Maria Lamparska Prezentacja przygotowana na bazie odpowiedzi na tytułowe pytanie zredagowanych przez uczniów ZS nr 1 w Lubiczu przy wsparciu nauczycieli.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
Advertisements

Rocznik 2003/2006 KLASY TRZECIE
Gimnazjum nr 3 im. Jana Pawła II w Toruniu
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Fundacje w Polsce.
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
Organizatorzy: Alina Cudna Jadwiga Marcinkowska
95 lat Szkoły Podstawowej nr 17 „By czas nie zatarł i niepamięć”
Pojawił się anioł i spytał: - Czemu tyle czasu Ci to zajmuje?
Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, 16 czerwca 2011 r.
„Moje życie bez uzależnień”
Witam Państwa!.
Z przedszkola do szkoły z uśmiechem
Czy jesteś osobą otwartą?
Tikuś – fajna rzecz! Magdalena Kica Kl. V a.
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
Jeśli usuniesz to po przeczytaniu... sprowadzisz na siebie rok nieszczęścia! Ale... jeżeli wyślesz to do (co najmniej) 2 przyjaciół... będziesz mieć 3.
NIESZCZĘŚLIWE WYPADKI Znany sportowiec zginął pod Mikołajkami aw, pap , …nad ranem w wypadku samochodowym pod Mikołajkami zginął Paweł Czarniewski.
Co to jest naruszenie nietykalność cielesnej ?
Czy Twoje dziecko czuje się bezpiecznie w szkole?
TYDZIEŃ WALKI Z PRZEMOCĄ w ZSP w Jasienicy 14 – 22 kwietnia 2010
Recepta na sukces nauczyciela
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
Możesz nie wierzyć, ale te rady są naprawdę znakomite!
JANUSZ KORCZAK ,,Dziecko chce być dobre
SYSYTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W SZKOLE
Coś dla ducha… „Istnieją dwa cele , do których należy dążyć w życiu: pierwszy- osiągnąć to czego się pragnie, drugi – cieszyć się tym.”
Marzenia.
Niektórzy chcieliby Niektórzy nigdy nie chcieliby dorosn ąć … …pozostaj ą c na zawsze dzieckiem, obracaj ą c si ę w ś wiecie beztroski, rado ś ci i zabawy…
MAMO !!! TATO !!! POZWÓLCIE MI NA TO !!! Z łatwością przekraczamy próg szkolny Ponieważ od najmłodszych lat uczestniczymy w codziennym życiu naszej szkoły!
Absolwenci
SZKOŁA PODSTAWOWA ZESPOŁU SZKÓŁ im. HENRYKA SIENKIEWICZA w GRABOWCU
CHWILE Są takie chwile w życiu, kiedy tęsknisz za kimś tak bardzo, że chciałbyś urzeczywistnić swoje marzenia i móc przytulić tę ukochaną osobę do siebie.
przypadku prześladowania
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez szkołę, dotyczącej kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów. 14 IX 2012r. w naszej.
Reżyseria: Patrycja Bajowska Hanna Sawin
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
Poczęstuj się książką…
Autorzy: Kinga Kolaszyńska Anna Jankowska weronika wlaszczyk
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ = NORMALNOŚĆ !!!
„Mój (NIE) pełnosprawny brat”
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
BAJKA O agatCE.
Wszyscy są tacy sami, czyli: wyrozumiałość kluczem do prawdziwej przyjaźni.
Angelika to nasza koleżanka, która chodziła z nami na zajęcia w przedszkolu, w szkole podstawowej w klasach młodszych oraz w klasach starszych. Niestety.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
Szkoła bez przemocy.
Jak pokochać Matematykę
WITAMY !!! Szkoła Podstawowa Nr 15 im. Armii Krajowej w Elblągu MISTRZ uczeń klasy I.
Przyjaciel najcenniejszy dar
Asystent osoby niepełnosprawnej Czas trwania nauki – 1 rok.
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
PRAWA DZIECKA. Nikt nie może mnie poniżać, Krzywdzić, bić, wyzywać. I każdego mogę zawsze Na ratunek wzywać.
Mam nadzieję, że ta prezentacja skłoni Was do przemyśleń.
CHWILE Są takie chwile w życiu, kiedy tęsknisz za kimś tak bardzo, że chciałbyś urzeczywistnić swoje marzenia i móc przytulić tę ukochaną osobę do siebie.
Spotkanie ze Słowem Mk 8, Z Ewangelii według świętego Marka:
Prosiłem Cię Panie o siłę, abym mógł osiągnąć sukces
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Zabawy na osiedlu  Estera Samorska kl.6 a.
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
Stop Przemocy - nie tylko w szkole….
Co zrobić, żeby niepełnosprawni czuli się z nami Dobrze?
BĄDŹ KUMPLEM, NIE DOKUCZAJ!
Anna Dyjak 16 listopada Międzynarodowy Dzień Tolerancji
CHWILE Są takie chwile w życiu, kiedy tęsknisz za kimś tak bardzo, że chciałbyś urzeczywistnić swoje marzenia i móc przytulić tę ukochaną osobę do siebie.
Zapis prezentacji:

