Cuda Techniki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wirtualny spacer po Londynie
Advertisements

Od Junkersa F-13 do Embraera 175 – samoloty PLL LOT
Droga Napis „km/h” czytamy „kilometrów na godzinę”
Podstawowy postulat szczególnej teorii względności Einsteina to:
TRANSPORT Roman Idczak.
I ich znaczenie dla naszego środowiska
Test „SPORT” Życzymy Powodzenia
Projekt „AS KOMPETENCJI’’
MATEMATYKA NA LEKCJI Opracowanie: Kacper Jagodziński Maciej Kędziora.
Matematyka w przyrodzie.
BIOLOGIA W LICZBACH Zebrał i opracował : Maciej Belcarz.
Wprowadzenie do systemu gry w piłkę nożną w pionie.
Baterie Pojemność Napięcie, natężenie, moc Prąd a woda
Projekt 2009 Technik spedytor.
OD WYDRĄŻONEGO PNIA DO ATOMOWEGO OKRĘTU PODWODNEGO
Pole prostokąta i kwadratu
Lotnisko Warszawa/Modlin Świat U Progu Twojego Domu !
Dzisiaj powtarzamy umiejętności związane z tematem-
,,Szybkości w przyrodzie i technice ”
Nowa Generacja... Warszawa, 29 luty 2012 roku.
Samoloty świata.
Tunele Aerodynamiczne
Jagoda Ratnayake Oliwia Gutowska Paulina Walkiewicz
GODZINA DLA ZIEMI.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 W GŁOGOWIE
Gdzie jest mój spychacz ?
For Sale 1991 Toyota : MR2 Każdy potrzebuje takiej zabawki, znaleziono na eBay… Opis techniczny: Napęd stanowią 2 turbiny General Electric T-58-3s Działa.
Pomiędzy Grangemouth a Falkirk został wybudowany w roku 1777 kanał „Forth a Clyde”, który łączył Glasgow z zachodnim wybrzeżem Szkocji. Kanał „Union”,
London Eye Londyńskie Oko.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zespół Szkół Szpitalnych
NAUKA W OŚWIECENIU KINGA BIEGAŁA KL.6A.
Dlaczego samoloty latają?
Zamiana jednostek Długości Czasu Masy.
Gwiezdne wojny: część VI - Powrót Jedi (25 maja 1983)
AIRBUS A 340 Michał Smyka.
LE COSTA CONCORDIA Tonażu brutto ton 290 metrów długości
Jak pogonić wszystkie konie
James Watt i historia silnika parowego
Bezzałogowe statki powietrzne - aspekty bezpieczeństwa
Narzędzia do obserwacji kosmosu
Rowerem do szkoły ! Autor: Julia Łąkas.
Wczesny Wszechświat Krzysztof A. Meissner CERN
Informacja o wybranych wypadkach lotniczych
Wykonali Marcin Zabiegaj i Konrad Pojałowski
Silniki. Silniki Silnik 2t Silnik dwusuwowy jest to silnik spalinowy, w którym cały obieg pracy (w tym suw pracy) następuje co drugi suw (przemieszczenie.
Nadrzędnym celem jest kształtowanie zachowań i utrwalanie postaw społecznie pożądanych, podnoszenie świadomości o zagrożeniach wynikających z niezachowania.
20 zadań na temat „W drodze do szkoły” Kacper Kozyra – klasa 4m
MATEMATYKA I SPORT Gabrysia Tylec Va.
Silnik parowy.
Dlaczego w nocy robi się ciemno?
Zadania matematyczne Anieli Golimowskiej Kl. IV m
Na początku lat 30. XX wieku, w związku z opracowaniami teoretyków wojskowych na temat przyszłej wojny i dominującej w niej roli lotnictwa, a szczególnie.
HELIKOPTER Wiktor miechowiecki Adrian Wrębiak
Jagoda Bałamącek kl. VI c
Środki transportu powietrznego
Metro w Londynie Laura Wrońska kl. IIB.
Zastosowanie zasad dynamiki Newtona w zadaniach
Wynalazcy, którzy zrewolucjonizowali świat w dziedzinie motoryzacji.
Silniki odrzutowe.
Maszyna Parowa.
Od koła do współczesnej motoryzacji
WYNALAZKI. SAMOCHÓD  Pierwszy pomysł czterokołowego wozu napędzanego siłą mięśni ludzkich za pośrednictwem dźwigni powstał już w połowie XV wieku. Pierwszy.
Czym najlepiej dostać się do Paryża jeżeli zależy mi na: a) czasie b) taniej podróży c) środowisku d) przygodzie W tej prezentacji chcielibyśmy przedstawić.
Mój wymarzony zawód to... Pilot.
Współczesne środki transportu
Technologia Hyperloop i perspektywy jej zastosowania
Prawo przestrzeni powietrznej kazus
O lataniu.
Zapis prezentacji:

