Handel w polskiej polityce przemysłowej DR M A FALIŃSKI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rynek pieniężny, kursy walutowe i ceny w długim okresie
Advertisements

Strategia rozwoju Spółki Jutrzenka SA w dobie globalizacji gospodarki
Platforma technologiczna lotnictwa
Charakterystyka branży By Tomasz Kospin, Piotr Krogulski
7. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
INDEKS BIZNESU PKPP LEWIATAN INDEKS BIZNESU PKPP LEWIATAN Listopad 04 – Grudzień
INDEKS BIZNESU PKPP LEWIATAN Sierpień INDEKS BIZNESU PKPP LEWIATAN Sierpień 2006.
Transakcje kompensacyjne
Polityka handlowa i protekcjonizm
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Rozszerzenie Unii Europejskiej a rozwój gospodarczy
Podstawowa analiza rynku
Pytania problemowe do wykładów 1-7
Pytania problemowe do tematów 10-14
Podstawowa analiza rynku
Bezrobocie w okresie transformacji w Polsce
Dolnośląski rynek pracy w drodze do gospodarki w drodze do gospodarki opartej na wiedzy.
? krajobraz po czy przed burzą Rynek stali Andrzej Ciepiela
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
Zarządzanie projektami
Marcin Kolasa Narodowy Bank Polski Szkoła Główna Handlowa
Zagadnienia materiałowo-surowcowe w produkcji mebli w Polsce Maciej Formanowicz, Marek Adamowicz, Tomasz Wiktorski Międzynarodowa konferencja Rynek drewna.
Uwarunkowania ekonomiczne a gospodarka zeroemisyjna Jan Brzóska Jan Pyka 24 luty 2011.
MOSTOSTAL - ENERGOMONTAŻ
Problemy rynku pracy..
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Doświadczenie Politechniki Rzeszowskiej w zakresie współpracy z przemysłem Konferencja inaugurująca działalność Preinkubatora Akademickiego Podkarpackiego.
Model krzyża Keynsowskiego
Makroekonomia I Ćwiczenia
Wsparcie dla rozwoju technologii
20/02/2007Marcin Gomułka, Szkoła Główna Handlowa, © Propozycje nowych wskaźników produktów dla mierzenia innowacyjności. Innowacyjność w kontekście.
Specyfika regionalna i lokalna Czynniki warunkujące rozwój.
Szanse i zagrożenia dla gospodarki regionu wynikające z inwestycji zagranicznych obszar Efekty bezpośrednieEfekty pośrednie pozytywnenegatywnePozytywneNegatywne.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Gospodarowanie a środowisko Wykład 13 WNE UW. Związek gospodarowania ze środowiskiem i zanieczyszczeniami Zasoby i środowisko naturalne Przetwarzanie.
Gospodarowanie a środowisko Konspekt 13 WNE UW Jerzy Wilkin.
J. Wilkin: Ekonomia Podstawowa analiza rynku Wprowadzenie do ekonomii Wykład 4 (konspekt) Jerzy Wilkin.
Dr Sylwia Talar Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Zarządzanie portfelem i ryzykiem Optymalizacja kosztów energii i zabezpieczanie ryzyk Ralf Höper, Senior Portfolio Manager Vattenfall Europe Power Management.
Rynek stali, koksu i węgla - wyzwania 1
Od 20 lat wspieramy przedsiębiorczość Polaków i co dalej?
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
Referaty do PFP Rodzaje przedsiębiorstw podział przeds. wg rodzaju działalności, wielkości, celu, formy prawnej, struktury organizacyjnej, relacji.
Handel w gospodarce Polski – dynamika zmian i nowe wyzwania dr, prof. Urszula Kłosiewicz-Górecka Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur Kongres.
Polska Grupa Zbrojeniowa S.A. ul. Malczewskiego Radom Biuro w Warszawie ul. Nowy Świat 4a Warszawa tel. (48)
Jerzy Hausner Gospodarka, rozwój, państwo. Na początek: trochę optymizmu.
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Wstępna prognoza zbiorów owoców w 2006 roku. Tab. 1. Zbiory owoców w Polsce w tys. ton Gatunek prognoza Jabłka Wiśnie
KONIUNKTURA GOSPODARCZA ŚWIATA I POLSKI Polska – koniunktura w 2015 r. Prognoza na lata Warszawa, lipiec 2016.
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Determinanty dochodu narodowego
mgr Małgorzata J. Januszewska
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
Model „pięciu sił” M.Portera
Uwarunkowania gospodarcze polityki gospodarczej w Polsce
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
POPYT PODAŻ INFLACJA Na wstępie... CZYM JEST RYNEK? Rynek to ogół warunków ekonomicznych, w których dochodzi do zawierania transakcji wymiennych Prościej?
dr hab. Aleksandra Grzesiuk
Zapis prezentacji:

Handel w polskiej polityce przemysłowej DR M A FALIŃSKI

Przełom EKONOMIA BEZ RYNKU BAZAR MAJĄTEK DO PRYWATYZACJI ASPIRACJE

Stawka na rynek wewnętrzny: źródła modernizacji Inwestycje zewnętrzne+import Przedsiębiorczość Hurt Spódzielcy Kupcy Sieci Efekt: konkurencja

Modele równoległe modernizacji sektora dystrybucji M-1 „imported” M-2 „domestic” Wysokokapitałowe inwestycje zewnętrzne Jednorodne własnościowo sieci handlowe Hiper mark et supe rmar ket disc oun ters C&CC&C Kurczące się sklepy niezależne Niskokapitałowe inwestycje w hurt i integrację pionową sklepów kupiecko-spółdzielczych Modernizacja starego hurtu i rozproszonego handlu Sieci franczyzowe sieci hurtowych Integracje przez producentów Różnorodne integracje horyzontalne

Nowy duch – nowy czynnik Change of the major economy drivers Wzrost nowego napędu gospodarki: handel Zapaść starego przemysłu I sektora

To działa… GDP (IV Q y/y) 3,6%3,3%3,0%0,2%4,6%4,7%3,2% Sales (VII m y/y) 2,2%5,2%3,8%2,2%1,3%3,6%5,6%2,1%

Przez rynek wewnętrzny do Unii: absorpcja wyzwania  Rola główna: wiązanie innych branż i strukturalizacja popytu  Konkurencja/wymogi: jakość i cena, stąd… produktywność sektora  Wymagania i konkurencja to sukces w eksporcie i właściwa „selekcja” importu  Efekty mnożnikowe w łańcuchach dostawy: inwestycje, redukcja kosztów, technologie, praca, …  Powołanie do życia branż sukcesu produkcyjnego PKB 56% generowane w kraju, w tym 18% handel i naprawy,  Silny rynek wewnętrzny to odporność na recesje generowane na zewnątrz

Poszukujemy innowacji… Nowoczesny handel to:  Innowacja systemowa: magnes innych innowacji  Popyt na innowacje produktowe i organizacyjne (póki co tańsze są wnoszone z zewnątrz)  Platforma dla inwestycji wnoszonych i generowanych  „Kontrola” nad produktywnością gospodarki, czyli systemowym wykorzystaniem zasobów  Uefektywnienie korzystania z czynników produkcji: pracy, kapitału, zasobów, know-how,…  Konkurencyjność rynku wewnętrznego i eksportu PERŁA W KORONIE POLSKIEJ TRANSFORMACJI?

Co będzie, gdy handel obejmą dyskryminujące podatki itp…?  Co z rynkiem produktów krajowych, np. z żywnością, AGD, meblami…?  Czy SMEs się ucieszą? Kto bierze odpowiedzialność za ryzyko najsłabszych?  Co z eksportem? A może i z importem? Co z cenami „polskimi” na świecie? Jak promować?  Co z rentownością w łańcuchach dostaw, np. w produkcji?  Co zaboli bardziej: inflacja, czy deflacja, bo obie wystąpią w pewnej kolejności…?  Czy wystąpi spadek inwestycji i ucieczka kapitałów? Co z kooperacją na rynku europejskiej produkcji przemysłowej, np. w samochodówce?  Kto straci pracę? A kto wręcz przeciwnie? Co z płacami?  Na koniec: z kim biznes ma rozmawiać? – gdy wszyscy o handlu wszystko wiedzą lepiej od handllowców… ? Kto weźmie odpowiedzialność?

Podyskutujmy…! 1. jak zachowają się formaty handlowe? – dostawy, praca/płaca, ceny. 2. co to znaczy dla dostawców? – produkcja, eksport, gama dostaw 3. Jak zareaguje PKB? – struktura, wielkość, 3. Czy ograniczanie handlu to jakaś alternatywa rozwojowa dla Polski?