„Czy jest nam potrzebny ogólnodostępny plac zabaw?”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ”
Advertisements

Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Prezentacja projektu „Recykling metali rzadkich”
Zespół Szkół Samorządowych w Dmosinie
Gimnazjum nr 3 im. Emilii Zawidzkiej w Zespole Szkół nr 7 Road to freedom- nasze miasto 20 lat wspólnie FINAŁ MŁODZIEŻOWEJ AKCJI OBYWATELSKIEJ 20 LAT WSPÓLNIE.
Młodzieżowa Akcja Obywatelska „20 lat wspólnie” w gimnazjum nr 3 im
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?. Jak moja szkoła jeździ z głową. Nasza szkoła istnieje od 1 września 1999r. Patronem jej jest Józef Wybicki, a dyrektorem.
Fundacja BGŻ, od lat zaangażowana w działania edukacyjne kierowane do młodzieży z mniejszych miejscowości, uruchomiła ogólnopolski program edukacyjny.
Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
VII GMINNY MULTIMEDIALNY KONKURS PROFILAKTYCZNY pod honorowym patronatem Pana Burmistrza Miasta i Gminy Niepołomice mgr inż. Romana Ptaka Organizatorzy:
E-Akademia Przyszłości LOKALNE ZESPOŁY PROJEKTOWE Projekt Edukacyjny rok szkolny 2011/2012.
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole
Galeria zdjęć projektu „Wielka historia i wielcy ludzie Wińska”
w Salezjańskim Gimnazjum Niepublicznym
Ekologiczna szkoła – prawda czy mit ?
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
PREZENTACJA DZIAŁAŃ MŁODZIEŻY NA TROPIE ELEKTROŚMIECI Publiczne Gimnazjum Integracyjne nr 47 w Łodzi.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
Wdrożony przez STOWARZYSZENIE RODZICÓW NA RZECZ POMOCY SZKOŁOM PRZYJAZNA SZKOŁA.
Moja gmina i moja miejscowość. Dawniej i dziś.
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Debata pod Honorowym Patronatem Starosty Puławskiego Sławomira Kamińskiego Puławy 3 grudnia 2009 r.
Udział uczniów w konkursach.
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
W szkole brakuje miejsca, gdzie uczniowie mogą spotykać się po lekcjach lub w czasie wolnym. W rozmowach z kolegami często padały propozycje stworzenia.
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY.
Gimnazjum nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku Taki był początek Samorząd Lokalny Miasta Olecko.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
Temat debaty – Podejmowanie samorządnej inicjatywy młodzieżowej.
Fundacja Instytutu Filozofii i Socjologii PAN
Młodzieżowa Rada Gminy
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŁOPUCHOWIE
Cyberstrach ma wielkie oczy
Placówki oświatowe objęte wsparciem
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
Młodzieżowa rada miasta jest to organ samorządu terytorialnego o charakterze konsultacyjnym. Młodzieżowe rady tworzone są przez grupę.
Konwencja o prawach dziecka – międzynarodowa konwencja przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne ONZ 20 listopada 1989 r. Jest to dokument obowiązujący w niemal.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Zespół Szkół w Kuźnicy Czarnkowskiej
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Projekt działania lokalnego koordynowany przez wolontariuszy z Gimnazjum w Starym Kurowie.
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Pawła II w Wadowicach 20 lat Samorządu terytorialnego – czyli co zmieniło się w naszym mieście?
Wykonały: Karolina Filipczak Aleksandra Cieślak. miała na celu określenie oczekiwań uczestników spaceru odnośnie wyglądu naszego parku. Wyrazili swoje.
Zmieniamy naszą okolicę!. XXI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Konkurs organizowany przez: Kancelarię Sejmu w porozumieniu z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej,
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
KLASA III c SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 W LUBANIU. W ramach realizacji projektu podzieleni zostaliśmy na sześć grup zadaniowych. PTAKI SSAKI OWADY RYBY OPIEKUNOWIE.
SZKOŁA WSPÓŁPRACY. Brałyśmy udział w projekcie Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” to nowy, ogólnopolski,
SAMORZĄD UCZNIOWSKI ROK SZKOLNY 2014/2015. WRZESIEŃ 2014 – WYBORY DO SAMORZĄDU.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
Nabór na rok szkolny 2013/2014 do:  przedszkoli,  oddziałów przedszkolnych  klas pierwszych w szkołach podstawowych(6-latki) Poznań, 22 kwietnia 2013.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Projekt „Uczeń Obywatel”. W Dzielnicy XVII Wzgórza Krzesławickie realizowano program „Uczeń Obywatel”
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW BĘBŁA przeprowadzonego w ramach projektu „SAMORZĄD Z INICJATYWĄ” Bębło, 22 Maja 2012r. Małgorzata Głuszak.
Projekt Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa „Szkoła Promująca Bezpieczeństwo” W Zespole Szkół w Więcławicach Starych.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE. I. Utworzenie Zespołu 2.0 Ewa Darwicz – dyrektor Urszula Cygan – koordynator Beata Adasik – nauczyciel Izabela Koczkodaj – nauczyciel.
Budżet partycypacyjny to proces, w trakcie którego mieszkańcy decydują o wydatkowaniu części budżetu dzielnicy lub miasta. W ramach budżetu partycypacyjnego.
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Katowicach ul. Barbary 17 Podsumowanie programu edukacyjnego pt. ”Nie pal przy mnie proszę” w roku szkolnym.
PLAN PRACY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
► Projekt "Inicjatywy oddolne na rzecz Zielonego Podkarpacia
Szkoła Podstawowa nr 4 W Koszalinie
Relacja zdjęciowa z podsumowania działań projektowych w ramach programu „O Niepodległej” 22 maja 2018 r.
Zapis prezentacji:

„Czy jest nam potrzebny ogólnodostępny plac zabaw?” LOKALNY ZESPÓŁ PROJEKTOWY NR 3 PROJEKT EDUKACYJNY „Czy jest nam potrzebny ogólnodostępny plac zabaw?” Gimnazjum nr 26 im. ks. prof. Józefa Tischnera w Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 35 w Krakowie

CELE PROJEKTU: Zaktywizowanie przedstawicieli władz samorządu lokalnego (radni) oraz mieszkańców osiedla do podjęcia działań, których efektem będzie dążenie do stworzenia ogólnodostępnego placu zabaw. Opracowanie materiałów (ankiety, makieta, prezentacja, plakat, film), które staną się źródłem informacji i wiedzy dla uczniów naszej szkoły, ich rodziców czy sąsiadów oraz przedstawicieli władzy lokalnej.

O NAS Nasz Szkolny Zespół Projektowy pracował w składzie 20 uczniów z klasy 2A i 2B gimnazjum: Mateusz Romanek Magdalena Nawieśniak Maciej Wrona Agnieszka Nawrot Patrycja Krawczyk Adrian Krawczyk Magdalena Rogoda Emilia Góra Nikola Król Jadwiga Dudek Kinga Kicińska Aleksandra Góra Joanna Klimczyk Karolina Ziółkowska Grzegorz Brożek Arkadiusz Moskal Filip Chlebda Piotr Madej Krystian Sikora Mariusz Wojakiewicz Opiekunowie projektu: p. Renata Marona p. Anna Wrona

NASZE DZIAŁANIA Opracowanie ankiety, dla mieszkańców naszego osiedla, pozwalającej na zorientowanie się czy w środowisku lokalnym potrzebny jest plac zabaw. Wykonanie makiety wzorcowego placu zabaw dla dzieci. Fotograficzna dokumentacja istniejących placów zabaw w Krakowie i okolicy (ranking najpiękniejszych, najbezpie-czniejszych placów zabaw). Opracowanie i przeprowadzenie wywiadu filmowego z grupą dzieci z Samorządowego Przedszkola Nr 136 w Krakowie na temat spędzania przez nich wolnego czasu.

NASZE DZIAŁANIA CD Wykonanie plakatu propagandowego pt., „O czym marzą dzieci?” Opracowanie informacji na temat już zrealizowanych w Polsce projektów w ramach akcji budowy placów zabaw. Przeprowadzenie wywiadów z przedstawicielami władz lokalnych (przewodniczący Rady Dzielnicy X, radna Dzielnicy X, prezes KS „Wróblowianka”). Podsumowanie pracy wszystkich uczestników biorących udział w projekcie. Prezentacja efektów pracy LZP młodzieży gimnazjum.

pt. „Czy jest nam potrzebny ogólnodostępny plac zabaw?” WYNIKI ANKIETY pt. „Czy jest nam potrzebny ogólnodostępny plac zabaw?”

WYNIKI ANKIETY CD

WYNIKI ANKIETY CD

WYNIKI ANKIETY CD

WYNIKI ANKIETY CD

WYNIKI ANKIETY CD

Analiza 461 ankiet pozwoliła nam wyciągnąć następujące wnioski: WNIOSKI Z ANKIETY Analiza 461 ankiet pozwoliła nam wyciągnąć następujące wnioski: plac zabaw dla dzieci jest cenną inicjatywą, bo dzięki niemu poznają swoich rówieśników, mogą się z nimi pobawić, a w okolicy brakuje takich miejsc, dzieci potrzebują ruchu, przebywania na świeżym powietrzu, dzięki takim miejscom dzieci nie muszą siedzieć przed komputerem tylko twórczo integrują się z rówieśnikami, mieszkańcy osiedla są gotowi partycypować w kosztach budowy ogólnodostępnego placu zabaw.

WZORCOWA MAKIETA

RANKING NAJBEZPIECZNIEJSZYCH PLACÓW ZABAW W KRAKOWIE

MALI BOHATEROWIE WYWIADU FILMOWEGO

PLAKAT PROPAGANDOWY pt. „WIEM CO MUSZĘ ZMIENIĆ NA TYM PLACU ZABAW”

OGÓLNOPOLSKIE AKCJE BUDOWY PLACÓW ZABAW Projekt: „Radosna Szkoła” Organizator: Ministerstwo Edukacji Narodowej Projekt: „100 placów zabaw na 100 lecie NIVEA” Organizator: Firma NIVEA

PODSUMOWANIE PROJEKTU Projekt pozwolił nam włączyć się w działania, którymi zwykle zajmują się dorośli. Mieliśmy okazję osobiście poznać przedstawicieli władz lokalnych. Zrozumieliśmy, że każda inicjatywa wymaga zaangażowania i wkładu finansowego, ale też poczuliśmy się ważni i potrzebni. Nasza praca spotkała się z zainteresowaniem i zrozumieniem osób dorosłych, które niejednokrotnie służyły nam radą i pomocą. Rozpoczynając pracę przy projekcie byliśmy pełni entuzjazmu i wiary w to, że uda nam się znaleźć sponsorów i wybudować plac zabaw. Dziś wiemy, że nie jest to takie proste, a sam fakt znalezienia przez nas lokalizacji pod w/w plac jest dla nas satysfakcjonujący. Radość sprawia nam to, że włączyliśmy się w sprawę propagowania idei placu zabaw na naszym osiedlu.

NASZA PROPOZYCJA LOKALIZACJI PLACU ZABAW TEREN OBOK KS „WRÓBLOWIANKA”

DZIĘKUJEMY ZA POŚWIĘCONĄ NAM UWAGĘ! 