Cuda Techniki

Pierwsze maszyny parowe Pierwsza działającą maszynę parową zbudował inżynier z Kornwalii – Thomas Newcomen – w roku 1712. Duża belka pochylała się do przodu i do tylu 16 razy na minutę, pompując wodę. W roku 1776 James Watt – szkocki konstruktor narzędzi – ulepszył maszynę Newcomena. Jego maszyny parowe nie traciły tak dużo ciepła i lepiej wykorzystywały moc pary wodnej

NAJWIĘKSZA Lokomotywa Największą, najcięższą i najsilniejszą lokomotywą kolejową był Big Boy. American Locomotive Company z Schenectady w stanie Nowy York w latach 1941 – 1945 zbudowała 25 takich olbrzymów dla przedsiębiorstwa Union Pacific Railroad. Miały one po 40 m długości i ważyły ponad 600 t . Każda z lokomotyw mogła ciągnąc ładunek sześciokrotnie przewyższający jej ciężar, pod stromy podjazd w górach na zachodzie Stanów Zjednoczonych

Najszybsza lokomotywa Parowa Nowy światowy rekord prędkości lokomotywy parowej ustanowiono 3 lutego 1938 r. Rekord ten ustanowiła nowa lokomotywa Mallard w aerodynamicznej obudowie. Ciągnąc siedem wagonów na trasie pomiędzy Grantham i Peterborough w Anglii, Mallard osiągnął prędkość 201 km/h na dystansie około 400 m . Podczas tej próby lokomotywa uległa uszkodzeniu jednak później została naprawiona i trafiła do muzeum kolejnictwa w York w wielkiej Brytanii. Jej rekord nie został pobity do dziś. Ale pamiętajmy ze było to w 1938 roku

Najszybszy pociąg Francuzki szybki pociąg – Train Grande Vitesse (TGV) – jest światowym rekordzistą pod względem prędkości uzyskanej przez pociąg poruszający się po szynach. Podczas próbnej jazdy bez pasażerów na trasie z Paryża do Strasburga w roku 2007. TGV osiągnął prędkość 574.8 km/h. Z kolej podczas zwykłego użytkowania TGV z łatwością wyprzedza każdy inny pociąg. Trasę o długości 425 km z Paryża do Lyonu pokonuje w niespełna 2 godziny

Morskie Giganty Radzieckie okręty podwodne klasy „Tajfun” są największymi, jakie kiedykolwiek zbudowano. Mogą latami pozostawać zanurzone. Zaprojektowano je do przenoszenia pocisków mogących atakować cele odległe o niemal 9000 km – jest to odległość, jaka dzieli Londyn od Los Angeles

Największym Statkiem pasażerskim jaki kiedykolwiek zbudowano jest luksusowy statek wycieczkowy Freedom od the Seas. Może on zabrać na pokład 4370 pasażerów. Statek ma 15 pokładów, kilka basenów kąpielowych a nawet miniaturowe pole golfowe

Rekordzista wśród tankowców jest Knock Nevis, wcześniej noszący nazwę Jahre Viking. Ma długość niemal pół kilometra a na jego pokładzie zmieściły by się cztery boiska do gry w piłkę nożną ułożone jedno za drugim, i jeszcze zostałoby trochę miejsca! Sam statek waży mniej więcej tyle, ile duży oceaniczny liniowiec być może dziesięciokrotnie większy.

Pierwsze samochody Pierwsze lądowe pojazdy z własnym napędem posiadały silniki parowe. Francuz Nicolas Cugnot zbudował w roku 1769 pierwszy powóz parowy, przeznaczony do ciągniecia cięzkich dział. Pojazd ten był sprawcą pierwszego na świecie wypadku motoryzacyjnego, kiedy to uderzył w mur z maksymalną prędkością, jaką mógł osiągnąć, czyli 5 km/h

Pierwsi w powietrzu Pierwszymi Statkami powietrznymi, odbywającymi pomyślnie loty były balony wypełnione gorącym powietrzem. Taki balon po raz pierwszy został wypuszczony przez francuzów, bracia Josepha i Etienne Montgolfler. Wzbił się on na wysokość ok. 1800 m. Pierwszymi Ludźmi którzy zamontowali w samolocie silnik benzynowy i odbył lot sterowany byli amerykanie – bracia Wilbour i Orvielle Wirght. Pierwszy lot ich samolotu noszącego nazwę Flyer I miał miejsce 17 grudnia 1903

Pierwsze śmigłowce Pierwszy start załogowego śmigłowca przeprowadził w roku 1907 Francuz Paul Cornu. Jednakże ani on, ani inni pionierzy lotów śmigłowcowych, nie potrafili sterować swymi maszynami. Podczas lotu do przodu śmigłowce przejawiały tendencje do obracania się w kierunku przeciwnym do kierunku obrotu łopat wiernika.

