Dzielnicowe Centrum ds. Integracji zostało powołane Zarządzeniem nr 203/2008 Burmistrza Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy z dnia 6 listopada 2008 roku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Grupa Edukacyjna Aktywne Szkolenia Sp. z o. o
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Podstawy prawne i organizacja oddziałów integracyjnych
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna Rzeszów, r. Przedszkole Publiczne Nr 29 Rzeszów.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
Integracja w kształceniu zawodowym
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W SZKOLE– FUNKCJONOWANIE ZESPOŁU
Agata Szuta I Małopolski Wicekurator Oświaty
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
PROGRAM EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA- - OD PRZEDSZKOLA DO MATURY jest częścią Projektu Doskonalenie podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Nowe regulacje prawne zawarte zostały w rozporządzeniach:
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty Praga-Północ m.st. Warszawy
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kuratorium Oświaty w Kielcach
UCZEŃ NIESŁYSZĄCY W SYSTEMIE EDUKACJI
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
Podstawy prawne rekrutacji do klas integracyjnych Ustawa o systemie oświaty (t.j. z 2015 r. poz.2156 ze zmianami); Zgodnie z zapisami ustawy od roku szkolnego.
Analiza wykonania budżetu za okres I – X 2015 roku w szkołach i placówkach oświatowych na terenie Dzielnicy Wola Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
XLIV Liceum Ogólnokształcące w Łodzi ul. Wacława 22/24 93 – 118 Łódź tel. do sekretariatu
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Opracowanie : Joanna Zamojska
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty Praga-Północ m.st. Warszawy
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty –Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m. st
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Kształcenie specjalne
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Zapis prezentacji:

Dzielnicowe Centrum ds. Integracji zostało powołane Zarządzeniem nr 203/2008 Burmistrza Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy z dnia 6 listopada 2008 roku.

Skład DCI EWA SOBOCKA – PRZEWODNICZĄCY WŁODZIMIERZ SIESS MAŁGORZATA ZAWADZKA BOZENA ĆWIKLIŃSKA WANDA BOWNIK ELWIRA JEUNEHOMME

Zadania DCI pomoc rodzicom w wyborze jak najlepszej formy kształcenia w szkole lub placówce dla dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, upowszechnianie wiedzy dotyczącej prawa oświatowego i wszystkich zagadnień związanych z problematyką integracji wśród dyrektorów placówek oświatowych w danej dzielnicy, bardziej ścisłą współpracę psychologów i pedagogów szkolnych z poradniami psychologiczno- pedagogicznymi, stworzenie spójnego systemu pomocy dziecku z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego i jego rodzinie na terenie danej dzielnicy.

Adresaci działań DCI rodzice dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, nauczyciele uczący uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w przedszkolach i szkołach, dyrektorzy przedszkoli i szkół, do których uczęszczają uczniowie z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego, pedagodzy, psycholodzy i inni specjaliści pracujący w poradniach psychologiczno- pedagogicznych, doradcy metodyczni, pracownicy Wydziału Oświaty i Wychowania.

Miejski Zespół ds. Integracji w Edukacji W styczniu 2009 roku zarządzaniem nr 2493 Prezydenta m.st. Warszawy został powołany Miejski Zespół ds. Integracji w Edukacji. Obszary działania: Zapewnienie dzieciom i młodzieży miejsc w oddziałach integracyjnych zgodnie z zaleceniami wskazanymi w orzeczeniu ; Informowanie rodziców o ofercie placówek prowadzących odziały integracyjne, o wolnych miejscach dla dzieci z orzeczeniem w oddziałach integracyjnych ( tzw. bank informacji); Doskonalenie współpracy nauczycieli, psychologów, pedagogów specjalnych, pomoc nauczycielom w kształceniu uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Diagnoza oferty edukacyjnej przedszkoli i szkół dla dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego wg stanu na 30 września br. w Dzielnicy Praga Północ m. st. Warszawy Diagnoza oferty edukacyjnej przedszkoli i szkół dla dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego wg stanu na 30 września br. w Dzielnicy Praga Północ m. st. Warszawy

Dane statystyczne. Do publicznych szkół i przedszkola w Dzielnicy Praga Północ uczęszcza 9458 dzieci. Przedszkole i szkoły z oddziałami integracyjnymi: Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi Nr 185. Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 30 im. Powstańców 1863 r. Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 73 im. Króla Stefana Batorego. Gimnazjum Nr 31 z Oddziałami Integracyjnymi im. Rotmistrza Witolda Pileckiego. Gimnazjum Nr 32 z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Asnyka. L Liceum Ogólnokształcące im. Ruy Barbosa.

Dane statystyczne. W praskich przedszkolach i szkołach utworzono 358 oddziałów, w tym 43 oddziały integracyjne. W oddziałach integracyjnych uczy się 234 uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, najwięcej w szkołach podstawowych (103) i gimnazjach(70). Ponadto 38 dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego uczęszcza do klas ogólnodostępnych. W Dzielnicy działają także placówki i szkoły niepubliczne, w których orzeczenie o potrzebie kształcenie specjalnego posiada 22 dzieci. Łącznie na terenie Pragi Północ systemem edukacji objętych jest 294 dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego( w tym 272 w placówkach i szkołach publicznych).

Dane statystyczne. Najliczniejszą grupę uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego stanowią dzieci zagrożone niedostosowaniem społecznym (106) i z zaburzeniami zachowania (49). Istotną grupą są także dzieci z niepełnosprawnością ruchową (39), będące w znacznej części uczniami L LO im. Ruy Barbosa ( 15).

Dane statystyczne.

Problemy. Ogromna liczba dzieci i młodzieży zagrożonej niedostosowaniem społecznym, niedostosowanej społecznie i z zaburzeniami zachowania. Słabe wyniki w sprawdzianach zewnętrznych skutkujące niską oceną pracy naszych szkół z oddziałami integracyjnymi przez władze miejskie i oświatowe. Od niedawna - problem z naborem dzieci zdrowych do klas integracyjnych. Na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej zauważa się też trudności w odbiorze młodzieży niepełnosprawnej i jej potrzeb przez niektóre osoby dorosłe – nauczycieli, urzędników, rodziców.

Plany. Zarząd Dzielnicy planuje, w ciągu dwóch lat, powołać nową szkołę podstawową z oddziałami integracyjnymi dostosowaną dla uczniów z niepełnosprawnością ruchową. Planowane jest też przekształcenie Gimnazjum Nr 31 w szkołę z oddziałami integracyjnymi i terapeutycznymi dla uczniów z zaburzeniami zachowania i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Poszczególne szkoły planują także poszerzenie swojej oferty, szczególnie w zakresie terapii, np. artterapii, dogoterapii, kształtowania prawidłowych relacji interpersonalnych czy promocji zdrowia. Przedszkole zamierza dostosować swoje działania do dzieci z zaburzeniami dietetycznymi, wykorzystując w ten sposób swoją bardzo dobrze doposażoną, nowoczesną kuchnię.