Metody komunikowania się.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WARUNKI PRAWIDŁOWEJ KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ
Advertisements

KOMUNIKACJA INTERŚRODOWISKOWA
NEGOCJACJE jako proces komunikowania się
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
Socjologia mediów.
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
GROMADZENIE INFORMACJI O PACJENCIE I JEGO RODZINIE
KOMUNIKACJA WERBALNA I NIEWERBALNA
PRZETWARZANIE POZNAWCZE
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Komunikacja interpersonalna Część I
Wykład I Media, Internet, społeczeństwo
KONFLIKTY INTERPERSONALNE
Zabawy FundaMentalne dla przedszkoli
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: GIMNAZJUM NR 23 W GDAŃSKU
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Komunikacja interpersonalna to sztuka porozumiewania się
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Izba Celna w Toruniu Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki. ul. Mazowiecka.
Wychowanie dziecka zaczyna się w chwili urodzenia i trwa całe życie. Kończy się gdy śmierć przerywa ten proces.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
Bariery komunikacyjne w rozmowie z dziećmi Jest ich aż 12 – cały tuzin!!! Irena Dzierzgowska Mirela Nawrot Warszawa 2007.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Metody komunikacji.
Wykonała: Iwona Rąpała
Komunikacja.
METODY KOMUNIKOWANIA SIĘ NA PRZESTRZENI WIEKÓW
Komunikacja i jej formy :
METODY KOMUNIKACJI.
Komunikacja i jej formy :
 Mowa ciała, język ciała, komunikacja niewerbalna – zespół niewerbalnych komunikatów nadawany ch i odbieranych przez ludzi na wszystkich niewerbalnych.
METODY KOMUNIKACJI.
SPOSOBY KOMUNIKACJI na przestrzeni wieków
Zarządzanie komunikacją Zarządzanie grupami i zespołami roboczymi
Komunikacja międzyludzka
Metody komunikacji.
Komunikacja.
1 Ewolucja mózgu odróżniła człowieka od zwierząt, gdy doprowadziła do powstania rewolucyjnego sposobu komunikacji - mowy. Zakłada się, że duże znaczenie.
M e t o d y k o m u n i k a c j i Izabela Stróż I g.
Metody komunikacji mi ę dzyludzkiej autor: Jakub Durasik.
Bariery komunikacyjne
Metody komunikowania się
KOMUNUIKACJA MIĘDZYLUDZKA
 Werbalna  Niewerbalna Przekazywanie treści do adresata i sposób jej odbioru ma znaczenie w zależności od :
Komunikowanie siĘ.
Sposoby Komunikacji. Definicja Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę. Na.
Metody komunikacji ludzi
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikacji.
Metody komunikacji.
 Komunikacja (komunikowanie się) – wymiany informacji, przekazywanie jej treści między uczestnikami procesu - NADAWCĄ i ODBIORCĄ; odbywa się za pomocą.
Komunikacja.
Metody komunikacji.
Aleksandra Kiełbania I G
Definicja oraz metody komunikowania się.  Komunikacja ( łac. communicatio) – jest to wymiana informacji między jej uczestnikami. Do komunikacji służyć.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Komunikacja: proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty,
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Norma postępowania jako wyrażenie języka
Norma postępowania jako wyrażenie języka
WYKŁAD IX KOMUNIKACJA.
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
WYKŁAD IX KOMUNIKACJA.
Zapis prezentacji:

Metody komunikowania się.

Komunikowanie -symboliczna interakcja pomiędzy ludźmi, którzy są świadomi swojej obustronnej obecności.

Podstawowe tezy w procesie komunikowania: 1. Nie można nie komunikować się 2. Nie można opisać wszystkiego autentycznie 3. Nie wywołuje reakcji, które można przewidzieć do końca 4. Jest zawsze zwrotne 5. Posiada wymiar merytoryczny i osobowościowy 6. Kształtuje nowy system społeczny

Cechy procesu komunikowania : odnosi się co najmniej do dwóch osób zachodzi w środowisku społecznym zdeterminowany jest przez liczbę i charakter uczestników posiada charakter: interpersonalny, publiczny, masowy lub międzykulturowy posługuje się znakami i symbolami istnieje wspólnota semiotyczna między uczestnikami, która warunkuje operowanie tym samym zespołem symboli i znaków posiada charakter: a) symetryczny b) niesymetryczny, komplementarny - jest nieodwracalny

Rodzaje komunikacji : Interpersonalna Językowa Międzykulturowa Społeczna Symboliczna Marketingowa Literacka Werbalna Niewerbalna Perswazyjna Wokalna Internetowa Telekomunikacja

Elementy komunikacji : Myśl Kodowanie Odkodowanie Sprzężenie zwrotne Poziom faktyczny Poziom instrumentalny Poziom afektywny

Pomosty komunikacyjne 1.Rozumienie siebie, wrażliwość, samoświadomość uczuć i sfer podatnych na zranienie 2. Zaufanie do siebie, samoakceptacja 3. Autentyczność 4. Otwartość, mówienie o myślach i swoich uczuciach 5. Odróżnianie faktów od obronnych wyobrażeń 6. Budowanie klimatu bezpieczeństwa i wzajemnego zaufania 7. Umiejętność „czytania między wierszami”, chęć zrozumienia rozmówcy 8. Znajomość sygnałów mowy ciała 9. Używanie komunikatów „ja”, bez ocen i interpretacji 10. Umiejętność parafrazowania

Zasady dobrego komunikowania się : Poznaj samego siebie. Uwzględniaj chwiejność uwagi rozmówcy. Licz się z uczuciami drugiej strony. Zwracaj uwagę na sens , a nie na formę wypowiedzi. Spróbuj przyjąć punkt widzenia rozmówcy. Mów w sposób jasny, rzeczowy. Wspieraj słowa komunikacją niewerbalną.

Bariery w komunikowaniu się : Różnice językowe Reakcje emocjonalne Przeciążenie informacyjne Filtrowanie

Środki komunikowania się nośniki sygnałów (papier, płyta, dyskietka komputerowa, taśma magnetofonowa) kody (sygnalizacja świetlna, znaki drogowe, alfabet) instytucje tworzące przekazy (środki masowego przekazu) urządzenia pozwalające na nadawanie i odbiór (telewizor, komputer, odbiornik radiowy) język naturalny znaki językowe (gestykulacja, mimika, słowo mówione)

Poziomy komunikacji społecznej masowy - ekstrapersonalny - intrapersonalny interpersonalny - grupowy

Zakłócenia w komunikowaniu się - nakazywanie, polecanie, komenderowanie ostrzeganie upominanie, grożenie przekonanie, perswadowanie, moralizowanie dyktowanie rozwiązań, radzenie, robienie propozycji pouczanie, robienie wyrzutów, przytaczanie logicznych argumentów - krytykowanie, osadzanie, obwinianie, sprzeciwianie się - aprobowanie, chwalenie, popieranie zwymyślanie, ośmieszanie, zawstydzanie, nadawanie „etykietki” analizowanie, interpretowanie, stawianie diagnozy uspokajanie, pocieszanie, współczucie badanie, wypytywanie, indagowanie - odwracanie uwagi, trywializowanie, obracanie w żart .

Dziękuję za obejrzenie mojej prezentacji.

Wykonała : Marika Solak Źródło : Internet.