„Dogonić Marzenia” Świat należy do ludzi, którzy mają odwagę marzyć i ryzykować, aby spełniać swoje marzenia. I starają się robić to jak najlepiej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Advertisements

Adam Miratyński Towaroznawsto 1021b.
Rodzic jako doradca zawodowy
Rekrutacja w kierunku kształcenia zawodowego Badania przeprowadzone pośród 800 uczniów Co i kto wpływa na wybór wykształcenia i zawodu wśród młodzieży.
„MÓJ WSTĘPNY PLAN ROZWOJU”
im. Króla Jana III Sobieskiego
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
Agata Kowalska 1013 nr indeksu:
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
„Zero” tolerancji dla przemocy
POLICEALNE NIEPUBLICZNE STUDIUM EKONOMICZNE W GORLICACH 2013 ANALIZA ANKIETY DOTYCZĄCEJ ZADOWOLENIA Z NAUKI.
Krakowskie szkoły w oczach rodziców sześciolatków.
,,Pasje gimnazjalistów”
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
- Kandydatka na przewodniczącą szkoły.
,,A kiedy powiem Ci, że chce coś zmienić… Apropos samorządności i angażu w życie szkoły…
Angelika Libura KrDZTo1013 Nr. Indeksu
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
Kandydatka do młodzieżowej
GIMNAZJUM NR powodów… …dla których warto wybrać Gimnazjum Nr powodów…
Wywiad Pytały: Katarzyna Załupska, Julia Kowalska i Weronika Błażejewska. Wywiadu udzieliła: Mirosława Salamon.
Adrianna Romaniec prezentacja końcowa Grupa 1015
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
Projekt edukacyjny „Nasza szkoła w procentach”
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa I.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
O korzeniach i skrzydłach…
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
“Szkoła w procentach”.
Moja pasja – piłka nożna
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
Czym jest dla ucznia drugie śniadanie
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Parę słów do młodszych kolegów i koleżanek od absolwenta.
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Samorząd Uczniowski.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Co to jest WOLONTARIAT?.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
Spotkanie ze Słowem J 14, 1-6 Z Ewangelii według świętego Jana:
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
CZEŚĆ JESTEM WERONIKA tRINSCHEK
Zapis prezentacji:

„Dogonić Marzenia” Świat należy do ludzi, którzy mają odwagę marzyć i ryzykować, aby spełniać swoje marzenia. I starają się robić to jak najlepiej. -Paulo Coelho

Grupa I Opiekun: p. K. Perz Członkowie: M. Kulecka, D. Konieczny, M. Heliasz, K. Woźna, I. Kaczmarek, M. Roda.

1. Czy masz marzenia? Dorośli Tak Nie SP Gimnazjum

2. Czy szkoła pomaga w realizacji marzeń? Dorośli Tak Nie Nie wiem SP Gimnazjum

3. Dlaczego chodzisz/chodziłeś do szkoły? Gimnazjum Bo muszę/musiałem By się rozwijać i realizować marzenia By zdobyć dobre wykształcenie i zawód Inne… SP Dorośli

5.Co według Ciebie przeszkadza w realizacji marzeń? Dorośli Brak czasu Problemy finansowe Brak możliwości do rozwijania swoich zainteresowań Inne... SP Gimnazjum

6.Jaka jest rola marzeń w Twoim życiu? SP Duża Średnia Mała Brak Gimnazjum Dorośli

7.Czy często rezygnujesz ze swoich marzeń? SP Tak Nie Dorośli Gimnazjum

8.Dlaczego rezygnujesz ze swoich marzeń edukacyjnych? Dorośli Brak wiary w siebie i swoje możliwości: Niepowodzenia w szkole Problemy zawodowe i zdrowotne Brak wsparcia ze strony bliskich i znajomych Gimnazjum SP

9.Co dla Ciebie jest najważniejsze? SP Marzenia Szkoła Rodzina Przyjaciele Inne... Dorośli Gimnazjum

