Ś WIETLICA SZKOLNA. Świetlica szkolna stanowi integralną część szkoły i stara się jak najpełniej uczestniczyć w jej życiu. Praca świetlicy prowadzona.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Wyrównywanie szans edukacyjnych
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
ul. GRZYBOWSKA WARSZAWA
ZESPÓŁ SZKÓŁ w WICHOWIE
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Łódź, ul. Łanowa 16. Nasza Szkoła jest wesoła, Każdy uczeń o tym wie. Zośka swoim parasolem Chroni Ciebie oraz mnie.
Metody pracy z dziećmi w naszym przedszkolu
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
ROLA ŚWIETLICY WE WSPÓŁCZESNEJ SZKOLE
ORGANIZACJA PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
TRZYMAJ FORMĘ.
Świetlica szkolna Gimnazjum nr 2 w Brzeszczach
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Planowanie i dokumentowanie pracy świetlicy szkolnej
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
5 października 2013 r. zorganizowaliśmy VIII edycję Rajdu pieszego z udziałem pracowników szkoły, uczniów i rodziców. Impreza organizowana cyklicznie w.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA METODA NDT – BOBATH
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Regulamin Świetlicy Szkolnej
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Motywowanie do nauki – rola rodzica
RAMOWY ROZKŁA D DNIA Ramowy rozkład dnia świetlicy szkolnej
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Działalność Świetlicy Środowiskowej
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
INTEGRACJA – „WSPÓLNIE POZNAJEMY ŚWIAT”
W skład Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego Nr 1 im. Marii Grzegorzewskiej w Przemyślu wchodzi Internat mieszczący się w budynku przy ulicy Basztowej.
 Witamy w Szkole Podstawowej w Mszczonowie  Działamy, aby nasi uczniowie byli solidnie przygotowani do dalszej nauki i życia w dynamicznie zmieniającym.
Szkoły Podstawowej nr 5 im. Jana Kochanowskiego w Białej Podlaskiej w Zespole Szkół z Oddziałami Integracyjnymi BIAŁA PODLASKA ul. Sidorska 30 tel./fax.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Proces leczenia i powrotu do zdrowia dziecka, przebiega w naszej placówce pomyślnie, ponieważ w jednym zespole działają:
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
5 i 6-LATEK W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Świetlica – czas zabawy !
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapis prezentacji:

Ś WIETLICA SZKOLNA

Świetlica szkolna stanowi integralną część szkoły i stara się jak najpełniej uczestniczyć w jej życiu. Praca świetlicy prowadzona jest w korelacji z Planem Pracy Szkoły (opiera się o wytyczne Statutu Szkoły i jej Regulamin). We współczesnym systemie wychowania, świetlica jest placówką opiekuńczo – wychowawczą prowadzącą zorganizowaną działalność, w celu racjonalnego wykorzystania czasu wolnego dzieci i młodzieży.

… WITAMY …

ŚWIETLICA REALIZUJE SWOJE PODSTAWOWE FUNKCJE, DO KTÓRYCH NALEŻĄ : - f. opiekuńcza; -f. stymulująca procesy rozwojowe dziecka; - f. reedukacyjna; -f. kompensacyjna;

Z AŁOŻENIEM ŚWIETLICY SZKOLNEJ JEST WŁAŚCIWE, KSZTAŁCĄCE I WYCHOWAWCZE ORGANIZOWANIE CZASU WOLNEGO POZA LEKCJAMI, POPRZEZ : 1. Zapewnienie wychowankom opieki w godzinach ustalonych w porozumieniu z rodzicami; 2. Dobór kulturalnej i zaplanowanej rozrywki (działalność rekreacyjna). 3. Wszechstronne rozwijanie zainteresowań oraz pogłębianie zamiłowań i zdolności. 4. Kształtowanie nawyków kultury życia codziennego. 5. Przygotowanie do życia społecznego przez różne formy współdziałania w zespole.

