Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele Matematyka

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Advertisements

Informacje o projekcie
Informacje o projekcie
Technologia informacyjna według MENiS
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis Autorzy Dokumenty
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Przegląd Projektu Przedział wiekowy Cele
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Projekt TESTNET – połączenie testu wyboru i zasobów dydaktycznych WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Pracownia Komputerowa                                                                                               
Schemat projektu Kółko informatyczne ITC Lekcje przywództwa WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
Sale 3D: Serwer 1 Strona projektu Film - ankieta Serwer 2
Projekt ITAAT TIK w systemie edukacji w Polsce 22 października 2010, Ronda.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Efekty opracowania i wdrożenia Programu Poprawy Jakości Kształcenia
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
Pracownia komputerowa wykorzystana została do elektronicznego logowania się uczniów do szkół ponadgimnazjalnych, po wcześniejszym zapoznaniu się z ofertą
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
Kurs zdalny: Wstęp do przywództwa w erze cyfrowej WsteczWstecz NaprzódNaprzód Pierwsza strona WyjścieWyjście Informacje o projekcie ITN – Społeczność Innowacyjnych.
Marzenia o podatkach WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 2008 WIRTUALNY ŚWIAT TWORZYSZ TAKŻE TY
Jak wzbudzić zainteresowanie szkolną gazetą? WsteczWstecz NaprzódNaprzód Pierwsza strona WyjścieWyjście Informacje o projekcie ITN – Społeczność Innowacyjnych.
Jak przygotować ucznia do matury z matematyki
Charakterystyka paprotników WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Biologia jako nauka WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć Powiązanie.
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele Opis
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Statystyka matematyczna czyli rozmowa o znaczeniu liczb Jan Bołtuć Piotr Pastusiak Wykorzystano materiały z:
Informacje na temat lekcji
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Konkursy i seminaria metodyczne dla nauczycieli informatyki.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
INSPIRACJE UCZNIA W WIRTUALNYM ŚWIECIE
„Programowanie czas zacząć”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
INAUGURACJA ROKU SZKOLNEGO 2017/2018
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele Matematyka Liceum Ogólnokształcące - uczniowie klasy III (18 lat) + zainteresowani nauczyciele dowolnego przedmiotu. Cele Przedstawienie/zapoznanie uczniów/nauczycieli z podstawowymi pojęciami statystyki , ich rozumieniem i zastosowaniem, w tym w edukacji. Opis Etap I – Wykład, zapoznanie uczniów/nauczycieli z podstawowymi pojęciami statystki (dane, histogram, częstość, miary tendencji centralnej, miary rozproszenia, miary pozycyjne, krzywa dzwonnowa Gaussa, interpretacja danych statystycznych, interpretacja wyników maturalnych). Etap II – rozwiązywanie zadań ze statystyki. Etap III – wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego EXCEL w statystyce . Ten szablon został stworzony aby ułatwić nauczycielowi stworzenie własnej Wirtualnej Wizyty w Klasie. Używaj szablony aby udokumentować swój projekt edukacyjny, który uznałeś za wyjątkowo interesujący. Możesz w ten sposób podzielić się swoimi doświadczeniami z innymi nauczycielami w swojej szkole i nie tylko. Jak to zrobić: Postępuj zgodnie z poszczególnymi punktami na kolejnych slajdach i uważnie przeczytaj załączone dokumenty. Po wprowadzeniu wszystkich niezbędnych informacji, dokumentów i multimediów usuń niepotrzebne komentarze. Informacja: Aby wprowadzić tytuł swojej Wirtualnej Wizyty w Klasie należy wybrać z menu Widok, Wzorzec slajdów i wprowadzić w polu tekstowym tytuł projektu. W ten sam sposób można dokonać edycji przykładowego rysunku. W ten sposób na każdym slajdzie pojawi się odpowiedni tytuł i zdjęcie odpowiadające Twojemu projektowi. Pod przyciskiem Pakietu Office znajduje się funkcja Zapisz jako… w ten sposób można zachować projekt jako prezentacje programu PowerPoint. Prezentacja jest gotowa do pokazywania w klasie. Microsoft Windows, Microsoft Office Oprogramowanie Matematyka, statystyka Słowa kluczowe Autorzy Piotr Gumienny - nauczyciel matematyki Agata Faryniarz-Gumienna - nauczyciel matematyki

