Dane INFORMACYJNE Start w biznesie – prognozowanie rynków zbytu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Advertisements

Człowiek – Najlepsza inwestycja
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Metoda kierowanego nauczania
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
1.
„Zbiory, relacje, funkcje”
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
KANONY DOGOTERAPII.
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Problemy rynku pracy..
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Nazwa szkoły: Gimnazjum im
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Program Operacyjny kapitał Ludzki
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
HIPOTERAPIA.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Prezentacja uczniowskiej grupy projektowej
Program Operacyjny kapitał Ludzki CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt,, Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!!” jest.
DOGOTERAPIA we wspomaganiu terapii osób z niepełnosprawnością
1.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Start w biznesie – prognozowanie rynków zbytu Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Drawsku Pomorskim Gimnazjum im. ks. Zdzisława Peszkowskiego w Krążkowach ID grupy: 98/11_p_g1 – 98/47 _p_g1 Opiekun: Sylwia Walerowicz, Maria Balcerzak Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: Start w biznesie – prognozowanie rynków zbytu Semestr/rok szkolny: V / 2011/2012

NAJWAŻNIEJSZE WSPÓLNE DZIAŁANIA: Zbieranie informacji o dogoterapii i hipoterapii. Wspólne tworzenie ankiet. Przeprowadzenie ankiet wśród rodziców. Analiza ankiet. Analiza SWOT. Podsumowanie.

Cel prezentacji: Głównym celem jest stworzenie przedsiębiorstwa usługowego, analiza ekonomiczna otoczenia, wykonanie kosztorysu działalności i prognozy dochodów firmy. Chcemy również porównać warunki lokalizacji przedsiębiorstwa w dwóch różnych regionach: Zachodniopomorskim– grupa z gimnazjum w Drawsku Pomorskim Południowa Wielkopolska - grupa z Gimnazjum w Krążkowach

Ośrodek Hipoterapii i dogoterapii „Na wzgórzu” „Pamir” Taką nazwę będzie nosił ośrodek dogoterapii tworzony przez grupę z Drawska Pom. Ośrodek znajdować się będzie w miejscowości Suliszewo, położony w parku. Taką nazwę będzie nosił ośrodek tworzony przez grupę z Krążków. Ośrodek znajdować się będzie w miejscowości Rzetnia, położony będzie w malowniczym krajobrazie wzniesień ostrzeszowskich.

konkurencja W województwie Wielkopolskim istnieje obecnie: 7 ośrodków hipoterapii 3 ośrodki dogoterapii W województwie Zachodniopomorskim istnieje obecnie: 2 ośrodki hipoterapii 1 ośrodek dogoterapii www.panoramafirm.pl

„Największe szczęście w świecie na końskim leży grzbiecie” W.S. Serwatowski

hipoterapia Ogół zabiegów terapeutycznych, do których wykorzystuje się konia. Hipoterapia stanowi jedną z form rehabilitacji wieloprofilowej. Uniwersalność metody polega na jednoczesnym oddziaływaniu ruchowym, sensorycznym, psychicznym i społecznym. http://fundacja-hipoterapia.pl/pokaz/dzial/1/0/STRONA_GŁÓWNA.html

ODDZIAŁYWANIE HIPOTERAPII Kodowanie w mózgu prawidłowego wzorca ruchu miednicy podczas chodu. Normalizacja napięcia mięśniowego. Doskonalenie równowagi, koordynacji, orientacji w przestrzeni, schematu własnego ciała, poczucia rytmu. Stymulacja i normalizacja czucia powierzchniowego. Zwiększenie poczucia własnej wartości. Zmniejszenie zaburzeń emocjonalnych. Rozwijanie pozytywnych kontaktów społecznych. http://fundacja-hipoterapia.pl/pokaz/dzial/1/0/STRONA_GŁÓWNA.html

„Dziecko pragnie mieć psa, by go kochać, Dorosły – by czuć się kochanym” Andrzej Majewski

Dogoterapia Dogoterapia to metoda wspomagająca proces rehabilitacji i terapii z udziałem odpowiednio wyszkolonych psów w celu pomocy osobom niepełnosprawnym i nieprzystosowanym społecznie. http://www.dogoterapia.net/

Oddziaływania dogoterapii doskonalenie sprawności ruchowej stymulowanie zmysłów: słuchu, wzroku, dotyku ćwiczenie koncentracji uwagi wyzwalanie spontanicznej aktywność dziecka w zabawie z psem nauka troski o higienę własną i psa – mycie rąk, czesanie, karmienie okazywania emocji i uczuć związanych z kontaktem ze zwierzętami naśladowania ruchu poprzez obserwowanie czynności wykonywanych przez psa i naśladowanie ich np. chodzenie, siadanie, leżenie nauka samodzielności – samodzielne wykonywanie zadań z udziałem psa (chodzenie na smyczy, czesanie, elementy tresury) http://www.dogoterapia.net/

Analiza potrzeb wyniki ankiety grupy z krążków W celu rozpoznania potrzeb na usługi hipoterapii i dogoterapii, przeprowadziliśmy ankietę wśród 60 rodziców dzieci uczęszczających do pobliskich przedszkoli. W ankiecie znalazły się następujące pytania.

