Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
ZUCHY zarys metodyki.
narzędzie w językowych pracach projektowych
„ Klucz do uczenia się” Prezentacja praktycznego wdrażania
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Bawią, uczą, rozwijają..
Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające.
Praktyka w ramach projektu
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Przedszkole Miejskie nr 44 w Sosnowcu
Matematyka bez barier z kształtami Numicon
"Klucz do uczenia się" opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012
„KLUCZ DO UCZENIA SIĘ…” klucz do sukcesu dziecka
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
nauczyciel: mgr Justyna Gorzkowicz Przedszkole Miejskie nr 54
Prezentacja praktycznego wdrażania „Klucza do uczenia się”
Opracowała: Joanna Kozieł
Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
KLOCKOMANIA.
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
- Agnieszka Janiszewska
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
 Zajęcia są prowadzone od powstania Naszej placówki. Jest to wspaniała propozycja dla dzieci, które jeszcze nie rozpoczęły swojej przygody z przedszkolem,
System edukacji w Polsce
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
Zabawy edukacyjne o zwierzętach
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
Przedszkole Niepubliczne TEMPOO Koncepcja pracy. SPOŁECZEŃSTWO Pracujemy zespołowo, bo w grupie raźniej!
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
Innowacja pedagogiczna
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Łamigłówki matematycznej główki Miejskie Przedszkole nr 17 w Rudzie Śląskiej.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.
" Pomóż mi zrobić to samodzielnie "
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Przedszkola Miejskiego nr 4
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
MAŁYMI KROKAMI OSIĄGAMY WIELE
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
6 grudnia Mikołaj zjawił się wczesnym rankiem i zostawił dla przedszkolaków list w którym zapraszał do wspólnej zabawy, a także zachęcał ich, aby były.
Świetlica – czas zabawy !
Czytanie wspiera rozwój dziecka
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
„MŁODZI KONSTRUKTORZY” „MAŁY INŻYNIER”
czyli wstęp do programowania
WISŁAWA SZYMBORSKA „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach "Klucz do uczenia się - rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej" GRAŻYNA KNAPCZYK Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach

ZAPRASZAM DO PREZENTACJI PROGRAMU „KLUCZ DO UCZENIA SIĘ” „Jesteśmy po to, aby stworzyć warunki wychowawcze i edukacyjne, żeby rozwijać wszechstronnie dziecko" (cytat L. Wygotski) ZAPRASZAM DO PREZENTACJI PROGRAMU „KLUCZ DO UCZENIA SIĘ”

Dzieci ćwiczą rozwiązywanie problemów poprzez „patrzenie oczami wyobraźni”.

doskonale się przy tym bawiąc. Używają one modeli wizualnych, aby lepiej zrozumieć związki między przedmiotami, wielkościami i kolorami. doskonale się przy tym bawiąc.

Uczą się kreatywności.

Konstrukcje to wspaniały sposób na rozwijanie myślenia, wyobraźni, pamięci, logicznego myślenia.

Pomyśl, zaplanuj, działaj.

Korzystają ze schematów i budują same przy pomocy klocków.

Uczą się słuchać bajek.

Umiejętnie operują symbolami.

Rozwijają umiejętności zapamiętywania.

Są radosne i zainteresowane wspólną zabawą.

Rozwijają wypowiedzi ustne.

Zakończenie Program „Klucz do uczenia się” zawiera bogaty zestaw materiałów, które pomagają dzieciom w konstruowaniu i rozszerzaniu rozumienia najbliższego otoczenia. Daje on wiele radości, poszerza zakres mowy dziecka, uczy pracy w grupie, samodzielności, ułatwia poznawanie świata, pozwala na wielokierunkowy, wszechstronny rozwój. Pobudza do logicznego myślenia i dostarcza pozytywnych emocji i wrażeń. Przygotowała: mgr Grażyna Knapczyk