Czy należy bać się GMO?.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Advertisements

Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
ENGLISH AROUND THE WORLD
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zespół szkolny w Cegłowie
1 Technologia informacyjna Małe ojczyzny – propagujemy region, w którym mieszkamy.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Alicja Suchorab Agnieszka Sajda
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Pasożyty wokół nas Kozieł Mirosława.
Aktywna edukacja.
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Rośliny - nie tylko tlen i ozdoba
Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
Polska prezydencja w Unii Europejskiej.
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Technologia informacyjna
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
W program Szkoła z klasą 2.0 wprowadziła nas nasza wychowawczyni p. K. Gasiorkiewicz, która jest koordynatorem tej akcji w naszej szkole. Na godzinie.
Webquest Wojciech Korfanty
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
Wprowadzenie Zadania O turnieju Źródła Ocenianie Organizatorzy.
Webquest dla uczniów klasy VI
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
Halina Bienienda Dorota Jezusek Regina Domogalla
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Aplikacje internetowe do wizualizacji tekstu
Znaczenie produktów zbożowych
Segreguję i Ziemię ratuję!
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
WebQuest - Bugatti Sebastian Swadźba Kamil Wycisło.
WebQuest Jestem ptakiem
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
Webquest Rośliny - nie tylko tlen i ozdoba „Więcej pokarmów roślinnych dla zdrowia, lepsze naturalne produkty roślinne na co dzień”
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Lekcje z komputerem, 2006.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
prezentacji multimedialnej na konkurs „Tajemniczy świat Bałtyku”
« Szlachetne zdrowie-czy wiesz co jesz ? » WebQuest w ramach edukacji zdrowotnej Autor: Marta GAMBUTO.
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

Czy należy bać się GMO?

Zawartość prezentacji Wprowadzenie Zadania Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Uwagi

Wprowadzenie Celem projektu jest ustalenie: Co to jest GMO? Skąd czerpiemy informacje na temat GMO? Czy GMO jest pożyteczne czy szkodliwe? Czy popierać czy zakazywać? Wykorzystanie narzędzi informatycznych w nauczaniu biologii.

Wprowadzenie cd. Biobezpieczeństwo, biozagrożenia, biotechnologia - co kryje się pod tymi terminami? Człowiek od początku swego istnienia modyfikował przyrodę, z której korzystał. Potrzebował coraz więcej, a więc coraz bardziej poszukiwał metod, które pomogłyby mu zrealizować jego oczekiwania względem natury. I tu jako odpowiedź pojawia się GMO..... (T.Twardowski i inni " Biobezpieczeństwo biotechnologii" EDYTOR, Poznań 2003).

Zadanie Waszym zadaniem będzie wykonanie prezentacji w PowerPoint w celu rozszyfrowania tajemniczego skrótu GMO oraz, która zawierać będzie informacje o GMO. Przygotowując prezentację pamiętajcie o regułach jej tworzeniach, tj.: temacie, celu, poprawności merytorycznej, środkach technicznych, szacie graficznej. Powodzenia!!

Zadanie cd. Przygotowując prezentację będziecie: wyszukiwali informacje odnośnie GMO i zapoznacie się z pojęciem GMO poznacie aspekty prawne dotyczące GMO w Polsce dowiecie się o metodach identyfikacji GMO zapoznacie się z metodami tworzenia organizmów transgenicznych zaprezentujecie wybrane przykłady roślin i zwierząt zmodyfikowanych genetycznie zapoznacie się z argumentami popierającymi i negującymi GMO.

Proces Aby w pełni odkryć tajemnice GMO wykonajcie następujące czynności: Podzielicie się na 8 czteroosobowych grup roboczych i w każdej wybierzcie lidera. Liderzy czuwają nad całością pracy w grupie, reprezentują grupę, będą odpowiadać za efekt końcowy waszej pracy. Grupy 1 – 4 zajmą się opracowaniem GMO w świecie roślin, a grupy 5 – 8 opracowaniem GMO w świecie zwierząt

Proces cd. Będziecie pracowali w grupach czteroosobowych, w których każdy będzie wykonywał określone zadanie: Szperacz – naukowiec – będzie wyszukiwał informacje w sieci lub innych źródłach Redaktor – będzie opracowywał, redagował informacje Grafik – przygotuje prezentację multimedialną Lider – podsumuje i zaprezentuje wykonane zadanie

Proces cd. Po zakończeniu pracy każda grupa dokona prezentacji efektów wykonanego zadania. Prezentacja efektów zadania powinna zawierać: prezentację wykonaną w PowerPoint. Jej atrakcyjność mogą podnieść: fotografie, rysunki itp. elementy związane z omawianym zagadnieniem. ustną prezentację przygotowaną w ciekawy sposób.

