Osobowość przedsiębiorczyni

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Unia dla Innowacji – perspektywy polityki UE
Advertisements

Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
Dlaczego organizacja pozarządowa to inkubator dobrych pracowników?
Nagroda Marszałka Województwa Wielkopolskiego
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Model partnerstwa na rzecz innowacyjności
Rzeszów Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej.
E-learning Równowaga pomiędzy pracą, a życiem osobistym w IBM. Work-life balance. Jolanta Jaworska Dyrektor Programów Publicznych IBM Polska.
Partnerstwo na Rzecz Rozwoju
WISE Women Integration and Skills for Entrepreneurship Warsztaty 30 czerwca 2006 Katarzyna Doliwa - OPI.
Wiedza i innowacje w rozwoju gospodarki -
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Kobiety w biznesie dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek
Rola samorządów w budowaniu współpracy lokalnej Jolanta Zientek-Varga Łochów, 9 grudnia 2009 r.
Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości Polanica marca 2007
Skuteczne zachowania na rynku pracy
WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE PoWOS. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 60% ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH W LATACH 90-YCH 1991 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Projekt Zachodniopomorskie Obserwatorium Rynku Pracy współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Poddziałania.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
WOJEWÓDZTWO OPOLSKIE OFOS. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 60% ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH PO 2000 ROKU 1984 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA ORGANIZACJA.
TREŚĆ I WARUNKI PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH SYTUACJA OBECNA I OCZEKIWANIA Kamil Zawadzki Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Różnorodność procentuje Monika Zakrzewska Dep. Dialogu Społecznego i Stosunków Pracy PKPP Lewiatan GDAŃSK 27 stycznia 2012.
PŁEĆ MÓZGU W SPRZEDAŻY I ZARZĄDZANIU CZYLI ORGAZM W BIZNESIE
PŁEĆ MÓZGU W SPRZEDAŻY I ZARZĄDZANIU CZYLI ORGAZM W BIZNESIE
Finansowanie działań inwestycyjnych w OIiP
Spis treści: Czym jest zawód dyspozytora transportu samochodowego ?
Instytut Spraw Publicznych
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
INNOWACYJNI ZAŁOŻENIA I ZAPLANOWANE DZIAŁANIA. Projekt INNOWACYJNI realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet.
Autoanaliza mentalności:
kobiet – „Kobieta pracująca…”
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Szkoła Współpracy.
Students in Free Enterprise - Studenci dla Przedsiębiorczości POWERED BY.
Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego Instytut Spraw Publicznych (Instytut Spraw Publicznych UJ został.
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie Wydział Stosowanych Nauk Społecznych.
Inicjatywa studencka na miarę XXI wieku. Plan prezentacji ● 1. Czym jest BiznesZone? ● 2. Przedsięwzięcia związane z projektem ● 3. Kim są odbiorcy projektu.
KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
SŁUŻBA CYWILNA ZAUFANIE I KOMUNIKACJA …czyli jak budować społeczne zaufanie do instytucji publicznych?
Kobiety na rynku pracy.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Wizja STARLIFE Uświadomić ludziom profilaktykę zdrowia w oparciu o skarby ziemi Pobudzać innych do niezależnej przedsiębiorczości Wypracować niezależność.
Nasza koncepcja. Nasz zespół gorliwie myślał nad kierunkiem naszych działań. W naszych głowach powstało wiele pomysłów. A my wybraliśmy ten najlepszy,
Szkoła z klasą 2.0 edycja 2012/2013
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Rynek pracy i wynagrodzenia dla kobiet
dr Inż. Teresa Kupczyk Prorektor ds. naukowo-badawczych Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu Joanna Przemyślańska Włosek Marketing Manager, OTTO Workforce.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Specjalność Przedsiębiorczość i Zarządzanie MŚP Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Kreatywność i innowacyjność kobiet w biznesie. Warszawa, 03 kwietnia 2009 dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych.
AKTYWNOŚĆ KOBIET Radosław Mołoń Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Program aktywizacji zawodowej absolwentów
7 Nawyków – mapa wdrożenia
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
KLASA Społeczno-prawna
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Specyficzne aspekty prowadzenia działalności biznesowej przez kobiety sierpień 2007

Osobowość przedsiębiorczyni Kobieta Wenus- bogini miłości / Rzym / -kobieta doskonała- rozporządzała boską władzą- zaślepiała miłością , zdobywała każdego i wszystko co zapragnęła Kobieta Wenus dziś- oznacza kobiecą władzę, sukces, piękno, wyjątkowość

Osobowość przedsiębiorczyni Pracujące kobiety są lepiej wykształcone jak pracujący mężczyźni / rok 2005-wykształcenie średnie i wyższe miało 68,5% kobiet i 49,3% mężczyzn / Umiejętności interpersonalne- praca zespołowa, dobre komunikowanie się, negocjowanie typu wygrana – wygrana , spójność wewnętrzna Umiejętności intrapersonalne- empatia, intuicja