Maria Lamparska Prezentacja przygotowana na bazie odpowiedzi na tytułowe pytanie zredagowanych przez uczniów ZS nr 1 w Lubiczu przy wsparciu nauczycieli wychowawców, a z inicjatywy zespołu integracyjnego w ramach projektu Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń

Amerykański bokser kategorii półśredniej, były zawodowy mistrz świata w boksie zawodowym. W maju zeszłego roku na kilka tygodni przed ważną walką miał wypadek drogowy. Po upadku z motoru doznał urazu rdzenia kręgowego i został sparaliżowany od pasa w dół. Nie załamał się i siedząc na wóz- ku inwalidzkim, oglądał walkę swojego nie- doszłego rywala.

Polski żużlowiec, wielokrotny re- prezentant Polski. W czerwcu 2003 roku podczas jednego z meczów uległ wypadkowi – został wgniecio- ny przez motocykl innego zawodnika w bandę. Stracił władzę w nogach. Dziś, jeżdżąc na wózku inwalidzkim, jest znanym działaczem żużlowym, komentatorem i menadżerem.

Szwedzki żużlowiec, dwukrotny mistrz świata. W latach występował w polskiej lidze w barwach Apatora Toruń. W 1994 r. podczas ligowych derbów w Bydgoszczy Jonsson już na pierwszym łuku uderzył w bandę. Uraz kręgosłupa sprawił, że mając 28 lat, zakończył karierę i został przykuty do wózka inwalidzkiego. Nie rozstał się jednak z żużlem. Obecnie pracu- je jako trener w klubie szwedzkim w Sztok- holmie. Jest wielkim przyjacielem Torunia. Jego nazwiskiem nazwano ulicę wiodącą do Moto- areny.

Była wokalistka zespołu Varius Manx, która w 2006 roku wraz z członkami zespołu miała wypadek samochodowy. Od tego czasu jest sparaliżowana od pasa w dół. Nadal śpiewa, tworzy nowe piosenki i o- trzymuje nagrody. Niedawno zos- tała reporterką od spraw trudnych w Dzień Dobry TVN. Wokalistka jest gospodynią cyklu przedstawiające- go wzruszające, inspirujące lub dra- matyczne historie ludzi.

Jedna z córek, bliźniaczek, zna- nej polskiej aktorki i piosenkarki – Ewy Błaszczyk. Gdy miała sześć lat zakrztusiła się, połykając tab- letkę. Od tamtego dnia Ola jest w śpiączce, a jej mama walczy o swoje dziecko i o ratunek dla innych. Założyła Fundację Akogo? dzięki której cztery miesiące temu powstała Klinika Budzik. W pierwszej tego typu w Polsce klinice będą leczone i rehabilitowane dzieci po ciężkich urazach mózgu.

Bardzo często intuicyjnie potrafimy bezbłędnie odpowiedzieć na to pytanie, niestety niektórym trzeba ciągle jeszcze przy- pominać, jaka jest odpowiedź...