Planowanie i zarządzanie działaniami Nauczyciela Dzisiaj rozumienie otaczającego nas świata bez umiejętności „czytania” wykresów kołowych czy słupkowych, rozumienia „danych i wyników”, rozumienia pojęć: średnia arytmetyczna, mediana, modalna, odchylenie standardowe czy krzywa Gaussa i umiejętności ich zintrepretowania jest niemożliwe. Statystyka dotyka Nas na co dzień i wkroczyła również do edukacji. Dla ucznia klasy III „najważniejsza” jest umiejętność „przeczytania” wyników egzaminu maturalnego. Dla nauczyciela poza rozumieniem wyników (gimnazjalnych, maturalnych) ważna jest umiejętność „opracowywania danych” (prac klasowych, sprawdzianów szkolnych, próbnych matur itp.) dla potrzeb dokumentacji szkolnej, w tym z użyciem narzędzi informatycznych (np. arkusz kalkulacyjny). Planując swoje działania postanowiłem połączyć wymagania programowe nauczania matematyki w liceum (elementy statystyki opisowej) z Wewnątrzszkolnym Doskonaleniem Nauczycieli. Zaplanowałem zajęcia ze statystyki, które przeprowadziłem zarówno z uczniami jak i z nauczycielami. Zajęcia prowadzone były w formie wykładu (z wykorzystaniem zestawu laptop+projektor+tablica interaktywna+prezentacja PowerPoint+Excel), ćwiczeń i zajęć laboratoryjnych w pracowni komputerowej. Do współpracy w realizacji tego zadania zaprosiłem Panią Agatę Faryniarz-Gumienną, która przez kilka lat była pracownikiem dydaktycznym w Katedrze Metod Ilościowych Politechniki Koszalińskiej . Aby otworzyć załączone dokumenty należy dwukrotnie kliknąć na wybranej ikonie przedstawiającej żądany dokument. Wykonanie kolejnych kroków znajdujących się w dokumentach pozwoli na wprowadzenie informacji dotyczących projektu. Dokumenty

Zasoby dydaktyczne Przy przygotowywaniu zajęć korzystaliśmy z różnorodnych źródeł „pisanych” (notatki własne, podręczniki akademickie, zasoby biblioteki oraz źródeł elektronicznych (strony internetowe, pliki elektroniczne). Np: Na tym slajdzie należy umieścić informacje dotyczące użytych zasobów w projekcie, instrukcji dla uczniów. Część materiałów dla ucznia można znaleźć w internecie pod linkami znajdującymi się w dołączonym dokumencie. Aby dołączyć wszystkie zasoby wykorzystane w projekcie należy wykonać następujące czynności: Z menu Wstawianie wybrać funkcję Obiekt. Wybrać Utwórz z pliku… i wybrać Przeglądaj…. Znaleźć i zaznaczyć odpowiedni plik. Wybrać polecenie Wyświetl jako Ikonę a następnie Zmień ikonę co pozwoli na wybranie odpowiedniej ikony i wprowadzenie nazwy pliku. Przyciskiem OK. należy potwierdzić poprawność powyższych akcji. Aby umieścić ikonę pliku w żądanym miejscu należy skorzystać z metody „chwyć i upuść”. Dwukrotne kliknięcie na wybranej ikonie otworzy zasób. Efektem pracy jest stworzenie zasobów dydaktyczno-metodycznych w postaci broszury (biblioteka szkolna) oraz dokumentacji/zasobów w wersji elektronicznej umieszczonych na szkolnym serwerze i udostępnionych innym nauczycielom matematyki (i nie tylko) szkoły oraz innych materiałów.

Technologia Informacyjna Powiązanie ze standardami Technologia Informacyjna Matematyka Aby dodać wszystkie zasoby jakie powstały w trakcie projektu należy: Z menu Wstawianie wybrać funkcję Obiekt. Wybrać Utwórz z pliku… i wybrać Przeglądaj…. Znaleźć i zaznaczyć odpowiedni plik. Wybrać polecenie Wyświetl jako Ikonę a następnie Zmień ikonę co pozwoli na wybranie odpowiedniej ikony i wprowadzenie nazwy pliku. Przyciskiem OK. należy potwierdzić poprawność powyższych akcji. Aby umieścić ikonę pliku w żądanym miejscu należy skorzystać z metody „chwyć i upuść”. Dwukrotne kliknięcie na wybranej ikonie otworzy zasób. Aby wprowadzić informacje o standardach jakie wykorzystuje projekt należy otworzyć dokument Powiązanie ze standardami i wprowadzić odpowiednie informacje. Link do strony ze standardami ma na celu ułatwienie powiązania z konkretnymi standardami.

Informacje o nauczycielu Informacje o szkole I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Krzywoustego w Słupsku www.lo1.slupsk.pl Informacje o nauczycielu Piotr Gumienny – nauczyciel matematyki i przedmiotów informatycznych staż: 20 lat, nauczyciel dyplomowany, I stopień specjalizacji, studia podyplomowe z informatyki oraz zarządzania jednostkami oświatowymi, ponad 50 form doskonalenia zawodowego, twórca konkursu „Liga Matematyczna”, wielokrotnie uhonorowany nagrodami Dyrektora Szkoły, Prezydenta Miasta, Kuratora Oświaty. Laureat konkursu „Nauczyciel Roku miasta Słupsk”, wyróżniony nagrodami uczniów „za przyjaźń” i „stworzony by uczyć”, Laureat konkursu „Innowacyjny Nauczyciel 2009” Agata Faryniarz-Gumienna – nauczyciel matematyki, pracownik naukowo-dydaktyczny Politechniki Koszalińskiej, staż: 16 lat, nauczyciel dyplomowany, studia doktoranckie – Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, studia podyplomowe z zarządzania jednostkami oświatowymi oraz filozofii i etyki, ponad 30 form doskonalenia zawodowego, nagrody Dyrektora Szkoły. Na tym slajdzie należy wprowadzić informacje i zdjęcia dotyczące szkoły i nauczyciela prowadzącego projekt.