2 CZĘŚĆ I ZAŁOŻENIA PROJEKTU Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lifelong Learning Programme Projekt GRUNDTVIG Multilateral INTEGRA
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Katarzyna Szypuła-Sajon
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
LEKTORATY.
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowoczesne technologie ICT w upowszechnianiu.
Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
(na podstawie badań ankietowych)
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Oxford Business Unit consulting i szkolenia OXFORD Business Unit Sp. z o.o., tel/fax: , , site:
ShowMi ShowMi – umiej ę tno ś ci j ę zykowe migrantów warto ś ci ą dla innych Projekt Grundtvig Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
ABC e-learningu.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Co to jest TIK?.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
BUŁHAK STOI JĘZYKAMI! Zespół językowy SSP 12.
Założenia PROJEKTU
Wanda Klenczon Biblioteka Narodowa
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Społeczna Akademia Nauk
TARGI
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
POTRZEBY UCZNIA CUDZOZIEMCA
compulsory full-time education
E-learning (kurs dla uczniów)
SERIO Wzmocnienie umiejętności pracowników budowlanych w ramach BHP przy użyciu multimedialnego szkolenia opartego na przykładach zaczerpniętych z życia.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
UCZYĆ SIĘ JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
d Oferujemy Oferujemy A.Indywidualne podejście do każdego studenta/ki B.Solidną naukę języka i nacisk na praktyczne umiejętności językowe C.Profesjonalną.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
Not Only Fair Play Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Mobilność szkolnej kadry nauczycieli w Książnicach Wielkich MALTA 18
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Szkoła Nauczycielem stoi
Sopocka Akademia Tenisowa
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Zapis prezentacji:

2 CZĘŚĆ I ZAŁOŻENIA PROJEKTU Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.

P ODSTAWOWE INFORMACJE W ARSZAWA, 24 WRZEŚNIA 2012 Nazwa projektuChinese for Europeans (C4EU) Program Lifelong Learning Programme Languages (Key Activity 2), Multilateral Projects Numer umowy / 001 – 001 Numer projektu LLP PL-KA2-KA2MP Okres realizacji projektu01 stycznia 2011 – 31 grudnia 2012 Adres WWW projektu

4 D LACZEGO J ĘZYK C HIŃSKI Gospodarcze i polityczne Wzrost pozycji Chin na arenie międzynarodowej, szczególnie w wymiarze gospodarczym i politycznym. Związek pozycji Chin ze strategią rozwojową Unii Europejskiej. Edukacyjne Wzrost liczby wspólnych projektów (pomiędzy UE i Chinami) związanych z nauką, edukacją i kulturą. Duże zapotrzebowanie na rynku europejskim na materiały edukacyjne dotyczące języka chińskiego. Praktyczne Znajomość nawet podstawowych zwrotów ułatwia nawiązywanie kontaktów. Znajomość języków obcych w Chinach jest bardzo słaba. Należy pamiętać, że Chiny to drugi, za USA, największy partner biznesowy UE. Z każdym rokiem pomiędzy Unią i Chinami wzrasta poziom eksportu i importu. Warto podkreślić, że języka chińskiego uczy się obecnie 25 milionów obcokrajowców i liczba ta stale rośnie! Chińczycy uważają, że nikt spoza ich kultury nie jest w stanie nauczyć się języka chińskiego. Samym Chińczykom bardzo trudno przychodzi nauka języków indoeuropejskich. W ARSZAWA, 24 WRZEŚNIA 2012

5 C ELE P ROJEKTU I W YNIK P ROJEKTU Cele projektu Popularyzacja języka chińskiego wśród Europejczyków. Propagowanie porozumienia międzykulturowego - zapoznanie Europejczyków z kulturą Chin oraz przełamywanie barier i uprzedzeń wywołanych nieznajomością tej kultury. Ułatwienie poznawania języka chińskiego poprzez zastosowanie multimedialnych metod nauczania - pozwalających każdemu uczącemu się na dobór właściwej dla siebie metody. Wyniki projektu W wyniku realizacji projektu powstaną materiały dydaktyczne służące do samokształcenia w zakresie języka chińskiego. Materiały są adresowane do tych obywateli Unii Europejskiej, którzy - z różnych powodów, np. biznesowych, edukacyjnych, turystycznych czy rodzinnych - zamierzają udać się do Chin lub też planują współpracę z Chińczykami na terenie UE. Celem materiałów dydaktycznych jest przybliżenie mieszkańcom UE kultury i języka chińskiego w takim zakresie, aby uczestnik kursu potrafił odnaleźć się w podstawowych sytuacjach komunikacyjnych i kulturowych związanych z pobytem w Chinach, budowaniem relacji z Chińczykami etc. W ARSZAWA, 24 WRZEŚNIA 2012