Wykształcenie kobiet W roku akademickim 2005/06 w województwie mazowieckim w 101 szkołach wyższych studiowało 371.429 studentów, z czego 56,9 % stanowiły kobiety. Najwięcej, bo 51,4% studiowało zaocznie , 41,4% pobierało naukę na studiach dziennych i 4,9% studiowało w systemie wieczorowym. Studentki , które studiowały w systemie zaocznym stanowiły 58,1% i systemie wieczorowym – 58,6%, a w systemie studiów dziennych stanowiły 54,7%[1]. [1] Dane Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie , WWW.wup.mazowsze.pl

Wykształcenie kobiet a zarobki w 2004 roku WYSZCZEGÓLNIENIE Przeciętne wynagrodzenie w zł (w nawiasie stosunek wynagrodzenia kobiet do wynagrodzenia mężczyzn) Mężczyźni Kobiety Ogółem 2571,64 2150,44 (84%) Wyższe 4564,47 3072,83 (67%) Policealne 2546,37 2004,87 (78%) Średnie zawodowe 2360,89 1916,54 (81%) Średnie ogólnokształcące 2351,93 2006,36 (85%) Zasadnicze zawodowe 1865,59 1337,81 (72%) Podstawowe 1828,64 1349,65 (74%)

Osobowość przedsiębiorczyni KIEROWNIK: LIDER: Wydaje polecenia i kontroluje Uzgadnia cele i pomaga w ich wyniki realizacji Koncentruje się na trudnościach Koncentruje się na możliwościach Stwarza niepokój Inspiruje entuzjazm Mówi: JA - WY Mówi: MY Krytykuje i wytyka błędy Pomaga rozwiązać problemy Mówi: RUSZAJCIE Mówi: RYSZAMY Roztrząsa błędy z przeszłości Rozwija wizję przyszłości Uważa, że sam robi wszystko Osiąga wyniki przez najlepiej działania zespołu Kobiety zarządzają demokratycznie

Problemy i trudne sytuacje specyficzne dla pracujących kobiet Szklany sufit- awans w zasięgu ręki ale… Historia szklanego sufitu- 1986 rok , Hymowitz, Schellardt – przeszkody , które napotykają kobiety w drodze do funkcji kierowniczych

Obecność kobiet na rynku pracy Praca jako wartość dla kobiety Praca jako wartość dla gospodarki państwa Kapitał ludzki a rozwój gospodarczy Gospodarka oparta na wiedzy a konkurencyjności organizacji

Obecność kobiet na rynku pracy

Przejawy nierównego traktowania kobiet na rynku pracy pracodawcy preferują mężczyzn kobiety zarabiają mniej kobiety rzadziej korzystają ze szkoleń kobiety rzadziej zajmują kierownicze stanowiska społeczne uprzedzenia do kobiet- szefów niższy ustawowy wiek emerytalny kobiet- niższe emerytury

Udział kobiet we władzy Mężczyźni bardziej deklarują potrzebę zrobienia kariery politycznej Kobiece drogi do kariery politycznej są bardziej przypadkowe- robienie kariery „mimo woli” Lęk przed sukcesem Kariera polityczna kobiet a relacje z otoczeniem

Czynniki powstawania szklanego sufitu Psychologiczne: niska samoocena, na pewno się nie uda, obwinianie losu, mała samodzielność, brak pozytywnego myślenia /ćwiczenie pozytywne i negatywne cechy / Stereotypowe przypisywanie kobiet do tradycyjnych ról Stereotypowe opinie na temat kobiet Relacje współpracy kobiet i mężczyzn Przekonania o kobietach „szefach” Brak solidarności kobiecej Brak sieci kontaktów

Osobowość przedsiębiorczyni a komunikacja w biznesie męskie myślenie- zorientowane na cel /tunel męskiego punktu widzenia/ kobiece myślenie- zorientowane na relacje męski sposób rozwiązywania problemów: problem- propozycje rozwiązań kobiecy sposób rozwiązywania problemów: oglądanie problemu całościowo, ciągle z innego punktu widzenia

Osobowość przedsiębiorczyni a komunikacja w biznesie Co jest dla mnie ważne? Mężczyzna: rozwiązywanie problemów, osiąganie celów / bohaterowie, zwycięzcy, działacze/ Kobieta: dobre kontakty z ludźmi, ocenę własnej wartości opieramy głównie na jakości naszych relacji z innymi, zrobimy wszystko żeby być akceptowaną, kochaną Kobieta w pracy dużą uwagę przywiązuje do atmosfery niż do możliwości awansu Kobieta sukcesu –kobieta Wenus będzie miała na względzie i atmosferę i awans