10.Czy nauczyciele pomagają Ci w realizowaniu marzeń i motywują Cię do pracy? SP Tak Nie Gimnazjum Dorośli

Podsumowanie grupy I Świat należy do ludzi, którzy mają odwagę marzyć i ryzykować, aby spełniać swoje marzenia. I starają się robić to jak najlepiej. -Paulo Coelho W ramach projektu edukacyjnego „Dogonić Marzenia” przeprowadziliśmy - wśród nauczycieli, rodziców i uczniów szkoły podstawowej oraz gimnazjum – ankietę. Zadaliśmy w niej jedno pytanie otwarte i dziewięć pytań zamkniętych. Na pytanie otwarte: W jaki sposób pomaga w realizacji marzeń? – większość ankietowanych nie udzieliła odpowiedzi. Z pozostałych odpowiedzi wynika jednak, że niemal wszyscy mamy marzenia. Dokonując analizy ankiet przeprowadzonych wśród osób uczęszczających do szkoły podstawowej zauważyliśmy, iż w ich opinii szkoła pomaga w realizacji marzeń. Ankietowanym w tej grupie wiekowej zależy na zdobyciu wykształcenia oraz zawodu. Twierdzą oni również, że marzenia odgrywają istotną rolę w ich życiu, dlatego nie chcą z nich rezygnować. Mimo to wyżej niż marzenia stawiają oni w życiu rodzinę. Uczniowie szkoły podstawowej twierdzą, że często brakuje im wolnego czasu, który można by poświęcić na realizację marzeń. Nie mniejszy problem stanowi brak wiary we własne możliwości. Jednak wskazali oni na to, że istnieją osoby motywujące ich do pracy, a są nimi nauczyciele.

Badania przeprowadzone wśród gimnazjalistów dowodzą, że nie każdy z nich posiada marzenia! Większość z nich chodzi do szkoły z obowiązku – ”bo musi”. Twierdzą, że nic ani nikt do pracy ich nie motywuje. Z drugiej jednak strony, te same osoby przyznają, że nie chcą rezygnować z marzeń, bo odgrywają one dużą rolę w ich życiu, co wskazuje na pewną sprzeczność z twierdzeniem, że tych marzeń nie posiadają. Tym nie mniej o wiele ważniejsza od marzeń jest dla nich rodzina i przyjaciele. Każdy z dorosłych biorących udział w ankiecie przyznał, że ma marzenia, a niektóre z nich zrealizował dzięki pomocy swoich nauczycieli jednak marzenia odgrywają pośrednią rolę w ich życiu. Dorośli twierdzą, że często rezygnują z realizacji marzeń z powodów finansowych, czego ani uczniowie szkoły podstawowej, ani gimnazjaliści nie brali pod uwagę.

Grupa II Opiekunowie: p. R. Mleczak, p. P. Wojciechowski Członkowie: Sz. Proch, O. Obara, A. Bartoszak, W. Cyraniak, J. Zych.

„Ludzie sukcesu” – Alicja Mazurek Do jakiej szkoły chodziłaś? Po ukończeniu gimnazjum w Ostrorogu rozpoczęłam naukę w VI Liceum Ogólnokształcącym im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu. Czy szkoła pomogła Ci w zdobyciu sukcesu? Szkoła z pewnością odegrała dużą rolę w osiągnięciu sukcesu. Uważam jednak, że najważniejsza jest własna praca i wytrwałość w dążeniu do celu. Jakie jest Twoje największe marzenie związane z Twoim hobby? Interesuję się ekologią, dlatego w przyszłości chciałabym prowadzić kontrole stanu środowiska naturalnego lub pracować przy projektowaniu i nadzorowania technologii przyjaznych dla otoczenia.

