyjnych Pełne wyposażenie w urządzenia ochrony środowiska * węzeł Buk zlokalizowany na istniejącym odcinku autostrady A2 będącym w eksploatacji, którego konieczność rozbudowy wynika z uwagi na wprowadzany zamknięty system poboru opłat

ZAKRES PRAC ODCINKA A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL 6 Miejsc Obsługi Podróżnych (docelowo 10) wyposażonych w parkingi, toalety, place zabaw dla dzieci, stacje benzynowe, gastronomię MOP II Gnilec / MOP II Sosna (ze stacją paliw oraz barem) MOP I Koryta / MOP I Walewice MOP II Rogoziniec / MOP II Chociszewo (ze stacją paliw oraz barem) oraz docelowo MOP I Długie / MOP I Zapadle MOP I Zagaje / MOP I Romanówek * MOP I - parking, toalety, plac zabaw, mała gastronomia ** MOP II -parking, toaleta, plac zabaw, gastronomia, stacja paliw

ODCINEK A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL (105,9 km) STAN ZAAWANSOWANIA PRAC BUDOWLANYCH, koniec kwietnia 2010 Roboty ziemne: nasypy wykonano 31,14 % wykopy wykonano 35,74 % Podbudowa z chudego betonu Wykonano 5,5 %,  Wykonawca układa ok. 2 x 600 m dziennie, prace prowadzone są na odcinku z Trzciela do Nowego Tomyśla   Nawierzchnia betonowa do końca kwietnia ułożono0,94 % całości, który obejmuje tylko tzw. betonowy odcinek testowy; pod koniec maja Wykonawca rozpocznie intensywne układanie nawierzchni betonowej na innych odcinkach; zgodnie z założeniami do końca tego roku planowane jest ułożenie ok. 100 km jednej jezdni;

ODCINEK A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL (105,9 km) STAN ZAAWANSOWANIA PRAC BUDOWLANYCH, koniec kwietnia 2010 Mosty i wiadukty rozpoczęto budowę 69 mostów i wiaduktów / docelowo 87 4 mosty wykonano w 100%   Przejścia dla zwierząt duże (WD, WA, PA) 21 przejść rozpoczęto / 34 docelowo małe (przepusty rurowe) 48 gotowych / 119 docelowo Grunty słabonośne: rozpoczęte prace na 18 odcinkach / docelowo 27 w 15 punktach wykonano pracę w 100% Aktualny stan zatrudnienia na budowie 2015 pracowników zatrudnionych na budowie 1186 jednostek sprzętowych pracujących przybudowie

BUDOWA A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL (105,9 km) KWIECIEŃ 2010

A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL (105,9 km) OCHRONA ŚRODOWISKA Autostrada A2 na odcinku Świecko – Nowy Tomyśl w 85% biegnie przez obszary leśne W bezpośredniej bliskości trasy autostrady znajduje się duża ilość siedlisk i obszarów Natura 2000 Konieczność sporządzenia dodatkowych „Raportów o Oddziaływaniu Autostrady na Środowisko” dla projektów budowlanych Uzyskanie wymaganych decyzji administracyjnych Stworzenie tzw. stref ekotonowych Nadzór nad etapem budowy / wykonania: przejść dla zwierząt, ogrodzenia, nasadzeń zieleni, oczyszczalni ścieków, odwodnienia, zbiorników ekologicznych, ekranów akustycznych

ODCINEK A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL MAPA OBSZARÓW NATUROWYCH

A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL (105,9 km) OCHRONA ŚRODOWISKA • Program ochrony środowiska / EPP. • Plan ochrony środowiska i działań społecznych/ESAP • Lokalizacja obszarów monitoringu przyrodniczego. • Wycinka drzew i krzewów. • Zdejmowanie humusu. • Monitoring siedliskowy roślin. • Monitoring siedliskowy zwierząt: Program ratowania płazów i gadów, Monitoring ornitologiczny, Monitoring żerowiska nietoperzy, Monitoring siedliskowy bobra, Ochrona mrowisk. • Budowa przejść dla dużych zwierząt. • Budowa przepustów dla średnich i małych zwierząt. • Ilościowe zestawienie przejść dla zwierząt. • Długość ogrodzenia na podstawie przedmiaru robót. • Zestawienie ekranów akustycznych. • Organizacja placu budowy. • Gospodarka odpadami. • Nadzór i raportowanie.

A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL (105,9 km) OCHRONA ŚRODOWISKA, PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT Wynikające z Decyzji Środowiskowych: Odcinek samodzielne dla dużych zwierząt (górne i dolne) zespolone dla dużych zwierząt (dolne) Samodzielne dla średnich zwierząt (dolne) zespolone dla średnich zwierząt (dolne) dla małych zwierząt i płazów dla płazów /przepusty/ 5.1 3+2* 1 - 11 4 5.2 10 5.3 2 12 8 5.4 9 5.5.1 5.5.2 5.6 7 Razem 16 6 71 48 Łącznie: 153 * Dodatkowe 3 przejścia i 1 poszerzone wynikające z Notyfikacji Komisji Europejskiej dla strony rządowej dotyczącej pomocy publicznej przy realizacji projektu.

PROGRAM OCHRONY ŚRODOWISKA EPP –ENVIRONMENTAL PROTECTION PROGRAMME Opracowano: Kontrole środowiskowe: Autostrada A-2 Świecko-Nowy Tomyśl (km 3+375 – 107+900) PROGRAM MONITORINGU OCHRONY ŚRODOWISKA Celem wypełniania zadań wyznaczonych przez ESAP(Environmental And Social Action Plan)

PLAN OCHRONY ŚRODOWISKA I DZIAŁAŃ SPOŁECZNYCH ESAP –ENVIRONMENTAL SOCIAL ACTION PLAN Realizowane zadania w ramach ESAP: organizowanie placów budowy i ich zapleczy oraz prowadzenie dróg technicznych zapewniających oszczędne korzystanie z terenu, wytyczanie dróg dojazdowych do obsługi placu budowy w miarę możliwości w oparciu o istniejącą sieć szlaków komunikacyjnych, wyposażanie zaplecza budowy w sanitariaty, pojemniki odpadowe i worki plastikowe, których zawartość jest usuwana przez uprawnione podmioty, wybudowanie przejść dla zwierząt dużych, średnich i małych.

BUDOWA A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL (105,9 km) PROGRAM RATOWANIA GADÓW I PŁAZÓW

BUDOWA A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL (105,9 km) OCHRONA ORŁA BIELIKA

INWESTYCJE NA A2 NOWY TOMYŚL – KONIN (150 km) DOCELOWY UKŁAD DROGOWY W SĄSIEDZTWIE POZNANIA  

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ dr inż. Andrzej Patalas Prezes Zarządu AWSA