Podniebne Olbrzymy Airbus A 380 „Superjumbo” pokonał Boeinga 747 w rywalizacji o tytuł największego samolotu pasażerskiego. Ma 73m długości a rozpiętość jego skrzydeł wynosi 79m. Jego pierwszy lot komercyjny miał miejsce w październiku 2007r. Ma dwa poziomy pokładów pasażerskich i może przelecieć bez potrzeby miedzy lądowania z Chicago do Sydney. Może zabrać na pokład 555 pasażerów w normalnym locie lub nawet 853 osób jeśli wszystkie miejsca będą w klasie ekonomicznej.

Concorade nie był pierwszym pasażerskim samolotem ponaddźwiękowym był jednak pierwszym, który wykorzystywano regularnie w rejsach liniowych Posiadał skrzydło typu delta i charakterystyczny dziób. Trasę z Nowego Jorku do Londynu pokonywał w czasie krótszym niż 3 godziny. Ostatni lot Concorde miał miejsce w listopadzie 2003

An-225 Mrija An-225 Mrija – sześciosilnikowy samolot transportowy produkcji radzieckiej, pochodzący z biura konstrukcyjnego Antonowa. Jest to największy obecnie używany i najcięższy w historii samolot. Zbudowano tylko jeden egzemplarz, drugi jest w trakcie budowy. W chwili obecnej jedyny istniejący An-225 Mrija jest używany komercyjnie od 2001 przez ukraińskie linie Antonov Airlines do przenoszenia bardzo ciężkich ładunków.

Wymiary i osiągi Wymiary: Rozpiętość: 88,40 m Długość: 84,00 m Wysokość 18,10 m Ładownia wewnętrzna: dł. 43 m, szer. 6,4 m, wys. 4,4 m Powierzchnia nośna: 905 m² Masa własna: ok. 200 000 kg Masa użyteczna: ok. 400 000 kg Masa ładunku: 250 000 kg Masa całkowita: 600 000 kg Silniki: 6 silników D-18T o ciągu 229,5 kN każdy Osiągi: Prędkość maksymalna: 850 km/h Prędkość minimalna: 250 km/h Prędkość przelotowa: 800 km/h Pułap: 10 000 m Zasięg z pełnym ładunkiem: 4 500 km Średnie zużycie paliwa: 18 ton na godzinę lotu

Boeing 707 nie był pierwszym odrzutowcem pasażerskim lecz był pierwszym samolotem który odniósł sukces komercyjny. Mógł on bez lądowania przelecieć Atlantyk dwa razy szybciej niż mógł wcześniejsze śmigłowe samoloty pasażerskie. Boeing 707 mógł zabrać ze sobą na pokład ponad 200 pasażerów. Jego pierwszy komercyjny lot odbył się w roku 1958. Kilka tych samolotów wciąż jest jeszcze w użyciu.

Zaprojektowany jako wojskowy samolot transportowy, Lockheed Constellation został przystosowany do lotów pasażerskich w roku 1943. Był to pierwszy samolot liniowy wyposażony w kabinę ciśnieniową: utrzymywano w niej wyższe cieśninie powietrza niż w otoczeniu samolotu, dzięki czemu pasażerowie mogli bez problemu oddychać Constellation wciąż jeszcze jest rekordzistą w długości lotu pasażerskiego bez lądowania 23 godziny 19 minut (1957r.)

Łódź latająca Dornier Do X była największym samolotem swoich czasów, gdy w roku 1929 odbyła pierwszy lot. Wyposażona w 12 silników, z pełnym obciążeniem mogła osiągnąć pułap zaledwie 500m

Rekordziści… Najszybszy balon 385km/h Samochód wyścigowy formuły I 320km/h Samochód formuły Indy 360 km/h Najszybszy niszczyciel 82 km/h Najszybszy pociąg 515 km/h Najszybszy samolot pasażerski 2333 km/h Najszybszy oceaniczny statek pasażerski 66km/h

KONIEC