Oni żyją obok Ciebie, tak samo czują i marzą.

Ze względu na swoją niepełnosprawność mają może czasem więcej problemów niż Ty, ale tak samo jak Ty próbują sobie z nimi radzić. Jak wszyscy mają piękne plany i marzenia.

Litowanie się nad kimś sprawia, że ten ktoś czuje się gorszy, a my – lepsi. Zupełnie czymś innym jest współczucie, które wynika z empatii, czyli wczucia się w sytuację drugiego człowieka.

Wyśmiewanie się z innych nie sprawi, że sam będziesz lepszy.

Nikt nie lubi uszczęśliwiania ani pomocy na siłę. Czasami chcemy sami sobie z czymś poradzić, żeby się sprawdzić. Osoby niepeł- nosprawne nie różnią się w tym od osób pełnosprawnych.

Między innymi za sprawą klas integracyjnych niepełnosprawni są w naszej szkoleniepełnosprawni są w naszej szkole. Codziennie mijasz ich na korytarzu, spotykasz w stołówce, bibliotece, przy sklepiku czy w klasie. Są wśród nas osoby niedowidzące, niedosłyszące, niepełnospraw- ni ruchowo – niektórzy z nich nawet jeżdżący na wózkach lub po- ruszający się o kulach – a także niepełnosprawni umysłowo, któ- rym nauka przychodzi z większym trudem niż nam. Oni nie są winni temu, że są niepełnosprawni, więc nie karz ich odrzuceniem.

Co konkretnie mo ż emy jeszcze robi ć, a czego nie robi ć, by nasi niepe ł nosprawni koledzy i kole ż anki czuli si ę z nami dobrze?

Stań w obronie wyśmiewanego niepełnosprawnego kolegi lub o- brażanej niepełnosprawnej koleżanki! Daj im poczuć, że nie są sami. Zaproponuj pomoc w zejściu po schodach, gdy widzisz, że osoba niepełnosprawna się boi. Zaproponuj poniesienie plecaka lub chociaż spakowanie go. Spytaj czasem po lekcji, czy kolega lub koleżanka nie potrzebuje wyjaśnienia czegoś lub pomocy w odrobieniu lekcji. Staraj się poznać kolegów i koleżanki niepełnosprawne wokół Ciebie – dowiedz się, co lubią, a czego nie i spędź z nimi trochę czasu. Zobaczysz, że mogą Cię zaskoczyć.

Wyjaśnij – nawet po raz 23 – zasady gry lub zabawy! Zaoferuj osobie niepełnosprawnej swoją przyjaźń. Zbieraj plastikowe nakrętki, dzięki którym możliwy jest zakup sprzętu rehabilitacyjnego. Zapraszaj do inicjowanych przez siebie zabaw, gier czy projektów. Zauważaj sukcesy osoby niepełnosprawnej i ciesz się razem z nią. Gdy widzisz osobę niepełnosprawną stojącą z boku ze smutną miną – podejdź, porozmawiaj, uśmiechnij się.

Nie blokuj windy, nie jeździj nią dla zabawy – ktoś może jej naprawdę potrzebować! Nie wytykaj palcami osoby niepe ł nosprawnej, nie ś miej si ę z tego, ż e czasami jest nieporadna! Nie bój si ę inno ś ci osób niepe ł nosprawnych – to nie jest zara ź liwe! Nie krzywdź świadomie osoby niepełnosprawnej! Ma mniej możliwości, by się bronić niż osoba pełnosprawna. Jeśli na co dzień wyśmiewasz się z wszystkich, wyzywasz i krytykujesz wszystko wokoło – powstrzymaj się przed robieniem tego osobie niepełnosprawnej! Jest ona często bardziej wrażliwa niż inni i możesz ją skrzywdzić dwa razy bardziej niż innych. Nie przypominaj osobie niepełnosprawnej o jej niepełnosprawności! Uwierz – ona o niej nigdy nie zapomina.