Ankieta Czy uważa Pan/Pani, że obcowanie ze zwierzętami pozytywnie wpływa na rozwój dziecka? Czy zgadza się Pan/Pani, ze niekonwencjonalne metody skutecznie wspomagają proces rehabilitacji? Czy Pan/Pani lub znajomi korzystali z hipoterapii? Czy wie Pan/Pani na czym polega hipoterapia? Czy wie Pan/Pani gdzie znajduje się ośrodek hipoterapii? Czy korzystałaby Pan/Pani z ośrodka hipoterapii, gdyby taki powstał w okolicy? W przypadku korzystania z takiej usługi jest Pan/Pani w stanie zaakceptować za 30 min. indywidualnych zajęć kwotę; 20 zł, 30 zł, 40 zł, 50 zł. Czy Pan/Pani na czym polega dogoterapia? Czy korzystałaby Pan/Pani z ośrodka dogoterapii, gdyby taki powstał w okolicy? W przypadku korzystania z dogoterapii jest Pan/Pani w stanie zaakceptować za 30 min. indywidualnych zajęć kwotę; 20 zł, 30 zł, 40 zł, 50 zł.

Wyniki wybranych pytań ankiety 1. Czy uważa Pan/Pani, że obcowanie ze zwierzętami pozytywnie wpływa na rozwój dziecka?

Wyniki wybranych pytań ankiety Czy wie Pan/Pani na czym polega hipoterapia?

Wyniki wybranych pytań ankiety Czy korzystałby Pan/Pani z usług ośrodka hipoterapii, gdyby taki powstał w okolicy?

Wyniki wybranych pytań ankiety W przypadku konieczności korzystania z takiej usługi jest Pan/Pani w stanie zaakceptować za 30 min. indywidualnych zajęć 20 zł, 30 zł, 40 zł, 50 zł.

Wyniki wybranych pytań ankiety Czy wie Pan/Pani na czym polega dogoterapia?

Wyniki wybranych pytań ankiety Czy korzystałaby Pan/Pani z ośrodka dogoterapii, gdyby taki powstał w okolicy?

Wyniki wybranych pytań ankiety W przypadku korzystania z takiej usługi dogoterapii jest Pan/Pani w stanie zaakceptować za 30 min. indywidualnych zajęć kwotę; 20 zł, 30 zł, 40 zł, 50 zł.

Analiza wyników ankiety Wyniki ankiety wyraźnie wskazują na duże zainteresowanie hipoterapią i znacznie mniejsze dogoterapią. Kierując się wynikami ankiety postanowiliśmy ograniczyć nasze usługi do hipoterapii, a ewentualnie w przyszłości rozszerzyć ofertę ośrodka o dogoterapię.

Analiza SwOT Słabe Strony Mocne Strony Utrudniony dojazd zimą Drogie koszty utrzymania zwierząt Mała wiedza o tego typu usługach Mała konkurencja Moda na tego typu usługi Atrakcyjne położenie Sąsiedztwo gościńca „Missoni” Dogodny dojazd Duży parking Młoda, wykwalifikowana kadra/personel

Analiza SWOT W sezonie zimowym może być mniejsza ilość klientów Szanse Zagrożenia Wzrost popularności tego typu usług Współpraca z gościńcem, w celu rozszerzenia oferty usług Tendencja wśród rodziców do zwiększonej troski o rozwój dziecka Wzrost zamożności społeczeństwa W sezonie zimowym może być mniejsza ilość klientów Wzrost kosztów utrzymania zwierząt Pojawienie się konkurencji

Prognoza dochodów grupy z Krążków Założenia; 88% ankietowanych uważa, że obcowanie ze zwierzętami pozytywnie wpływa na rozwój dziecka. (60% tak i 28% raczej tak) 61% deklaruje chęć korzystania z usług ośrodka hipoterapii. 33 % jest w stanie przeznaczyć na zajęcia hipoterapii 30 zł za 30 min. zajęć. 28% - 20 zł. 23% - 40 zł W oparciu o wyniki ankiet ustaliliśmy stawkę 25 zł. Za 30 min. zajęć. Dodatkowo poszerzyliśmy ofertę usług o jazdę rekreacyjną - 30 zł za godzinę.