6 CZĘŚĆ II REZULTATY PROJEKTU Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.

7 P ODSTAWY M ETODOLOGICZNE I Z AŁOŻENIA Materiały dydaktyczne składają się z następujących modułów dydaktycznych: moduł 0 - Podstawy języka moduł 1 - Dzieci moduł 2 - Studenci moduł 3 - Biznes moduł 4 - Turyści publikacja - China. Things to know before you go Materiały dydaktyczne koncentrują się na rozwijaniu umiejętności językowych: rozumienie tekstu pisanego w pinyin rozumienie tekstu mówionego rozumienie prostych znaków konstruowanie prostych wypowiedzi zapis prostych znaków w pinyin Materiały dydaktyczne są na poziomie A1. Materiał podzielono wg zasady: wersja podstawowa: A1 (150 słów), A2 (300 słów) i A3 (indywidualne przypadki) poziomy B i C - tylko w uzasadnionych przypadkach Materiał edukacyjny został przetłumaczony i jest dostępny w: 23 urzędowych językach UE Podczas prac wykorzystano metodyki: multimedia learning e-learning micro learning m-learning W ARSZAWA, 24 WRZEŚNIA 2012

8 M ODUŁ 0 Opis modułu W tym module można znaleźć podstawowe zwroty i wyrażenia służące do komunikacji w języku chińskim. Moduł jest przeznaczony dla wszystkich czterech grup odbiorców projektu. Znajdują się w nim wybrane elementy języka, których poznanie umożliwi swobodne korzystanie z pozostałych czterech modułów projektu. Grupa docelowa Wszystkie osoby, które chcą zapoznać się z podstawami języka chińskiego. Język i poziom nauczania Język chiński, poziom A1 Języki tłumaczenia 23 języki Unii Europejskiej Struktura 12 lekcji (w tym dwie pierwsze omawiające wymowę i pisownię, pozostałe 10 podzielone tematycznie). Lekcje zawierają dialogi, słownictwo, testy i ćwiczenia multimedialne. Do tekstów dołączone są nagrania audio. Zakres tematyczny Podstawowe słownictwo tematyczne używane w codziennym życiu oraz podstawy gramatyki, pisowni i wymowy. Podstawy metodologiczne Asynchroniczny e-learning Środowisko technologiczne HTML, Flash Dostępność - z poziomu zwykłej przeglądarki internetowej

9 M ODUŁ 0 - P RZYKŁADY

10 M ODUŁ 1 Opis modułu Podstawowym celem tej części kursu jest nauka podstaw języka chińskiego z wykorzystaniem komunikacji wizualnej. Materiały dydaktyczne są prezentowane w postaci animacji, gier, grafiki i plików audio. Grupa docelowa Dzieci Język i poziom nauczania Język chiński, poziom A1 Języki tłumaczenia 23 języki Unii Europejskiej Struktura 10 lekcji, składają się z animowanych dialogów, słownictwa, multimedialnych gier edukacyjnych oraz ćwiczeń kaligrafii. Lekcje zawierają również nagrania audio oraz dodatkowe animacje multimedialne. Zakres tematyczny Moduł przeznaczony dla dzieci - podstawowe słownictwo tematyczne używane w codziennym życiu i w szkole. Podstawy metodologiczne Multimedia learning Środowisko technologiczne Flash Dostępność - z poziomu zwykłej przeglądarki internetowej

11 M ODUŁ 1 - P RZYKŁADY

12 M ODUŁ 2 Opis modułu Celem kursu jest nauka podstaw języka chińskiego oraz wybranych sytuacji komunikacyjnych związanych z wizytą w campusie, życiem studenckim i nauką. W module zostały przedstawione różnice kulturowe związane z relacjami międzyludzkimi, a zwłaszcza sposobem uczenia się i prezentacji wiedzy. Grupa docelowa Studenci zamierzający kontynuować naukę w Chinach. Język i poziom nauczania Język chiński, poziom A1. Języki tłumaczenia 23 języki Unii Europejskiej oraz język rosyjski Struktura 5 sekcji tematycznych, każda składająca się z 3 lekcji podzielonych na dialogi, słownictwo i ćwiczenia. Do materiału dydaktycznego dostępne są nagrania. Zakres tematyczny Moduł przeznaczony dla uczniów szkół średnich i wyższych - podstawowe słownictwo tematyczne używane w życiu studenckim. Podstawy metodologiczne Asynchroniczny e-learning Środowisko technologiczne HTML Dostępność - z poziomu zwykłej przeglądarki internetowej

13 M ODUŁ 2 - P RZYKŁADY

14 M ODUŁ 3 Opis modułu Moduł jest przeznaczony przede wszystkim dla przedsiębiorców z Unii Europejskiej. Materiał dydaktyczny jest prezentowany uczestnikowi kursu regularnie wysyłanymi ami oraz za pośrednictwem strony internetowej projektu – zgodnie z metodyką microlearning. Celem tej metodyki jest budzenie motywacji do opanowania konkretnej wiedzy i umiejętności. Grupa docelowa Przedsiębiorcy (MŚP) chcący rozpocząć współpracę z firmami chińskimi. Język i poziom nauczania Język chiński, poziom A1 Języki tłumaczenia 23 języki Unii Europejskiej Struktura 10 lekcji, oraz 70 i składających się z dialogów, słownictwa, wyrażeń i wskazówek tematycznych. Do materiałów dołączone są nagrania audio. Zakres tematyczny Moduł przeznaczony dla przedsiębiorców planujących współpracę z chińskimi firmami - podstawowe słownictwo tematyczne używane w różnych sytuacjach w biznesie. Podstawy metodologiczne Microlearning Środowisko technologiczne HTML, SMTP Dostępność - z poziomu zwykłej przeglądarki internetowej, oprogramowanie do obsługi poczty elektronicznej

