Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok
Advertisements

Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy w Nauce
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
Pracownia Komputerowa                                                                                               
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Działania finansowane ze środków Unii Europejskiej
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Zastosowanie e-learningu w szkole wyższej IX Konferencja Czy społeczeństwo informacyjne pobudzi inicjatywy lokalne? Warszawa Wojciech Zieliński.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Gdzie szukać pracy???. Znajomi i rodzina Najlepiej mówić wszystkim, dookoła, że szukasz pracy. Osoby znające Cię z dobrej strony mogą udzielić Ci rekomendacji.
dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach
Tematyka prac magisterskich w Zakładzie Informatyki Stosowanej
Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Górze
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Zastosowania Internetu
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
Wspieramy e-biznes Tomasz Czerwoniak
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
SPOSÓB NA BEZROBOCIE Dofinansowane przez Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu w ramach Programu Aktywizacji Zawodowej Absolwentów PIERWSZA PRACA GMINNE CENTRUM.
Dominik Matuzewicz Bogdan Grabczyk Monster Worldwide Polska
Rola e-edukacji w tworzeniu i rozwoju idei społeczeństwa wiedzy
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Rachunek zwrotu inwestycji na przykładzie studiów eksternistycznych
Formy pracy na odległość w dobie Nowej Gospodarki dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa im. B. Markowskiego ul. Peryferyjna.
ABC e-learningu.
Co to jest TIK?.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
CDN OPT!MA integracja z Systemem Microsoft Office 2003.
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
Świętokrzyskie Centrum Edukacji na Odległość
TECHNIK LOGISTYK "Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Przez niemal pięć lat – od 1 maja 2009 r. do końca grudnia 2013 r. – Ochotnicze Hufce Pracy realizują projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
K REOWANIE E-LEARNING W E DUKACJI S ZKOŁY W YŻSZEJ W S YSTEMIE M OODLE dr inż. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński
Moduł H e-Biznes Opiekun: dr Małgorzata Grzegorczyk Tematyka modułu obejmuje podstawy teoretyczne Nowej Gospodarki, obejmujące zagadnienia tworzenia różnych.
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Łomianki w XXI wieku Wirtualna Gmina - koncepcja budowy lokalnej społeczności informacyjnej na miarę XXI wieku.
Szkolenie dla opiekunów Centów
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Bezpieczeństwo w sieci
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja wspomagania szkół
Internetowego Biura Rachunkowego
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
USŁUGI RYNKU PRACY.
Technikum nr 3 w Zespole Szkół nr 5 w Rudzie Śląskiej
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W MRĄGOWIE Technikum Informatyczne.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Nadia Stankiewicz Portale edukacyjne. Jeden z lepszych... ● interklasa.pl ● interklasa.pl - największy portal edukacyjny, podzielony na trzy części: dla.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Kurs Access.
EUROPEJSKI CERTYFIKAT UMIEJĘTNOŚCI KOMPUTEROWYCH
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
Zapis prezentacji:

Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa im. B. Markowskiego ul. Peryferyjna 15B, Kielce

2 Wielowymiarowość działań Złożoność – cecha podstawowa systemów współczesnego świata, Wielowymiarowość zachowań dzisiejszych społeczeństw – e-społeczeństwo, e- gospodarka, e-learning, Internetowa Giełda Pracy jako system wielowymiarowych działań tworzących system, w którym poszukujący pracy – wykładowca – otoczenie budują wielowymiarowe kontinuum.

3 Społeczeństwo wiedzy Podstawą istnienia i rozwoju idei społeczeństwa wiedzy jest społeczeństwo wykształcone, mające wysokie kwalifikacje, umiejące tworzyć i przetwarzać wiedzę w pracy zawodowej po pozyskaniu wiedzy, technologie informatyczne wykorzystuje się w sferze gospodarczej, biznesowej czy administracyjnej dzięki nim tworzą się przyszłe zręby świadomego e-społeczeństwa.

4 Warstwowy model e-społeczeństwa Warstwowy model e-społeczeństwa opartego na wiedzy, posługującego się technologią IT.

5 Przy tworzeniu zrębów e-społeczeństwa istotna jest: komunikacja na poziomie sieci, łącz szerokopasmowych, dzięki której powstają organizacje wirtualne, społeczności internetowe, formy pracy zdalnej, doskonalenie i ciągłe uczenie, poznawanie i szkolenie się staje się paradygmatem nowej gospodarki opartej na wiedzy, zaś stosowane techniki informatyczne wspomagają proces e-nauczania.

6 Przy tworzeniu zrębów e-społeczeństwa istotna jest: (2) technologia jest niezbędnym komponentem wirtualnej organizacji i odgrywa kluczową rolę w gospodarce, biznesie, administracji, czy w procesach magazynowania informacji, technologia tworzy przestrzenie informacyjne składające się na relacje i działania ludzi korzystających z internetu w sferach społecznych, kulturalnych czy politycznych.

7 Platforma edukacyjna w Internetowej Giełdzie Pracy Przykładem wykorzystania technologii w procesie tworzenia i budowania zrębów społeczeństwa wiedzy jest projekt i jego realizacja w postaci Internetowej Giełdy Pracy w Wyższej Szkole Handlowej w Kielcach.

8 Internetowa Giełda Pracy

9 Technologie IGP Technologia wykonania: html, php + baza danych, flash, Wyszukiwarka ofert wg. słów kluczowych (miasto, stanowisko), Wyszukiwarka branżowa, Forum dyskusyjne - ogólnodostępne a zarazem moderowane.

10 Elementy e-learning w oparciu o platformę Moodle w IGP źródła informacji – artykuły na temat rekrutacji, systemów motywacyjnych, ścieżek kariery, sposobów i zasad poszukiwania pracy, czy przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej, wykorzystania internetu jako narzędzia do poszukiwania pracy i rekrutacji, a także podstawowe informacje o telepracy,

11 Elementy e-learning w oparciu o platformę Moodle w IGP (2) forum dyskusyjne – na łamach którego użytkownicy mogą podjąć asynchroniczną rozmowę na tematy: Eures – zagraniczne oferty pracy; ZUS - pytania dotyczące rozpoczęcia działalności, ulg w prowadzeniu działalności, ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych z tytułu prowadzenia działalności, a także porad prawnych,

12 Elementy e-learning w oparciu o platformę Moodle w IGP (3) podstawowe szkolenia informatyczne w zakresie obsługi komputera, systemu operacyjnego Windows, a także części aplikacji wchodzących w skład pakietu Office – MS Word, system sprawdzający i oceniający wiedzę z zakresu podstawowego szkolenia informatycznego – testy wiedzy z użytkowania systemu Windows, usług sieciowych – internetu oraz zadania z MS Word, m.in. przygotowania gotowych dokumentów aplikacyjnych dla poszukujących pracę.

13 Komunikacja i wymiana informacji w IGP Komunikacja i wymiana informacji pomiędzy IGP-E-learning-Wykładowca.

14 Podsumowanie Internetowa Giełda Pracy, która stanowiła aktywne źródło komunikacji i informacji w szukaniu potencjalnego miejsca pracy została wzbogacona o elementy e-learning. Taka rozbudowała nadaje rozwiązaniu nowych wymiarów i pozwala na aktywne i dynamiczne zachowanie korzystającego ze źródeł informacji w wytyczaniu ścieżek uczenia się w systemie e-learning w zależności od wybieranych opcji przyszłego zatrudnienia.