Proces cd. Zadaniem każdej z grup będzie zdobycie jak największej ilości informacji związanych z tematem pracy i opracowanie tych zagadnień. Pomocne w wykonaniu zadania będą źródła z sieci Internet.

Źródła http://www.biotechnolog.pl/prawo.htm http://www.zssh.radom.pl/html/szkola/bibloteka/publikacje/publikacjazbnowocien.pdf http://www.pttz.org/zyw/wyd/czas/2007,%204(53)/01_Dulinski.pdf identyfikacja http://www.gmo.pl/ http://www.bip.visacom.pl/psse_nowe.m.lub/dokumenty/20091012134842-GMO.pdf http://gmo.ekoportal.pl/opencms/export/sites/default/rdata http://www.ekoportal.gov.pl/opencms/opencms/ekoportal/nasza_propozycja/Szkolenia/Dzialania2007/GMO/prezentacje.html http://www.openclipart.org/browse- strona umożliwiająca pobieranie obrazków z wolnych zasobów http://flickrcc.bluemountains.net/flickrCC/index.php- strona umożliwiająca pobieranie zdjęć w sposób zgodny z prawem http://pl.wikipedia.org/wiki/Organizm_zmodyfikowany_genetycznie http://www.biotechnolog.pl/gmo-3.htm http://www.biotechnolog.pl/gmo-7.htm http://www.biotechnolog.pl/gmo-4.htm http://www.biotechnolog.pl/gmo-5.htm http://www.scholaris.pl/cms/index.php/resources/film_firma_biotechnologiczna.html http://www.izba-ochrona.pl/naukowcy-przeciwko-gmo.html http://polskaakcjaobywatelska.pl/index.php/stop-gmo/

Ewaluacja Wyniki swojej pracy przedstawicie na forum klasy. Ocena pracy zależy od spełnienia kryteriów podanych w tabeli ewaluacyjnej. Każda z grup będzie miała wystawioną ocenę zgodnie z tym, na ile zrealizowała przyjęte zadanie oraz czy zrealizowała założone cele. Wykonane zadanie zostanie ocenione zespołowo. Jedna ocena określi jakość wykonania projektu. Ważna jest ilość włożonej pracy, jak również ogólne wrażenie.

Ewaluacja cd. Po przedstawieniu prezentacji na forum klasy wykonawcy dokonają samooceny, a następnie zostaną ocenieni przez widzów i nauczyciela. Z tych trzech ocen punktowych zostanie wyliczona wartość średnia. Uzyskane przez grupę punkty zostaną przeliczone na oceny szkolne zgodnie z tabelą. PUNKTACJA OCENA 15 – 14 bardzo dobry 13 – 12 dobry 11 - 9 dostateczny 8 – 6 dopuszczający 5 - 0 niedostateczny

Konkluzja To już koniec Waszej pracy. Szczęśliwie dobrnęliście do jej końca. Wykonaliście zadania projektu, którego powodzenie w dużej mierze zależało od waszej współpracy w grupie. SUPER! Dowiedzieliście się, że istniejący skrót GMO budzi i będzie nadal budzić wiele kontrowersji. Mam również nadzieję, że praca nad wykonaniem tego zadania sprawiła wam chociaż odrobinę przyjemności.

Konkluzja cd.

Konkluzja cd.

Uwagi Na wykonanie zadania macie cztery tygodnie. Na zajęciach, 4 kwietnia zaprezentujecie swoje opracowania i zostaną one ocenione. Każda grupa będzie miała 10 minut na zaprezentowanie swojej pracy.