15 M ODUŁ 3 - P RZYKŁADY

16 M ODUŁ 4 Opis modułu Podstawowym celem modułu jest nauka podstaw języka chińskiego oraz elementów języka, które dotyczą takich zagadnień, jak: podróż, pytanie o kierunek, pytanie o cenę etc. W module są przedstawione zwyczaje Chińczyków podczas prywatnych spotkań z cudzoziemcami. Grupa docelowa Turyści i inne osoby planujące wyjazd do Chin. Język i poziom nauczania Język chiński, poziom A1 Języki tłumaczenia 23 języki Unii Europejskiej Struktura 5 tematów, podzielonych na dialogi, słownictwo i ćwiczenia, dołączone nagrania. Zakres tematyczny Podstawowe słownictwo tematyczne niezbędne dla turystów podczas pobytu w Chinach. Podstawy metodologiczne M-learning Środowisko technologiczne Telefony komórkowe i urządzenia mobilne. Systemy operacyjne: Android, iOS. Dostępność Pobieranie aplikacji ze strony oraz App Store producentów urządzeń.

17 M ODUŁ 4 - P RZYKŁADY

18 CZĘŚĆ III PODSUMOWANIE Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.

19 P ODSUMOWANIE | N ARZĘDZIA ELEKTRONICZNE Narzędzia elektroniczne umożliwiają wykorzystanie TIK do nauki chińskiego pisma i chińskiej wymowy. Przykłady: Nauka pisania chińskich znaków jest procesem bardzo długim i żmudnym. Zwykle zajmuje on wiele lat intensywnych ćwiczeń. Wykorzystanie TIK może znacznie przyśpieszyć postępy w nauce pisania po chińsku. Podczas nauki pisanego i mówionego języka chińskiego niezbędne jest częste powtarzanie materiału. TIK umożliwia dopasowanie cyklu i intensywności powtarzania do indywidualnych potrzeb użytkownika. Komputerowe systemy analizy mowy umożliwiają indywidualne doskonalenie wymowy tonalnej dostosowane do poziomu uzdolnień muzycznych uczniów. W ARSZAWA, 24 WRZEŚNIA 2012

20 P ODSUMOWANIE | M ETODYKA Metodyka nauczania języka chińskiego musi uwzględniać indywidualne potrzeby użytkownika oraz jego poziom znajomości języka chińskiego. O doborze metodyk nauczania decydują: Cele dydaktyczne – należy ustalić szereg parametrów dydaktycznych, np. czy celem jest nauka leksyki, nauka języka na określonym poziomie i przygotowanie do egzaminu, czy też nauka określonych fraz umożliwiających komunikację językową w określonych sytuacjach komunikacyjnych. Profil użytkownika – ważne są takie elementy, jak wiek, profil zawodowy oraz indywidualne potrzeby użytkownika. Innych metodyk należy użyć podczas opracowania materiału do nauki podstaw chińskiego dla biznesmena, innych dla dzieci, a jeszcze innych dla turysty. Zagadnienia technologiczne – materiał dydaktyczny udostępniany z wykorzystaniem TIK musi uwzględniać poziom przygotowania technicznego użytkowników oraz dostępność technologii (np. urządzeń mobilnych). W przypadku nauczania przez Internet należy brać pod uwagę: szybkość, jakość i niezawodność łącza internetowego. W ARSZAWA, 24 WRZEŚNIA 2012

21 P ODSUMOWANIE | M ATERIAŁY DYDAKTYCZNE Materiały dydaktyczne muszą być przygotowane w sposób różnorodny i ciekawy, tak aby przyciągać uwagę użytkownika. Należy pamiętać o tym, że: Materiał powinien motywować do nauki i tworzyć przekonanie, że język chiński nie jest trudny. Uczący się powinien mieć poczucie postępu w nauce i wysoki stopień satysfakcji motywujący do dalszej nauki. Chińczycy często wykorzystują pismo w komunikacji, jest ono bowiem powszechnie zrozumiałe. Komunikacja z wykorzystaniem języka mówionego jest mniej skuteczna. Dlatego podczas nauczania języka chińskiego z wykorzystaniem narzędzi elektronicznych duży nacisk należy położyć na czytanie i rozumienie tekstu pisanego. Technologia i multimedia powinny być przy tym jedynie tłem dla nauczania, nie zaś elementem dominującym. W ARSZAWA, 24 WRZEŚNIA 2012

22 Dziękuję, Prof. Sławomir Czepielewski Chinese for Europeans