Organizacja i zarządzanie firmą

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
WSPÓŁPRACA MIĘDZY JEDNOSTKAMI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Ms
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Rozwój społeczności lokalnych
Istota i przesłanki badań marketingowych
Role w zespole projektowym
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Definicja rachunkowości zarządczej
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Psychologiczne aspekty pracy testera oprogramowania
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
Lider- Przywódca.
Prowadzący: mgr Konrad Schroeder
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
WYKŁAD VI GRUPY I ZESPOŁY
Pozycja lidera – kierowanie
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Psychologia w zarządzaniu
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Moja przedsiębiorczość
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Kierowanie zespołami pracowniczymi
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Funkcje zarządzania, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
,,Kwalifikacje a kompetencje’’
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
LIDER.
Maciej Drzewicki, „Gazeta Wyborcza” w Gdańsku Prezentacje wniosków z warsztatów „Przyszłość w edukacji: jak kształcić młodych ludzi, aby pomorski rynek.
Wizja STARLIFE Uświadomić ludziom profilaktykę zdrowia w oparciu o skarby ziemi Pobudzać innych do niezależnej przedsiębiorczości Wypracować niezależność.
Czyli co i jak.  wspólna praca na określony temat  sposób na rozwiązanie problemu  praca określona czasem Są jakieś rodzaje?  Przedmiotowe  Międzyprzedmiotowe.
Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym?
Delegowanie uprawnień decyzyjnych
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Karol Ważny Stowarzyszenie Forum Rad Dzielnic, Katedra Prawa Administracyjnego Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego Debata na temat funkcjonowania.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
ROLA MENEDŻERA W ORGANIZACJI – UMIEJĘTNOŚCI ROLE I FUNKCJE
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Czynniki wyznaczające strukturę organizacyjną
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów Katowice 2016
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Proces kontroli w zarządzaniu przedsiębiorstwem
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Zarządzanie w biznesie i sektorze publicznym
Raport po ocenie 360° - fragment
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
SPEDYCJA LOGISTYKA.
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Zapis prezentacji:

Organizacja i zarządzanie firmą

1. Rola pracy zespołowej. Zespół może uzyskać lepsze rezultaty niż wskazywałyby na to kompetencje jego członków. W zespole kompetencje pracowników ulegają rozwinięciu dzięki wykorzystaniu doświadczeń pozostałych osób. Sukces zespołu zależy właściwego pokierowania nim.

2. Czynniki wpływające niekorzystnie na pracę zespołową: Ludzie dbający tylko o własne dobro Rywalizacja Chęć pokazania własnych kompetencji jako lepszych od innych. „Zrobić swoje” kosztem innych.

3. Kluczowe umiejętności pracy zespołowej Określenie wspólnych celów. Wspieranie współpracowników. Słuchanie. Aktywne uczestnictwo. Zdolność uczenia się.

4. Rola przywódców. Motywowanie Pokazywanie celu Inspirowanie do twórczego działania

5. Cechy dobrego lidera Umiejętność planowania i analizy Umiejętność kontroli zadań Elastyczność Pewność siebie Odpowiedzialność Komunikatywność Otwartość

6. Style kierowania a) Styl autokratyczny – jednoosobowe podejmowanie decyzji, polecenia, przymus, kontrola i kary). b) Styl demokratyczny – zaangażowanie grupy w podejmowanie decyzji, współpraca, twórcze działanie, swoboda działania i samodzielność. c) Liberalny – całkowita swoboda pracowników, kierownik sam nie podejmuje decyzji.

Technika i technologia Formalna struktura 7. Organizacja Cele Ludzie Technika i technologia Formalna struktura

8. Struktura organizacyjna układ stanowisk i składających się z nich komórek organizacyjnych wewnątrz organizacji

Przykład 1

Przykład 2

9. Funkcje zarządzania Planowanie – ustalanie celów i sposobów ich realizacji. Organizowanie – podział pracy, delegowanie uprawnień, zapewnienie informacji, zasobów ludzkich i finansowych Motywowanie Decydowanie Kontrolowanie

10. Rola informacji w zarządzaniu W dobie XXI wieku, gdy wzrasta rola informacji, przedsiębiorstwo aby było konkurencyjne i rozwojowe, musi korzystać z informacji. Rola menadżera sprowadza się do obsługi uzyskiwanych informacji. Dysponowanie odpowiednimi informacjami w przedsiębiorstwie daje przewagę w walce z konkurencją.