Osobowość przedsiębiorczyni a komunikacja w biznesie Kobieta w pracy jako „motor” dobrych relacji Dobre relacje wpływają na wydajność, produktywność- założenie współczesnego zarządzania organizacją Mężczyźni wyprzedzają kobiety w drodze na szczyt Kobiety w pracy chcą uszczęśliwiać wszystkich dookoła

Osobowość przedsiębiorczyni a komunikacja w biznesie Świat interesów jest zdominowany przez myślenie męskie Jasno sformułowany cel Trzymanie się męskich reguł gry Docieramy na szczyt Zmieniamy reguły gry na kobiece Dobre rady

wykorzystuj symbole władzy Dobre rady bądź widoczna mów o swoich sukcesach wyrób sobie markę wykorzystuj symbole władzy dbaj w pracy o dobre stosunki ale unikaj przyjaźni znajdź ludzi , którzy ci pomogą ignoruj wrogów

Męskie i kobiece wzorce komunikacyjne Różnice w myśleniu mają wpływ na komunikację Kobieta wypowiada przeciętnie 10 000 słów, mówi ciszej, mówi więcej w swoim środowisku, w trakcie decydujących rozmów biznesowych mówią mniej, kobietom częściej się przerywa, w pracy mówią o życiu prywatnym chcąc zbliżyć się do partnera, zrozumieć go Mężczyzna wypowiada przeciętnie 4 000 słów, mówi dosadnie, głośno, nie pozwala sobie przerywać, chcąc zbliżyć się do partnera idzie z nim na piwo, mecz, nie mówi w pracy o życiu prywatnym, używa formy „ja” w prezentowaniu sukcesów

Dobre rady Mów o rozwiązaniach Mów otwarcie Mów o rzeczach już przemyślanych Mów o celach Mów o sukcesach Mów krótko Mów prostymi zdaniami Mów z przerwami Powtarzaj ważne kwestie

Jak sobie radzić z problemami? Wykorzystaj kobiecą siłę przekonywania: warto poprosić o pomoc warto się uśmiechać myśl pozytywnie i wysyłaj pozytywne sugestie nie trać kontroli nad swoimi emocjami nawet jeśli usłyszysz „nie” nie przeciągaj czasu przekonywania

Atrybuty zwycięskiej Wenus Pierwsze wrażenie Ton wypowiadanych słów Nikt nie lubi ludzi niewdzięcznych- dziękując, zachęcasz ich do dalszych przysług Bądź charyzmatyczna / koncentracja , stanowczość, uśmiech / Nie mów źle o ludziach- mów źle o problemach Wszyscy mamy rogi i kanty, tylko „zera” są okrągłe Miej poczucie humoru Bądź dla siebie najlepszym przyjacielem

Rola kobiecych ngo Przy otwieraniu własnej działalności kobiety często czują się bardziej komfortowo, kiedy otoczone są towarzystwem samych kobiet Stowarzyszenia prowadzone przez kobiety dla kobiet podczas planowania działań biorą pod uwagę inne obowiązki związane z życiem codziennym/rodzinnym. Takie stowarzyszenia mogą działać, jak odskocznia podnosząca poczucie własnej wartości i możliwości Dynamika grupy może prowadzić do współdziałania w sferze biznesu i edukacji- tworzenie sieci kontaktów

NGO o charakterze biznesowym przyjazne kobietom Międzynarodowe Forum Kobiet www.kobiety.pl/mfk Polskie Stowarzyszenie Kobiet Biznesu powstało w 2004 r. w Gdańsku i jest kontynuacją Polskiego Stowarzyszenia Właścicielek Firm, które powstało w 1999 r. http://www.pskb.pl/ PIERWSZY INTERNETOWY SERWIS PRAWNY DLA KOBIET http://www.kobietaiprawo.pl/ Kwartalnik "Kobieta i Biznes" kreuje nowoczesny wizerunek kobiety. Prezentuje wyniki badań naukowych prowadzonych w różnych ośrodkach akademickich Polski. Zawiera materiały ze wszystkich dotychczasowych konferencji Forum oraz informacje o tematach spotkań i dotychczasowej dzialalności MFK http://www.mfk.org.pl/?d=kobieta_i_biznes

Otoczenie biznesu PARP – Krajowy System Usług – www.ksu.parp.gov.pl LOP- Lokalne Okienka Przedsiębiorczości- www.ksu.parp.gov.pl/partnerinfo Mazowiecki Fundusz Poręczeń Kredytowych – www.mfpk.com.pl Mazowiecki Regionalny Fundusz Pożyczkowy- www.mrfp.pl Izby Gospodarcze

Specyficzne aspekty prowadzenia działalności biznesowej przez kobiety Dziękuję Paniom za uwagę Elżbieta Szymanik