Jedynym narzędziem uskuteczniającym porozumiewanie się jest język. Filolog może pośredniczyć w tej komunikacji jako nauczyciel, doradca lub tłumacz. de.chat.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 3 do klasy językowej DSD
Advertisements

Kursy języka polskiego i niemieckiego dla dzieci
PRACA Z UCZNIAMI ZDOLNYMI W PROJEKCIE DIAMEnT POWUZ II KRAKÓW 19 LUTY – 18 MAJ JĘZYK ANGIELSKI.
Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Przemyslu
LEKTORATY.
Absolwent PW staje się użytkownikiem samodzielnym języka obcego: 1.potrafi sprawnie komunikować się w sprawach ogólnych i zawodowych 2.posiada umiejętność
GIMNAZJUM NR ul. Szarych Szeregów 6
uczyć się języka angielskiego
Prezentuje się Grupa A-8 języka angielskiego
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
(na podstawie badań ankietowych)
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
ZAŁOŻENIA NAUCZANIA DWUJĘZYCZNEGO
Lev Manovich Język nowych mediów
Testy semestralne w naszej szkole!
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
JAK UCZYĆ SIĘ JĘZYKÓW OBCYCH
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
KLASA DWUJĘZYCZNA Z JĘZYKIEM NIEMIECKIM
Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
TRÓJJĘZYCZNE PIĘCIOLATKI
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Uczyłem się na lekcjach
Jak pomagać dziecku w nauce?
Praktyczne porady jak samodzielnie uczyć się języka obcego.
Dlaczego język niemiecki?
Innowacja pedagogiczna
Ocenianie Kształtujące
Dzień niemiecki w naszej szkole
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Dlaczego właśnie francuski?
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
PRZEWODNIK DLA HOST FAMILIES. Co można zyskać goszcząc u siebie praktykanta? Poznanie innej kultury; Mnóstwo ciekawostek na temat danego kraju; Przełamanie.
UCZYĆ SIĘ JĘZYKA ANGIELSKIEGO
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH
Jedynym narzędziem uskuteczniającym porozumiewanie się jest język. Filolog może pośredniczyć w tej komunikacji jako nauczyciel, doradca lub tłumacz.
d Oferujemy Oferujemy A.Indywidualne podejście do każdego studenta/ki B.Solidną naukę języka i nacisk na praktyczne umiejętności językowe C.Profesjonalną.
Certyfikat polski. Sprawności  Rozumienie ze słuchu;  Poprawność gramatyczna;  Rozumienie tekstów pisanych;  Pisanie;  Mówienie.
DSD- Deutsches Sprachdiplom
Spotkanie Kierunkowej Komisji ds. Jakości Kształcenia z przedstawicielami trójek studenckich z poszczególnych lat
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKAJI NARODOWEJ w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania.
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
Język niemiecki jest jednym z najczęściej używanych języków w Europie.
Język mniejszości - język niemiecki
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
Logopedia w szkole.
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
Lepszy wynik na egzaminie = wymarzona szkoła (satysfakcja i zadowolenie)
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
Drodzy Pracownicy!. Po wnikliwych obserwacjach i wielu skargach od pracowników zarząd naszej firmy postanowił wprowadzić zakaz używania wulgarnego języka.
Dlaczego warto uczy ć si ę j ę zyków obcych?. 6 języków, których najczęściej się uczymy.
Trochę informacji o nas. Nowoczesna szkoła języków obcych przez Internet Zajęcia z lektorem ‘na żywo’ Najnowsze technologie w nauczaniu Rewelacyjna i.
Ocenianie Kształtujące
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Jak uczymy się niemieckiego
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Wyniki egzaminów maturalnych
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Zapis prezentacji:

Jedynym narzędziem uskuteczniającym porozumiewanie się jest język. Filolog może pośredniczyć w tej komunikacji jako nauczyciel, doradca lub tłumacz. de.chat Serwis języka niemieckiego mgr Monika Mozler-Wawrzinek

Po co uczyć się języka niemieckiego? To język: drugi najbardziej znany w UE, urzędowy w Niemczech, Austrii, Liechtensteinie, Szwajcarii i Luksemburgu nauki i gospodarki = większe szanse na rynku pracy. kultury - sztuki, literatury, filozofii, muzyki znanej na całym świecie.

Mit jeder Sprache bist du ein neuer Mensch – Każdy poznany język sprawia, że stajesz się nowym człowiekiem! Johann Wolfgang von Goethe

Nasz cel: Opanowanie biegłości językowej na poziomie A1 w zakresie słuchania, czytania, interakcji i produkcji językowej oraz pisania zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego zgodnie z zasadą, że język ma służyć naturalnej komunikacji.

Jak będziemy się uczyć? W ciągu 20 dni spędzimy razem 80h. W 95% tego czasu będziemy używać języka niemieckiego. Założeniem jest zanurzenie się w niemieckiej rzeczywistości. Ale …

… bez paniki! Początkowo słuchamy i nie przejmujemy się, że niewiele zrozumiemy. Nawet geniusz by nie dał rady! Ćwiczymy intensywne słuchanie i prostą komunikację już od pierwszej godziny.

Zwrot ma być dla nas komunikacyjny, a nie gramatyczny. Niemcy inaczej widzą rzeczywistość, więc nie porównujemy ich języka do naszego = najlepsza zasada tak jest i koniec. Błędy są najnormalniejszą rzeczą pod słońcem. W nauce języka obcego każdy je popełnia i nie należy się nimi przejmować, bo …

… ćwiczenie czyni mistrzem, jak mówi niemieckie przysłowie. Ale też nikt się mistrzem nie narodził od razu. Podstawa to: Pozytywna motywacja i wyzbycie się lęku przed mówieniem. Żeby się komunikować lepiej powiedzieć źle niż nie powiedzieć wcale. Nie boimy się mówić, pytać, upewniać, stosując jak najczęściej język niemiecki.

Daj się zaskoczyć Nie dziw się, z czego i jak uczymy. Nawet nasz najbardziej szalony lub dziwaczny pomysł ma swój sens i jest sprawdzony:) Baza to podręcznik, ale pracujemy też z filmem, różnorodnymi tekstami słuchanymi, programami multimedialnymi i stronami internetowymi, mapami, plakatami, materiałami autentycznymi, grami. Kurs intensywny to także systematyczna praca w domu.

Czego się spodziewać? Nastrój może ulegać wahaniom – na początku szybko odczujemy postęp, w połowie kursu możemy odczuwać, że materiał nas przerasta, pod koniec możemy mieć wątpliwości, czy faktycznie opanowaliśmy wszystko. Kursy intensywne sprawdzają się w 100% jeśli dość szybko wyjedziemy do Niemiec lub od razu będziemy musieli używać niemieckiego.

Życzę poczucia sukcesu podczas całego kursu i myślę, że czas spędzimy na intensywnej nauce, ale w miłej atmosferze. A potem … … proszę zaglądać na kawę:)