Największym Twoim sukcesem jest… Mam nadzieję, że największe sukcesy jeszcze przede mną . Jednak jestem dumna z przyznania mi stypendium Prezesa Rady Ministrów i dostania się na wymarzony kierunek studiów – Technologię Ochrony Środowiska na Politechnice Poznańskiej. W jaki sposób nauczyciele motywowali Cię do osiągnięcia sukcesu? Nauczyciele rozbudzali we mnie chęć pogłębiania wiedzy, przynosili dodatkowe materiały, zawsze służyli pomocą w przygotowywaniu się do różnych konkursów i projektów, a także poświęcali mi swój czas. Kto jest dla Ciebie autorytetem? Wiele osób jest dla mnie autorytetem w różnych dziedzinach oraz aspektach życia. Podziwiam osoby, dla których pasja jest sposobem na życie. Ile miałaś lat, gdy osiągnęłaś swój pierwszy sukces? Od najmłodszych lat osiągałam sukcesy na szczeblu szkolnym, ale moim pierwszym większym sukcesem było zajęcie III miejsca w Powiatowym Konkursie Języka Niemieckiego, gdy miałam 13 lat.

„Ludzie sukcesu” – Bartosz Starosta Do jakiej szkoły chodziłeś? Chodziłem do szkoły podstawowej i gimnazjum w Ostrorogu, aktualnie chodzę do Technikum Logistycznego w Zespole Szkół nr 3 w Szamotułach. Czy szkoła pomogła Ci w zdobyciu sukcesu? Zdecydowanie tak. Gdyby nie presja wywierana przez nauczycieli na dobre wyniki w nauce, nigdy bym się nie nauczył pogodzić treningów ze szkołą, a udaje mi się to do dzisiaj. Jakie jest Twoje największe marzenie związane z Twoim hobby? Kiedyś to była gra w 2 lidze, teraz to już nieaktualne.. Nie wiem, może teraz debiut w 1 lidze lub udział w Mistrzostwach Polski Seniorów. Jeszcze wiele godzin przy stole przede mną.

Największym Twoim sukcesem jest… Ciężko powiedzieć. Na pewno ważne jest dla mnie zdobycie Indywidualnego Mistrzostwa Wielkopolski Szkół Ponadgimnazjalnych w zeszłym roku szkolnym. Zdobycie 2 miejsca w Mistrzostwach Wielkopolski LZS Seniorów w 2011 roku i 2 miejsce w turnieju ASÓW TOP 8 Juniorów w 2009 rok, myślę, że to kilka z ważniejszych sukcesów. W jaki sposób nauczyciele motywowali Cię do osiągnięcia sukcesu? Jeśli chodzi o nauczycieli to motywowali mnie najwięcej wuefiści, a w szczególności trener. Zachęcali mnie do treningów, zwłaszcza, gdy nie było formy i nie chciało się trenować. Kto jest dla Ciebie autorytetem? Jeśli chodzi o sport, to na pewno piłkarz Raul Gonzalez, jego pracowitość, sumienność, ambicja, poświęcenie dla zespołu i dla tego co robi imponuje mi i staram się do tego dążyć. Ile miałeś lat, gdy osiągnęłaś swój pierwszy sukces? Szczerze to nie mam pojęcia. Trenuje już prawie 13 lat, ale myślę, że za małolata sukcesem były dla mnie zwycięstwa w zawodach o niskiej randze. Aktualnie sukcesem dla mnie jest to, że mogę trenować, poznawać nowych ludzi na zawodach, grać z nimi i być częścią tej świetnej dyscypliny sportu.

Grupa III Opiekun: p. A. Karge Członkowie: A. Świniarska, P. Rój, P. Kassaraba, I. Wójtowicz, J. Stróżniak.

Podsumowanie grupy III Grupa III miała za zadanie napisać wypracowanie i wykonać plakat, który widać na kolejnym slajdzie prezentacji.

