Coaching w harcerstwie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TUTORING W PRACY NAUCZYCIELA
Advertisements

Sieć SPLOT Sieć SPLOT to związek 15 członków - organizacji wspierających, działających w różnych regionach Polski. CELE: Zwiększanie umiejętności zarządzania.
Coaching 2012 Jak dostosować funkcję HR do możliwych scenariuszy rozwoju coachingu w Polsce i na świecie?
E-learning Równowaga pomiędzy pracą, a życiem osobistym w IBM. Work-life balance. Jolanta Jaworska Dyrektor Programów Publicznych IBM Polska.
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Przyjazne środowisko – szansą na integrację społeczną w powiecie średzkim Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Środzie Wlkp.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Anna Paszkowska-Rogacz
Standaryzacja ośrodków Sieci SPLOT Informacja dla zespołów Ośrodków.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Zjazd Programowy ZHP 1–3 czerwca 2007 r.. Zjazd Programowy ZHP W dniach 1-3 czerwca 2007 r. w Nadwarciańskim Grodzie w Załęczu Wielkim odbędzie się Zjazd.
Czym jest spójność w pracy trenera i coacha
Z Wiekiem na Plus - szkolenia dla przedsiębiorstw
W poszukiwaniu granic BEx Michał Kociankowski
Sposoby wzmacniania rezultatów po szkoleniach Moderator: Grzegorz Maszkowski
SYSTEM PRACY Z KADRĄ W ZHP
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
Dobre praktyki w kształceniu specjalnościowym w ZHP
ZMIANY W KSZTAŁCENIU Przeczytaj, a dowiesz się o najważniejszych zmianach w kształceniu kadry w ZHP – ważnych dla Ciebie.
SPOTKANIE ORGANIZACYJNE
Szkolenia, Coaching, PR.
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
Wydział Harcerski GK ZHP
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
ANALIZA BADANIA PRZEPROWADZONEGO WŚRÓD KOMENDANTÓW HUFCÓW: WSPARCIE SZCZEPOWYCH Autor badania: pwd Katarzyna Wiśniewska.
Jaki powinien być program rozwoju Chorągwi?
COACHING WEEK Zapraszamy na cykl konferencji w ramach które odbędą się
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
pwd. Katarzyna Dulska ZKK Toruń phm. Michał Sawicki CHZKK Kuj-Pom
O korzeniach i skrzydłach…
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Proces pracy z kadrą w ZHP – nasze mocne i słabe strony
Czym przyciąga harcerstwo?
Bliski krewny opiekunem próby. Nepotyzm i zło czy szansa na dobrą próbę? Opiekowanie się próbą instruktorską przez osobę bliską - na przykładzie osobistym.
Praca z kadrą w chorągwi Jak zacząć?
Sytuacje intymne w pracy wychowawczej - czyli jak uczyć tego, o czym sami nie zawsze wiele wiemy hm. Ewa Sidor.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Co proponujemy? hm. Tomasz Kujaczyński i zespół
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
LIDER.
Magdalena Augustyn - trener zatrudnienia wspieranego,
RADA NACZELNA SYSTEM STOPNI INSTRUKTORSKICH MARCA 2009.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Coaching i tutoring W stron ę nowoczesnej pracy dydaktycznej  W naszym gimnazjum realizowany jest projekt „Coaching i Tutoring – w stron ę nowoczesnej.
Kręgi Harcerstwa Starszego w Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Włączanie dzieci z niepełnosprawnościami w przedszkolu Anna Florek Społeczne Przedszkole Integracyjne Warszawa.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
METODYKA WĘDROWNICZA Opracowała pwd. Justyna Golitz.
JAKUB JAGIEŁŁO. CO TO JEST ?  Coaching jest partnerską współpracą z klientami w prowokującym do myślenia i kreatywnym procesie, który inspiruje ich.
PORADNICTWO ZAWODOWE Zapraszamy na wędrówkę po świecie poradnictwa zawodowego.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Praca ze stopniami czyli jak stymulować wszechstronny rozwój
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Efektywne planowanie i monitorowanie portfela inwestycji z Hadrone PPM
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
IM. IZABELI Z CZARTORYSKICH
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
Co chcieliśmy osiągnąć?
Podstawy edukacji coachingowej
SZACUNEK+ZUFANIE.  Dobro ucznia jest dla nas najważniejsze, a tutoring pozwala na budowanie szczególnej więzi z uczniem.  Szukamy narzędzi, metod.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Zapis prezentacji:

Coaching w harcerstwie hm. Anna Poraj

Do zrobienia: Być: dyrektorem, prezesem, szefem… no przecież wszystko jedno… Mieć: własną firmę, ośrodek wypoczynkowy ze SPA, przystań żeglarską i tawernę… ehe… Ponownie zorganizować LAS Chorągwi Kieleckiej… jeszcze większy, jeszcze lepszy, jeszcze jeszcze jeszcze… bardziej aj… Zdobyć: tytuł magistra fizjoterapii… żeby móc zostać egzaminatorem nauki jazdy  Przekazać szefostwo w hufcowym ZKK – równie jak ja odpowiedniej osobie. (trudne!) Zostać szefem ZKK Chorągwi Kieleckiej… ale to za jakiś czas… najpierw opracować długoterminową strategię działania… W wolnej chwili opłynąć Przylądek Horn… Zadzwonić do Szczepowego i zameldować o podjętych planach… !! Ważne!! KKKIIst, phm. Piotr Wychowaniec

??? Czy instruktorom jest potrzebny coaching? Kto powinien być coachem? Czy korzystamy już dziś w ZHP z jakiś elementów coachingu? Czy potrzeba nam więcej?

