GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W EB 2.0 W NGO. W 15 MINUT. M ICHAŁ P AŁASZ NGO 2.0. Organizacje pozarządowe w społeczeństwie informacyjnym.
Advertisements

FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
III edycja projektu charity - program stażu-. …nieco teorii.
Istota i przesłanki badań marketingowych
system zarządzania zasobami ludzkimi
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Poprawność informacji prasowych
badania rynku turystycznego
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Zwiększamy sprzedaż dzięki dialogowi
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Technologie Web 2.0.
Monitoring Online Mediów Internetowych
FASHION I.T. Biznes zaczyna się od stworzenia potrzeby.
Search Engine Optimization
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media to ocean danych! – jak wykorzystać je w marketingu? Dr Jan Zając, Sotrender 17 maja 2012.
Promowanie Strony, Marketing Szeptany & Wirusowy
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
Jak stworzyć internetową personę. Nota Prawna… Prawa Autorskie: Copyright 2013 NETbloger Group Szymon Janik & Wszystkie.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Agata Blady, Komunikado PR,
Profesjonalizacja branży eventowej
Przebieg warsztatu Prezentacja 1: „Usprawnianie procesów w MSZ” Pan Kamil Adamczewski Ministerstwo Spraw Zagranicznych Prezentacja 2: „Wpływ kultury.
SOCIAL MEDIA, OUTSOURCING ORAZ MŚP ŁÓDŹ
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
Interactive Marketing Partner marketing
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
ageLOC® Galvanic Body Trio
Cele ! Treści multimedialne on-line: trendy rynkowe Konkurencja ...
JAKIE MOŻLIWOŚCI WPROWADZIŁY SOCIAL MEDIA I MOBILE W KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ?
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Prof. Aleksander Surdej
IMPEX GEO Jeden z największych dostawców sprzętu pomiarowego dla zastosowań geodezyjnych i GIS, dystrybutor firm Trimble, Nikon i Spectra Precision. Firma.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
W pogoni za konsumentem. Jedno wyzwanie, dwie perspektywy:
Europejscy Mistrzowie Cyfrowego Włączenia Platforma DigiPlace4All IE1-LEO
Wykorzystanie potencjału sieci społecznościowych w biznesie
Światłowód Wiedzy źródłem motywacji do dzielenia się wiedzą Eksperta
Czym jest Fronter? Gdańsk, wrzesień 2014
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
1. 2 Zarządzanie wiedzą i kwalifikacjami pracowników jako element procesu restrukturyzacji procesu restrukturyzacji Maciej Łukawski.
Technologie w marketingu Business Intelligence w marketingu, czyli jak zamienić dane w decyzje biznesowe Technologie w marketingu czyli jak skutecznie.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Prezentacja firmy. Nasza misja: Oferowanie innowacyjnych rozwiązań internetowych. Done to prężnie rozwijająca się firma oferująca usługi z zakresu innowacyjnych.
INTERNET TO ŹRÓDŁO WIEDZY, i PIENIĘDZY ! PROGRAM NetBiz.
Najnowocześniejsze narzędzia rekrutacyjne i selekcyjne online.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Panel dyskusyjny - nowoczesne zarządzanie urzędem – wprowadzenie Dariusz Woźniak.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Google AdWords.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
MEDIA SPOŁECZNOSCIOWE. WIZERUNEK E-PR Obszar Public Relations związany z prowadzeniem komunikacji w internecie z uwzględnieniem jej uwarunkowań i specyfiki.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
Wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku pracy - Nowe formy rekrutacji 1 Martyna Ładkowska Agencja Pracy i Doradztwa Personalnego JOBHOUSE.
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
HOOP - Dzień Przytulania
Facebook dla biznesu Agnieszka Dudek.
INNOWACYJNE DOTARCIE DO SPECYFICZNEJ GRUPY DOCELOWEJ
Program „Działaj Lokalnie” Zasady komunikacji i promocji
KURS SOCIAL MEDIA MARKETING SKUTECZNA STRATEGIA KOMUNIKACJI –CZĘŚĆ 1
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
Social media marketing część 2
SPOTKANIE FIRMOWE WARSZAWA, 25 SIERPIEŃ 2010.
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media monitoring jako źródło wartościowych danych. Korzyści i wyzwania Jarosław Roszkowski, Brand24 17 maja 2012

Media społecznościowe w Polsce Serwisy społecznościowe Serwisy treściowe Serwisy typu wiki Platformy blogowe Mikroblogi Internetowe serwisy informacyjne Serwisy Q&A Fora

Jakie informacje możemy uzyskać z treści z mediów społecznościowych? 1 – w jakim serwisie została zamieszczona informacja 2 – rodzaj profilu (osoba/firma itd.), płeć, liczba znajomych/fanów 3 – dzień i godzina zamieszczenia 1 2 3