Z ADANIA DOMOWE Coraz więcej czasu pracy z uczniami poświęcamy na odrabiane zadań domowych. Nasza praca przybiera wtedy charakter indywidualnych kontaktów z uczniem, a dodatkowo odrabianie zadań wzbogaca i rozwija więzi koleżeńskie pomiędzy wychowankami.

Z ASADY STOSOWANE W PRACY ŚWIETLICOWEJ Z DZIEĆMI TO : zasada akceptacji i uznania; elastyczności; różnorodności zajęć; przemienność zajęć ruchowych z innymi zajęciami; dostosowanie organizacji pracy, rodzaju zajęć do potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci; rozbudzenie nieskrępowanej aktywności i twórczości dziecka; indywidualizowanie oddziaływań; celowość, ciągłość i systematyczność pracy; samodzielność i współodpowiedzialność dzieci za ład i porządek w trakcie zajęć; poszanowanie godności i indywidualności dziecka; tworzenie afirmacji, bliskiego kontaktu emocjonalnego, empatii.[1] [1] J. Brągiel, S. Badora: Formy pracy opiekuńczo – wychowawczej, Częstochowa 1997, WSP, s.89

ŚWIETLICA ZAPEWNIA WYCHOWANKOM MOŻLIWOŚĆ WYRAŻANIA SIEBIE POPRZEZ: - działalność plastyczną (rysunek stanowi najpowszechniejszą formę ekspresji dziecka, dlatego warto wykorzystywać różnorodne techniki plastyczne w swej pracy z wychowankami);

ORIGAMII

RÓŻNEGO RODZAJU KONKURSY MUZYCZNE NP.: M INI PLAYBACK SHOW ;

Ś WIETLICOWY PRZEGLĄD T ALENTÓW UCZESTNICY

N AGRODZENI L AUREACI !!!

W YRÓ Ż NIENIA

Pokaz mody

P OKAZ MODY - U CZESTNICY

- ZABAWĘ ( POZWALA POZNAĆ DZIECKO, ZROZUMIEĆ JEGO SPOSÓB POSTĘPOWANIA, ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW I JAKĄ POZYCJE ZAJMUJE W GRUPIE RÓWIEŚNICZEJ );

- ĆWICZENIA RUCHOWE ;

Z ABAWY NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

- ZABAWY TANECZNE :

Z AŁOŻYLIŚMY T AKŻE Ś WIETLICOWY OGRÓDEK, NAD KTÓRYM OPIEKĘ SPRAWUJĄ UCZNIOWIE

Staramy się także, by prowadzone przez nas zajęcia sprzyjały całościowemu rozwojowi uczniów, dlatego stosujemy różnego rodzaju metody pracy. Oto niektóre z nich:

J EDNĄ Z TAKICH POPULARNYCH METOD PRACY JEST M ETODA D ENNISONA CZYLI K INEZJOLOGIA E DUKACYJNA Jest to metoda terapii i twórczej pracy z dziećmi oparta na znajomości wpływu wzorców ruchu na obszary mózgu odpowiedzialne za pamięć i zdolność uczenia się. Opiera się w praktyce na seriach ćwiczeń ruchowych, które działają pobudzająco na mózg i system nerwowy. Znana jest także jako Gimnastyka Mózgu.

M ETODA R UCHU R OZWIJAJĄCEGO W ERONIKI S HERBORNE Metoda ta ma na celu pomóc dzieciom poznać swoje ciało i uczy kontrolować jego ruchy, ułatwia także nawiązywanie kontaktów, uczy empatii. Najważniejsze jednak iż przebiega w atmosferze radosnej zabawy

U CZESTNICZYMY TAK Ż E W RÓ Ż NEGO RODZAJU KONKURSACH OGÓLNOPOLSKICH

W TYM ROKU SZKOLNYM ZORGANIZOWALIŚMY TAKŻE DLA NASZYCH ŚWIETLIKÓW, BAL PRZEBIERAŃCÓW, Z OKAZJI H ALLOWEEN !

D ZI Ę KUJEMY ZA UWAG Ę.