Dane INFORMACYJNE. Nazwa szkoły: Zespół Szkół Komunikacji w Poznaniu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kolory w naszym życiu-a co do tego ma światło białe?
Advertisements

DANE INFORMACYJNE ID grupy: AsGo02 Zjawiska optyczne w atmosferze,
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt „AS KOMPETENCJI’’
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
1.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Optyka geometryczna.
 Dziękujemy! „Fascynacja światłem – magiczna świeczka”
ID grupy: 97/2 _MF_G2 Kompetencja: MATEMATYCZNO - FIZYCZNA Temat projektowy: ZJAWISKA OPTYCZNE Semestr II / rok szkolny : 2009 / 2010.
Oświecenie Team: Aurelia Wojtalewicz, Kacper Siemianowski,
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZSP im. Gen. Wł. Andersa w Złocieńcu
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
ZJAWISKA OPTYCZNE W ATMOSFERZE
Problemy rynku pracy..
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ROLNICZE CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO W MARSZEWIE ID grupy: ………………………………………………….. Kompetencja: Temat projektowy:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gastronomicznych
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Sławnie
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Politechnika Rzeszowska
Dane INFORMACYJNE ID grupy: B3 Lokalizacja: Białystok
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Tak wyglądaliśmy jak zaczynaliśmy udział w projekcie.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Autorstwo: grupa 2 Stargard Szczeciński I Liceum Ogólnokształcące
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Optyka geometryczna Dział 7.
Zwierciadło płaskie. Prawo odbicia i załamania światła. Całkowite wewnętrzne odbicie. Autorzy: dr inż. Florian Brom, dr Beata Zimnicka Projekt współfinansowany.
Dyspersja światła białego wyk. Agata Niezgoda Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE. Nazwa szkoły: Zespół Szkół Komunikacji w Poznaniu ID grupy: 97/61_mf_g1 Kompetencja: matematyczno- fizyczna Temat projektowy: „Zjawiska optyczne (świetlne) w atmosferze.” Semestr/rok szkolny: semestr II / rok szkolny 2009/10

Spis treści: Przedstawienie grupy uczniowskiej. Informacje o projekcie oraz nasze motywacje. Realizacja projektu. Efekty naszej pracy. Podsumowanie projektu. Literatura.

Przedstawienie grupy uczniowskiej: Siemanko! Jestem Adam, przystąpiłem do projektu „As Kompetencji” bo zawsze interesowała mnie fizyka i wszystko z nią związane. Do moich zainteresowań należą również koszykówka oraz komputery . Hej jestem Kasia Jeżdżę konno ponad połowę swojego życia. Konie to moja pasja. Uwielbiam także muzykę typu metal. Moim największym marzeniem jest zostać policjantką i jeździć na misje pokojowe do Afganistanu czy Kosowa. Bardzo lubię matematykę dlatego kształcę się w tym kierunku.

Nazywam się Dawid Ludzkowski Nazywam się Dawid Ludzkowski. Pochodzę z małej osady leśnej, położonej w centrum Puszczy Zielonki. Jak na razie, swoją przyszłość pragnę związać z kierunkami technicznymi. Mam nadzieję, że projekt As Kompetencji pomoże mi rozwinąć moje zdolności fizyczne i matematyczne. Marek Słowikowski - na Asa Kompetencji zapisałem się, ponieważ ciekawiło mnie inne spojrzenie na fizykę i matematykę.

Mam na imię Mateusz. Mieszkam w małej miejscowości oddalonej o 20 km od Poznania. Moją pasją jest piłka nożna, poza tym lubię również podróżować rowerem po nieznanych jeszcze szlakach. Rower i piłka nożna są dla mnie odskocznią od rzeczywistości, dlatego właśnie poświęcam im dużą cześć mojego czasu wolnego. A nauka? Naukę traktuję jako inwestycję w przyszłość. Miejmy nadzieję, dobrą inwestycję… Robert Rożek. Wielki pasjonata gier komputerowych .  Leniwy 17-latek zainteresowany informatyką.

Nazywam się Stanisław Niziński Nazywam się Stanisław Niziński. Interesuję się ogólnie nauką, techniką, szczególnie informatyką (programowanie i sieć) oraz elektroniką (układy cyfrowe), od niedawna także fizyką. Poza tym pasjonuję się muzyką, gram na gitarze. Do Asa dołączyłem w celu poszerzenia swojej wiedzy z zakresu Matematyki i Fizyki. " Sebastian Stachowiak I nasz opiekun: Grzegorz Koralewski oraz : Błażej Lisewski Filip Kuczewski

Informacje o projekcie oraz nasze motywacje: Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego. A My tę współpracę bardzo chętnie podjeliśmy! A co tak naprawdę może ta współpraca nam dać? Oto jest pytanie!

A więc: - rozwijanie naszej wiedzy i umiejętności w zakresie nauk ścisłych. - realizowanie naszych zainteresowań i pasji. - nauka pracy w grupie. - umiejętność dyskusji i przekonywania do własnych poglądów, oraz akceptacja zdania innych. - rozwój umiejętności informatycznych. - poznanie specyfiki pracy naukowej i badawczej. a także: miłe spędzanie czasu w grupie przyjaciół !

A co z naszym opiekunem? On też ma coś z tego ! - praca z inteligentną i interesującą młodzieżą. - rozwijanie swoich pasji naukowych i zawodowych. - miłe spędzanie czasu na zajęciach pozalekcyjnych.

A jakie są nasze motywacje do nauki i pracy? - „ponieważ fascynuje mnie fizyka” - „zwiększenie wiedzy teoretycznej” - „przygotowanie do zawodu” - „ciekawe doświadczenia” a nawet : „bo chcę lepszą ocenę!”

