Przystań - przyjazny mikroświat, przyjazny świat Projekt realizowany przez: Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Problemami Emocjonalnymi SPOZA Projekt jest.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Doskonalenie kompetencji pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych – na przykładzie projektu: pomoc psychopedagogiczna i terapeutyczna w poradnictwie.
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Centrum Doradztwa Zawodowego i Wspierania Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie Kompleksowy model wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną w.
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
Współpraca z rodzicami-szansa czy konieczność
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY W KĄTACH WROCŁAWSKICH
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PEDAGOG SZKOLNY.
Radosne Maluchy. PROJEKT DZIAŁA OD WRZEŚNIA 2007 R. W CYKLU ROKU SZKOLNEGO OPIEKĄ OBEJMUJEMY OD 10 – 15 DZIECI W WIEKU 2,5 – 5 LAT, NIEKORZYSTAJĄCYCH.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Slajd podsumowania Slajd podsumowania.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
REWITALIZACJA A ROZWÓJ LOKALNY Katowice r. Katowice r.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Małopolski Konwent Regionalny Kongresu Osób z Niepełnosprawnościami Kraków, 3 czerwca 2016.
Opracowanie : Joanna Zamojska
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną w Augustowie – dobre praktyki 1.
Zespół Oświatowych Placówek Integracyjnych w Micigoździe czerwiec 2016
Prezentacja instytucji
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNA
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w ramach swojej działalności
Zapis prezentacji:

Przystań - przyjazny mikroświat, przyjazny świat Projekt realizowany przez: Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Problemami Emocjonalnymi SPOZA Projekt jest współ finansowany przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Czym jest projekt Przystań… ? Projekt Przystań... służy prowadzeniu szeroko rozumianej rehabilitacji osób niepełnosprawnych w wieku 7-16 lat. Zajęcia prowadzone są na terenie Pragi Północ, ale obejmują swoim zasięgiem dzieci i młodzież z Warszawy i ościennych miejscowości. Rehabilitacja oferowana w ramach projektu Przystań polega na wspieraniu rozwoju psychospołecznego dzieci z niepełnosprawnością oraz pomocy w przezwyciężaniu deficytów poznawczych i komunikacyjnych. Założeniem projektu jest dostosowywanie oferty do indywidualnych potrzeb dzieci rozpoznanych w procesie diagnozy. Wszystkie zajęcia prowadzone w ramach projektu są nieodpłatne. Projekt jest współ finansowany przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Zakładane rezultaty : wspieranie rozwoju psychospołecznego dzieci z niepełnosprawnością, wzrost ich zdolności interpersonalnych, redukcja objawów nieprzystosowania społecznego, poprawa kompetencji społecznych, zwiększenie samodzielności dzieci niepełnosprawnych poprzez pracę konsultacyjną z ich rodzicami, zwiększenie szans edukacyjnych poprzez regularną pracę nad wyrównywaniem deficytów poznawczych i logopedycznych oraz doradztwo w zakresie doboru drogi kształcenia. Projekt jest współ finansowany przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Dla kogo? Zapraszamy dzieci i młodzież w wieku 7-16 lat posiadające orzeczenia o niepełnosprawności (orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego nie wystarczą) Projekt jest współ finansowany przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

OFERTA ZAJĘĆ: grupy integracyjne – małe grupy kompetencji społecznych i wspierania rozwoju emocjonalnego grupy pracy z ciałem dla dzieci (zajęcia z choreoterapii i Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne) konsultacje psychologiczne dla rodziców i dzieci diagnoza i terapia logopedyczna terapia pedagogiczna zajęcia reedukacyjne doradztwo zawodowe Projekt jest współf inansowany przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Oferta zajęć (1): Grupy integracyjne – małe grupy kompetencji społecznych i wspierania rozwoju emocjonalnego. Dzieci spotykają się raz w tygodniu, bawią razem i rozmawiają. Mają szansę zebrać nowe doświadczenia i zrozumieć przeszkody, utrudniające im bycie z innymi. Skład grup jest dobierany na podstawie konsultacji tak aby poziom funkcjonowania ich uczestnik ó w był zbliżony. Kilka grup przeznaczonych jest dla dzieci z autyzmem. Projekt jest współ finansowany przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Oferta zajęć (2): G rupy pracy z ciałem dla dzieci (zajęcia z choreoterapii i Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne). Uczestnicy mają szansę poruszać się i pobyć z innymi a przez to budować bardziej pozytywny obraz własnego ciała. Te zajęcia są szczeg ó lnie ważne dla dzieci z niepełnosprawnością fizyczną, kt ó rych ciało czasami odmawia posłuszeństwa, stanowi źr ó dło b ó lu lub wstydu. Projekt jest współ finansowany przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Oferta zajęć (3): Konsultacje psychologiczne dla rodziców i dzieci. Szansa na poznanie dzieci i rodzic ó w po to by trafnie rozpoznać ich możliwości i potrzeby oraz zaproponować odpowiednie zajęcia. Uzupełnienie innych form pomocy poprzez możliwość porozmawiania o specyficznych problemach wynikających z zaburzeń rozwoju. Szczeg ó lny akcent kładziemy na wspieranie rodzic ó w w zezwalaniu na autonomię ich niepełnosprawnych dzieci. Projekt jest współ finansowany przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Oferta zajęć (4): Diagnoza i terapia logopedyczna. Regularna praca nad wyr ó wnywaniem deficyt ó w w zakresie wymowy a także wspieranie zdolności komunikowania się. Logopedzi pracują także z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju (autyzmem). Projekt jest współ finansowany przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Oferta zajęć (5): Terapia pedagogiczna. Poprzedzona diagnozą cykliczna praca nad problemami w funkcjonowaniu poznawczym. Możliwość przepracowywania trudności pojawiających się w sytuacjach zadaniowych. Projekt jest współ finansowany przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Oferta zajęć (6): Zajęcia reedukacyjne. Praca indywidualna lub w małych grupach – wsparcie w trudnościach szkolnych. Projekt jest współ finansowany przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Oferta zajęć (7): Doradztwo zawodowe. Diagnoza zainteresowań i możliwości dziecka. Wsp ó lne poszukiwanie odpowiedzi na pytania dotyczące wyboru drogi kształcenia. Dostępne jest także poradnictwo dla rodzic ó w, dotyczące przyszłości edukacyjnej i zawodowej ich niepełnosprawnych dzieci. Projekt jest współ finansowany przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Jak można się zapisać? Zgłoszenia przyjmowane są telefonicznie, osobiście lub przez internet. Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Problemami Emocjonalnymi SPOZA ul Targowa 66 m. 23 (022) godz.: 9:00-16:00 Przed konsultacją należy wypełnić wstępną ankietę dostępną na stronie i przesłać na adres biura lub wypełnić ją osobiście w siedzibie S towarzyszenia. Projekt jest współ finansowany przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.