Fragmenty wypracowań Mając lat piętnaście trudno przewidzieć, kim będziemy za kilkanaście lat. Mogę powiedzieć, ze chcę być aktorką, nauczycielką, ale tak naprawdę nie wiem, jak potoczy się moje życie. Wszystko może się zmienić. Mając lat pięć, na pytanie „Kim chcesz być?” odpowiadaliśmy: modelką, żołnierzem lub – tak jak ja – księżniczką. Na to samo pytanie w wielu lat dziesięciu odpowiadaliśmy już, że : zawodowym piłkarzem, gwiazda Hollywood lub – jak ja – projektantka mody. Nasze odpowiedzi były absurdalne, ale przekonujemy się o tym teraz, po upływie kilku lat. Dzisiaj wiemy, że plany dotyczące przyszłości mogą ulegać zmianie, zmieniają się też nasze marzenia. Często chcemy połączyć te marzenia z czymś pożytecznym. Z upływem czasu – proste z pozoru pytanie o przyszłość, staje się bardziej skomplikowane. Widzimy, że świat daje nam wiele możliwości, ale sztuką jest dokonać właściwego wyboru, by nie żałować.

Fragmenty wypracowań Jestem uczennicą klasy trzeciej gimnazjum i przede mną jedna z ważniejszych decyzji do podjęcia – wybór szkoły średniej. Wiąże się z tym wiele obaw i wątpliwości... Marzę o tym, by dzięki odpowiedniej edukacji i rozsądnym wyborom, w przyszłości moc zrealizować swoje młodzieńcze marzenie i pracować z małymi dziećmi, być może otworzyć własne przedszkole. Uważam, że praca z dziećmi jest czymś cudownym. Uwielbiam patrzeć, jak wszystkiego się uczą, , pomagać im we wszechstronnym rozwoju. Podoba mi się to, w jaki sposób dzieci postrzegają świat. Mają w sobie tyle pozytywnej energii i chęci do życia. Potrafią obdarzać bezinteresowna miłością, są szczere. Wierzę, że dzięki nauce i wierze w swoje marzenia spełnią się moje oczekiwania.  

Fragmenty wypracowań W przyszłości bardzo chciałabym zostać farmaceutką. Wiem, że jest to trudny zawód, ale wierzę, że podejmę to wyzwanie i mu sprostam. Moją pasją jest również taniec, dlatego chciałabym ukończyć w przyszłości kurs instruktora fitness. Sądzę, że możliwe jest pogodzenie pracy zawodowej, która daje satysfakcję, z pasją, która można przekazywać innym. Będę dążyła do realizacji tych celów, by móc kiedyś powiedzieć, że czuję się spełniona i szczęśliwa.  

Fragmenty wypracowań Po skończeniu wybranych szkół i zdobyciu zawodu, pragnę założyć rodzinę. Będę dbał przede wszystkim o to, by żadnemu z jej członków nigdy nie zabrakło szczęścia oraz miłości. A gdy dożyję sędziwego wieku , będę pragnął tylko jednego – patrzeć jak rosną i uczą się moje wnuki. A jeśli umrę przedwcześnie – czego nie chcę – to moje ostatnie spojrzenie chciałbym skierować na rodzinę, a w myślach na rodziców. O takiej przyszłości marzę.

Grupa IV Opiekun: p. L. Juś Członkowie: S. Bartkowiak, A. Ciozda, R. Banas, S. Mańczak, Ż. Kucharczyk, Sz. Kapłon.

Grupa IV przygotowała prezentacje multimedialną, która podsumowuje pracę innych grup. Podsumowanie grupy IV

Grupa V Opiekunowie: p. M. Michalak, p. I. Mieńko Członkowie: P. Proch, P. Margazyn, J. Sroka, J. Rybarczyk, D. Łabojewski.

Podsumowanie grupy V Grupa V przygotowała piękne dekoracje, które ozdabiają naszą szkołę z okazji Dnia Edukacji Narodowej oraz przygotowali akademię z okazji tego święta.

Podsumowanie całości Dzięki aktywnej pracy w projekcie zauważyliśmy, że mimo wszystko warto mieć marzenia i w pełni wykorzystywać etap edukacji by je realizować.