Jakie informacje możemy uzyskać z treści z mediów społecznościowych? 4 – treść – rodzaj treści, sentyment, insight 4

Jakie informacje możemy uzyskać z treści z mediów społecznościowych? 5 – poziom interakcji 5

Zróżnicowane rodzaje treści – przykład: kategoria piwo Ponad 90% treści zawiera tekst, a ponad 70% treści zawiera tylko tekst

Rodzaje danych – wymiana doświadczeń Treści opisujące doświadczenia są mocno zróżnicowane – od najprostszych do pełnego opisu, pozwalającego zrozumieć konsumenta i jego zachowanie (insights)

Rodzaje danych – treści współdzielone Wśród współdzielonych treści wideo dominuje YouTube – ponad 95% treści!

Rodzaje danych – treści współdzielone Serwisy treściowe z obrazkami w wielu kategoriach i dla wielu produktów są najważniejszym miejscem generowania treści współdzielonych. Najważniejsze serwisy to: demotywatory.pl, kwejk.pl oraz besty.pl

Rodzaje danych – treści współdzielone Zdjęcia osadzane w samym serwisie (np. Facebook) są najszybciej rosnącą kategorią wśród treści współdzielonych. Jest to efekt świadomych zmian w serwisach (np. nowy układ Facebooka – Timeline)

Rodzaje danych – sytuacje kryzysowe

Rodzaje danych – sytuacje kryzysowe

Rodzaje danych – treści sprzedażowe

Rodzaje danych – treści sprzedażowe

Obszary zastosowania Social media marketing (od A do Z) Audyt social media – zaplanowanie strategii obecności Analiza konkurencji Monitoring podczas działań (w social media jak i w innych kanałach) Badanie skuteczności działań Marketing wirusowy Pomiar efektu działań Zdobywanie wiedzy z obszaru marketingu wirusowego Działania PR i sytuacje kryzysowe Planowanie działań PR – identyfikacja istotnych kanałów w dotarciu Pomiar efektywności działań PR w internecie Wsparcie podczas sytuacji kryzysowych Badania Najtańsze badania związane z kategoriami produktów Analiza zjawisk i trendów, „insights” Sprzedaż Prowadzenie sprzedaży do osób deklarujących zainteresowanie zakupem

Najważniejsze korzyści z social media monitoringu Szybkie dotarcie do informacji Opcje real-time Narzędzie umożliwiające optymalizację działań social media marketing Na poziomie treści – jak powinna wyglądać nasza komunikacja aby generować dyskusję o naszej marce („buzz”) Na poziomie kluczowych osób – docieranie do osób kluczowych w dyskusji na dany temat

Najważniejsze korzyści z social media monitoringu Informacje o marce od konsumentów nieświadomych pomiaru Co przekłada się na wysoką jakość informacji, do wykorzystania w innych badaniach, jak i marketingu (włącznie z definiowaniem strategii marketingowej) Pozyskiwanie sprzedaży przy minimalnym koszcie Wysoka konwersja – „hot lead”

Wyzwania

Liczba danych vs. zysk z uzyskanej informacji W niektórych kategoriach i produktach mamy do czynienia z bardzo dużą liczbą danych. W takiej sytuacji wyzwaniem jest znalezienie kluczowych treści i w efekcie łączny koszt pomiaru

Automatyzacja vs. zaangażowanie człowiek

Jakość procesów zautomatyzowanych Automatyczna analiza sentymentu treści jest wyzwaniem: Analiza samej treści Zrozumienie intencji samego autora treści Zrozumienie całości treści (z materiałem współdzielonym) Średnia skuteczność przy identyfikacji treści o zabarwieniu emocjonalnym oraz przy właściwym określeniu sentymentu treści

Niski poziom przetworzenia informacji Szybkość i poziom przetworzenia danych w poszczególnych obszarach zastosowania Wysoki poziom przetworzenia informacji badania Dostęp do danych z opóźnieniem Szybki dostęp do danych Social media marketing Sytuacje kryzysowe/ sprzedaż Niski poziom przetworzenia informacji

Interpretacja danych Kwestie interpretacji ilościowej danych: Część publiczna (dostępna dla narzędzi social media monitoringu) i część zamknięta w ramach danego serwisu Na poziomie ogólnym i na poziomie poszczególnych projektów (specyficznych grup docelowych) Część zamknięta – nk.pl , fora lub grupy dyskusyjne

Przyszłość Duża część z przedstawionych wyzwań w najbliższych latach zostanie rozwiązana Poszerzanie zakresu automatyzacji procesów przetwarzania danych i wnioskowania Jako efekt większego zrozumienia procesu i jego specyfiki Szerszy zakres wykorzystania danych – realizacja koncepcji Social CRM (wykorzystanie danych jako element nowej koncepcji działania firmy)

Dziękuję za uwagę! Jarek Roszkowski jarek@brand24.pl