No i podczas zajęć cały czas mieliśmy to na uwadze:

Realizacja Projektu: Na zajęciach szkolnych zajmowaliśmy się różnymi zagadnieniami : 1. stroną techniczną projektu: - uzupełnianiem danych na portalu projektu,

- prezentacją siebie i naszych umiejętności. - edycją e-kroniki,

- wypełnianiem ankiet, - braniem udziału w testach kompetencji - itp.

- „wykłady” prowadzone przez opiekuna, 2. Standaryzacją wiedzy: - „wykłady” prowadzone przez opiekuna,

- ale my również „działaliśmy”: w internecie: przy tablicy:

3. Pomysłami na realizację tematu: - wyszukiwaniem informacji o zjawiskach optycznych i prawach optyki ( internet, podręczniki):

4. Dyskusjami o prawach optyki i zjawiskach w atmosferze:

- wykonywanie „plansz” na temat danych zagadnień, 5. Czas na pracę: - wykonywanie „plansz” na temat danych zagadnień,

- planowanie i przygotowywanie doświadczeń z optyki:

- no i w końcu – robimy doświadczenia! :

- obliczamy wybrane zadania:

- mieliśmy jeszcze wykład poprowadzony przez doktora z uniwersytetu na temat „ konwekcja w przyrodzie”:

Efekty naszej pracy: 1. Zjawisko odbicia : Prawo odbicia : Kąt odbicia jest równy kątowi padania, a promień padający, promień odbity i normalna leżą w jednej płaszczyźnie.

- Doświadczalna weryfikacja Prawa odbicia :

Kąt padania : Kąt odbicia :

- Odbicie w „praktyce” :

2. Zjawisko załamania : Prawo załamania : Stosunek sinusa kąta padania do sinusa kąta załamania jest dla dwóch danych ośrodków wielkością stałą, równą stosunkowi szybkości światła w tych ośrodkach i zwaną względnym współczynnikiem załamania światła ośrodka drugiego względem pierwszego. Kąt padania - α Kąt załamania - β

- symulacja komputerowa zjawiska załamania : Występuje zjawisko załamania na granicy dwóch ośrodków: powietrze - diament

- załamanie w „praktyce” :

2. Zjawisko całkowitego wewnętrznego odbicia: Gdy promień światła przechodzi z ośrodka optycznie gęstszego (szybkość światła mniejsza) do ośrodka optycznie rzadszego (szybkość światła większa) i pada pod kątem padania większym od tzw. kąta granicznego, następuje tylko odbicie światła – światło nie przedostaje się do drugiego ośrodka. gdy ośrodek 2 - powietrze

- symulacja komputerowa zjawiska całkowitego wewnętrznego odbicia : Występuje zjawisko całkowitego wewnętrznego odbicia Brak występowania zjawiska

- Doświadczalna weryfikacja zjawiska całkowitego wewnętrznego odbicia :

- Całkowite wewnętrzne odbicie w „praktyce” :

3. Zjawisko dyspersji: Zależność współczynnika załamania ośrodka od częstotliwości fali świetlnej. Jednym ze skutków dyspersji jest to, że wiązki światła o różnych barwach, padające na granicę ośrodków pod kątem różnym od zera, załamują się pod różnymi kątami. Efekt ten można zaobserwować, gdy światło białe pada na pryzmat i ulega rozszczepieniu na barwy tęczy.

- Doświadczalna weryfikacja zjawiska dyspersji i rozszczepienia światła „białego” w pryzmacie :

- Zjawisko dyspersji i rozszczepiania światła „białego” w „praktyce” : 3.1. Tęcza wytworzona w warunkach laboratoryjnych :

3.2. Tęcza powstała w warunkach naturalnych: Zjawisko rozszczepienia światła białego (skutek dyspersji) w warunkach naturalnych powstaje podczas przechodzenia światła słonecznego przez kropelki wody „rozpylone” w powietrzu ( np. podczas padania deszczu). Schemat przykładowego rozszczepienia światła w kropli wody. Oprócz zjawiska załamania występuje tutaj również zjawisko całkowitego wewnętrznego odbicia.

-tęcza:

- tęcza cd.:

- a jak jeszcze można się przekonać że światło białe jest mieszaniną różnych barw? - np. za pomoc a tzw. krążka newtona: krążek wielobarwny obracany z dużą szybkością na skutek „mieszania” się barw staje się biały.

- oto wyniki naszego eksperymentu:

3. Inne zjawiska „świetlne” w atmosferze : Kolory nieba podczas zachodu Słońca.

błyskawice podczas burzy.

słup świetlny ?

Podsumowanie Projektu: Działalność w projekcie pozwoliła nam poznać podstawowe prawa i zjawiska optyki, ale również uzmysłowiła występowanie tych praw w przyrodzie – w naturalnym środowisku. Dzięki temu umiemy wytłumaczyć występowanie takich zjawisk jak chociażby tęcza. Jednocześnie problematyka ta rozwinęła nasze zainteresowania otaczającym nas światem.

Literatura: M.Fiałkowska, K.Fiałkowski, B.Sagnowska „Fizyka dla szkół ponadgimnazjalnych” wyd. ZamKor Kraków 2008. J.Mostowski, W.Natorf, N.Tomaszewska „Fizyka i astronomia” podręcznik dla liceum ogólnokształcącego i technikum wyd. WSiP Warszawa 2003. Encyklopedia Wikipedia www.wikipedia.pl Portal wydawnictwa ZamKor www.zamkor.pl Program do nauki fizyki – eFizyka wyd. Nahlik Soft 2006 wszystkie zdjęcia oraz filmy wykorzystane w niniejszej prezentacji zostały zrobione przez uczestników projektu grupy projektowej 97/61_mf_g1. Wszelkie prawa zastrzeżone.