Prognoza dochodów Założenia rocznego przychodu; Usługa I – zajęcia hipoterapii 1 koń rasy huculskiej 16 zajęć x 6 dni x 35 zł x 12 miesięcy= 28 800 zł Usługa II 5 koni rasy wielkopolskiej 5 x 8 godzin x 7 dni x 30 zł x 12 miesięcy = 100 800 zł

Analiza potrzeb wyniki ankiety grupy z DRAWSKA POMORSKIEGO W celu rozpoznania potrzeb na usługi hipoterapii i dogoterapii, przeprowadziliśmy ankietę wśród 100 rodziców uczniów Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Drawsku Pom.

Wyniki wybranych pytań ankiety GRUPY Z DRAWSKA POM. Czy uważa Pan/Pani, że obcowanie ze zwierzętami pozytywnie wpływa na rozwój dziecka?

Wyniki wybranych pytań ankiety GRUPY Z DRAWSKA POM. Czy wie Pan/Pani na czym polega hipoterapia?

Wyniki wybranych pytań ankiety GRUPY Z DRAWSKA POM. Czy korzystałby Pan/Pani z usług ośrodka hipoterapii, gdyby taki powstał w okolicy?

Wyniki wybranych pytań ankiety GRUPY Z DRAWSKA POM. W przypadku konieczności korzystania z takiej usługi jest Pan/Pani w stanie zaakceptować za 30 min. indywidualnych zajęć 20 zł, 30 zł, 40 zł, 50 zł.

Wyniki wybranych pytań ankiety GRUPY Z DRAWSKA POM. Czy wie Pan/Pani na czym polega dogoterapia?

Wyniki wybranych pytań ankiety GRUPY Z DRAWSKA POM. Czy korzystałaby Pan/Pani z ośrodka dogoterapii, gdyby taki powstał w okolicy?

Wyniki wybranych pytań ankiety GRUPY Z DRAWSKA POM. W przypadku korzystania z takiej usługi dogoterapii jest Pan/Pani w stanie zaakceptować za 30 min. indywidualnych zajęć kwotę: 20 zł, 30 zł, 40 zł, 50 zł.

Analiza wyników ankiety GRUPY Z DRAWSKA POM. Wyniki naszych ankiet różnią się od wyników ankiet grupy z Krążkowa wskazują na duże zainteresowanie dogoterapią oraz znacznie mniejsze hipoterapią. Wnioski są takie, że należy ograniczyć nasze usługi do dogoterapii, a w przyszłości rozszerzyć ofertę ośrodka hipoterapii.

Analiza SwOT grupy z drawska pom. Mocne Strony Słabe Strony Mała konkurencja Możliwość kompleksowego wsparcia osób bezrobotnych zainteresowanych zmianą lub podniesieniem kwalifikacji zawodowych. Moda na tego typu usługi Atrakcyjne położenie Upowszechnianie idei wolontariatu wśród dzieci i młodzieży. Drogie koszty utrzymania zwierząt Mała wiedza o tego typu usługach Firma jest mała i nie posiada dobrej reklamy, a z tym wiążą się trudności w dotarciu do nowych klientów Lokalizacja w małej miejscowości utrudnia dostęp do potencjalnych klientów.

ANALIZA SWOT GRUPY Z DRAWSKA POM. Szanse Zagrożenia Wzrost popularności tego typu usług Tendencja wśród rodziców do zwiększonej troski o rozwój dziecka Zwiększanie się stopy życiowej społeczeństwa oraz nowe trendy  W sezonie zimowym może być mniejsza ilość klientów Wzrost kosztów utrzymania zwierząt Pojawienie się konkurencji

Prognoza dochodów grupy z drawska pom. Założenia: 83% ankietowanych uważa, że obcowanie ze zwierzętami pozytywnie wpływa na rozwój dziecka. (66% tak i 17% raczej tak) 69% deklaruje chęć korzystania z usług ośrodka dogoterapii. 66 % jest w stanie przeznaczyć na zajęcia dogoterapii 20 zł za 60 min. zajęć. 27% - 30 zł. 5% - 40 zł 2% - 50 zł W oparciu o wyniki ankiet ustaliliśmy stawkę 20 zł. za 60 min. zajęć.

DZIŚ MIEJSCE NA OŚRODEK DOGOTERAPII DAWNIEJ Źródło: www.polskiezabytki.pl Źródło: www.fotopolska.eu

Podsumowanie: Pracując nad tym projektem doskonaliliśmy umiejętność prowadzenia działalności gospodarczej a szczególnie umiejętność analizy potrzeb rynku. Badanie opinii przyszłych klientów okazało się bardzo ciekawym zajęciem.

Prezentację opracowała Grupa gimnazjalistów z Krążków Grupa gimnazjalistów z Drawska Pom.

Bibliografia: www.panoramafirm.pl www.fundacja-hipoterapia.pl www. dogoterapia.net www.polskiezabytki.pl www.fotopolska.eu Opracowania własne