Coaching a harcerstwo Coaching - proces, który pozwala na rozwój, nastawiony na przyszłość, wytyczanie oraz osiąganie celów. ZHP – organizacja, której misją jest wspieranie we wszechstronnym rozwoju, kształtowanie charakteru i stawianie wyzwań.

Rodzaje coachingu Prowokatywny Dyrektywny Niedyrektywny Indywidualny Grupowy Kariery Biznesowy Życiowy Przywództwa Dla członków zarządów

Zasady coacha wg ICF A. ustalanie zasad współpracy: 1. zgodność z wytycznymi Kodeksu Etycznego i standardami coachingu 2. Uzgodnienie kontraktu coachingu B. Współtworzenie relacji: 3. budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa klienta 4. obecność coachingowa

Zasady coacha wg ICF C. Efektywne komunikowanie: 5. Aktywne słuchanie 6. Pytania sięgające sedna 7. Bezpośrednia komunikacja D. Wspieranie procesu uczenia i osiągania rezultatów: 8. Budowanie świadomości 9. Projektowanie działań 10. Planowanie i wytyczanie celów 11. zarządzanie postępami i zaangażowaniem

Cechy coacha Uważnie obserwuje, Umie słuchać, Zauważa szczegóły, Ma doświadczenie, Jest pewny swoich umiejętności, Ma uporządkowane życie osobiste i zawodowe, Żyje zgodnie z przyjętymi zasadami.

Coach bezpiecznie i skutecznie przeprowadzi Cię do celu, ponieważ sam wcześniej szedł tą samą drogą!

Coach nie jest: Mentorem Trenerem Doradcą zawodowym Doradcą Konsultantem Menadżerem Tylko w ostateczności może przyjmować chwilowo którąś z tych ról i powinien na takie działanie poświecić wyraźnie inną, odrębną sesję.

Coaching w Polsce Przedstawicielstwa dwóch organizacji międzynarodowych: ICF i ICC. W Polsce certyfikowanych przez ICF coachów w roku 2007 - 5 osób, w roku 2010 – 200 osób. Około 100 szkół coachingu w Polsce.

Jak zostaje się coachem Studia (np. Wszechnica UJ, Akademia Leona Koźmińskiego), Superwizja, Trzystopniowy proces certyfikacji: ACC (associate), PCC (professional), MCC (master), Praktyka (60 godzin coachingu, 10 godzin pracy z mentorem).

Jak wygląda proces coachingowy 6 spotkań ok.1,5 godzinnych, Ewentualnie 7 spotkanie na życzenie klienta, Odstępy pomiędzy spotkaniami ok. 3 tygodni. Metody: Sokratejska, Metafory, NLP, Mapy pamięci, Pschychometryczne metody, diagnozowania.

Główne założenie: Człowiek jest kompletny, dobry, wszystko, czego potrzebuje dla swojego rozwoju ma w sobie.

Harcerski coaching? Podobny obszar działań – rozwój, Zasady coachingu podobne do metody harcerskiej (cechy), Inny tryb pracy – na stałe, nie w sesjach, Rozwój wszechstronny, Nakładanie się ról (przełożony, mentor, autorytet, doradca, trener itd.)

Czy instruktor harcerski jest coachem? Komendant hufca? Każdy przełożony? Opiekun próby? Kształceniowiec? Czy potrzebujemy coachingu w harcerstwie? Kto go potrzebuje?

Problemy z „harcerskim coachingiem”: Do rozwoju podchodzimy często bez refleksji – bo już czas na następny stopień albo jest nagła konieczność objęcia jakiejś funkcji. Trudno nam skutecznie i celowo realizować ścieżkę kariery w ZHP. Opiekunowie prób i inne wspierające nasz rozwój osoby są często jednocześnie naszymi przełożonymi, trenerami, mentorami itd. My instruktorzy lubimy nie tyle stawiać pytania, co dawać gotowe odpowiedzi

Co z coachingu nam się przyda? Coaching dla zarządów – komend, zespołów. Coaching dla dorosłych wstępujących do ZHP. Coaching dla zdemotywowanych Elementy coachingu do pracy z instruktorami i dziećmi! Pomysł na instruktorskie spotkania coachowe.

A może coaching… osobisty Od najmłodszych lat stawiamy na samorozwój, instruktor powinien umieć sam wytyczać sobie cele i zaplanować swój rozwój. Mamy do dyspozycji odpowiednie narzędzia: stopnie, uprawnienia, funkcje. Mamy do pomocy trenerów, doradców, przełożonych, mistrzów. Mamy wiele okazji do pojawiania się otwartych pytań – dyskusje, kuźnice, przeżycia. Mam skąd czerpać inspirację – spotkania instruktorskie, lektura, listy dyskusyjne itd. Harcerstwo daje przyjaciół – którzy potrafią słuchać, dla których ważny jest nasz rozwój.