JAK ZAPARKOWAĆ SIĘ ABY BYŁO DOBRZE ;) OSK ŻUBR JAK ZAPARKOWAĆ SIĘ ABY BYŁO DOBRZE ;)
GDZIE BĘDZIEMY PARKOWAĆ ? ZASYGNALIZOWAĆ WYRAŹNIE I ZAWCZASU CO BĘDZIEMY ROBIĆ. ZACZĄĆ WYTRACAĆ PRĘDKOŚĆ
Zatrzymać pojazd wg czerwonej linii odstawić się do osi jezdni !!! Zmienić bieg na 1 Powoli ruszyć do przodu Obserwować prawą stronę
POWOLI !!!!!! PÓŁ SPRZĘGŁO !!!!!!!! PO PRZEJECHANIU LINI CZERWONEJ JAK NA RYSUNKU SZYBKO KRĘCIMY W PRAWO DO KOŃCA POWOLI !!!!!!!
Samochód wjeżdża i staramy się okiełznać moc – czyli POWOLI !!!!!! Patrzymy czy samochód się mieści !!! POWOLI !!!! PÓŁ SPRZĘGŁO I JESZCZE JEDNA WAŻNA RZECZ POWOLI !!!!!!!!!!!
JEŚLI SAMOCHÓD USTAWI SIĘ WCZESNIEJ RÓWNOLEGLE DO SAMOCHODU OBOK TO NALEŻY PODJECHAC DO KRAWĘZNIKA . ZATRZYMAĆ SIĘ ZACIAGNĄĆ RĘCZNY WRZUCIĆ LUZ SPRAWDZIĆ CZY JEST MOŻLIWOŚĆ OPUSZCZENIA POJAZDU LEWA RĘKA TRZYMA DRZWI PRAWA ZWALNIA ZAMEK !!!!
JEDZIEMY W PRAWO, WYJEŹDZAMY W LEWO KIERUNKOWSKAZ KRĘCIMY KIEROWNICA DOPIERO GDY KOŁA TYLNEJ OSI ZNAJDĄ SIĘ NA JEZDNI JAK NA RYSUNKU DUŻO SIĘ ROZGLĄDAMY OBSERWACJA TORU JAZDY głównie w tylnej szybie Przed ruszeniem upewniamy się w lusterkach czy ktoś nas nie omija.
Wyjazd w lewo , skręcamy w prawu Uwaga – jeśli z lewej strony nie ma wozu można kręcić kierownicą wcześniej Uwaga – jeśli z lewej strony jest samochód kręcimy kierownicą dopiero gdy samochód wysunie się z miejsca parkingowego Rozglądamy się i jeszcze jedno POWOLI!!!!!! Główna obserwacja toru jazdy przez tylną szybę Przed ruszeniem patrzymy w lusterka czy ktoś nas nie omija.
Do parkowania przysługuję korekta toru jazdy z użyciem biegu wstecznego. Parkowanie na korektę od razu Powtarzamy te same czynności co wyżej, natomiast najazd robimy na następny samochód zatrzymujemy się
Wsteczny bieg, Kręcimy na kierownicy w lewo Samochód przestawia się na wprost od miejsca do zaparkowania Wjechać
Kryteria zadania parkowania – prostopadłego oraz skośnego wjazd przodem wyjazd tyłem (możliwa jedna korekta toru jazdy) Czyli, że jak się krzywo wjechało to się da wyjechać i poprawić ;) miejsce do parkowania wyznacza egzaminator, wskazując je osobie egzaminowanej , czyli proszę słuchać a jak nie wie się gdzie to jest to się dopytać ;) po zaparkowaniu musi być możliwość opuszczenia pojazdu przez kierowcę i pasażera z obydwu stron pojazdu, tak trzeba to sprawdzić, i nie wychodzi się z samochodu mając wciśnięte sprzęgło i samochód na biegu ;) nie walimy drzwiami po innych samochodach jedna ręka trzyma drzwi !! ;) musi być zaparkowany w sposób zgodny z przepisami ruchu drogowego (należy sprawdzić możliwość opuszczenia pojazdu); ;)
PARKOWANIE RÓWNOLEGŁE ;) KRYTERIA ;) równoległe pomiędzy dwoma pojazdami ;) manewr jest wykonywany jeżeli jest możliwe wyznaczenie miejsca do parkowania – jak nie ma miejsca to się trudno parkuje ;) możliwa jedna korekta toru jazdy – do przodu lub do tyłu ;) wjazd tyłem – wyjazd przodem, przy czym miejsce do parkowania wyznacza egzaminator, wskazując je osobie egzaminowanej; długość miejsca do parkowania pomiędzy pojazdami powinna stanowić około 2 krotność długości pojazdu egzaminacyjnego = duuuużo miejsca ;) po zaparkowaniu pojazd nie może stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego , czyli równo trzeba sobie zaparkować ;) w przypadku kiedy pojazd parkuje równolegle do krawężnika, w trakcie wykonywania manewru nie może najechać na krawężnik.
JEST MIEJSCE O KURCZE JAK JA TO ZROBIĘ AAAAAAAA
USTWIAMY SIĘ OBOK POJAZDU ZA KTÓRYM MAMY ZAMIAR ZAPARKOWAĆ WŁĄCZAMY KIERUNKOWSKAZ ( PRAWY W TEJ OPCJI )
GDY NASZ TYŁ POJAZDU MINIE POJAZD KRĘCIMY MAKSYMALNIE W PRAWO PATRZYMY W LUSTERKO LEWE I CZEKAMY NA WIDOK POJAZDU Z TYŁU ( CZERWONY ZGODNIE Z NIEBIESKĄ LINIĄ ) 3. PROSTUJEMY KOŁA
WSUWAMY POJAZD AŻ TO OSIĄGNIECIA OKOŁO PÓŁ METRA OD KRAWĘŻNIKA TYLNIEGO KOŁA
KRĘCIMY MAKSYMALNIE W LEWO I CZEKAMY AŻ SAMOCHÓD SIĘ USTAWI RÓWNOLEGLE DO KRAWĘŻNIKA. WSZYSTKO ROBIMY POWOLI !!!!!!!!!!!!!!!!!! 2 KM/H NA PÓŁ SPRZĘGLE MOŻNA SIĘ ZATRZYMYWAĆ
TO TYLE JEŚLI CHODZI O PARKOWANIA. PAMIĘTAJ WSZYSTKO POWOLI IM MNIEJSZA PRĘDKOŚĆ TYM WIĘKSZA KONTROLA NAD TYM CO ROBISZ ;) POWODZENIA ;)