Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa Zadanie spółki to dostarczanie usług przewozowych mieszkańcom Warszawy i okolic pociągami poruszającymi się po istniejących liniach kolejowych Misją firmy jest służenie mieszkańcom Warszawy i okolic poprzez świadczenie usług przewozowych w pełni satysfakcjonujących podróżnych i pełnienie ważnej roli w zintegrowanym systemie komunikacji publicznej Rozwój przewozów kolejowych jest alternatywą dla podróży samochodem i sposobem zmniejszenia kongestii na drogach, zwłaszcza w centrum miasta oraz służy ochronie środowiska naturalnego Pierwszy pociąg SKM wyruszył na trasę r.
Linie skm 2012r. Linia S1 Pruszków- Otwock 43,5km S2 Warszawa Zachodnia-Sulejówek M. 34,5 km S9 Warszawa Gdańska-Wieliszew 23,5 km Linie kolejowe w aglomeracji warszawskiej Linie skm 2011r. Linia S1 Pruszków- Otwock 43,5km S2 Port Lotniczy F.CH.-Sulejówek M. 34,5 km S3 Port Lotniczy F.CH.- Legionowo 38,1 km S9 Warszawa Gdańska-Wieliszew 23,5 km
Statystyka działalności SKM
Sytuacja taborowa Tabor w dyspozycji SKM 8 własnych pojazdów trzyczłonowych typu 14WE produkcji NEWAG dostarczony w latach 2005 i 2007
Sytuacja taborowa Tabor w dyspozycji SKM 8 własnych pojazdów trzyczłonowych typu 14WE produkcji NEWAG dostarczony w latach 2005 i pojazdy typu 19WE czteroczłonowych produkcji NEWAG S.A.; 15. letni leasing - konsorcjum ING Lease i NEWAG dostarczone w 2010r.
Sytuacja taborowa Tabor w dyspozycji SKM 8 własnych pojazdów trzyczłonowych typu 14WE produkcji NEWAG dostarczony w latach 2005 i pojazdy typu 19WE czteroczłonowych produkcji NEWAG S.A.; 15. letni leasing - konsorcjum ING Lease i NEWAG dostarczone w 2010r. 13 pojazdów typu 27 WE sześcioczłonowych produkcji PESA Bydgoszcz dostarczone w 2011r. przeznaczone do wykonywania usług przewozowych na linii Lotnisko im. Fryderyka Chopina – Legionowo/Sulejówek. Zakup współfinansowany środków Funduszu Spójności w ramach Priorytetu VII Transport przyjazny środowisku" Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Sytuacja taborowa Tabor w dyspozycji SKM 8 własnych pojazdów trzyczłonowych typu 14WE produkcji NEWAG dostarczony w latach 2005 i pojazdy typu 19WE czteroczłonowych produkcji NEWAG S.A.; 15. letni leasing - konsorcjum ING Lease i NEWAG dostarczone w 2010r. 13 pojazdów typu 27 WE sześcioczłonowych produkcji PESA Bydgoszcz dostarczone w 2011r. przeznaczone do wykonywania usług przewozowych na linii Lotnisko im. Fryderyka Chopina – Legionowo/Sulejówek. Zakup współfinansowany środków Funduszu Spójności w ramach Priorytetu VII Transport przyjazny środowisku" Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 6 pojazdów typu 35 WE sześcioczłonowych produkcji NEWAG S.A. 10. letni leasing - konsorcjum NEWAG S.A. i MILLENNIUM LEASING sp. z o.o. dostawa do 18 sierpnia 2012r.
Sytuacja taborowa Tabor w dyspozycji SKM Od września 2012r SKM będzie dysponowała 31. pojazdami w tym 19 pojazdów sześcioczłonowych
Inwestycje planowane w 2012 r. Zaplecze techniczne SKM Aktualnie SKM nie dysponuje własnym zapleczem technicznym. Spółka korzysta odpłatnie z zaplecza technicznego różnych przewoźników w kilku lokalizacjach co przy zwiększającej się liczbie taboru jest już ekonomicznie nieuzasadnione. W roku 2011 podjęto działania zmierzające do pozyskania własnego zaplecza technicznego. Aktualnie finalizowane jest przejęcie od PKP S.A. stacji postojowej Warszawa Szczęśliwice. Przejmowana stacja postojowa wymaga modernizacji i dostosowania do potrzeb obsługi taboru Spółki. Planowane nakłady: 2012 – 8,76 mln zł 2013 – 16,11 mln zł 2014 –8,61 mln zł
W trakcie analiz ekonomicznych Modernizacja pojazdów 14 WE przewidywane koszty – około 40 mln zł w okresie kolejnych 3 lat Alternatywa: Wymiana pojazdów 14 WE na pojazdy nowej generacji w leasingu Sprzedaż starych pojazdów 14 WE + dodatkowe środki finansowe -> zakup w ramach leasingu finansowego pojazdów nowej generacji Inwestycje planowane w 2012 r.
dziękuję za uwagę